Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!

Postprzez Posimsonowany » 9 mar 2018, o 23:48

Mam tak samo z dużym fiatem ale już na niego kase mam
Avatar użytkownika
Posimsonowany
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 533
Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
Lokalizacja: Puławy
Pochwały: 14
Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982

Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!

Postprzez Pani Kontekstowa » 9 mar 2018, o 23:48

Pani Kontekstowa
 

Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!

Postprzez janosikmz19822 » 10 mar 2018, o 09:18

Ładnie wyszlo . :F
Też będę bębny polerowal
http://allegro.pl/wloknina-scierna-czer ... 38528.html
to takie cos?
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!

Postprzez dieludolfs » 11 mar 2018, o 02:53

janosikmz19822, dokładnie takie coś, tylko szara. Jeżeli masz w okolicy sklep lakierniczy to tam możesz zapytać, powinni mieć ;) Pasta wchodzi w głąb włókniny i bardzo fajnie to poleruje w końcowej fazie. Bębny miałem wkręcone do silnika od pralki i dość sprawnie mi to poszło, jednak teraz muszę jeszcze dopolerować ręcznie osłonki bębnów i zobaczymy jaki będzie efekt.


Dziś natomiast zabrałem się za coś, co od zawsze mnie przerażało, mianowicie... zaplatanie kół :F

Obrazek


Muszę przyznać, że wbrew pozorom okazała się to bardzo fajna i przyjemna praca. Grunt to trzymać się sztuki zaplatania - najpierw szprychy wkładane od zewnątrz, na sam koniec szprychy wkładane od wewnątrz. Co druga szprycha w bębnie to co czwarta szprycha na obręczy. Tyle na ten temat :D Dodatkowo przyniosłem sobie stare koła jako wzór, z których brałem punkty odniesienia. Jako pierwsze zrobiłem tylne koło i poszło mi to zaskakująco sprawnie, drobne komplikacje wyszły podczas II etapu zaplatania szprych zewnętrznych w przednim kole - pod końcem musiałem odkręcać kilka szprych z przeciwnej strony, abym mógł przełożyć wplataną szprychę :mrgreen:
Miejsca styku szprychy z bębnem, obręczą oraz nyplem smarowałem tawotem ŁT-43. Bębny ukierunkowałem tak, że napis ZZR jest u góry, gdy otwór pod wentyl na obręczy znajduje się na dole. Z ciekawości zmierzyłem czas podczas zaplatania przedniego koła i wyszło mi 1:30 (z dokręceniem nypli do równej długości i wyczyszczeniu nadmiaru smarów 2 godziny).


Tak się prezentują złożone koła :>

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Bezcennym widokiem jest w tym przypadku oryginalna obręcz i grubość szprych zgodna z oryginałem. Gdyby jeszcze tylko zakończenia szprych miały wybite logo Romet... :D ach, marzenia.


Tymczasem muszę zakupić narzynki do naprawy gwintów w ośkach kół, oraz wianki do przedniej piasty. Gdy założę ośki na swoje miejsca to koła pojadą do wycentrowania :yes:
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!

Postprzez janosikmz19822 » 11 mar 2018, o 06:07

Ja bym olał wianki i dał łożyska .Nawet w rysiu oryginalnie są łożyska w kołach komar był tani do granic możliwość i dla tego wianki .
Nie dałem rady i wycofał ogłoszenie sprzedaży rysia .
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!

Postprzez Tomciosz » 11 mar 2018, o 11:49

dieludolfs napisał(a):narzynki do naprawy gwintów w ośkach kół,


Lepiej kupić nowe, albo zlecić na wykonanie ze stali wysokogatunkowej. :)
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!

Postprzez dieludolfs » 23 mar 2018, o 05:46

Zestaw naprawczy oryginalnych gwintów został już skompletowany :F

Obrazek

Obrazek


Po naprawie nakrętki można samoczynnie przykręcać siłą woli :F


Zdecydowałem się zostawić oryginalne ośki gdyż nowe... no cóż :D
Oryginalna tylna ośka ma wytoczony specjalny dystans zapobiegający zaciskaniu się bieżni łożysk. W chińskich zamiennikach trzeba by kombinować z dorobieniem takiego dystansu z jakiejś rurki.

Obrazek


Stożek na chińskich konusach nawet nie dorównuje oryginalnej używce :D

Obrazek


Koła poskładałem tak jak było to przed rozbiórką - tył na łożyskach, przód na wiankach.


