Komarek ^^

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Komarek ^^

Postprzez Siczka » 17 maja 2014, o 11:10

Motorowerzystka, z tym samym w Kadecie walczę i u mnie się okazało że troszkę nie tak zapłon ustawiłem tj stator w dół poszedł i jakoś tak jest że jak poluzowałem, podważyłem go w górę, docisnąłem to już nie trze magneto ale też właśnie może być wina wysokiego klina. Magneto nie wejdzie do końca tak jak powinno tylko wcześniej się zatrzyma i będzie w pewnym miejscu wyżej "stało" i efekt taki jak przy krzywym wale jest. Wyjmij klin, ustaw rowek klina w górę, w magnecie też ustaw żeby był w górę, załóż magneto do końca, ręką dopchnij ile dasz radę, ewentualnie przyłóż równo drewniana listewkę do magneta i ostrożnie, nie na siłę młotkiem popuka w sam środek żeby magneto wlazło dobrze i wtedy pokręć za magneto. Jak będzie obcierało to albo krzywy wał, albo gdzieś jakaś cewka nie siedzi jak powinna co raczej mało prawdopodobne jest albo tak jak u mnie, że stator minimalnie niżej był usadzony.
Pomogłem? Kliknij Obrazek !

@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem

Obrazek

No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły

:mrgreen:

Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować :yes:

:D
Avatar użytkownika
Siczka
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 3159
Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
Pochwały: 66
Pojazdy: dużo

Komarek ^^

Postprzez Pani Kontekstowa » 17 maja 2014, o 11:10

Pani Kontekstowa
 

Komarek ^^

Postprzez Motorowerzystka » 17 maja 2014, o 17:07

Wypatrzyłam dziś że magneto obciera o cewkę zapłonową, a sama cewka jest wytarta tak aż się błyszczy. Pilnikiem może tą cewkę jeszcze trochę pod szlifować czy jak?
Próbowałam już wcześniej bez klina i właśnie nie obcierało, a dziś próbowałam go wyjąć i nie da rady tak mocno siedzi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Motorowerzystka
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2972
Dołączył(a): 26 sie 2011, o 19:35
Lokalizacja: NWE
Pochwały: 7
Pojazdy: Romet Ogar 125

Komarek ^^

Postprzez Siczka » 17 maja 2014, o 18:27

Motorowerzystka, Wyjmij zapłon i klin pilnikiem przejedź najpierw, ale radziłbym najpierw go wyjąć np kombinerkami czy jakoś ogółem wydobyć bo jak zapali silnik a odbije mu, zetnie klin to będzie zimna dupa. Ciężko będzie to wyjąć.
Pomogłem? Kliknij Obrazek !

@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem

Obrazek

No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły

:mrgreen:

Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować :yes:

:D
Avatar użytkownika
Siczka
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 3159
Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
Pochwały: 66
Pojazdy: dużo

Komarek ^^

Postprzez traktorzysta » 18 maja 2014, o 11:08

Żeby wyjąć klin wystarczy dobrze zaostrzony śrubokręt albo kawałek zaostrzonego pręta i kilka puknięć młotkiem :)
Każdy klin musi się poddać :)
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Komarek ^^

Postprzez Siczka » 18 maja 2014, o 12:40

traktorzysta, no może większość, ale nie każdy. U znajomego klin tak ładnie siedział, że nie szło go wyjąc nie tak to jeździł a jak mu tego klina ścięło to normalnie jak jedność z wałem i za nic podważanie czy jakieś wybijanie itd nie pomaga i wał jak na razie na półce leży.
Pomogłem? Kliknij Obrazek !

@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem

Obrazek

No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły

:mrgreen:

Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować :yes:

:D
Avatar użytkownika
Siczka
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 3159
Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
Pochwały: 66
Pojazdy: dużo

Komarek ^^

Postprzez traktorzysta » 19 maja 2014, o 23:18

Siczka, przyślij wał do mnie, to go zrobię :)

Wystarczy odpowiedniej szerokości twardy pręt z zaostrzonym końcem i jakiś kawałek młotka :)
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Komarek ^^

Postprzez Siczka » 20 maja 2014, o 10:50

traktorzysta, to nie mój wał. Podobno próbowali tam różne cuda z nim robić, podważać i wyważać i wybijać śrubokrętem itp itd, ale z opowiadań tak klina ścięło że jak by zaklepało go czy coś. Nie wiem, nie widziałem tego.
Pomogłem? Kliknij Obrazek !

