Po dość długiej przerwie (jakieś 2 lata) bez zabawy w tuning (remontowałem stare motocykle) przyszedł czas na powrót czyli po ogarze 205 trzeba było zakupić coś większego, celowo była to mz 150 a nie japoński sprzęt dlatego że w mz można się pogrzebać, założenie miałem proste... osiągi lepsze niż mz 251 czy się uda? tego nie wiem... ciągle coś poprawiam stroję przerabiam szlifuję piłuję tnę itp itd. co zostało zrobione? najważniejsza modyfikacja to przeróbka cylindra oryginalnego na 4 kanały płuczące... było to naprawdę bardzo trudne bo szpilki są strasznie blisko tuleji cylindra a okna wypadają prosto na nich. udało się jakoś to zrobić ale niestety kanały idealnie równe nie są choć w sumie wcale nie muszą okna płuczące wszystkie na równej wysokości, tu nie było zmian, wydech 178 stopni owk, ssanie 167 (ale z tym trzeba jeszcze się pobawić). okna płuczące są zasilane z oryginalnych kanałów i dodatkowo z pod denka tłoka przez otwory w płaszczu. na samych 4 kanałach mz śmigała bardzo fajnie jednak to nie to co chciałem uzyskać więc bawię się dalej wydech jest już bardzo wysoko. kanał ssący rozwiercony do 28mm+gaźnik mikuni z yamachy DT ale myślę że trzeba będzie zastosować gaźnik z etz 250 do pełni szczęścia+membrana wszystko wyjdze w praniu. Narazie nie posiadam zdjęć swojej mz ponieważ jest w trakcie rozbiórki do malowania za to mam coś co tunerzy lubią najbardziej zdjęcia przerobionego cylindra. http://bikepics.com/members/szczyttechniki/89etz150/ narazie o osiągach nie mogę nic powiedzieć bo muszę jeszcze podrównać kanały, otwory w tłoku no i złożyć silnik do kupy. na samych 4 kanałach i gaźniku mikuni vmax jaki udało mi się osiągnąć wedłóg lcznika to 107km/h na 4 biegu na zębatce 16z niestety 5 nie da się wrzucić bo mz nie chce jechać (obroty za mocno spadają poniżej rezonansu) problemem myślę że jest też tylna opona kostka która ma sporo wyższy profil niż powinna przez co licznik oszukuje i ciężej jest dla małej mz jechać . czekam na komentarze!
zapomniałem dodać że wydech został poszerzony do 35mm (możnaby poszerzyć jeszcze do 36 bo tyle ma okno ssące przez które też przechodzi jeden pierścień) więcej narazie nie chcę, zostawiam zapas bezpieczeństwa hehe
MZ etz150 6kanałów płuczących + membrana
MZ etz150 6kanałów płuczących + membrana
Ostatnio edytowano 12 lis 2010, o 15:34 przez Ktoś, łącznie edytowano 2 razy
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
http://bikepics.com/pictures/2087550/ ten cylinder płacze? :F a na poważnie to kawał dobrej roboty filmik z jazdy będzie jakiś?
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
jestem w trakcie produkcji tłumika i jednak będzie membrana bo właśnie ja kupiłem po okazyjnej cenie
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
niestety tuleja jest zalewana nie wiem czy nie prążkowana... teoretycznie dałoby się wybić ale nie da się spowrotem wprasować bez uszkodzenia gładzi aluminiowej. czyli w sumie można powiedzieć że się nie da . myślałem nad roztoczeniem tulei całkowicie i wprasowaniu nowej dorabianej ale nic to nie da bo kanały wypadają na szpilkach i i tak trzeba by robić otwory w tulei żeby je odpowiednio zasilić. ten cylinder myślę że jest jednym z najtrudniejszych do przeróbek... tak samo nie da się praktycznie dorobić okien wydechowych chociaż może cos wymyślę...
[ Dodano: 28 Paź 2010, 21:11 ]
tylko zobacz że po 1 mam oponę kostkę po 2 zębatkę 16z po trzecie silnik stał się mniej elastyczny i idzie dopiero w wyższych partiach obrotów po wrzuceniu 5 biegu obroty spadają zbyt mocno żeby silnik miał wystarczająco dużo mocy jadąc za jakimś samochodem można rozbujać ją do odpowiedniej prędkości na 5 biegu i wtedy już pójdzie ile powinna. weź też pod uwagę fakt że na 4 idzie mi więcej niż niejedna oryginalna na 5 to też o czymś świadczy, przyspieszenie też mam na każdym biegu sporo lepsze niż seria na zębatce 15z poszłaby więcej niż każda inna mz 150
[ Dodano: 28 Paź 2010, 21:11 ]
Romecik2t napisał(a):co Adi.G. już planujesz tiun TS'ki? hehe ładnie musiałeś przerobić że na 5 nei idzie
tylko zobacz że po 1 mam oponę kostkę po 2 zębatkę 16z po trzecie silnik stał się mniej elastyczny i idzie dopiero w wyższych partiach obrotów po wrzuceniu 5 biegu obroty spadają zbyt mocno żeby silnik miał wystarczająco dużo mocy jadąc za jakimś samochodem można rozbujać ją do odpowiedniej prędkości na 5 biegu i wtedy już pójdzie ile powinna. weź też pod uwagę fakt że na 4 idzie mi więcej niż niejedna oryginalna na 5 to też o czymś świadczy, przyspieszenie też mam na każdym biegu sporo lepsze niż seria na zębatce 15z poszłaby więcej niż każda inna mz 150
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
na 5 kanałach, membranie wydechu o kącie otwarcia 178stopni owk i wydechu z dyfuzorem? myślę że pójdzie
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
Ja pamiętam jak miałem simsona- na 3 biegu brałem wszystkie simzłomy jadące na v-maxie na 4 biegu, po prostu trzeba dobrać obroty max mocy do momentu obrotowego, jeśli z wszystkim przesadzimy to nie ma się co dziwić że na max biegu ledwo co idzie, w dodatku żyłując spala nam 3x więcej wahy niż oryginał.
[ Dodano: 30 Paź 2010, 00:05 ]
Nie planuje, mam w dupie ten cały tjinink, wykończyłem nim simsona, więc starczy.....
[ Dodano: 30 Paź 2010, 00:05 ]
co Adi.G. już planujesz tiun TS'ki
Nie planuje, mam w dupie ten cały tjinink, wykończyłem nim simsona, więc starczy.....
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 297 gości