Skok wału 023

Jeśli masz problem z motocyklem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Skok wału 023

Postprzez Tomciosz » 21 paź 2014, o 21:24

Tomek napisał(a):nowy wal z ludzkich materiałów :mrgreen:


Wiesz, polszczańska masakra tasakiem rzeźniczym tu nic nie wskóra.

Ale takie S430(wg. nowej normy) wzwyż było by git.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Skok wału 023

Postprzez Pani Kontekstowa » 21 paź 2014, o 21:24

Pani Kontekstowa
 

Skok wału 023

Postprzez emil134679 » 21 paź 2014, o 21:56

Tak, pominąłem kwestię skrzyni biegów, dorabianie nowego wału byłoby chyba łatwiejsze jak przerabianie skoku, średnic w korbowodzie dla dołożenia łożyska na tłoku...we mnie obudziło się coś co miało zamiar zrobić porzadna rzecz z polskiego, by niektórym simsonowcom udowodnić ze polskie też potrafi dobrze jechać...ale fakty o skrzyniach biegów w ronetach są takie a nie inne, a przekladka skrzyni byłaby zbyt skomplikowana, a wręcz niemożliwa...mi nie przeszkadza ze odbiegamy od tematu, jest to swego rodzaju dyskusja rozwojowa, chętnie posłucham czyjś koncepcji
emil134679
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 105
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 14:34
Pojazdy: Derbi GPR, Romet PONY m301

Skok wału 023

Postprzez Tomciosz » 21 paź 2014, o 22:09

Powiem tyle: szukać instrukcji do ćwiczeń/projektów/laborek z politechnik, nauczyć się jakiegoś CAD'a i zaprojektować nową skrzynię. :mrgreen:

Najlepiej bez zmiany części konstrukcji wałka, na którym osadza się sprzęgło, tudzież w Rometach koło pośredniczące.

Ogólnie dla pasjonaty inżyniera to zabawa na weekendy. Jednak pytania: co? za ile(czasu pieniędzy)? po co(sława, satysfakcja?)
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Skok wału 023

Postprzez Tomek » 21 paź 2014, o 22:48

Niestety wciąż zostaniemy z 3 biegami. Zmiana materiału też niewiele zmieni, bo siły przy takich przełożeniach będą stosunkowo duże. Pewnych rzeczy nie przeskoczymy. Chyba, że zdołałbyś zaprojektować minimum 4 biegi na tych wałkach :roll:
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Skok wału 023

Postprzez Tomciosz » 21 paź 2014, o 22:53

Tomek, jakie siły? Momenty wcale nie będą krytyczne na tym układzie, aby rwać wszystko co się rusza. Po prostu wytworzona moc nie będzie przeniesiona na koło, bo będzie ograniczało to przełożenie.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Skok wału 023

Postprzez Tomek » 21 paź 2014, o 23:02

Zamiast przenieść np 10KM przez 6 biegów będziesz miał coś w rodzaju 2 i 5/6 biegu. Wraz ze wzrostem obrotów moment obrotowy maleje, tu obroty będą niskie ze względu na długie przełożenie :P Pomijam zupełny brak elastyczności. Nie bez powodu zwykłe 50 mają po 6 biegów, a kiedyś w wyczynowych 50-125cc bywało po 8-9 biegów :)
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Skok wału 023

Postprzez emil134679 » 22 paź 2014, o 10:21

Jeśli mogę zapytać, które elementy skrzyni w 019 ulegają uszkodzeniu wynikającemu z eksploatacji nawet przy seryjnym silniku ? Wiem ze automat lapie luzy, tyle pmietam z 023 bo tylko go miałem...mysle ze raczej cały projekt zmierzał do osiągnięcia satysfakcji poprawienia "polskiego" by dorównać niemieckim konstrukcją jeśli chodzi o podnoszenie mocy, lecz myślę ze stanowcze ograniczenie stanowią brak dostępu do potrzebnego sprzętu do przeróbki skrzyni, na która niestety nie mam pomysłu, bo nie wiem jak wygląda , nie miałem 019 jak juz wspominałem. Z takowego projektu wykluczylem 023 ponieważ konstrukcja tamtej skrzyni sami wiemy jaka jest :)

