Simson S51 V2 180ccm

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Simson S51 V2 180ccm

Postprzez uki » 9 paź 2015, o 19:50

Witam Motomaniaków!
Dawno mnie tu nie było, ale o forum nie zapomniałem :)
Chciałbym zaprezentować mój ostatni projekt, który tworzyłem przez ostatnie 2 lata (może ktoś jeszcze nie widział).

Link do projektu: http://racing2t.vgh.pl/viewpage.php?page_id=6

Link do mojej stronki: http://www.racing2t.vgh.pl


Niestety, z braku czasu nie udało mi się uzupełnić na stronie moich inny projektów, dlatego są jeszcze niedostępne. Postaram się ogarnąć to jak najszybciej.

Pozdrawiam
:arrow:
:arrow:
Racing 2T zapraszam --> http://racing2t.vgh.pl

:arrow:
:arrow:
Avatar użytkownika
uki
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 287
Dołączył(a): 2 lut 2009, o 23:34
Lokalizacja: Raszowa

Simson S51 V2 180ccm

Postprzez Pani Kontekstowa » 9 paź 2015, o 19:50

Pani Kontekstowa
 

Simson S51 V2 180ccm

Postprzez Tomek » 9 paź 2015, o 20:22

Powiem Ci, że jest naprawę grubo :D Ciężki temat z dwusuwem w widlaku, ciekawie go rozwiązałeś. Rzędowy układ na pewno byłby prostszy do ogarnięcia.
Rozumiem, że niewiele nim przejechałeś, ale co z koszem? Jednak dwa wały mogą go ostro katować, a różnice w momencie z ich obu zawsze będą występować.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Simson S51 V2 180ccm

Postprzez uki » 9 paź 2015, o 20:27

Przejechałem już nim "trochę" i jest ok :) Z tym że tłoki mam ustawione równomiernie i raczej tego nie będę zmieniać, bo wtedy te różnice o których piszesz, będą większe ;)
:arrow:
:arrow:
Racing 2T zapraszam --> http://racing2t.vgh.pl

:arrow:
:arrow:
Avatar użytkownika
uki
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 287
Dołączył(a): 2 lut 2009, o 23:34
Lokalizacja: Raszowa

Simson S51 V2 180ccm

Postprzez Tomek » 9 paź 2015, o 20:31

Czyli pracują tak jakby współbieżnie? Nie sądzisz, że tracisz większość właściwości V-ki? :)
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Simson S51 V2 180ccm

Postprzez uki » 9 paź 2015, o 20:33

Może i tak, ale testowałem to wszystko najpierw dwa tłoki razem, później osobno, później znowu razem i jedyne, co czułem, to różnicę w dźwięku :) Wychodzi na to, iż w 2T to bez znaczenia.
:arrow:
:arrow:
Racing 2T zapraszam --> http://racing2t.vgh.pl

:arrow:
:arrow:
Avatar użytkownika
uki
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 287
Dołączył(a): 2 lut 2009, o 23:34
Lokalizacja: Raszowa

Simson S51 V2 180ccm

Postprzez pawel615 » 9 paź 2015, o 20:39

:shock: gruba sprawa :F jak z osiągami?
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2991
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

Simson S51 V2 180ccm

Postprzez uki » 9 paź 2015, o 20:45

V-max zablokowany do 120 max, rama na więcej nie pozwala. Ale na piasku poszaleć można na każdym biegu :D
:arrow:
:arrow:
Racing 2T zapraszam --> http://racing2t.vgh.pl

:arrow:
:arrow:
Avatar użytkownika
uki
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 287
Dołączył(a): 2 lut 2009, o 23:34
Lokalizacja: Raszowa

Simson S51 V2 180ccm

Postprzez pawel615 » 9 paź 2015, o 20:59

świetna sprawa :yes: podobaja mi sie takie projekty :D
Było tylko pomyśleć o jakims wzmocnieniu ramy, żeby lepiej wykorzystac mozliwosci tego silniczka :F
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2991
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

Simson S51 V2 180ccm

Postprzez uki » 9 paź 2015, o 21:04

Chciałem ramę bardziej w oryginale zostawić, takie było założenie na początku pracy :)
:arrow:
:arrow:
Racing 2T zapraszam --> http://racing2t.vgh.pl

:arrow:
:arrow:
Avatar użytkownika
uki
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 287
Dołączył(a): 2 lut 2009, o 23:34
Lokalizacja: Raszowa

Simson S51 V2 180ccm

Postprzez Tomek » 9 paź 2015, o 21:38

uki, możliwe, że w tak wysilonym silniku rzeczywiście nie robi to różnicy. Na dobrą sprawę mało jest porównywalnych modeli z dwusuwami żeby rozważać za i przeciw. Takie RG500 i RS500 gdzie RS500 to też w zasadzie wydumka jakiejś firmy... no ale nie będę już robił zamieszania w temacie :D
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Simson S51 V2 180ccm

Postprzez piotrek023 » 11 paź 2015, o 19:25

Jeśli tłoki pracują współbieżnie, to dlaczego użyłes dwóch zapłonów ? nie lepiej było wykorzystać jeden zapłon z wyjściem wysokiego napięcia rozdzielonym na dwie świece ?
Avatar użytkownika
piotrek023
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 675
Dołączył(a): 16 mar 2011, o 17:51
Lokalizacja: Bolesławiec
Pochwały: 5
Pojazdy: zapi*rdalacz

Re: Simson S51 V2 180ccm

Postprzez uki » 11 paź 2015, o 23:04

piotrek023 napisał(a):Jeśli tłoki pracują współbieżnie, to dlaczego użyłes dwóch zapłonów ? nie lepiej było wykorzystać jeden zapłon z wyjściem wysokiego napięcia rozdzielonym na dwie świece ?


Nie, ponieważ nie spełniało by to swojej roli, gdyż zawsze minimalne różnice będą występować na łączeniu na koszu. Jest też jeszcze jeden plus takiego rozwiązania - w przypadku usterki któregoś z cylindrów, wystarczy zdjąć zębatkę z jednego wału i śmiało można na jednym cylindrze dojechać do celu :)
:arrow:
:arrow:
Racing 2T zapraszam --> http://racing2t.vgh.pl

:arrow:
:arrow:
Avatar użytkownika
uki
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 287
Dołączył(a): 2 lut 2009, o 23:34
Lokalizacja: Raszowa

Simson S51 V2 180ccm

Postprzez Tomciosz » 12 paź 2015, o 19:53

Ja się tak skromnie spytam. Jakim cudem udało Ci się to ustawić osiowo? Lub pytanie bardziej na miejscu, z jaką dokładnością?
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Simson S51 V2 180ccm

Postprzez Romecik2t » 12 paź 2015, o 19:55

:shock:
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Re: Simson S51 V2 180ccm

Postprzez Tomek » 12 paź 2015, o 19:59

Tomciosz napisał(a):Ja się tak skromnie spytam. Jakim cudem udało Ci się to ustawić osiowo? Lub pytanie bardziej na miejscu, z jaką dokładnością?

+ pytanie ode mnie. Spawałeś skręcone kartery?
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Następna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 130 gości