Skrzynia biegów simson 4b problem

Jeśli masz problem z motocyklem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Postprzez SZAJBUS_SzeF » 24 cze 2007, o 14:21

zgadza się ten Gość to ja... zapomniałem się zalogować ;)
Avatar użytkownika
SZAJBUS_SzeF
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 585
Dołączył(a): 6 kwi 2007, o 16:46
Lokalizacja: Lędziny woj. Śląskie
Pojazdy: FSO Polonez 1984 Jawa 350 1989 Simson s51 Enduro 1988

Postprzez Pani Kontekstowa » 24 cze 2007, o 14:21

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Konrad » 25 cze 2007, o 11:20

Ludzie i tak ci da to samo :!: Ja jestem tylko ciekaw z kąd weźniesz taki trzpień nastawczy :?: Jakby nie mój brat to byś nawet zimerea niewymienił lol2!!!!!! :lol:
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Hiheek » 25 cze 2007, o 13:16

Jak ktoś ma tokarke w garażu to zrobienie takiego trzepienia to kwestia 5min przynajmniej mi starszy zrobił od razu.
Simeq is the best of the best of the best.
Avatar użytkownika
Hiheek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 187
Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 18:37
Lokalizacja: Poręba Dz.

Postprzez SZAJBUS_SzeF » 25 cze 2007, o 14:27

pado zimera nie wymienil <lol2. twoj brat tyz jetd dobry a pozatym niewadz sie juz a trzpien i tak zrobilehc i tak
Avatar użytkownika
SZAJBUS_SzeF
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 585
Dołączył(a): 6 kwi 2007, o 16:46
Lokalizacja: Lędziny woj. Śląskie
Pojazdy: FSO Polonez 1984 Jawa 350 1989 Simson s51 Enduro 1988

Postprzez endek » 3 lip 2007, o 22:09

a u mnie jest coś takiego ze w ogóle nie można wrzucić z 2 na 3 dopiero jak sie jakoś uda wrzucić na 3 to na 4 idzie a powracają dobrze
jaka moze być tego przyczyna :? :shock:

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Piotrek » 3 lip 2007, o 22:20

No właśnie regulacja.

Ten trzpień przesuwny masz za słabo napięty i dlatego za mało się wciska przy wbijaniu biegów i nie jest w stanie tak się popchać aby kulka trzymająca bieg wpadła w swoje miejsce. Redukcja chodzi dobrze więc to tylko potwierdza moją tezę.

P.S.

SZAJBUS_Szef proszę troszkę stonować swoje zachowanie..
Ostatnio edytowano 3 lip 2007, o 22:35 przez Piotrek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Piotrek
@admin
@admin
 
Posty: 3689
Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
Pochwały: 10
Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing

Postprzez endek » 3 lip 2007, o 22:23

czyli uważasz ze tylko jest to ta zła regulacją czyli musi być na 46,6?

ale jak wezme reka tak to wchodzą ale ciezko bo tylko nie chcą wchodzic ta nózka a jak już wskoczy 3 to trzyma i na 4 tez idzie

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez endek » 3 lip 2007, o 22:30

ale ogólnie to i tak gdzies ciezko wchodzą te biegi mechanizm ten co popycha (do zmieniania wymieniłem) i nic
:x :?

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez endek » 3 lip 2007, o 22:50

ja wrzuciłem 1 i włożyłem głebokościomierz suwmiarki to tyłko mi 53,5mm
co teraz nalezałbo zrobić :roll:

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Piotrek » 3 lip 2007, o 22:53

kadzaf napisał(a):czyli musi być na 46,6?


Tego nie potwierdzę bo ja u siebie biegi regulowałem ręcznie - bez żadnych wymiarów tylko tak aby wszystkie biegi mi chodziły bez problemu i aby w czasie jazdy nie był wyczuwalny żadny luz między biegowy.

Ale skoro tylu użytkowników to potwierdza tak wiec na pewno mają rację z tymi 46.6 mm :-)

Co do ciężkiej pracy biegów no to troszkę to dziwne. Z doświadczenia wiem iż biegi w simku wchodzą bez większego problemu nawet gdy brakuje troszkę oleju w skrzynce. Zresztą nie ma co się dziwić bowiem w simsonie jest to rozwiązanie jak już w motocyklach czyli koła zebate są ze sobą cały czas sprzężone z tym, że działa to na zasadzie "wolnego koła" i klin przesuwny (w poprzednim poście nazwałem to trzpieniem przesuwnym) przez zmiane swojego położenia określa które z kół (biegów) przestaje być "wolnym kołem" i zostaje sprzężone z wałkiem zdawczym.

Tak, więc problem z biegami to raczej rzadkość bo jak już pisałem jest to bardzo prosty i bezzgrzytny ;-) mechanizm. A jeżeli jakieś problemy z nim występują w kwestii nie "trzymania" biegów to prawdopodobnie oznacza iż ma się źle wyregulowane biegi albo to iż klin przesuwny, bądz kulki są już wytarte. A jeśli biegi ciężko wchodzą to prawdopodobnie klin z kulkami się zaciera, bądź łożysko to małe (rzadziej to duże na zdawczym) jest wyrobione. Bo kwestię iż ktoś użył polskch części to chyba można wykluczyć ;-p Naprawdę - polskie części nie lubią się z simkiem a te w skrzyni to już w ogóle.. Lepiej włożyć używane niemieckie niż nowe polskie.

