Remont silnika, jakie modyfikacje i czy użyć sylikon?

Jeśli masz problem z motocyklem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Postprzez doman30 » 29 maja 2010, o 21:04

Ja powiem tak: O ile krawędzie karterów są niezniszczone, czyli w przeszłości nikt nie rozbijał silnika przy pomocy np śrubokręta to można złożyć na uszczelke papierową + tawot. Jeżeli jednak nasz silniczek biedny był wcześniej rozpolawiany przez osobę ktora nie ma pojęcia co robi i mamy pocharatane przylgnie to należy zamiast tawotu zastosować silikon. Ja jak składałem moj silnik to niestety nie miałem uszczelki głównej i nie miałem w ogóle kasy żeby ją kupić więc złożyłem na silikon - nie cieknie i to sie liczy. Najważniejsze jest aby DOKŁADNIE oczyścić przylgnie a jak mamy zadziory (nie mówie tu o dziurach tylko o zadziorach do góry wystających) to można DELIKATNIE pilniczkiem spiłować. Potem na obie połówki silikon i mocno skręcamy i należy odczekać najmniej godzine przed zalaniem oleju. Z odpalaniem to może lepiej poczekać do dnia następnego bo może nam ten niezaschnięty silikon, który schnie 24h, po prostu wydmuchać. To tyle ode mnie.
Docieranie Pony M1 - przeliczanie wg producenta (w godzinach) - 6h/15h
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!


http://doman30.pl.tl
moja stronka :) zapraszam

http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się :)

www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
Avatar użytkownika
doman30
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 877
Dołączył(a): 22 lis 2009, o 14:05
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez Pani Kontekstowa » 29 maja 2010, o 21:04

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Błażej » 29 maja 2010, o 21:17

ludzie na co wam tawot przy dzisiejszych srodkach do silników
100 razy lepiej jest kupic materiał na uszczelki jakis polonit np klinkieryt albo gambit i na to hermetyk a nie papier i tawot to jest wtedy fuszera
Avatar użytkownika
Błażej
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2734
Dołączył(a): 29 gru 2008, o 08:50
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Postprzez Tomo eS. » 29 maja 2010, o 22:52

Jeśli łączone elementy są idealnie równe i gładkie, wystarczy zwykła uszczelka posmarowana bardzo cienką warstwą smaru ŁT4 lub podobny. Jak się silnik zagrzeje, to smar się wytopi i uszczelka się przyklei, rzecz jasna nie od razu, ale szczelne jest NATYCHMIAST PO ZŁOŻENIU! Niestety jeden mały paproch lub krzywe elementy i mamy wyciek lub pocenie się (nie dotyczy grubych, miękkich uszczelek). Przy krzywych elementach zamiast smaru nakładamy na uszczelkę cienką warstwę silikonu czerwonego lub kilka uszczelek na siebie "przekładając" je warstwami smaru tudzież jedna miękka uszczelka. Przy bardzo krzywych elementach papier ścierny, prosta stolnica i jazda.

POD GŁOWICĘ NIE NALEŻY DAWAĆ SILIKONU W ŻADNYM WYPADKU!!! Tam panuje temperatura mogąca dochodzić nawet do 900 stopni i więcej. Wysokie ciśnienie wydmucha silikon i koniec. Motor stanie daleko od domu i zdziwienie "przecież dałem silikon". Nie polecam też silikonu pod cylinder. Błędem jest też dawanie grubej warstwy silikonu. Uszczelnieniem jest tylko to, co zostaje między elementami, a nie to co wypłynie obok (również do wnętrza silnika!). Silikon nakładamy TYLKO i WYŁĄCZNIE na JEDEN element, drugi ma być czysty i suchy! Jeśli używamy uszczelki, to silikon nakładamy na obie strony uszczelki, elementy zostawiamy czyste.
Avatar użytkownika
Tomo eS.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 329
Dołączył(a): 8 kwi 2010, o 23:13
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 3
Pojazdy: BMW e36, Audi A4 B7

Postprzez Konik » 30 maja 2010, o 10:02

Najlepiej jest uszczelniać uszczelka + sylikon , lub na sam sylikon ale tylko połówki silnika i kapa sprzęgła. Smar + uszczelka też jest dobry, jednak jak mamy dostęp do hermetyku lub sylikonu to lepiej to dać zamiast smaru.
Obrazek
Avatar użytkownika
Konik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5415
Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'

