Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Postprzez Bubles » 31 sie 2017, o 20:07

Na glebę go :F
Avatar użytkownika
Bubles
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 218
Dołączył(a): 15 paź 2011, o 23:45
Pojazdy: Opel Omega B

Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Postprzez Pani Kontekstowa » 31 sie 2017, o 20:07

Pani Kontekstowa
 

Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Postprzez Rudy102 » 31 sie 2017, o 22:34

60 jedzie wariat
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
Avatar użytkownika
Rudy102
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2581
Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
Lokalizacja: Pacanów
Pochwały: 7
Pojazdy: Illuminati

Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Postprzez dieludolfs » 31 sie 2017, o 22:38

To jeszcze może wrzucę zdjęcia z wakacyjnej sesji w rodzinnych stronach :twisted:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


A tutaj taki mały bonus... :F

Obrazek
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Postprzez dieludolfs » 1 wrz 2017, o 02:30

Wracając do zmian w samochodzie - w końcu odrestaurowałem bagażnik dachowy firmy stomil, jaki docelowo miał się znaleźć na moim Maluchu. Wszystkie elementy stalowe oddałem do ponownego ocynkowania, natomiast aluminiowe rurki lekko odświeżyłem drobnym papierem wodnym, jednak będę musiał wykonać polerkę od podstaw by doprowadzić je do nieskazitelnego ideału.

Obrazek

Przed ocynkowaniem elementów główne mocowania odpowiednio skróciłem i wywierciłem nowe dziury, by bagażnik nie odstawał tak mocno od dachu jak było to przewidziane przez producenta. Niestety w galwanizacji jakimś cudem zaginął jeden pręt mocujący, więc zmuszony byłem wykonać replikę, którą ostatecznie prysnąłem na srebrno :F

Obrazek


Bagażnik firmy stomil jest najbardziej zbliżony do samoróbki jaką posiadał swego czasu tata w swoim Maluchu.

Obrazek

Obrazek


A tak to wygląda u mnie :)

Obrazek

Obrazek



Kolejnym gadżetem zakupionym do autka są PRL'owskie pokrowce siedzeń w bardzo fajnym kolorze, jakie udało mi się wyrwać na OLX. Po wypraniu i dosztukowaniu sznureczków ściągających ostatecznie zagościły na pokładzie małego fiata :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


I tym akcentem kończymy zmiany jakie nastąpiły przy Maluchu, w następnych postach pokażę efekty prac nad silnikiem :F

Obrazek
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Postprzez Rudy102 » 1 wrz 2017, o 15:49

Masz może te zdjęcia z pola w większej rozdzielczości? :)
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
Avatar użytkownika
Rudy102
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2581
Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
Lokalizacja: Pacanów
Pochwały: 7
Pojazdy: Illuminati

Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Postprzez dieludolfs » 1 wrz 2017, o 16:15

Rudy102, będą ;)
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Postprzez janosikmz19822 » 1 wrz 2017, o 19:42

Pokrowce z a j e b i s t e :F
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Postprzez dieludolfs » 4 wrz 2017, o 14:29

To lecimy dalej z tematem silnika.

Blachy odebrane z lakierni proszkowej, wszystkie elementy zostały pokryte czarnym matem a następnie lakierem bezbarwnym, przy czym były dwukrotnie wypalane w piecu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Blok silnika świeżo po umyciu chemią. Cały blok jak można zauważyć był malowany przez poprzedniego właściciela na srebrno :D W niektórych miejscach zostały resztki farby, przy czym osłona koła pasowego pozostała w praktycznie nienaruszonym stanie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak widać silnik to oryginał z 1983r.

Obrazek


A tutaj już doczyszczony mechanicznie blok silnika, przygotowany do montażu części:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Remont zacząłem od wymiany oringu oraz simmeringu na tylnej panewce, ponieważ z racji wieku stary był już chrupiący :mrgreen:

Obrazek
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Postprzez janosikmz19822 » 4 wrz 2017, o 14:33

Chrupiacy :F Już nie miałeś co zjadać :D

Silnik w środku dłubałeś?
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Postprzez Marek.K. » 4 wrz 2017, o 19:24

dobra, Panie narobiłeś mi smaka :F idę do garażu :F
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Postprzez dieludolfs » 4 wrz 2017, o 21:10

Marek.K., no i tak ma być :D


janosikmz19822 napisał(a):Silnik w środku dłubałeś?


