4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
3x Romet 50-T-1 1975 r. - Szatek
Piękne Rometciki trochę dopieścić i będzie cud ,miód i malina
Pozdrawiam Adam
-
adambur1 - MotoManiak
- Posty: 122
- Dołączył(a): 10 mar 2009, o 15:16
- Lokalizacja: Mokra k.Lubska
- Pojazdy: Romet 50-T-1, Simson S50
Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
adambur1 napisał(a):Piękne Rometciki trochę dopieścić i będzie cud ,miód i malina
Dzięki, ale tak fajnie to nie jest. Zamierzam zrobić coś więcej niż tylko "dopieścić"
We wtorek stałem się posiadaczem kolejnego Rometa 50-T-1, tym razem z 76-go roku, kupiony w okolicach Rzeszowa:
Przebieg jest podobno autentyczny:
Rzadziej spotykany, jednoczęściowy, masywniejszy wspornik błotnika:
Części które dostałem razem z motorowerem. Nowe są gumy podnóżek, wentylki, łatki, klosz lampy przedniej oraz uszczelki (nieoryginalne).
Więcej zdjęć: http://www.fotosik.pl/u/xxSzatekxx/album/1797605
Jak widać posiada dokumentację, jest w pełni sprawny. Chromy zachowały się bardzo dobrze, lakier posiada zaprawki zrobione pędzlem, ale mimo to jest w dobrym stanie. Brak tabliczki znamionowej (fabrycznie).
Były właściciel znalazł także oryginalną instrukcję obsługi i chyba fakturę zakupu oraz kartę gwarancyjną (dośle).
Poprzednio kupiony Romet przechodzi proces rejestracji z poprawą danych w dowodzie rejestracyjnym. Niestety w jego silniku posypało się łożysko igiełkowe na wale i silnik został tymczasowo przełożony z zielonego Rometa. Dokument widoczny na ostatnim zdjęciu mojego poprzedniego postu, to dokumentacja techniczna silnika s-38, 017 i 019.
Niedługo być może w końcu zacznę działać przy którymś z nich.
Pozdrawiam.
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Mam taka glowice wysoka, gwint dobry, ale jedno male zebro ukruszone, bys podjechal bym ci dal za darmo:F
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Za daleko mam do Ciebie żeby sobie tak "podjechać" Jak żeberko jest ułamane to jej nie chcę. I tak będę regenerował swoją
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Za darmo juz nawet nie chca, przewraca sie od tego dobrobytu
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Romecik super i ten chlapacz mnie powalił od Jawy Fajnie też że masz oryginalne części do romka w dzisiejszych czasach to rarytas
Pozdrawiam Adam
-
adambur1 - MotoManiak
- Posty: 122
- Dołączył(a): 10 mar 2009, o 15:16
- Lokalizacja: Mokra k.Lubska
- Pojazdy: Romet 50-T-1, Simson S50
Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
pawel615 napisał(a):Za darmo juz nawet nie chca, przewraca sie od tego dobrobytu
Jakiś chętny na pewno się znajdzie
adambur1 napisał(a):Romecik super i ten chlapacz mnie powalił od Jawy Fajnie też że masz oryginalne części do romka w dzisiejszych czasach to rarytas
Chlapacz oczywiście taki był i chyba na razie zostanie. Jeśli chodzi o nowe, oryginalne części, to już większość sprzedałem
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Dzisiejsza przesyłka:
Jak widać silnik jest oryginalny, ale niestety był już rozbierany.
Jak widać silnik jest oryginalny, ale niestety był już rozbierany.
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Romet z Warki został zarejestrowany czasowo w związku z poprawieniem (w większości błędnych i brakujących - w tym istotny rok produkcji) danych w dowodzie. Pozostało tylko złożyć dokumenty do stałej rejestracji.
Jeśli kogoś to interesuje, to niżej napisałem jak można to zrobić. Większość zależy od urzędu, bo w niektórych wbiją wcześniej adnotację bez problemu (np. w Warce, ale nie chciało mi się jechać specjalnie ponad 100 km w jedną stronę lub zajmować czas poprzedniemu właścicielowi) a w innych chcą opinii rzeczoznawcy.
