Pannonia TS 350 ETZ M-10, 1958-.... Czyli kundel
Posty: 16
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Pannonia TS 350 ETZ M-10, 1958-.... Czyli kundel
Moja nowa sprzęta. Sprzedaż Rometa K125 z wózkiem już była zaklepana. Rozglądałem się po Allegro. Miało być "na razie" coś zupełnie innego, ale zobaczyłem to ogłoszenie i w duszy się odezwało "właśnie takiego szukasz". Taką właśnie miałem wizję z gatunku "jak będę duży to sobie zbuduję motocykl". No, w 90% jest po mojemu.
Trafiła się idealna baza, w której dokonam już tylko mniejszych przeróbek. Czyli: motocykl. Nie żaden statek kosmiczny na 2 kółkach. Wyglądający jak motocykl. Oczywiście :> z możliwością podpięcia wózka bocznego. Złożony z najlepszych komponentów z różnych okresów. No, może poza dwusuwem na platynkach, ale ten uruchomię, pobawię się i niedługo wsadzam inny silnik. Z elektryką o mocy pozwalającej zasilić coś poza dwuwłóknowymi światłami pozycyjnymi (bo czym innym jest żarówka 25/25W z przodu?). Z heblami tarczowymi.
Tak to-to wygląda z grubsza:
Miałem po nią jechać pociągiem i wracać na tym, ale się okazało, że nie ma OC (nie musi jeśli nie jeździ, ma ponad 40 lat) i badań. Cóż począć - od czegoś ma się niezawodnego Rometa, który jeszcze właściciela nie zmienił :> (yeeehaw! 270 km):
Mix nieziemski. Rama i tylny błotnik z Pannoni. Przód MZ. Silnik Jawa TS 350. Zegary z jakieś innej Jawy, jeszcze niezidentyfikowane. Bak najprawdopodobniej Junak (tylko po kiego ktoś usunął gwinty pod kratkę?). Kanapa ETZ, przeprofilowana. Boczki ETZ. Błotnik przedni to customowa rzeźba składającego.
Tył ktoś ewidentnie spartolił - zamiast umieścić zacisk hebla na jakimś ramieniu, uszy do jego mocowania przyspawał do wahacza i przy okazji pozbawił łańcuch możliwości naciągu.
Poza tym jednym patentem trudno się przyczepić, wspaniale wykonany "custom". Ale już mam na niego wizję. 2 siodła sercowe, wózek boczny, kolorek zmienić (i tak trzeba będzie polakierować po przeróbkach). Ponieważ upatrzony motor ma wałek zdawczy z lewej, i tak muszę wahacz przebudować, więc sobie zrobię cywilizowany montaż hamulca. A będzie ów silnik dopełnieniem listy najlepszych komponentów wszechczasów - singiel OHV z zapłonem bezstykowym i niezależnym zasilaniem modułu zapłonowego. I z butokopem. Elektryka 12V, 90W. Słabawo, ale i tu już mam wizję (altek). Jednak alternator nie usunie najważniejszej cechy - cewki zasilania zapłonu. Jak dla mnie zapłon akumulatorowy to pomyłka. No i takiej kontsrukcji pasi altek zewnętrzny, czy nawet osobna skrzynia biegów i sprzęgło, więc wszsystko w stylu.
Trafiła się idealna baza, w której dokonam już tylko mniejszych przeróbek. Czyli: motocykl. Nie żaden statek kosmiczny na 2 kółkach. Wyglądający jak motocykl. Oczywiście :> z możliwością podpięcia wózka bocznego. Złożony z najlepszych komponentów z różnych okresów. No, może poza dwusuwem na platynkach, ale ten uruchomię, pobawię się i niedługo wsadzam inny silnik. Z elektryką o mocy pozwalającej zasilić coś poza dwuwłóknowymi światłami pozycyjnymi (bo czym innym jest żarówka 25/25W z przodu?). Z heblami tarczowymi.
