Komarek ^^
Komarek ^^
Motorowerzystka, z tym samym w Kadecie walczę i u mnie się okazało że troszkę nie tak zapłon ustawiłem tj stator w dół poszedł i jakoś tak jest że jak poluzowałem, podważyłem go w górę, docisnąłem to już nie trze magneto ale też właśnie może być wina wysokiego klina. Magneto nie wejdzie do końca tak jak powinno tylko wcześniej się zatrzyma i będzie w pewnym miejscu wyżej "stało" i efekt taki jak przy krzywym wale jest. Wyjmij klin, ustaw rowek klina w górę, w magnecie też ustaw żeby był w górę, załóż magneto do końca, ręką dopchnij ile dasz radę, ewentualnie przyłóż równo drewniana listewkę do magneta i ostrożnie, nie na siłę młotkiem popuka w sam środek żeby magneto wlazło dobrze i wtedy pokręć za magneto. Jak będzie obcierało to albo krzywy wał, albo gdzieś jakaś cewka nie siedzi jak powinna co raczej mało prawdopodobne jest albo tak jak u mnie, że stator minimalnie niżej był usadzony.
Pomogłem? Kliknij !
No i poetycka część podpisu:
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem
No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować
-
Siczka - Ekspert
- Posty: 3159
- Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
- Pochwały: 66
- Pojazdy: dużo
Komarek ^^
Wypatrzyłam dziś że magneto obciera o cewkę zapłonową, a sama cewka jest wytarta tak aż się błyszczy. Pilnikiem może tą cewkę jeszcze trochę pod szlifować czy jak?
Próbowałam już wcześniej bez klina i właśnie nie obcierało, a dziś próbowałam go wyjąć i nie da rady tak mocno siedzi.
Próbowałam już wcześniej bez klina i właśnie nie obcierało, a dziś próbowałam go wyjąć i nie da rady tak mocno siedzi.
-
Motorowerzystka - MotoManiak
- Posty: 2972
- Dołączył(a): 26 sie 2011, o 19:35
- Lokalizacja: NWE
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Romet Ogar 125
Komarek ^^
Motorowerzystka, Wyjmij zapłon i klin pilnikiem przejedź najpierw, ale radziłbym najpierw go wyjąć np kombinerkami czy jakoś ogółem wydobyć bo jak zapali silnik a odbije mu, zetnie klin to będzie zimna dupa. Ciężko będzie to wyjąć.
Pomogłem? Kliknij !
No i poetycka część podpisu:
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem
No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować
-
Siczka - Ekspert
- Posty: 3159
- Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
- Pochwały: 66
- Pojazdy: dużo
Komarek ^^
Żeby wyjąć klin wystarczy dobrze zaostrzony śrubokręt albo kawałek zaostrzonego pręta i kilka puknięć młotkiem
Każdy klin musi się poddać
Każdy klin musi się poddać
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Komarek ^^
traktorzysta, no może większość, ale nie każdy. U znajomego klin tak ładnie siedział, że nie szło go wyjąc nie tak to jeździł a jak mu tego klina ścięło to normalnie jak jedność z wałem i za nic podważanie czy jakieś wybijanie itd nie pomaga i wał jak na razie na półce leży.
Pomogłem? Kliknij !
No i poetycka część podpisu:
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem
No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować
-
Siczka - Ekspert
- Posty: 3159
- Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
- Pochwały: 66
- Pojazdy: dużo
Komarek ^^
Siczka, przyślij wał do mnie, to go zrobię
Wystarczy odpowiedniej szerokości twardy pręt z zaostrzonym końcem i jakiś kawałek młotka
Wystarczy odpowiedniej szerokości twardy pręt z zaostrzonym końcem i jakiś kawałek młotka
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Komarek ^^
traktorzysta, to nie mój wał. Podobno próbowali tam różne cuda z nim robić, podważać i wyważać i wybijać śrubokrętem itp itd, ale z opowiadań tak klina ścięło że jak by zaklepało go czy coś. Nie wiem, nie widziałem tego.
Pomogłem? Kliknij !
No i poetycka część podpisu:
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem
No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować
-
Siczka - Ekspert
- Posty: 3159
- Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
- Pochwały: 66
- Pojazdy: dużo
Komarek ^^
Od biedy możnaby go naciąć kątówką i wydłubać wtedy.
Ale już koniec OT, bo śmiecimy
Ale już koniec OT, bo śmiecimy
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Komarek ^^
traktorzysta, no raczej nie ma co tam się rwać do wału z kątówką... Jeszcze klina tak wydłubie że wypierniczy go na orbitę
Pomogłem? Kliknij !