@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem

Obrazek

No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły

:mrgreen:

Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować :yes:

:D
Avatar użytkownika
Siczka
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 3159
Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
Pochwały: 66
Pojazdy: dużo

Komarek ^^

Postprzez traktorzysta » 20 maja 2014, o 11:24

Od biedy możnaby go naciąć kątówką i wydłubać wtedy.
Ale już koniec OT, bo śmiecimy :)
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Komarek ^^

Postprzez Siczka » 20 maja 2014, o 11:33

traktorzysta, no raczej nie ma co tam się rwać do wału z kątówką... Jeszcze klina tak wydłubie że wypierniczy go na orbitę :P
Pomogłem? Kliknij Obrazek !

@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem

Obrazek

No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły

:mrgreen:

Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować :yes:

:D
Avatar użytkownika
Siczka
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 3159
Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
Pochwały: 66
Pojazdy: dużo

Komarek ^^

Postprzez dziki_50 » 24 maja 2014, o 00:33

Jak magneto ociera to może być kilka przyczyn:

-krzywy wał
-krzywe magneto
-źle przykręcona podstawa, ew gruby syf pod nią
-niedokręcone cewki

Zapobieganie:

-delikatne zeszlifowanie cewek
-spiłowanie klinu i nasmarowanie stożka wału
-regeneracja wału :)
-zmiana magneta
-delikatne " przybicie " odstającej cewki


Spróbuj na innym magnecie, iskrowniku itp. jeśli to nie pomoże to jest to krzywy wał ale i z tym można sobie poradzic ;)


Autor postu otrzymał pochwałę
Ratujmy komary ;)
Obrazek


Ogar 205 membrana prodżekt + nowa buda
http://motomaniacy.com/viewtopic.php?f=27&t=31520

Remonty silników:

http://olx.pl/oferta/remont-silnikakoma ... b1a0cf188d
Avatar użytkownika
dziki_50
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 9 sie 2013, o 23:48
Pochwały: 1
Pojazdy: Rieju Tango 50, 2x sztywniak, simson sr2

Komarek ^^

Postprzez Motorowerzystka » 25 maja 2014, o 14:33

Obrazek
Avatar użytkownika
Motorowerzystka
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2972
Dołączył(a): 26 sie 2011, o 19:35
Lokalizacja: NWE
Pochwały: 7
Pojazdy: Romet Ogar 125

Komarek ^^

Postprzez Junak » 25 maja 2014, o 15:31

dziki_50 napisał(a):spiłowanie klinu i nasmarowanie stożka wału

jakie smarowanie stożka wału, nie może tam być żadnego smaru, jest to połączenie kształtowe któremu smar może więcej zaszkodzić niż pomóc. W ogóle jak cel ma to nasmarowanie stożka Twoim zdaniem?
Junak - legenda polskich szos
Avatar użytkownika
Junak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 866
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 20:46
Lokalizacja: Kruszyna(koło Sulechowa)
Pojazdy: FSO 125p, Komar, Junak M10, Jawa TS350

Komarek ^^

Postprzez dziki_50 » 25 maja 2014, o 22:53

Magneto się lepiej " ustawia " i nie trze. Zwyczajnie dobrze się ustawia bo jest tam pewien luz. Nie ucz Ojca dzieci robic, to jest znana metoda .
Ratujmy komary ;)
Obrazek


Ogar 205 membrana prodżekt + nowa buda
http://motomaniacy.com/viewtopic.php?f=27&t=31520

Remonty silników:

http://olx.pl/oferta/remont-silnikakoma ... b1a0cf188d
Avatar użytkownika
dziki_50
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 9 sie 2013, o 23:48
Pochwały: 1
Pojazdy: Rieju Tango 50, 2x sztywniak, simson sr2

Re: Komarek ^^

Postprzez Tomciosz » 25 maja 2014, o 23:17

Oby dwaj macie rację. Wedle teorii obie powierzchnie mają pewne pole tolerancji. Z tego powodu powinno być wszystko pasowne, zgodnie z pewną klasą. Zaś w praktyce, dosyć często daje się smar, aby był lepszy poślizg przy dokręcaniu. Wtedy można dokręcić troszke mocniej, niż bez niego(mając do dyspozycji podstawowe narzędzia). Ale nie zwalnia to nas z dokręcenia z odpowiednim momentem(albo liczymy, albo klucz dynamometryczny). Mam na myśli nie większym niż zalecany.

Wysyłane z mojego NEXO 3G za pomocą Tapatalk 2
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Komarek ^^

Postprzez Junak » 25 maja 2014, o 23:19

od ponad 7 lat robię romety i inne motocykle i nigdy takiej głupoty nie słyszałem takie miejsca jak stożki muszą być odtłuszczne a nie smarowane
Junak - legenda polskich szos
Avatar użytkownika
Junak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 866
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 20:46
Lokalizacja: Kruszyna(koło Sulechowa)
Pojazdy: FSO 125p, Komar, Junak M10, Jawa TS350

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 459 gości