Regulacja zaworów w silniku 139FMB

Jeśli masz problem z motocyklem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Regulacja zaworów w silniku 139FMB

Postprzez tomcio110977 » 29 lip 2014, o 18:32

Witam kolegów motocyklistów :)
Chwiałbym dziś Was podpytać dokładniej o regulację zaworów w silniku 139FMB.
W zeszłym tygodniu byłem na przeglądzie gwarancyjnym z moim Fighter-em niby mi robili regulację zaworów ale jakoś chyba nie za dobrze to zrobili bo zdecydowanie słyszę klepanie zaworów.
Przeszukałem trochę neta rożnie piszą o luzach zaworowych jakie powinny być w tych silnikach.
Rozbieżność niby nie duża bo dla ssącego znalazłem dane o 0,05 0,06 a dla wydechowego 0,07 i 0,08.
Rozumiem ze regulacje zaworów powinno się robić na zimnym silniku i wykręconej świecy zapłonowej?
Jest też różnica w luzach dla 50cm i większych silników?
tomcio110977
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 243
Dołączył(a): 17 lis 2013, o 20:04
Pochwały: 1
Pojazdy: Toyota Corolla E12 Barton Fighter

Regulacja zaworów w silniku 139FMB

Postprzez Pani Kontekstowa » 29 lip 2014, o 18:32

Pani Kontekstowa
 

Regulacja zaworów w silniku 139FMB

Postprzez Tomek » 29 lip 2014, o 20:54

50-110 mają te same dane. Ja ustawiałem zawsze na 0.05 i 0.07. Raz dałem ssącemu nawet 0.1 i nie było strasznie :D Świecę możesz wykręcić, będzie łatwiej obracać silnikiem.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Regulacja zaworów w silniku 139FMB

Postprzez tomcio110977 » 29 lip 2014, o 21:26

Tomek dzięki za szybka odpowiedź, a jak się ma jeszcze sprawa z ustawianiem zaworów na ciepłym czy letnim silniku? Czy silnik musi być całkowicie wystudzony....??
tomcio110977
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 243
Dołączył(a): 17 lis 2013, o 20:04
Pochwały: 1
Pojazdy: Toyota Corolla E12 Barton Fighter

Regulacja zaworów w silniku 139FMB

Postprzez Tomek » 29 lip 2014, o 22:31

Najlepiej żeby był zimny. Jak postoi z godzinę po jeździe to też powinno wystarczyć. Nie pamiętam już jak długo te silniki stygną.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F


Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 63 gości