Wnioskuje z waszych wypowiedzi ze im więcej biegów tym mniejsza sila działa na skrzynie ? dobrze kombinuje ?
emil134679
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 105
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 14:34
Pojazdy: Derbi GPR, Romet PONY m301

Skok wału 023

Postprzez Tomciosz » 22 paź 2014, o 14:40

Momenty jakie działają na tryby w skrzyni zależą od aktualnie wygenerowanych przez układ tłok cylinder.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Skok wału 023

Postprzez emil134679 » 22 paź 2014, o 15:05

Czyli nie ma żadnego znaczenia ile mamy biegów ? Ok, rozumiem, przydatna informacja :)
emil134679
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 105
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 14:34
Pojazdy: Derbi GPR, Romet PONY m301

Skok wału 023

Postprzez Tomciosz » 22 paź 2014, o 15:08

emil134679, Ma, bo lepiej rozłożysz moc i ją wykorzystasz.

Jeżeli pomoże ci to zrozumieć:

Obrazek

W tym przypadku mamy 3 biegi, ale gdyby zwiększyć ilość prostokątów(biegów) poprzez zmniejszenie długości krótszego boku(oś odciętych vel OX), to lepiej pokryjesz cały wykres owymi prostokątami.

Idąc dalej, wyjdzie na to, że najlepiej przekazuje moc skrzynia bezstopniowa. Tylko ciężko o skrzynię, która za pomocą jednego przełożenia zgra się ze zmiennymi warunkami pracy.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Skok wału 023

Postprzez emil134679 » 22 paź 2014, o 17:04

Okej, już wszystko jasne.....
Pytanie z innej beczki, ale związane z tematem
Jak miałby się szereg modyfikacji opisany w artykule p. Sałka do wytrzymałości tej felernej skrzyni ?
Pewnie równie słabo, ale pewnie takie modyfikacje to lepsze i tańsze rozwiązanie niż dopasowywanie cylindra, zmiana skoku tłoka itd.
Czy wytrzymałość silnika spada na tyle, ze jednak te modyfikacje nie są zbyt popularne ? Pamiętajmy ze sprawę "podków" w wale mamy rozwiązaną, bo w 019 mamy wał pełny.
emil134679
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 105
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 14:34
Pojazdy: Derbi GPR, Romet PONY m301

Skok wału 023

Postprzez Tomciosz » 22 paź 2014, o 17:35

Akurat p. Sałek nic nie mówił o podkowach w 023 i pochodnych, a raczej o wypełniaczach. Choć można zamontować podkowę, nikt nie zabroni. Na pewno będzie więcej chlał. Wytrzymałość i okresy międzyremontowe drastycznie się nie zmienią, jednak będą one krótsze.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Skok wału 023

Postprzez Tomek » 22 paź 2014, o 17:50

Tomciosz, no tak, dwusuw nie osiąga wielkich momentów przy niskich obrotach, ale jednak... No wiesz, lepiej dmuchać na zimne mając taką skrzynkę :D
Skrzynia bezstopniowa nie ma jednego przełożenia, a nieskończenie wiele. Chyba, że coś źle zrozumiałem to z góry przepraszam :) Ciekawe jak sprawdziłby się wariator :mrgreen: Swoją drogą rajdowe Osy miały multiplikatory i z 3 biegów robiło się 6 :P

emil134679, nigdy nie spotkałem na żywo takiego silnika po komplecie przeróbek, jednak strzelam, że skrzynia niezbyt entuzjastycznie podchodzi do tych modyfikacji :D Z drugiej strony 4KM to jeszcze w miarę rozsądna moc, autor zapewniał jakąś tam trwałość. Można zaryzykować bo przeróbka prawie nic nie kosztuje.
Modyfikacje nie są popularne, ponieważ przede wszystkim wymagają pewnej wiedzy. Łatwiej jest przesiąść się na inny motocykl i mieć problem z głowy.
Podkowa tak czy tak może się przydać, bo montujesz ją jakby centralnie w karterach, lekko między przeciwwagami wału. Wypełniacze wału to trochę inna bajka choć służą do tego samego.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Skok wału 023

Postprzez Tomciosz » 22 paź 2014, o 17:52

Tomek, niby tak, ale jak by nie patrzeć: masz przełożenie wał-CVT, no i jeszcze przełożenie silnik-koło.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Skok wału 023

Postprzez Tomciosz » 22 paź 2014, o 18:09

Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości