Witam kolegów motocyklistów
Chwiałbym dziś Was podpytać dokładniej o regulację zaworów w silniku 139FMB.
W zeszłym tygodniu byłem na przeglądzie gwarancyjnym z moim Fighter-em niby mi robili regulację zaworów ale jakoś chyba nie za dobrze to zrobili bo zdecydowanie słyszę klepanie zaworów.
Przeszukałem trochę neta rożnie piszą o luzach zaworowych jakie powinny być w tych silnikach.
Rozbieżność niby nie duża bo dla ssącego znalazłem dane o 0,05 0,06 a dla wydechowego 0,07 i 0,08.
Rozumiem ze regulacje zaworów powinno się robić na zimnym silniku i wykręconej świecy zapłonowej?
Jest też różnica w luzach dla 50cm i większych silników?
Regulacja zaworów w silniku 139FMB
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 4
• Strona 1 z 1
- tomcio110977
- MotoManiak
- Posty: 243
- Dołączył(a): 17 lis 2013, o 20:04
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Toyota Corolla E12 Barton Fighter
Regulacja zaworów w silniku 139FMB
50-110 mają te same dane. Ja ustawiałem zawsze na 0.05 i 0.07. Raz dałem ssącemu nawet 0.1 i nie było strasznie Świecę możesz wykręcić, będzie łatwiej obracać silnikiem.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8663
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Regulacja zaworów w silniku 139FMB
Tomek dzięki za szybka odpowiedź, a jak się ma jeszcze sprawa z ustawianiem zaworów na ciepłym czy letnim silniku? Czy silnik musi być całkowicie wystudzony....??
- tomcio110977
- MotoManiak
- Posty: 243
- Dołączył(a): 17 lis 2013, o 20:04
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Toyota Corolla E12 Barton Fighter
Regulacja zaworów w silniku 139FMB
Najlepiej żeby był zimny. Jak postoi z godzinę po jeździe to też powinno wystarczyć. Nie pamiętam już jak długo te silniki stygną.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8663
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 63 gości