Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez pawel615 » 27 paź 2018, o 19:36

:yes: jak dupcia 18 latki :F
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2991
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Pani Kontekstowa » 27 paź 2018, o 19:36

Pani Kontekstowa
 

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez dieludolfs » 27 paź 2018, o 19:53

Zabezpieczałeś czymś połączenie mocowania tablicy rejestracyjnej z błotnikiem? Nie boisz się, że będzie w tym miejscu korodować?
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Re: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 28 paź 2018, o 10:40

No przecież cały błotnik i ten wspornik tablicy rejestracyjnej, były wcześniej kadmowane z pasywacją ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Tomciosz » 30 paź 2018, o 23:47

Szatek, a ten oring na kole zębatym przekładni stałej, to miał jakieś zastosowanie praktyczne? :F


Bo tak się zastanawiam i nie mogę zdecydować, co on miałby uszczelnić. :D
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Re: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 31 paź 2018, o 00:20

Też niestety nie mam pojęcia :F
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Re: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 9 lis 2018, o 19:53

Kołnierz (nadlew) w pokrywce bębna został zeszlifowany - wystarczyło tylko do połowy jego wysokości (szerokość bez zmian), bo niestety przeszkadzał w jej domknięciu.

Zastosowałem łożyska z gumowym uszczelnieniem (które jest zdjęte po odpowiedniej stronie), aby zwiększyć szczelność. Brązowe tulejki wałka pośredniczącego skrócone i z dorobionymi rowkami smarującymi - jak oryginalne. Dotoczone trzy nowe tulejki wodzika zmiany biegów, likwidujące niepożądane luzy wodzika. Wszystko wciśnięte na prasie z zastosowaniem kleju Loctite 603:

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Musiałem też dokupić łożysko 6002, bo w jakimś spisie z którego je spisywałem przy zakupie, było podane 6201, które wystawało o 1-1,5 mm...

Cylinder po szlifie pod tłok ZMD R1 i ze zfazowanymi wszystkimi oknami - dzieło Lagoona:

Obrazek

Tłok miał być dodatkowo anodowany, ale Alien nie znalazł na to czasu, a po wielu telefonach do innych firm, mogłaby zrobić to jedna, ale prawdopodobnie pożegnałbym się z mosiężnymi zamkami tłoka. Praktycznie nikt nie chce się tego podjąć, bo tłok nie jest z czystego aluminium i jest to jeden element... Miałem też zamiar pochromować technicznie pierścienie, ale nie wiedziałem ile nałożyć chromu i co w przypadku zmniejszenia się luzu pierścień-tuleja...

Wał korbowy przed:

Obrazek

I po regeneracji w firmie DOR-MAR:

Obrazek

Dolny sworzeń był tylko na wzór, bo był używany, a nie znalazłem nowego i oryginalnego - został dorobiony ze stali nawęglanej. Widoczna tulejka i łożysko nie zostało zastosowane.

Niestety, po regeneracji zadzwoniła do mnie osoba która to robiła i powiedziała, że korbowód, tulejka i łożysko były ewidentnie używane i że wszystko to zamienniki... Korbowód był podobno wytarty od igiełek łożyska i posiada nieoryginalne oznaczenia. Dodatkowo, do 019 powinien być podobno szerszy o 1 mm w główce (dlatego tulejka wystaje). Korbowód został zregenerowany. Nie chcę tu obwiniać zmd-52, bo możliwe że zaistniała jakaś pomyłka...

Nóżki dolne przedniego zawieszenia gotowe do chromowania dekoracyjnego:

Obrazek

Plastikowe, dolne uchwyty sprężyn zostały wypalone - ze względu na to, że nóżki musiały być idealnie zamontowane w tokarce i poza tym, trochę zniszczyłyby się w takie chromowania dekoracyjnego. Następnie zostały ztoczone po długości do jednego wymiaru. Zrobiłem to dlatego, aby można było dotoczyć tulejki, które nie będą miały zbyt dużego luzu, po nałożeniu ich na nóżki w miejscu ich pracy. Powstały na dole próg, także został ztoczony. Następnie zostały dotoczone, ze stali węglowej, nowe dolne uchwyty sprężyn i wspawane punktowo.

Niestety, ale jest to już druga para nóżek, które zrobiłem identycznie... Na początku, miałem zamiar chromować je technicznie (taki chrom powinien tak na prawdę się na nich znaleźć...). Dzwoniłem do wielu różnych firm zajmujących się chromowaniem technicznym i tylko jedna podjęła się tego. Niestety, amortyzatory zostały do mnie dwukrotnie odesłane, a usługa nie została wykonana prawidłowo... Na szczęście, nie obciążyli mnie za usługę, a jedynie za koszty wysyłek (100 zł...). Jakby tego było mało, to przy drugim odesłaniu nóżek, kurier zgubił jedną... Oczywiście musiałem zgłosić reklamację (czekam już ponad miesiąc na jakąkolwiek odpowiedź...). Zapewne ta jedna nóżka i tak się już nie znajdzie, a ja także nie dostanę zadeklarowanej kwoty... Nie mam też już czasu czekać na odpowiedź kuriera. To tak wszystko w dużym skrócie, bo nie ma sensu więcej o tym pisać - śmiać się, czy płakać? Nie będę podawał nazwy firmy od chromowania technicznego, ani firmy kurierskiej. Oczywiście kwoty za drugi komplet nóżek i całą usługę ich obróbki, nie doliczam do listy wydatków... Jeśli ktoś zna jakiś zakład, który podejmie się chromowania technicznego takich elementów i zrobi to prawidłowo, to proszę o namiary. Jedyny plus tej sytuacji jest taki, że nóżki są jak oryginał (płaskie w miejscu mocowania ośki) i są mniej ztoczone, dlatego że było to robione jeszcze przed montażem dolnych uchwytów sprężyn.

