To tak w ramach aktualizacji:
Teraz silnik leży w kawałkach. Rozdziabałem dziada.
A czemu? Otóż okazuje się, że niesłusznie oskarżałem ori zapłon o niedomaganie.
Po ostatnich próbach i ustawianiu CDI wyszło, że WSK pluje przez wydech olejem, i to w znacznych ilościach. W dodatku na łączeniu kolanko-tłumik ciekł olej, że kałuża pod spodem.
Diagnoza? Zasysa olej ze skrzyni przez simmering/między połówkami.
No trudno, łupiemy silnik. Niestety po rozebraniu nadal nie wiem, skąd ona zasysała olej, bo simmering nie jest uszkodzony, wygląda jak nowy a i między karterami uszczelnienie silikonem zdaje się, że było szczelne.
Więc teraz składam. Ale oleję silikon i poszukam materiału na uszczelkę-sam sobie wytnę.
Przy okazji uszczelnię silnik w miejscu tego bolca od sprężynki i kulki Myślę, że tutaj dokładne umycie i posmarowanie silikonem da radę. Ale dla pewności podkleję od spodu kawałek blaszki na klej albo na silikon.
I muszę jeszcze naprawić gwint na korek spustowy oleju, bo gwintu nie zaobserwowałem i przez to olej i tamtędy uciekał.
Nie wiem jeszcze, co zrobić z wałkiem zdawczym, bo też tam gubi olej. Ale chyba zostanie tak jak jest. Nie mam odpowiedniego materiału na tulejkę, bo bym to wytoczył, żeby nie kupować drugiego wałka.
Ogólnie brak motywacji, żeby to składać, bo wciąż przy ty siedzę, a prawie nic nie pojeździłem jeszcze
W dodatku coś mam nie tak z tylnym kołem bo mimo dokręcenia ośki, koło jest luźne...
Przy okazji rozebrania silnika wziąłem na warsztat cylinder i troszkę go szlifowałem papierem ściernym na tafli szkła. Troszkę był nierówny. Teraz powinno być lepiej.
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
traktorzysta, Sylikon to zly pomysl, ja w simie dalem od zaplonu klej "kropelke" I objawy jak ręką odjął Też nie mialem motywacji, gdyz mam wyrobione gniazdo tam na simering, ale jakos zajepalem pol kropelki i sie trzyma xD Takze gdzie mozesz daj kropelke, na pewno zda lepiej egazmin niz sylikon, tylko pamietaj o kropelce do polaczen metalowych itp.
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
Z tymi wyciekami musisz się pogodzić, oby tylko nie pluła jak opętana. Chyba jeszcze nie widziałem silnika, co by był cały suchy
ja między bębnem a piastą mam chyba dwie podkładki, może Ci wypadły jak odkręcałeś koło?
traktorzysta napisał(a):W dodatku coś mam nie tak z tylnym kołem bo mimo dokręcenia ośki, koło jest luźne...
ja między bębnem a piastą mam chyba dwie podkładki, może Ci wypadły jak odkręcałeś koło?
Bez młota, to ch*j nie robota!
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
-
igrek97 - MotoManiak
- Posty: 3562
- Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
- Pochwały: 25
- Pojazdy: sterta złomu
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
Poskładaj na victora reinza albo dirko. Bolczyk od biegów wklej na klej do metalu. Co do tulejki może wytoczyć coś z plastiku odpornego na scieranie tarnamid czy cuś. Co do tylnego koła też miałem problemu w 175 ale jakoś sie uporałem. Nie poddawaj się, ja rozpoławiałem ten silnik może ze 20 razy w ciągu kilku dni jak walczyłem z biegami aż sie uporałem.
-
izydor - MotoManiak
- Posty: 1043
- Dołączył(a): 25 cze 2009, o 13:11
- Lokalizacja: Świdnik
- Pochwały: 17
- Pojazdy: Yamaha YZ 250, Honda trx 300,A draj
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
igrek97 napisał(a):Chyba jeszcze nie widziałem silnika, co by był cały suchy
Ja widziałem. Po dzidowaniu przez parę km na dwójce, bo na 3 nie jechała. Domyśl się dlaczego przestała ciec.
Z tyłu faktycznie są chyba dwie podkładki na osi. Ja kiedyś miałem z tym odwrotny problem. Koło za cholerę nie chciało wejść nawet bez tych podkładek
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
Zdaje się, że obie podkładki są zaaplikowane, dlatego się dziwię że luz ma...
Ale akurat koło to najmniejszy problem-sobie to na spokojnie ogarnę
Silnik teraz muszę poskładać
Kupiłem dziś arkusz na uszczelki, niestety aż 1mx1m, ale trudno
Ale akurat koło to najmniejszy problem-sobie to na spokojnie ogarnę
Silnik teraz muszę poskładać
Kupiłem dziś arkusz na uszczelki, niestety aż 1mx1m, ale trudno
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Re: Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
Sezon uważam za otwarty!
