Jakiś czas temu zacząłem rozglądać się za jakąś używaną 125-ką. Kingway jeździł bezawaryjnie, ale jazda nim zaczęła być niebezpieczna (ciężarówki i autobusy spychały mnie, bo dla nich byłem za wolny). Ja chciałem coś z biegami, ale ze względu na wygodę i fakt, że będzie nim jeździć Żona padło na skuter.
Znalazłem Suzuki AN z 1996 roku, z przebiegiem koło 20 tysięcy. Pojechałem, obejrzałem i kupiłem. Doprowadziłem go do przyzwoitego stanu i mogę cieszyć się bezawaryjną i dość przyjemną jazdą Jak się postaram, to licznik prawie zamyka Jeżdżę nim głównie po mieście, ale zdarzają się też kilkudziesięcio, a nawet i kilkuset kilometrowe traski.
Drugi skuterek to zupełny spontan Koło południa na lokalnym portalu ogłoszeniowym wpadło mi w oko ogłoszenie o sprzedaży Simsona SR w bardzo atrakcyjnej cenie. Kurcze, jako dzieciak marzyłem o takim, ale nigdy nie miałem! Telefon do gościa, zapinam przyczepkę i nie patrząc na to, że kilka godzin wcześniej wyrwałem zęba 8-kę jadę.
Motorek jest w stanie wizualnym takim sobie, ale jest kompletny i ma dokumenty. Biorąc pod uwagę obecne szaleństwo cenowe ten zakup był okazją, na której nie stracę. Póki co udało mi się go odpalić
Plan na najbliższy czas to ogarnąć to, co najważniejsze, zrobić przegląd i zarejestrować. Przez zimę zajmę się resztą.
Rocznik Simsonka to 1988, zapłon klasyczny, z przerywaczem, 4 biegi.
Na koniec kilka zdjęć motorków.
Marckowe skutery
Posty: 28
• Strona 1 z 2 • 1, 2
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Re: Marckowe skutery
Pierwsze inwestycje w Simsona poczynione Za całe 15 zł kupiłem w lokalnym sklepie kranik, bo stary puszczał. Na Allegro zamówiłem ściągacz do magneta, klucz do regulacji biegów (nie znalazłem u siebie rurki, z której mógłbym go zrobić) i komplet uszczelek.
Jak przyjdzie paczka, to zaleję olej do skrzyni (teraz nie ma uszczelki pod deklem). Co mu wlać? Minerał 15W40 może być? Został mi z kosiarki, szkoda go wyrzucać
Mam problem z gaźnikiem (16N3), w ogóle nie reaguje na śrubkę składu mieszanki, tą przy cylindrze. Wolne obroty trzyma jedynie po prawie maksymalnym odkręceniu śrubki powietrza. Gaźnik niby wyczyszczony, iglica na drugim od góry.
Jak przyjdzie paczka, to zaleję olej do skrzyni (teraz nie ma uszczelki pod deklem). Co mu wlać? Minerał 15W40 może być? Został mi z kosiarki, szkoda go wyrzucać
Mam problem z gaźnikiem (16N3), w ogóle nie reaguje na śrubkę składu mieszanki, tą przy cylindrze. Wolne obroty trzyma jedynie po prawie maksymalnym odkręceniu śrubki powietrza. Gaźnik niby wyczyszczony, iglica na drugim od góry.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Marckowe skutery
Porządne maszyny
Jak się tam biegi reguluje?
Jak się tam biegi reguluje?
Bez młota, to ch*j nie robota!
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
-
igrek97 - MotoManiak
- Posty: 3562
- Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
- Pochwały: 25
- Pojazdy: sterta złomu
Marckowe skutery
Dzięki
Z tego, co zdążyłem doczytać, to kręcisz śrubą pod gaźnikiem. Nie próbowałem w praktyce. Nawet nie wiem, czy będzie konieczność regulacji. Na zgaszonym silniku nie wbiję wszystkich biegów, na zapalonym z racji braku oleju nie próbowałem.
Z tego, co zdążyłem doczytać, to kręcisz śrubą pod gaźnikiem. Nie próbowałem w praktyce. Nawet nie wiem, czy będzie konieczność regulacji. Na zgaszonym silniku nie wbiję wszystkich biegów, na zapalonym z racji braku oleju nie próbowałem.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Marckowe skutery
Biegi najlepiej się ustawia z sufmiarką wkładając w wałek zdawczy świeżo po zdystansowaniu skrzyni wałek garbaty ma być w pozycji 46,66mm od końca walka a co do gaźnika polecam wymianę filtra powietrza i dysz w gaźniku+pływaka+zaworka tam przy pływaku takiego(one po latach kochają się przycinać)
-
Posimsonowany - MotoManiak
- Posty: 533
- Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
- Lokalizacja: Puławy
- Pochwały: 14
- Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982
Marckowe skutery
Biegi najlepiej się ustawia z sufmiarką wkładając w wałek zdawczy świeżo po zdystansowaniu skrzyni wałek garbaty ma być w pozycji 46,66mm od końca walka a co do gaźnika polecam wymianę filtra powietrza i dysz w gaźniku+pływaka+zaworka tam przy pływaku takiego(one po latach kochają się przycinać)
-
Posimsonowany - MotoManiak
- Posty: 533
- Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
- Lokalizacja: Puławy
- Pochwały: 14
- Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982
Marckowe skutery
Marcek, szacun za przygarnięcie tych sprzętów, wymierają szybciej niż bakterie po domestosie niestety.