Tak to-to wygląda z grubsza:
Miałem po nią jechać pociągiem i wracać na tym, ale się okazało, że nie ma OC (nie musi jeśli nie jeździ, ma ponad 40 lat) i badań. Cóż począć - od czegoś ma się niezawodnego Rometa, który jeszcze właściciela nie zmienił :> (yeeehaw! 270 km):
Mix nieziemski. Rama i tylny błotnik z Pannoni. Przód MZ. Silnik Jawa TS 350. Zegary z jakieś innej Jawy, jeszcze niezidentyfikowane. Bak najprawdopodobniej Junak (tylko po kiego ktoś usunął gwinty pod kratkę?). Kanapa ETZ, przeprofilowana. Boczki ETZ. Błotnik przedni to customowa rzeźba składającego.
Tył ktoś ewidentnie spartolił - zamiast umieścić zacisk hebla na jakimś ramieniu, uszy do jego mocowania przyspawał do wahacza i przy okazji pozbawił łańcuch możliwości naciągu.
Poza tym jednym patentem trudno się przyczepić, wspaniale wykonany "custom". Ale już mam na niego wizję. 2 siodła sercowe, wózek boczny, kolorek zmienić (i tak trzeba będzie polakierować po przeróbkach). Ponieważ upatrzony motor ma wałek zdawczy z lewej, i tak muszę wahacz przebudować, więc sobie zrobię cywilizowany montaż hamulca. A będzie ów silnik dopełnieniem listy najlepszych komponentów wszechczasów - singiel OHV z zapłonem bezstykowym i niezależnym zasilaniem modułu zapłonowego. I z butokopem. Elektryka 12V, 90W. Słabawo, ale i tu już mam wizję (altek). Jednak alternator nie usunie najważniejszej cechy - cewki zasilania zapłonu. Jak dla mnie zapłon akumulatorowy to pomyłka. No i takiej kontsrukcji pasi altek zewnętrzny, czy nawet osobna skrzynia biegów i sprzęgło, więc wszsystko w stylu.
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
Pannonia TS 350 ETZ M-10, 1958-.... Czyli kundel
c64club, po 1 szacun że wiozłeś to k125 na przyczepce przez tyle km
Na tym zdjęciu z drogi to całkiem fajnie się prezentuje "pojazd"
znaczy z jawy? ale 350 ma 2 cyle niby
powodzenia w przeróbkach, będę śledził bo warto
Na tym zdjęciu z drogi to całkiem fajnie się prezentuje "pojazd"
c64club napisał(a):singiel OHV z zapłonem
znaczy z jawy? ale 350 ma 2 cyle niby
powodzenia w przeróbkach, będę śledził bo warto
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Pannonia TS 350 ETZ M-10, 1958-.... Czyli kundel
A ja myślałem że jedziesz samochodem
Szacun miny przejezdnych pewnie bezecne były jakieś awarię ?
Szacun miny przejezdnych pewnie bezecne były jakieś awarię ?
Pomogłem ? Kliknij pomógł
- Stachu.G
- MotoManiak
- Posty: 1036
- Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
- Lokalizacja: Podkarpackie
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm
-
Sławek. - #mod
- Posty: 3622
- Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
- Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
- Pochwały: 18
- Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.