Aby zmienić dane musiałem wykonać przegląd z wynikiem negatywnym (koszt jak za zwykłe badanie techniczne) ze względu na niezgodności w dowodzie rejestracyjnym. Następnie na odwrocie wydrukowałem cztery zdjęcia: dwa całego motoroweru (drugie z widoczną tablicą rejestracyjną), numerów na ramie oraz tabliczki znamionowej. Kolejno musiałem złożyć wniosek o rejestrację czasową na "dziennik" (nie wiem jak to się fachowo nazywa), czyli chyba osobne rozpatrzenie danego problemu podczas rejestracji - czas trwania od dwóch tygodni. Po miesiącu Pani z urzędu zadzwoniła, że danych nie zmienią bo diagnosta oraz załączone zdjęcia nie są dla nich wystarczające i wspomniała o rzeczoznawcy - odmówiłem i chciałem wycofać dokumenty aby zrobić przegląd z pozytywnym wynikiem i już zarejestrować motorower mimo tych danych. Pani z urzędu niechętnie przyjęła to do wiadomości. Za dwa dni zadzwoniła ponownie, mówiąc że rozmawiali telefonicznie z rzeczoznawcą i wszystkie błędne dane zostaną zmienione oraz zarejestrują motorower czasowo.
Z racji porządków wyprowadziłem wszystkie sprzęty:
W następnym tygodniu składam dokumenty do stałej rejestracji dwóch Rometów i zabieram się za jednego z nich.
Jeśli kogoś to interesuje, to niżej napisałem jak można to zrobić. Większość zależy od urzędu, bo w niektórych wbiją wcześniej adnotację bez problemu (np. w Warce, ale nie chciało mi się jechać specjalnie ponad 100 km w jedną stronę lub zajmować czas poprzedniemu właścicielowi) a w innych chcą opinii rzeczoznawcy.
Aby zmienić dane musiałem wykonać przegląd z wynikiem negatywnym (koszt jak za zwykłe badanie techniczne) ze względu na niezgodności w dowodzie rejestracyjnym. Następnie na odwrocie wydrukowałem cztery zdjęcia: dwa całego motoroweru (drugie z widoczną tablicą rejestracyjną), numerów na ramie oraz tabliczki znamionowej. Kolejno musiałem złożyć wniosek o rejestrację czasową na "dziennik" (nie wiem jak to się fachowo nazywa), czyli chyba osobne rozpatrzenie danego problemu podczas rejestracji - czas trwania od dwóch tygodni. Po miesiącu Pani z urzędu zadzwoniła, że danych nie zmienią bo diagnosta oraz załączone zdjęcia nie są dla nich wystarczające i wspomniała o rzeczoznawcy - odmówiłem i chciałem wycofać dokumenty aby zrobić przegląd z pozytywnym wynikiem i już zarejestrować motorower mimo tych danych. Pani z urzędu niechętnie przyjęła to do wiadomości. Za dwa dni zadzwoniła ponownie, mówiąc że rozmawiali telefonicznie z rzeczoznawcą i wszystkie błędne dane zostaną zmienione oraz zarejestrują motorower czasowo.
Z racji porządków wyprowadziłem wszystkie sprzęty:
W następnym tygodniu składam dokumenty do stałej rejestracji dwóch Rometów i zabieram się za jednego z nich.
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
ten z rzeszowa to klasa !
-
Lorrenzo - MotoManiak
- Posty: 649
- Dołączył(a): 10 lis 2012, o 20:55
- Lokalizacja: Skarżysko- Kamienna
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Toyota RAV4 03r Opel astra 16V 98r, Maluszek FL Dantom, sport x2, Ogar 200 i inne stare motory
Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Dzięki Jest w najlepszym stanie wizualnym jak i technicznym - 53 km/h według GPS a posiada chiński gaźnik i nie jest dokładnie wyregulowany
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Z dniem wczorajszym zielony Romet został rozebrany. Plan jest taki, aby na początek wypiaskować wszystkie elementy metalowe pokryte lakierem a następnie dokonać napraw blacharskich i dokupić (raczej sporej ilości) potrzebnych części.
