Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!

Postprzez Rudy102 » 28 kwi 2018, o 22:12

Fajny maluch :F Też mnie czeka wymiana łożyska w daihatsu
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
Avatar użytkownika
Rudy102
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2581
Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
Lokalizacja: Pacanów
Pochwały: 7
Pojazdy: Illuminati

Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!

Postprzez Pani Kontekstowa » 28 kwi 2018, o 22:12

Pani Kontekstowa
 

Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!

Postprzez dieludolfs » 29 kwi 2018, o 21:20

Lecimy z tematem:

Obrazek


W nowym typie ważne jest prawidłowe ustawienie sprężynek szczęk hamulcowych, które powinno wyglądać tak jak to na zdjeciu:

Obrazek


I złożone :D

Obrazek


Obrazek



Z tylnej klapy zdemontowałem osłony wylotów powietrza.

Obrazek


Wymieniłem również uchylacz kalpy na krótszy, identyczny jak mam w ST.

Obrazek

Obrazek


Dziś upolowałem również okazyjnie aluminiowe pewexy. Odmaluję je, założę oponki oraz repliki fabrycznych dekielków i zobaczymy jak to siądzie w tym egzemplarzu :D

Obrazek
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!

Postprzez Rudy102 » 29 kwi 2018, o 23:28

Ładny maluch :yes:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
Avatar użytkownika
Rudy102
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2581
Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
Lokalizacja: Pacanów
Pochwały: 7
Pojazdy: Illuminati

Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!

Postprzez dieludolfs » 2 maja 2018, o 01:59

Rudy102, a dziękować, dziękować ;]

Tymczasem kolejna barrrdzo dobrrra rrrrobota za mną :F

Z racji takiej, że w końcu doszedł do mnie nowy tłumik, mogłem zdemontować pas tylny. Przy tej okazji spuściłem olej z silnika, wyczyściłem koło odśrodkowe, a następnie zalałem silnik świeżym olejem 15W40. O dziwo stary olej jak i koło odśrodkowe nie były mocno zabrudzone.

Obrazek


Porównanie tłumików - fabryczny ZSM oraz nowy zamiennik firmy Polmostrów.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Oprócz wyglądu nowy zamiennik jest delikatnie głośniejszy i ma taki bardziej "puszkowy" dźwięk.

Tłumik zamocowany na nowych opaskach, śrubach i uszczelkach. Przymocowałem również brakujący wieszak silnika, wykręcając uprzednio ukręconą śrubę. Silnik przeszedł również zabieg czyszczenia.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Z wnętrza tylnej klapy zmyłem nadmiar konserwacji.

Obrazek


Wyczyściłem klosze i odbłyśniki lamp cofania oraz przeciwmgłowej. Do podświetlenia rejestracji oraz lampy cofania wpadły nowe żarówki, gdyż stare zapalały się dopiero po stuknięciu w lampę. Teraz wszystkie światła są sprawne :D

Obrazek

Obrazek

Jak widać na zdjęciach z Malucha wyleciał bagażnik dachowy, gdyż muszę odświeżyć mocowania :F
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!

Postprzez dominiks51 » 2 maja 2018, o 21:12

..
Ostatnio edytowano 23 lut 2019, o 22:16 przez dominiks51, łącznie edytowano 1 raz
dominiks51
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11 paź 2014, o 20:06
Lokalizacja: lubelskie
Pojazdy: Autko.

Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!

Postprzez dieludolfs » 5 maja 2018, o 00:49

dominiks51, podnośnik daje radę, aczkolwiek dwóch ton w życiu bym nawet nie próbował nim podnosić :D Już w przypadku Vectry czasami trzeszczy od ciężaru, a auto jak wiadomo waży 1,5 tony i masa jest rozłożona jeszcze na 3-ech pozostałych kołach. Do amatorskiego użytku typu zmiana koła w osobówce jak najbardziej mogę go polecić ;)


Prace mechaniczne zakończyłem na etapie wymiany oleju w skrzyni biegów. Miałem jeszcze podciągnąć ręczny, ale niestety zabrakło regulacji... Poza tym wahacze są strasznie zardzewiałe, niestety są to już te same podzespoły co w Elegantach i nawet nie jestem zdziwiony, że korozja dała o sobie znać mimo tak niskiego przebiegu. Podwozie trzyma się jednak bardzo dobrze, no może oprócz miejsca mocowania bałwanka, gdzie po oczyszczeniu z warstwy błota okazało się, że mogę wsadzić śrubokręt :F

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Najprawdopodobniej dopiero w przyszłym sezonie będę chciał się tym zająć. Plan jest taki, by zdemontować i wypiaskować wahacze oraz tarcze kotwiczne, które następnie zostaną odlakierowane na nowo. Podczas składania mam zamiar zamontować nowe łożyska, szczęki hamulcowe oraz być może bębny. W tym roku mogę się już nie wyrobić :F


Skrzynia została zalana półsyntetycznym Hipolem GL-5, jak na razie nie wybrzydza więc olej powinien być dobry albo i nawet lepszy niż ten zalecany przez fabrykę :D

Obrazek


Odmalowałem na nowo mocowania bagażnika dachowego, które były skorodowane i resztki starej farby odchodziły jak naklejki...

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Zabieg był dość szybki - czyszczenie szczotką drucianą na wiertarce, następnie podkład epoksydowy i akrylowy ze spray, po czym na sam koniec polakierowałem lakierem Boll do felg czarny mat (w rzeczywistości wyszedł piękny półmat jak fabrycznie :D). Drobny szczegół a jednak nie oszpeca już auta 8)

Obrazek

Obrazek


We wnętrzu założyłem nowe nakładki na pedały, gdyż przy starych były już lekko widoczne ślady zużycia.