-
Angler - Zwycięzca konkursu
- Posty: 2224
- Dołączył(a): 12 sie 2007, o 20:33
- Lokalizacja: Rawicz
- Pochwały: 9
- Pojazdy: Yamaha XS 400 27 KM, Opel Meriva 1,7CDTI 100kuni, Keeway Cruiser 18 koników i Peżo ludix mocy b/d.
Marckowe skutery
Angler, dzięki
Taka niestety kolej rzeczy, parę lat temu większość egzemplarzy została dojechana, a mało kto traktował je w kategorii zabytków. Teraz zostało niewiele.
Suzuki chociaż stare, traktuję jako typowy skuterek do codziennej jazdy. IMO nie ustępuje on znacznie współczesnym skuterom tej klasy. Jeździłem Hondą PCX z rocznika bodajże 2012 i oprócz nowoczesnego wyglądu i może wygodniejszego siedzenia nie stwierdziłem zalet usprawiedliwiających kilkukrotnie wyższą cenę. Osiągi podobne, spalanie wg relacji właściciela też.
Co do Simsona - walczę z biegami. Wymieniłem automat na nowy, niestety gorszy od oryginału. Ale biegi są, bo ciągnąc za wałek wrzucam wszystkie z miękkim oporem. Zamówiłem niemiecki automat, beczkę i dźwignie łączącą ją z wybierakiem, jak paczka przyjdzie to założę i zobaczymy. Póki co przejechałem się trochę na dwójce i wychodzi na to, że silniczek jest zdrowy.
Taka niestety kolej rzeczy, parę lat temu większość egzemplarzy została dojechana, a mało kto traktował je w kategorii zabytków. Teraz zostało niewiele.
Suzuki chociaż stare, traktuję jako typowy skuterek do codziennej jazdy. IMO nie ustępuje on znacznie współczesnym skuterom tej klasy. Jeździłem Hondą PCX z rocznika bodajże 2012 i oprócz nowoczesnego wyglądu i może wygodniejszego siedzenia nie stwierdziłem zalet usprawiedliwiających kilkukrotnie wyższą cenę. Osiągi podobne, spalanie wg relacji właściciela też.
Co do Simsona - walczę z biegami. Wymieniłem automat na nowy, niestety gorszy od oryginału. Ale biegi są, bo ciągnąc za wałek wrzucam wszystkie z miękkim oporem. Zamówiłem niemiecki automat, beczkę i dźwignie łączącą ją z wybierakiem, jak paczka przyjdzie to założę i zobaczymy. Póki co przejechałem się trochę na dwójce i wychodzi na to, że silniczek jest zdrowy.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Re: Marckowe skutery
Prace zostają chwilowo wstrzymane z powodu Marysi Przyszła na świat dziś o 11-tej, waży 4 kg, póki co wszystko z Nią dobrze.
Swoją drogą czy wszystkie moje dzieciaki muszą zacząć rodzić się w nocy? Tym razem na porodówkę jechaliśmy o 3:30
Swoją drogą czy wszystkie moje dzieciaki muszą zacząć rodzić się w nocy? Tym razem na porodówkę jechaliśmy o 3:30
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Marckowe skutery
Marcek, Oja, ile to juz pinset plus?
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Marckowe skutery
Spoko, i bez 500 bym sobie poradził Jeszcze jeden dzieciak i emeryturka dla żonki będzie Ale póki co brak takich planów
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Marckowe skutery
Brawo gratulacje
Bez młota, to ch*j nie robota!
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
-
igrek97 - MotoManiak
- Posty: 3562
- Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
- Pochwały: 25
- Pojazdy: sterta złomu
Marckowe skutery
Podziękował
Dziś przywiozłem moje panie do domu. Młoda albo je, albo śpi, nie płacze za dużo, więc jest dobrze
Dziś przywiozłem moje panie do domu. Młoda albo je, albo śpi, nie płacze za dużo, więc jest dobrze
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Marckowe skutery
Wydaje mi się, że pierwszy etap "walki" z Simsonem skończony Doprowadziłem go do takiego stanu, że powinien przejść przegląd i uda się go w końcu przerejestrować.
Biegi jakoś tam chodzą, instalacja połączona bardzo prowizorycznie, ale działa. Zostało go poskładać do kupy i jechać na stację kontroli.
A jak już będzie miał porządek w papierach, to trafi w zimie na warsztat, żeby go zrobić jak Bóg przykazał.
W Suzuki urwałem kawałek stopki centralnej, ale pseudo migomat z Lidla załatwił sprawę
Biegi jakoś tam chodzą, instalacja połączona bardzo prowizorycznie, ale działa. Zostało go poskładać do kupy i jechać na stację kontroli.
A jak już będzie miał porządek w papierach, to trafi w zimie na warsztat, żeby go zrobić jak Bóg przykazał.
W Suzuki urwałem kawałek stopki centralnej, ale pseudo migomat z Lidla załatwił sprawę
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Marckowe skutery
Marcek napisał(a):zaleję olej do skrzyni (teraz nie ma uszczelki pod deklem). Co mu wlać? Minerał 15W40 może być?
Zalecany olej to 80W-90, więc całkowicie inna klasa lepkości. Żeby na tym 15W40 nie zaczęło ślizgać się sprzęgło.
-
Piotrek - @admin
- Posty: 3689
- Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
- Pochwały: 10
- Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing
Posty: 28
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 348 gości