Nowe koło zębate wraz z nowymi śrubami M7. Oryginalne kwadratowe nakrętki udało się odzyskać i po ocynkowaniu wróciły na swoje miejsce :D

Obrazek


Przy tylnym kole w wersji pod łożyska przychodzi specjalnie zatoczona podkładka jako osłona.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Z nowych wianków wyciągnąłem kulki, które ostatecznie siadły na swoim miejscu.

Obrazek

Obrazek

Do prawidłowego zmontowania całości ośki musiały być kierowane dłuższymi końcami w stronę szczęk hamulcowych.


Przednie szczęki hamulcowe nie były zużyte, dlatego postanowiłem je zostawić.

Obrazek


Z tyłu natomiast okładziny były już zmęczone eksploatacją, dlatego zmuszony byłem zakupić nowe zamienniki :D

Obrazek


Tu niestety zaczęły się schody, by prawidłowo osadzić szczęki w rozpieraku trzeba było szlifnąć ich podstawę z szerokości.

Obrazek


Zmatowiony i odtłuszczony bęben:

Obrazek


I tu napotkałem kolejny problem - szczęki nie mieszczą się do bębna :F Tym razem trzeba było zeszlifować podstawę na grubość oraz poszerzyć otwory pod sprężyny i dopiero wszystko prawidłowo się spasowało.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Koła ostatecznie złożone, prawdopodobnie jeszcze dziś oddam je do centrowania :twisted:

Obrazek
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!

Postprzez pawel615 » 23 mar 2018, o 10:13

Całkiem zacnie wyszły te koła :F
Z tymi chinskimi czesciami to mozna wysypki dostac :D
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2991
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!

Postprzez dieludolfs » 23 mar 2018, o 22:42

pawel615, żebyś wiedział :D

Muszę zakupić nowy fartuch na koło, gdyż jeden gdzieś mi zaginął. Ten z linku będzie pasował? http://allegro.pl/fartuch-obreczy-kola- ... 41055.html

Chciałbym go kupić u tego sprzedawcy, bo tylko on ma nowe gąbki siedzenia do Komara. Zaoszczędzę wtedy na przesyłce :F
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!

Postprzez Marek.K. » 24 mar 2018, o 23:07

centrować Panie też jest bardzo prosto, ja u siebie pocentrowałem z 10 kól i wszystkie się trzymają :)
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!

Postprzez dieludolfs » 30 mar 2018, o 21:14

Koła wycentrowane. Kosztowało mnie to dokładnie 35zł/szt. Dodatkowo zauważyłem, że gość wypolerował mi czymś wewnętrzną przylgnię, dzięki czemu jest ona idealnie gładka.
Ogólnie koła po zapleceniu były proste, na pewno nie miały gorszego bicia niż przed rozbiórką, dlatego na upartego wystarczyłoby dokręcić luźne szprychy i całość powinna śmigać, ale po centrowaniu są naprawdę idealnie proste :shock: Aż jestem zaskoczony, że taki efekt można było uzyskać na starej obręczy.

Obrazek


Na koła wskoczyły oryginalne opony Stomil z 1972r. Strach na tym jeździć, ale do przepychania po garażu powinny wystarczyć i z pewnością przeżyją tanie chińczyki :F Gumę odnowiłem za pomocą dedykowanej farby oraz plaka. Wewnętrzną część obręczy oraz rant opony posmarowałem smarem przeznaczonym do montażu samochodowych opon, co z pewnością zabezpieczy przed korozją i zapewniło prawidłowe ułożenie się opony.

Obrazek


Koła ostatecznie skończone, gotowe do montażu w motorowerze :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!

Postprzez tombo22 » 30 mar 2018, o 23:28

Ładnie ci to idzie :yes: Tak dopieszczonym komarkiem aż żal jeździć dalej niż po garażu :F
Avatar użytkownika
tombo22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 315
Dołączył(a): 20 sty 2011, o 18:34
Pochwały: 6
Pojazdy: Jawa TS 350 638.1 Passerati B6 140HP Romet Ogar 200x2

Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!

Postprzez dieludolfs » 30 mar 2018, o 23:46

tombo22, papierów brakuje więc i tak by za bardzo nie pojeździł :mrgreen: Teraz pozostało mi już tylko polakierować ramy i można składać, jednak wstępnie obstawiam ten termin na końcówkę lata/początek jesieni.
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!

Postprzez Tomciosz » 31 mar 2018, o 22:43

Opony na boku lepsze niż w moim Ogarze... :mrgreen:
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Poprzednia strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 158 gości