No i poetycka część podpisu:
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem
No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować
-
Siczka - Ekspert
- Posty: 3159
- Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
- Pochwały: 66
- Pojazdy: dużo
Komarek ^^
Jak magneto ociera to może być kilka przyczyn:
-krzywy wał
-krzywe magneto
-źle przykręcona podstawa, ew gruby syf pod nią
-niedokręcone cewki
Zapobieganie:
-delikatne zeszlifowanie cewek
-spiłowanie klinu i nasmarowanie stożka wału
-regeneracja wału
-zmiana magneta
-delikatne " przybicie " odstającej cewki
Spróbuj na innym magnecie, iskrowniku itp. jeśli to nie pomoże to jest to krzywy wał ale i z tym można sobie poradzic
-krzywy wał
-krzywe magneto
-źle przykręcona podstawa, ew gruby syf pod nią
-niedokręcone cewki
Zapobieganie:
-delikatne zeszlifowanie cewek
-spiłowanie klinu i nasmarowanie stożka wału
-regeneracja wału
-zmiana magneta
-delikatne " przybicie " odstającej cewki
Spróbuj na innym magnecie, iskrowniku itp. jeśli to nie pomoże to jest to krzywy wał ale i z tym można sobie poradzic
Autor postu otrzymał pochwałę
Ratujmy komary
Ogar 205 membrana prodżekt + nowa buda
http://motomaniacy.com/viewtopic.php?f=27&t=31520
Remonty silników:
http://olx.pl/oferta/remont-silnikakoma ... b1a0cf188d
Ogar 205 membrana prodżekt + nowa buda
http://motomaniacy.com/viewtopic.php?f=27&t=31520
Remonty silników:
http://olx.pl/oferta/remont-silnikakoma ... b1a0cf188d
-
dziki_50 - MotoManiak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 9 sie 2013, o 23:48
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Rieju Tango 50, 2x sztywniak, simson sr2
-
Motorowerzystka - MotoManiak
- Posty: 2972
- Dołączył(a): 26 sie 2011, o 19:35
- Lokalizacja: NWE
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Romet Ogar 125
Komarek ^^
dziki_50 napisał(a):spiłowanie klinu i nasmarowanie stożka wału
jakie smarowanie stożka wału, nie może tam być żadnego smaru, jest to połączenie kształtowe któremu smar może więcej zaszkodzić niż pomóc. W ogóle jak cel ma to nasmarowanie stożka Twoim zdaniem?
Junak - legenda polskich szos
-
Junak - MotoManiak
- Posty: 866
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 20:46
- Lokalizacja: Kruszyna(koło Sulechowa)
- Pojazdy: FSO 125p, Komar, Junak M10, Jawa TS350
Komarek ^^
Magneto się lepiej " ustawia " i nie trze. Zwyczajnie dobrze się ustawia bo jest tam pewien luz. Nie ucz Ojca dzieci robic, to jest znana metoda .
Ratujmy komary
Ogar 205 membrana prodżekt + nowa buda
http://motomaniacy.com/viewtopic.php?f=27&t=31520
Remonty silników:
http://olx.pl/oferta/remont-silnikakoma ... b1a0cf188d
Ogar 205 membrana prodżekt + nowa buda
http://motomaniacy.com/viewtopic.php?f=27&t=31520
Remonty silników:
http://olx.pl/oferta/remont-silnikakoma ... b1a0cf188d
-
dziki_50 - MotoManiak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 9 sie 2013, o 23:48
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Rieju Tango 50, 2x sztywniak, simson sr2
Re: Komarek ^^
Oby dwaj macie rację. Wedle teorii obie powierzchnie mają pewne pole tolerancji. Z tego powodu powinno być wszystko pasowne, zgodnie z pewną klasą. Zaś w praktyce, dosyć często daje się smar, aby był lepszy poślizg przy dokręcaniu. Wtedy można dokręcić troszke mocniej, niż bez niego(mając do dyspozycji podstawowe narzędzia). Ale nie zwalnia to nas z dokręcenia z odpowiednim momentem(albo liczymy, albo klucz dynamometryczny). Mam na myśli nie większym niż zalecany.
Wysyłane z mojego NEXO 3G za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego NEXO 3G za pomocą Tapatalk 2
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Komarek ^^
od ponad 7 lat robię romety i inne motocykle i nigdy takiej głupoty nie słyszałem takie miejsca jak stożki muszą być odtłuszczne a nie smarowane
Junak - legenda polskich szos
-
Junak - MotoManiak
- Posty: 866
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 20:46
- Lokalizacja: Kruszyna(koło Sulechowa)
- Pojazdy: FSO 125p, Komar, Junak M10, Jawa TS350
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 337 gości