Wewnątrz nic nie grzebałem, silnik dobrze trzymał ciśnienie oleju i pracował cicho, dlatego wał i panewki pozostawiłem tak jak były. Pomierzyłem jedynie krzywki na wałku rozrządu, by upewnić się czy faktycznie jest to pełny ekonomik (w numerze silnika teoretycznie brakuje symbolu "E"), ale jak się okazało faktycznie jest to ekonomik, z minimalnie wytartym wałkiem rozrządu ;)

Obrazek


Tymczasem zdecydowałem nie montować zestawu po szlifie, tylko wygrzebałem ze strychu fabrycznie nowe, nominalne cylindry w selekcji B, które były naprawdę ładnie wykonane. Do cylindrów dołączone były pierścienie FPT "Prima Łódź", za to brakowało tłoków... na szczęście firma Złotecki wyprodukowała akurat takie tłoki w selekcji B, dzięki czemu bez problemu mogłem sobie skompletować pełny zestaw naprawczy. Do tłoków producent dorzucił nowe sworznie tłokowe oraz zabezpieczenia.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tłoki z cylindrami bardzo ładnie się spasowały, dodatkowo gładź cylindra jest bardzo dobrze wyhonowana, dzięki czemu pierścienie tłokowe nie powinny się nadmiernie zużyć w okresie docierania.

Mając cały zestaw mogłem w końcu zacząć składać :)

Obrazek


Mój patencik ułatwiający montaż cylindrów na tłoki bez potrzeby demontażu korbowodów :F

Obrazek


Jeszcze tylko głowica i słupek kompletny! :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Postprzez dieludolfs » 20 wrz 2017, o 02:18

Mało używany aparat zapłonowy w idealnym stanie + nowa kopułka i palec rozdzielacza, wszystko firmy ZELMOT :) Jedynie kondensator firmy magneti marelli.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wyczyszczona obudowa rozrządu dostała nowy uszczelniacz Corteco.

Obrazek

Sam rozrząd to jakiś wynalazek przeznaczony na KJS, szeroki łańcuch, dużo koło odchudzone, rzekomo zestaw dużo żywotniejszy od współcześnie produkowanych badziewi.

Obrazek


I skręcone :>

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Koło zamachowe przykręcone na klej do gwintów:

Obrazek


Alternator po kompleksowej regeneracji, nowe łożyska - przód szwajcarski RHP (NSK), tył japoński SKF. Wszystkie diody w prostowniku sprawdzone, założone nowe szczotki, jedynie regulator napięcia założyłem stary, oryginalny (Elmot), gdyż trzymał on wyższe napięcie ładowania niż współczesny zamiennik APE.

Obrazek

Obrazek

Test działania: https://www.youtube.com/watch?v=a-v9XcOCqBo


Nadszedł czas montażu osłon i tu zaczęły się cyrki... :) Najpierw zabawa z dłubaniem ukręconych śrub:

Obrazek


Gdy nadszedł czas składania, okazało się, że mało które gwinty w bloku "trzymają". Większość z nich się przekręciła podczas próby dokręcenia, więc zmuszony byłem zakupić zestaw naprawczy firmy Yato:

Obrazek


Dzięki niemu zyskałem dużo twardsze gwinty od fabrycznych i mogłem dokręcić osłony z prawidłową siłą.

Obrazek


Nowy termostat mieszkowy:

Obrazek


CDN :)
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Postprzez Stachu.G » 20 wrz 2017, o 19:47

Jak się sprawdzają te sprężynki z yato? Ja kupiłem pojedynczy zestaw jakiś najtańszy i masakra, jedyna rozsądna i najtańsza firma to quatros.
Pomogłem ? Kliknij pomógł
Stachu.G
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1036
Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
Lokalizacja: Podkarpackie
Pochwały: 42
Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm

Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Postprzez dieludolfs » 1 paź 2017, o 22:38

Stachu.G napisał(a):Jak się sprawdzają te sprężynki z yato? Ja kupiłem pojedynczy zestaw jakiś najtańszy i masakra, jedyna rozsądna i najtańsza firma to quatros.


Wiertła i gwintowniki bardzo dobrze sobie radziły w aluminiowym bloku, niestety wkręcanie sprężynek trzeba było robić uważnie i precyzyjnie, gdyż czasami przedni "zwój" lubił się wkręcić nieco głębiej niż tył, czego skutkiem była zmiana skoku gwintu w tym miejscu i pojawia się wtedy następny problem. Co do reszty nie mam zastrzeżeń, sprężynki są bardzo mocne i raczej ciężko będzie w nich zerwać gwint.

Silnik wraz z końcem sierpnia został praktycznie złożony, zostały jedynie pierdółki do ogarnięcia takie jak np. wymiana miski olejowej, no ale mogę to uczynić dopiero po montażu silnika w samochodzie.
Oto zdjęcia! :)
PS. Zwróćcie uwagę, że nawet wszystkie śrubki są oryginalne! :>

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Postprzez janosikmz19822 » 2 paź 2017, o 06:40

Rudolf ty mój Śrubku, ładnie wyszedł ten organ sercowy auta. :D
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 160 gości