Jak na razie zbyt dużo nie zrobiłem, ale wyjąłem tulejki przedniego zawieszenia właściwie bez ich niszczenia. Posłużył mi do tego taki oto patent:
Jak widać jest to zwykły pręt M6, kilka nakrętek i podkładek oraz blaszka o jednym boku równym średnicy wewnętrznej nóżki górnej, a drugim takim aby nachylona blaszka przeszła pod kątem przez tulejkę w nóżce. Dodatkowo otwór w blaszce powinien być większy niż średnica pręta (aby mogła się pochylić przy wkładaniu go) i oczywiście centryczny. Tulejki po ich złapaniu przez blaszkę, ładnie się wypycha poprzez wkręcanie nakrętki
Mam problem z dolnymi uchwytami sprężyn - da się je w jakiś sposób wyjąć? Kręcenie nimi lewo/prawo oraz wyciąganie ich nic nie daje. Chciałbym pochromować nóżki ale z uchwytami tego nie zrobię - są z plastiku. Na schemacie jak widać są jako całość z nóżkami dolnymi.
Zdjęta została także tabliczka znamionowa. Będę musiał zamówić taką jak na zdjęciu, tylko z odpowiednią nośnością.
Mile są widziane komentarze
Jak na razie zbyt dużo nie zrobiłem, ale wyjąłem tulejki przedniego zawieszenia właściwie bez ich niszczenia. Posłużył mi do tego taki oto patent:
Jak widać jest to zwykły pręt M6, kilka nakrętek i podkładek oraz blaszka o jednym boku równym średnicy wewnętrznej nóżki górnej, a drugim takim aby nachylona blaszka przeszła pod kątem przez tulejkę w nóżce. Dodatkowo otwór w blaszce powinien być większy niż średnica pręta (aby mogła się pochylić przy wkładaniu go) i oczywiście centryczny. Tulejki po ich złapaniu przez blaszkę, ładnie się wypycha poprzez wkręcanie nakrętki
Mam problem z dolnymi uchwytami sprężyn - da się je w jakiś sposób wyjąć? Kręcenie nimi lewo/prawo oraz wyciąganie ich nic nie daje. Chciałbym pochromować nóżki ale z uchwytami tego nie zrobię - są z plastiku. Na schemacie jak widać są jako całość z nóżkami dolnymi.
Zdjęta została także tabliczka znamionowa. Będę musiał zamówić taką jak na zdjęciu, tylko z odpowiednią nośnością.
Mile są widziane komentarze
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Solidni się zapowiada
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Będziesz miał masę roboty przy nim. Mam pytanie , czy będziesz robił tego Rometa tak jak Charta Mateusza?
Pozdrawiam Adam
-
adambur1 - MotoManiak
- Posty: 122
- Dołączył(a): 10 mar 2009, o 15:16
- Lokalizacja: Mokra k.Lubska
- Pojazdy: Romet 50-T-1, Simson S50
Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
No tak, przy tym będzie najwiecej roboty ze względu na stan i zdekompletowanie/nieoryginalność. Wahałem się nawet, czy nie zrobić z niego dawcy, ale szkoda mi kwoty za jaką go kupiłem (przepłaciłem ostro, ale byłem akurat nakręcony żeby takiego kupić - tym bardziej że ogłoszenie pojawiło się przed wyjazdem po pierwszego), kilometrów które zrobiłem aby po niego jechać, no i jego wyjątkowości (rynienka na kable w miejscu mocowania pompki - samo mocowanie pompki pod siedzeniem)
Czy zrobię go jak Charta Mateusza? Mam nadzieję że jeszcze lepiej
Czy zrobię go jak Charta Mateusza? Mam nadzieję że jeszcze lepiej
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 348 gości