Obrazek


Ostatecznie doczyściłem również komorę silnika jak i sam silnik :)

Obrazek



Następnie auto przeszło zabieg kosmetyczny - mycie, woskowanie, czernienie plastików, wypranie prawego fotela pasażera etc. Po skończonych pracach, korzystając z zalet pięknej pogody zaprowadziłem samochód na badanie techniczne. Podczas tego tripu licznik przekroczył 55tys. kilometrów, co nawet udało się uwiecznić na filmie :D https://www.youtube.com/watch?v=2Fx077qtsDU

Wady znalezione przez diagnostę to "wysoki" hamulec ręczny oraz prawe tylne koło nie hamowało na rolkach. Poza tym bez zastrzeżeń, diagnosta jak i inni oczekujący na przegląd byli zachwyceni stanem auta :)

Obrazek


Dodatkowo biorąc pod uwagę zasłyszane przez uchyloną szybę opinie przechodniów ("jaki wyglancowany" :F), oraz zainteresowanie na stacji benzynowej myślę, że zaprezentowaliśmy się dostojnie :F Szczerze mówiąc to sam jestem w szoku, że taki zwykły, dobrze wyplakowany FL z końca produkcji potrafi wzbudzać zachwyt :D
Oto kilka zdjęć wykonanych zaraz po przeglądzie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na ten moment auto znów wróciło do garażu i wyciągnę je być może dopiero jakoś w połowie wakacji.
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!

Postprzez Tomciosz » 5 maja 2018, o 14:32

dieludolfs, te mocowania bagażnika trzebabyło wsadzić do roztworu octy z cocacolą na jakiś tydzień, bądź dwa. Pozbyłbyś się rdzy. Ale w czasie 30 sekund musiałbyś je odtłuścić i pomalować podkładem :D
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!

Postprzez dieludolfs » 6 maja 2018, o 01:14

Tomciosz, w sumie dobry pomysł, nigdy jeszcze nie miałem okazji przetestować odrdzewiających właściwości coca-coli, a tu byłaby idealna okazja :D
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!

Postprzez dieludolfs » 20 sie 2018, o 20:58

W ubiegły weekend wyprowadziłem samochód na coroczny piknik rodzinny, gdzie odbywał się zjazd starych samochodów. Niestety w tym roku pogoda nie dopisała i samochód zmókł :(

Obrazek


Przy okazji, że auto było wyprowadzone postanowiłem uzupełnić brakujące narzędzia w fabrycznym organizerze:

Obrazek

Obrazek


Zmieniłem też wkręty przy lewym, tylnym kloszu, gdyż oryginalne były uszkodzone.

Obrazek


Poza tym przy aucie raczej nic się nie zmieniło :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!

Postprzez igrek97 » 27 sie 2018, o 12:07

Zgniluch :F
Bez młota, to ch*j nie robota! :F
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
Avatar użytkownika
igrek97
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3562
Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
Pochwały: 25
Pojazdy: sterta złomu

Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!

Postprzez Bubles » 29 sie 2018, o 15:24

Czemu te tłumiki mają tak zagniecioną końcówkę? :D
Avatar użytkownika
Bubles
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 218
Dołączył(a): 15 paź 2011, o 23:45
Pojazdy: Opel Omega B

Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!

Postprzez Tomo eS. » 31 sie 2018, o 17:20

Robią taki zagnieciony wylot, żeby moc była mniejsza i wtedy poduszki skrzyni się nie zrywają. :F
Życie jest zbyt krótkie, by nie kręcić pod czerwone pole :F
Avatar użytkownika
Tomo eS.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 329
Dołączył(a): 8 kwi 2010, o 23:13
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 3
Pojazdy: BMW e36, Audi A4 B7

Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!

Postprzez dieludolfs » 25 lip 2019, o 02:03

Po prawie rocznym postoju znalazła się okazja, by wyciągnąć auto na małą przejażdżkę 8)

Obrazek


Z racji takiej, że od przyszłego roku mają wejść kary za nieprzerejestrowanie auta, zaczynam zastanawiać się nad żółtymi tablicami. Przeprowadziłem już wstępną rozmowę z Piotrem Kawałkiem i moim województwie jest jeszcze możliwość zarejestrowania na zabytek samochodu, który ma ukończone 25 lat. Bardzo mi szkoda czarnych tablic, no ale cóż... :?

Na koniec zdjęcie z bliźniakiem, który w poprzednim wcieleniu wyglądał niemalże identycznie :F

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!

Postprzez majsterr » 25 lip 2019, o 10:32

No ładnie działasz przy kaszlaku.Ale do skrzyni mogłeś zalać lepszego oleju niż hipol.Hipol to słaby olej.Niema zbyt dobrych właściwości smarujących w porównaniu do nowszych oleji i słabo zabezpiecza tryba przed wiglocią.
Avatar użytkownika
majsterr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
Pochwały: 9
Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang

Re: Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!

Postprzez Marcek » 25 lip 2019, o 12:52

Akurat w skrzyni zbyt dobry olej nie jest najlepszym wyjściem. Do malucha zalecany jest Hipol MF i sprawdza się on wyśmienicie.
A co do rejestracji za zabytek to w Twoim wypadku najlepsze wyjście. Piotr Kawałek jest obeznany z tematem, będziesz zadowolony z Jego usług.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 102 gości