Wszystkie elementy mam także już przygotowane do lakierowania, ale niestety, czekam na wolny termin u lakiernika - możliwe że pod koniec listopada uda się wszystko do niego zawieść (no chyba że ktoś wcześniej zrezygnuje :F).

No i na koniec, dla ciekawych, stan wydatków na dzień dzisiejszy: 9901,80 zł

Chwilowo tyle, pozdro ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez dieludolfs » 9 lis 2018, o 20:30

Ja pier, 10 kafli na rometa :F Drożej niż fabrycznie nowy :D

Szatek napisał(a):Zastosowałem łożyska z gumowym uszczelnieniem (które jest zdjęte po odpowiedniej stronie), aby zwiększyć szczelność.

Czy nie pogarsza to w żaden sposób smarowania łożysk? Brak osłonek teoretycznie powinien oferować swobodniejszy przepływ mieszanki smarującej ;)

Z ciekawości - jaki był koszt regeneracji wału korbowego? Czy w skład usługi wchodzi również prostowanie krzywych czopów?
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Re: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 9 lis 2018, o 21:23

Te 10k to jeszcze nie koniec :D Podejrzewam, że będzie koło 14-stu :F

Może i minimalnie smarowanie się pogorszy, ale zwiększy się szczelność na przedmuchy i wycieki oleju :)

Koszt regeneracji wału to 220 zł. Czy prostowanie czopów jest w cenie, to nie wiem :(
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Rudy102 » 10 lis 2018, o 19:15

Szanuje ten remont ale jednocześnie uważam żeś upadł na głowe :mrgreen:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
Avatar użytkownika
Rudy102
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2581
Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
Lokalizacja: Pacanów
Pochwały: 7
Pojazdy: Illuminati

Re: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 10 lis 2018, o 19:50

Dlaczego? :F
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Tomek » 10 lis 2018, o 23:36

Szatek, obstawiam, że Twoja paczka leży gdzieś w CLu i nikt nie wie co z nią zrobić :mrgreen: Dużo paczek nam tak "ginęło" w poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Rudy102 » 10 lis 2018, o 23:45

Szatek, bo wywaliłes 10k na rometa
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
Avatar użytkownika
Rudy102
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2581
Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
Lokalizacja: Pacanów
Pochwały: 7
Pojazdy: Illuminati

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez dieludolfs » 11 lis 2018, o 06:22

Rudy102, gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia :F
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Re: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 11 lis 2018, o 09:37

A co to jest CL? :D

Ach, jak ja uwielbiam ten argument, że to "tylko komarek" :F

Co z tego że tyle wydałem? Przecież tyle to wszystko kosztuje, jeśli robi się to prawidłowo (a właściwie to nie wszystko zapisuję i nic dla siebie nie doliczam). Przecież ja go nie ozłacam ani nie wysadzam diamentami :F Upadi na głowy to chyba Ci agenci, którzy sprzedają Romety "po kompleksowej renowacji" za 1500 zł - aż strach pomyśleć jak one były robione...

Jeśli nikt nie kupi tego Rometa ode mnie, gdy będzie już gotowy i za kwotę która zawiera tylko główne wydatki, to po prostu Romet zostaje u mnie i raczej nie zacznę następnego, do póki ten się nie sprzeda. Nie zamierzam ciąć kosztów, bo jeśli mam robić gorzej niż teraz, to wolę w ogóle nie zaczynać... Ba, myślę że jeśli wszystko pójdzie po mojej myśli, to następny Romet będzie jeszcze lepszy i w konsekwencji raczej jeszcze więcej mnie wyniesie...
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Stachu.G » 11 lis 2018, o 11:02

Szatek nie myślałeś napisać jakichś poradników, jak odpowiednio odnowić,naprawić poszczególne części? Bo tak czytam i w szoku jestem np odnośnie tego fosforowaniu baku, sam miałem do czynienia z zardzewiałym bakiem w środku,próbowałem farb z złym skutkiem. Masz widzę dużo sprawdzonych metod,ja bym chciał poczytać tego typu porady co można zrobić z daną częścią.
Pomogłem ? Kliknij pomógł
Stachu.G
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1036
Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
Lokalizacja: Podkarpackie
Pochwały: 42
Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 210 gości