Niebieski Komar 2350 dieludolfs! Wyciągamy po latach str.17

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Co nowego u Ludolfa :D ...czyli przygody Komara 2350.

Postprzez Romecik2t » 10 cze 2017, o 16:01

Moc jest tylko moze pyknac calkiem i rozdupczyc caly silnik :F
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Co nowego u Ludolfa :D ...czyli przygody Komara 2350.

Postprzez Pani Kontekstowa » 10 cze 2017, o 16:01

Pani Kontekstowa
 

Co nowego u Ludolfa :D ...czyli przygody Komara 2350.

Postprzez dieludolfs » 10 cze 2017, o 16:02

Rysa na tłoku rozdupcy silnik? :>
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Co nowego u Ludolfa :D ...czyli przygody Komara 2350.

Postprzez Rudy102 » 10 cze 2017, o 16:06

Pęknie w miejscu rysy a co spowoduje pęknięcie tłoka podczas pracy jest chyba wiadome :F
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
Avatar użytkownika
Rudy102
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2581
Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
Lokalizacja: Pacanów
Pochwały: 7
Pojazdy: Illuminati

Co nowego u Ludolfa :D ...czyli przygody Komara 2350.

Postprzez Romecik2t » 10 cze 2017, o 16:11

Rudy102, :yes: Takie rzeczy sie zdarzaja, tylko w romecie trza upalac dobrze bo malo mocy to powoli to idzie :F
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Co nowego u Ludolfa :D ...czyli przygody Komara 2350.

Postprzez dieludolfs » 10 cze 2017, o 16:27

Nie popadajmy w paranoje :F
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Co nowego u Ludolfa :D ...czyli przygody Komara 2350.

Postprzez dieludolfs » 12 cze 2017, o 01:02

Silnik już siedzi w ramie :>

Obrazek


W kapie sprzęgła wymieniłem jedynie popychacz na jakiś inny w lepszym stanie, gdyż poprzedni miał wyrytą dość sporą dziurę.

Obrazek


Zalałem go olejem Hipol 85W140, czyli takim samym na jakim kiedyś śmigałem. Oby tylko tym razem nie ślizgało się sprzęgło na nowej sprężynie...

Obrazek


Ogólnie silnik udało mi się uruchomić, jednak przegazowałem go dosłownie 3 razy, po czym świeca dostała przebicia a i sam zapłon przestał dawać iskrę na świece. Zrobiłem sobie prowizorkę na cewce zapłonowej i kondensatorze od malucha, w silniku zostawiłem jedynie podstawę iskrownika wraz z przerywaczem oraz koło magnesowe. Silnik działa, kulawo bo kulawo ale działa :>

https://youtu.be/pgjfJxaYgAQ


Mam zamiar zakupić sobie jeszcze przyrząd do precyzyjnego ustawienia tłoka 3mm przed GMP.

http://allegro.pl/przyrzad-do-zaplonu-s ... 59592.html


Jeżeli już to zdobędę, to będę chciał dokładnie ustawić wyprzedzenie zapłonu metodą na żarówkę, zrobić znaki na iskrowniku i karterach, a następnie po kolei montować każdą cewkę, przy której ewentualne tarcia będę korygował za pomocą szlifowania materiału.

Mam ochotę zakupić nowe magneto, gdyż to obecne jest raczej źle wyważone i wprowadza silnik w wibracje. Obecnie niestety mam brak wolnej gotówki na ten cel, a i sam mam wątpliwości co do wykonania tych współcześnie sprzedawanych kół magnesowych... :?
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Co nowego u Ludolfa :D ...czyli przygody Komara 2350.

Postprzez Tomciosz » 12 cze 2017, o 11:24

dieludolfs napisał(a):przyrząd do precyzyjnego ustawienia tłoka 3mm przed GMP.

Noo... Super precyzyjny xD
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Co nowego u Ludolfa :D ...czyli przygody Komara 2350.

Postprzez Romecik2t » 12 cze 2017, o 11:28

:F
A czemu taki olej zamiast 80w90 najlepszy do piździkow?
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Co nowego u Ludolfa :D ...czyli przygody Komara 2350.