Dzisiaj kilka km nawinąłem na WueSKowe koła
Oczywiście nie obyło się bez wtopy. Sprawdziłem wszystko przed wyjazdem, nawet stan oleju
Ale zapomniałem o czymś, co okazało się kluczowe w kwestii kto kogo przemieszcza
Zapomniałem nalać paliwa, gdyż byłem pewny, że jeszcze mam go dużo w baku...
I przez to musiałem pchać WSKę jakieś 4km do domu
Ale dzięki temu mam jakieś foty. Niestety tylko telefonem robione, ale cieszę się, że nie wziąłem aparatu, bo tylko dołożyłby sobie ciężaru przy pchaniu motoru
Jakieś dwie foty dorzucam, żeby post lepiej wyglądał
PS. WSK uzupełniona o kilka braków, chociaż jeszcze kilka elementów brakuje
Na pokład wrócił oryginalny zapłon, bo okazał się nie być niczemu winny, a do CDI nie mam modułu bo przysłali mi zablokowany...
Silnik został jeszcze raz rozebrany i porządnie uszczelniony. Teraz już znam wszystkie punkty ewentualnych wycieków, więc jak macie problem-walcie jak w dym
Muszę jeszcze hajs na jakiś normalny gaźnik uzbierać, bo z tego się leje niemiłosiernie...
Pozdro
Dzisiaj kilka km nawinąłem na WueSKowe koła
Oczywiście nie obyło się bez wtopy. Sprawdziłem wszystko przed wyjazdem, nawet stan oleju
Ale zapomniałem o czymś, co okazało się kluczowe w kwestii kto kogo przemieszcza
Zapomniałem nalać paliwa, gdyż byłem pewny, że jeszcze mam go dużo w baku...
I przez to musiałem pchać WSKę jakieś 4km do domu
Ale dzięki temu mam jakieś foty. Niestety tylko telefonem robione, ale cieszę się, że nie wziąłem aparatu, bo tylko dołożyłby sobie ciężaru przy pchaniu motoru
Jakieś dwie foty dorzucam, żeby post lepiej wyglądał
PS. WSK uzupełniona o kilka braków, chociaż jeszcze kilka elementów brakuje
Na pokład wrócił oryginalny zapłon, bo okazał się nie być niczemu winny, a do CDI nie mam modułu bo przysłali mi zablokowany...
Silnik został jeszcze raz rozebrany i porządnie uszczelniony. Teraz już znam wszystkie punkty ewentualnych wycieków, więc jak macie problem-walcie jak w dym
Muszę jeszcze hajs na jakiś normalny gaźnik uzbierać, bo z tego się leje niemiłosiernie...
Pozdro
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
W koncu ogarnales to jak trzeba Dobrze ze tylko paliwo haha Ładnie się prezentuje, aż szkoda jeździć ;d
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
Tomek, widocznie jakoś tak jest, że ją odcina.
Nie wiem, na jakich obrotach moduł ma blokadę...
Ale pewnie się już łapie, bo WSK z 7k rpm pewnie wykręci. Albo i więcej na jałowym
Nie wiem, na jakich obrotach moduł ma blokadę...
Ale pewnie się już łapie, bo WSK z 7k rpm pewnie wykręci. Albo i więcej na jałowym
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
Na jałowym pewnie pod 8k podejdzie ale na biegu nie ma szans, nie przejmowałbym sie ta blokada, zawsze to odcinka na luzie
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
Romecik2t, zobaczymy.
Póki co zrobię trochę km na ori zapłonie. Jakby6 trza było, to przekładka na CDI to jakieś 2-3h roboty, bo musiałbym kable podłączyć jak trzeba i schować moduł i cewkę pod pokrywę.
A w razie czego wymiana modułu to nie problem później
Ale jeszcze muszę do sprzedającego napisać, że mi taki moduł wysłał. Wątpię, żeby mi to coś dało po takim czasie, ale spróbować warto. Może akurat da się z nim dogadać
Póki co zrobię trochę km na ori zapłonie. Jakby6 trza było, to przekładka na CDI to jakieś 2-3h roboty, bo musiałbym kable podłączyć jak trzeba i schować moduł i cewkę pod pokrywę.
A w razie czego wymiana modułu to nie problem później
Ale jeszcze muszę do sprzedającego napisać, że mi taki moduł wysłał. Wątpię, żeby mi to coś dało po takim czasie, ale spróbować warto. Może akurat da się z nim dogadać
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
Nie pierd*l , ze taka pogoda u cb Pozazdrościć !
Motocykliści dzielą się na 2 grupy:
1. Tych co już zaliczyli glebę.
2. Tych co się do tego nie przyznają.
1. Tych co już zaliczyli glebę.
2. Tych co się do tego nie przyznają.
-
kryhu15 - MotoManiak
- Posty: 268
- Dołączył(a): 10 lip 2012, o 14:39
- Lokalizacja: Kajetanowo
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Zipp Toros M50
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
traktorzysta, I gdzie opisy z wojaży Motórem??
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 377 gości