Postprzez dieludolfs » 30 maja 2010, o 10:51

PanMandacik napisał(a):Jeśli łączone elementy są idealnie równe i gładkie, wystarczy zwykła uszczelka posmarowana bardzo cienką warstwą smaru ŁT4 lub podobny. Jak się silnik zagrzeje, to smar się wytopi i uszczelka się przyklei, rzecz jasna nie od razu, ale szczelne jest NATYCHMIAST PO ZŁOŻENIU! Niestety jeden mały paproch lub krzywe elementy i mamy wyciek lub pocenie się (nie dotyczy grubych, miękkich uszczelek). Przy krzywych elementach zamiast smaru nakładamy na uszczelkę cienką warstwę silikonu czerwonego lub kilka uszczelek na siebie "przekładając" je warstwami smaru tudzież jedna miękka uszczelka. Przy bardzo krzywych elementach papier ścierny, prosta stolnica i jazda.

POD GŁOWICĘ NIE NALEŻY DAWAĆ SILIKONU W ŻADNYM WYPADKU!!! Tam panuje temperatura mogąca dochodzić nawet do 900 stopni i więcej. Wysokie ciśnienie wydmucha silikon i koniec. Motor stanie daleko od domu i zdziwienie "przecież dałem silikon". Nie polecam też silikonu pod cylinder. Błędem jest też dawanie grubej warstwy silikonu. Uszczelnieniem jest tylko to, co zostaje między elementami, a nie to co wypłynie obok (również do wnętrza silnika!). Silikon nakładamy TYLKO i WYŁĄCZNIE na JEDEN element, drugi ma być czysty i suchy! Jeśli używamy uszczelki, to silikon nakładamy na obie strony uszczelki, elementy zostawiamy czyste.

Chociaż jeden mądrze napisał :P
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Postprzez tadzio95 » 30 maja 2010, o 13:30

ja zawsze skladam na czerwony silikon, tylko pod cylinder daje podkladke tektury posmarowaną olejem, a mieędzy cylindrem a głowicą nie daje sie silikonu!! daje sie podkladke aluminiową, chyba ze chcesz to pskladaj na silikon pod głowicą, najwyzej ci ten silikon wydmucha
tadzio95
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 7 sie 2009, o 09:45
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez doman30 » 30 maja 2010, o 18:55

dieludolfs napisał(a):Chociaż jeden mądrze napisał :P



On rozszerzył to co napisałem ja więc nie jeden dobrze napisal, nie jeden...
Docieranie Pony M1 - przeliczanie wg producenta (w godzinach) - 6h/15h
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!


http://doman30.pl.tl
moja stronka :) zapraszam

http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się :)

www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
Avatar użytkownika
doman30
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 877
Dołączył(a): 22 lis 2009, o 14:05
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez dieludolfs » 30 maja 2010, o 22:22

nie zauważyłem tego postu :P
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Postprzez doman30 » 30 maja 2010, o 22:55

Trudno było nie zauważyć no ale dobra. Najlepiej napisał Błażej - są dzisiaj różne silikony itp to trzeba z tego korzystać. Kiedyś składali np na farbe a dzisiaj to by sensu nie miało...
Docieranie Pony M1 - przeliczanie wg producenta (w godzinach) - 6h/15h
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!


http://doman30.pl.tl
moja stronka :) zapraszam

http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się :)

www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
Avatar użytkownika
doman30
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 877
Dołączył(a): 22 lis 2009, o 14:05
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez Tomo eS. » 31 maja 2010, o 19:52

doman30 napisał(a):trzeba z tego korzystać

Nie trzeba, a można. :P
Avatar użytkownika
Tomo eS.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 329
Dołączył(a): 8 kwi 2010, o 23:13
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 3
Pojazdy: BMW e36, Audi A4 B7

Postprzez doman30 » 31 maja 2010, o 23:05

Ja skorzystałem bo mam pokiereszowane kartery przez poprzednich właścicieli, ty wiedziałeś na czym stoisz to nie musiałeś. Ok wszystko na temat uszczelniania zostało już tu powiedziane
Docieranie Pony M1 - przeliczanie wg producenta (w godzinach) - 6h/15h
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!


http://doman30.pl.tl
moja stronka :) zapraszam

http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się :)

www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
Avatar użytkownika
doman30
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 877
Dołączył(a): 22 lis 2009, o 14:05
Lokalizacja: Koszalin

Remont silnika, jakie modyfikacje i czy użyć sylikon?