Swoją drogą to jak tam u Ciebie z olejem?

P.S. Edytuj swoje posty jak coś chcesz dopisać :-)
Avatar użytkownika
Piotrek
@admin
@admin
 
Posty: 3689
Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
Pochwały: 10
Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing

Postprzez endek » 4 lip 2007, o 07:38

a mam pytanko bo teraz jak zdjąłem ten mechanizm od biegów i jak tylko pozostawiłem samą tą stopke i grzebień to jak przerzucam to nie chcą puszczac
nie wiem co jest

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez endek » 4 lip 2007, o 22:11

ale sie dziś wkurzyłem doszczetnie a mianowicie siedziałem cały dzień przy tej skrzyni od simka i tak patrzalem co nie gra a to kur... było mechanizmem był za długi niż oryginalny o jakieś 0,5cm (znów prywaciarski szajs) noi wymieniłem je dwa i nic te co jest założona stopka od zamiany biegów dopiero musiałem zwerbować kumpla zeby rozkerecic jego silnik i zobaczyć jak tak u niego chodzą te begi i wtedy po dokonaniu pomiarów wszystko było jasne(ale przez jakieś 6 godz walczyłem z tym podspawywałem zakładałem rózne tulejki sprezniki i nic) :x
co za tempaki po jakiego pieruna robia takie gówniane czesci jutro pojade chyba z tymi mechanizmai i zezwe albo.. goscia co sprzedaje to paldicho

za tresci ... przepraszam jestem troche wkurzony :evil:

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Piotrek » 4 lip 2007, o 22:30

kadzaf napisał(a):ale sie dziś wkurzyłem doszczetnie a mianowicie siedziałem cały dzień przy tej skrzyni od simka i tak patrzalem co nie gra a to kur... było mechanizmem był za długi niż oryginalny o jakieś 0,5cm (znów prywaciarski szajs) noi wymieniłem je dwa i nic te co jest założona stopka od zamiany biegów dopiero musiałem zwerbować kumpla zeby rozkerecic jego silnik i zobaczyć jak tak u niego chodzą te begi i wtedy po dokonaniu pomiarów wszystko było jasne(ale przez jakieś 6 godz walczyłem z tym podspawywałem zakładałem rózne tulejki sprezniki i nic) :x
co za tempaki po jakiego pieruna robia takie gówniane czesc


A co ja wyżej napisałem? :> :

Piotrek napisał(a):Tak, więc problem z biegami to raczej rzadkość bo jak już pisałem jest to bardzo prosty i bezzgrzytny ;-) mechanizm. A jeżeli jakieś problemy z nim występują w kwestii nie "trzymania" biegów to prawdopodobnie oznacza iż ma się źle wyregulowane biegi albo to iż klin przesuwny, bądz kulki są już wytarte. A jeśli biegi ciężko wchodzą to prawdopodobnie klin z kulkami się zaciera, bądź łożysko to małe (rzadziej to duże na zdawczym) jest wyrobione. Bo kwestię iż ktoś użył polskch części to chyba można wykluczyć ;-p Naprawdę - polskie części nie lubią się z simkiem a te w skrzyni to już w ogóle.. Lepiej włożyć używane niemieckie niż nowe polskie


Naprawdę jak ktoś ma zamiar robić remont zagranicznego sprzętu przy użyciu polskich cześci to już chyba lepiej podarować sobie ten remont... bo to tylko zmarnowana kasa i czas.. Nawet już przy samym składaniu poświecimy więcej czasu niż jakbyśmy to robili na oryginalnych częściach bo niejednokrotnie trzeba czasem dopracować jakąś część..

I nie ma co tu się kusić ceną niemal, że 2x niższą jak oryginału..
Avatar użytkownika
Piotrek
@admin
@admin
 
Posty: 3689
Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
Pochwały: 10
Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing

Postprzez endek » 5 lip 2007, o 08:34

no wiesz Piotrek poszłem do sklepu kupić to gość pieprzy ze on ma oryginalne niemieckie cześci do simsona,
a po za tym tylu jest teraz prywaciarzy ze ciezko jest kupic oryginalną cześć i to nie tylko do simsona ale i to innych pojazdów również :evil:
pozdro

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez SZAJBUS_SzeF » 5 lip 2007, o 15:06

Ja tylko zacytowalem z książki a trzpeiń nastawczy jest tylko poto zebys widzial ile ci sie przesowny klin rusza i czy nie zabardzo wystaje albo cus
klucz do regulacji biegow mozna zrobic samemu z rurki 12x1,5 trzeba po prostu jej koniec tak przerobic zeby wystawaly tylko 2 bolce moj kumpel dorobil taki lucz izajelo mu to 15 minut (Mody-brat Quniusi-a)
a mi biegi nie wchodza w cale bo skrzynia mi sie rozsypala i musze silnik rozbierac :/
Avatar użytkownika
SZAJBUS_SzeF
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 585
Dołączył(a): 6 kwi 2007, o 16:46
Lokalizacja: Lędziny woj. Śląskie
Pojazdy: FSO Polonez 1984 Jawa 350 1989 Simson s51 Enduro 1988

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 144 gości