Postprzez Tomciosz » 12 cze 2017, o 14:35

Zalecany jest SAE30 xD a to oznaczenie całkiem czegoś innego niż 80w90.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Re: Co nowego u Ludolfa :D ...czyli przygody Komara 2350.

Postprzez Tomo eS. » 12 cze 2017, o 17:41

Zalałem go olejem Hipol 85W140, czyli takim samym na jakim kiedyś śmigałem. Oby tylko tym razem nie ślizgało się sprzęgło na nowej sprężynie...

Olej klasy GL-5 nie nadaje się do przekładni z mokrym sprzęgłem...
Życie jest zbyt krótkie, by nie kręcić pod czerwone pole :F
Avatar użytkownika
Tomo eS.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 329
Dołączył(a): 8 kwi 2010, o 23:13
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 3
Pojazdy: BMW e36, Audi A4 B7

Co nowego u Ludolfa :D ...czyli przygody Komara 2350.

Postprzez dieludolfs » 12 cze 2017, o 20:01

Czyli co, zmienić na Hipola MF GL-3? Kiedyś smiglałem na tym GL-5 i sprzęgło dzielnie go znosiło, aczkolwiek miałem wtedy twardą sprężynę ;)
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Co nowego u Ludolfa :D ...czyli przygody Komara 2350.

Postprzez pawel615 » 12 cze 2017, o 21:50

Wlej kujawski i ch*j tam
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2991
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

Co nowego u Ludolfa :D ...czyli przygody Komara 2350.

Postprzez Stachu.G » 12 cze 2017, o 22:14

Czemu nie chcesz luxa? Nie widzę lepszego oleju do tego typu sprzętów.
Pomogłem ? Kliknij pomógł
Stachu.G
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1036
Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
Lokalizacja: Podkarpackie
Pochwały: 42
Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm

Re: Co nowego u Ludolfa :D ...czyli przygody Komara 2350.

Postprzez Tomo eS. » 12 cze 2017, o 22:37

dieludolfs napisał(a):Czyli co, zmienić na Hipola MF GL-3? Kiedyś smiglałem na tym GL-5 i sprzęgło dzielnie go znosiło, aczkolwiek miałem wtedy twardą sprężynę ;)

O GL5 napisałem na podstawie moich doświadczeń ze Simsonem S51, który mimo dobrej sprężyny na oleju GL5 ślizgał. Koniec końców zmieniłem sprężynę z fabrycznej 1,5mm na 1,7mm chyba i wlałem olej orlenowski do motocykli 4T 10w40 i skrzynia chodziła zaje...fajnie. Olej do motocykli 4T nadaje się również do przekładni i mokrych sprzęgieł. Fakt faktem, że Simson miał oficjalnie dwunasty szlif (znaczy się 58,5ccm :mrgreen: ) i szedł na koło z gazu bez gadania.

Na twardej sprężynie sprzęgło powinno dać radę, w końcu komar to nie jest mocna maszyna. A jak będzie ślizgać, to sobie zmienisz sprężynę albo olej (albo jedno i drugie).

Do Yamahy DT80 lałem olej syntetyczny przeznaczony wyłącznie do skrzyń i mokrych sprzęgieł firmy Motul, ale do komara trochę przerost formy nad treścią... :wink:

Stachu.G napisał(a):Czemu nie chcesz luxa? Nie widzę lepszego oleju do tego typu sprzętów.

Do łańcucha od pilarki się nadaje, ew. do nasmarowania bramy coby nie skrzypiała.

pawel615 napisał(a):Wlej kujawski i ch*j tam

Na Jutubie upalali Corsę z kujawskim w silniku i nic jej nie było :F
Życie jest zbyt krótkie, by nie kręcić pod czerwone pole :F
Avatar użytkownika
Tomo eS.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 329
Dołączył(a): 8 kwi 2010, o 23:13
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 3
Pojazdy: BMW e36, Audi A4 B7

Co nowego u Ludolfa :D ...czyli przygody Komara 2350.

Postprzez janosikmz19822 » 12 cze 2017, o 22:49

Gl 5ma dodatki który nie służy tartą sprzegłowym. GL 4. W cz mam valvolaina do mokrych sprzęgieł. I jest ok. Jak miałam 80w90 w cz sprzegło slizgało się. Mobila miałam.
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 108 gości