Postprzez majsterr » 20 wrz 2017, o 14:06

Stary temat ale może komuś pomóc.Ja składałem silnik moim sposobem i ani jednej kropelki.Wiele ludzi te papierowe grubo podwójnie smaruje czerwonym silikonem przez co poyem mają problemy ze zdjęciem cylindra albo delka sprzęgła.Niektórzy piszą że składają na sam tawot albo samą uszczelkę papierowa mój kolega właśnie złożył silnik sugerując się takimi postami przylgnie miał idealne skręcił mocno a hipol sie przedał i wał tonął w oleju.Ja składam tak między kartery cienka warstwa czarnego silikonu i po skręceniu nadmiar ścieram wygląda estetycznie jak sama uszczelka i dobrze trzyma pod dekiel mam wyciętą uszczelkę z cieniutkiej gumy lepsza od tej kryngieltowej bo się nie łamie można użyć sto razy i elasryczna dzięki czemu dociska i zakrywa ubytki w katrerach.Pod cylinder sama uszczelka kryngielitowa posmarowana olejem aby się zmiękczyła i dolegała nie dając lewego powietrza.Pod głowice wiadomo uszczelka z miedzianym pierścieniem albo "blaszka"
Avatar użytkownika
majsterr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
Pochwały: 9
Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang

Remont silnika, jakie modyfikacje i czy użyć sylikon?

Postprzez dieludolfs » 20 wrz 2017, o 15:09

almociarz napisał(a): mój kolega właśnie złożył silnik sugerując się takimi postami przylgnie miał idealne skręcił mocno a hipol sie przedał i wał tonął w oleju


Skoro olej się tak nadmiernie przelał, to przylgnie musiały być bardzo zniszczone i wyszczerbione, lub same kartery "nie zeszły się" po społowieniu bo coś musiało blokować wewnątrz silnika, przez co powstała bardzo duża szpara. Osobiście wszystkie swoje silniki składam na uszczelkę papierową posmarowaną smarem grafitowym i są one zawsze suche ;)
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Remont silnika, jakie modyfikacje i czy użyć sylikon?

Postprzez janosikmz19822 » 20 wrz 2017, o 18:22

A kolega to profesor mechaniki czy co ze tak w jego robotę wierzysz. Jaka by uszczelka kolego nie była pod cylindrem to jak trochę motorem pojeździsz to od temperatury tam panującej się trochę przykleji i bez użycia w odpowiedni sposób siły nie odejdzie no chyba że na smar to puści. A co do silikonu narzekasz na czerwony a czarnego używasz :F Czerwony też można wytrzeć :D A po któreś tam jak się umie robić uszczelki z papieru to co to złego to dobry szybki patent jak ktoś musi szybko komara nareperować.
A jakie ty gumy używasz do robienia uszczelek daj zdjęcie tego towaru.
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Remont silnika, jakie modyfikacje i czy użyć sylikon?

Postprzez majsterr » 21 wrz 2017, o 19:44

Dieludolfs:przylgnie były na perfect zresztą ja mu ten silnik robiłem.Teraz mu złożyłem na uszczelki z kryngielitu i zwykły smar,tylko na połówkach posmarowałem hermetykiem dla pewnośći.Kumpel mówi że nic mu nie kapie i nie kopci. Janosikmz19822 uszczelka pod cylinder jest wycięta z kryngielitu i posmarowana zwykłym smarem.Cylinder schodzi rękami.Jak dawałem uszczelkę papierową z kompletu i smarowałem silikonem to potem musiałem podwarzać śrubokrętem bo trzymało.Jak byś nie wiedział to silikon po dokręceniu wypływa i przytyka kanały w cylindrze przez co motor jest ciut słabszy.Na silikon czerwony nie narzekam.Dobrze uszczelnia tylko krwisty kolor odstrasza czarniejszy się lepiej prezętuje.Co do gumowej uszczelki to nie mam możliwości wrzucenia foty bo w silniku jest.Arkusz gumy kupiłem w metalgumie w sosnowcu 1 m2 kosztuje chyba 25 zł tylko do rometa trzeba najcieńsza jak uszczelka ma być z grubej gumy w romecie to trzeba dorobić dłuższy "palec" od sprzęgła z pręta.Bo na oryginalnym może nie wysprzęglać poniewarz jest za krótki
Avatar użytkownika
majsterr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
Pochwały: 9
Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 138 gości