Pannonia TS 350 ETZ M-10, 1958-.... Czyli kundel
Na tej fotce z drogi od przodu wygląda świetnie. Jeżeli ma wyglądać na jeszcze starszy, to będzie jeszcze lepiej
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Pannonia TS 350 ETZ M-10, 1958-.... Czyli kundel
Ten przód mógłby tak zostać bo wygląda świetnie TEn silnik z ts-ki nie jest zły gdyby tylko był mniej awaryjny to może dawał by rade
Jest:
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki
Golf II '90 1,3+lpg
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki
Golf II '90 1,3+lpg
-
Bartezz - MotoManiak
- Posty: 1049
- Dołączył(a): 5 lut 2008, o 17:53
- Lokalizacja: Porąbka
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Scirocco GT, Golf I, Motorynka Pony 301, CZ 175
Re: Pannonia TS 350 ETZ M-10, 1958-.... Czyli kundel
Romecik2t napisał(a):c64club napisał(a):singiel OHV z zapłonem
znaczy z jawy? ale 350 ma 2 cyle niby :>
powodzenia w przeróbkach, będę śledził bo warto :D
Nie, silnik OHV singiel zamierzam włożyć zamiast tego twina. 2T na platynkach brak hamowania silnikiem i marnacja paliwa oraz masochizm. Zdecydowanie wolę czujniki halltronowe. Ale nawet przebudowany na taki sposób wyzwalania, dwusuw u mnie miejsca by nie zagrzał. Uruchomię ten silnik z TS-ki i pójdzie w świat do kogoś, komu się w TS spierniczył, a w jego miejsce wyląduje silnik quada 200 lub 250, koniecznie w wersji OHV.
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
Pannonia TS 350 ETZ M-10, 1958-.... Czyli kundel
Czyli będzie grubo, jak zawsze c64club, masz najlepsze pomysły
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Pannonia TS 350 ETZ M-10, 1958-.... Czyli kundel
RZE ? Moje okolice
Fakt wrzucić jakiegoś 4T i był by fajny moto na dłuższe trasy
Fakt wrzucić jakiegoś 4T i był by fajny moto na dłuższe trasy
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Pannonia TS 350 ETZ M-10, 1958-.... Czyli kundel
Panie co z tym wynalazkiem się dzieje
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Pannonia TS 350 ETZ M-10, 1958-.... Czyli kundel
Po otrzymaniu silnika 4T i wszystkich potrzebnych gratów przeszła pomyślnie testy na OSKP, ale napęd okazał się "za krótki", terenowy. Walczyłem z tym, przy okazji padł do reszty silnik (zajechany przez poprzedniego właściciela), a ja przeprowadziłem warsztat do sąsiedniego miasta i tak Panna leży już parę miesięcy pod plandeką koło wiertarki :/
W zeszłym miesiącu udało mi się w końcu doprowadzić zawory do zadowalającego stanu i kupić uszczelniacze zaworowe na te zużyte trzonki.
W zeszłym miesiącu udało mi się w końcu doprowadzić zawory do zadowalającego stanu i kupić uszczelniacze zaworowe na te zużyte trzonki.
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
Pannonia TS 350 ETZ M-10, 1958-.... Czyli kundel
A jakieś foto jak ten silnik wygląda w ramie ?
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Pannonia TS 350 ETZ M-10, 1958-.... Czyli kundel
Art na temat budowy:
http://grzegorski.net/wiki/doku.php?id=moto:pannonia_budowa
http://grzegorski.net/wiki/doku.php?id=moto:pannonia_budowa
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
Pannonia TS 350 ETZ M-10, 1958-.... Czyli kundel
Z tego co wyczytałem to kolor Ci nie leży ,i że się kobietom tylko podoba mi też się podoba oryginalny kolor jak kupiłeś ,a tym tulejkom do wahacza ile obstawiasz żywotności ja z tecastu chciałem zrobić bądź z tecamitu bo teflon z dodatkiem grafitu chyb szybko by się rozbił .
Tak patrzę i mi si zdaje ze linia motocykla z opuszczonym bakiem była ładniejsza .
Więcej pytani będzie jak przestudiuje cały tekst
Tak patrzę i mi si zdaje ze linia motocykla z opuszczonym bakiem była ładniejsza .
Więcej pytani będzie jak przestudiuje cały tekst
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Pannonia TS 350 ETZ M-10, 1958-.... Czyli kundel
Już jest czarna.
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
Posty: 16
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 474 gości