CHART 210 Mateusza - SILNIK 70cm3 ZMD! Strona 125
CHART 210 Mateusza - SILNIK 70cm3 ZMD! Strona 125
Dzieje się tu coś ?
-
olo537 - MotoManiak
- Posty: 893
- Dołączył(a): 26 cze 2009, o 19:41
- Lokalizacja: STARACHOWICE
- Pochwały: 1
- Pojazdy: 2x Jawa 50 Mustang ,Komar 2350 , Kingaway Allegro, Romet Chart 210, MBK , MZ ETZ 150
CHART 210 Mateusza - SILNIK 70cm3 ZMD! Strona 125
Ku przypomnieniu, temat ciągle żywy (chociaż pewnie większość myślała że to nigdy się nie skończy )
6 dni zwolnienia lekarskiego zaowocowało tym, że w końcu pomalowałem ostatnie elementy do dwóch moich rodzynków. Na zachętę wklejam u góry foty.
Owe elementy:
- dół siedzenia x2
- klakson x2
- rura długa wydechu x2
- rura krótka wydechu x2
- obejma wydechu x2
- lusterko ori x2
Darcie do żywca, równanie papierem, oczywiście szpachla też. Docieranie, podkład akrylowy, docieranie na wodę papierami o bardzo drobnej gradacji by uzyskać najbardziej lustrzany efekt ostateczny, a na to kilka warstw czarnego akrylu w połysku, nakładanego przeze mnie osobiście specjalnym pistoletem zaprawkowym (dysza 1.0 - kupiony tylko do tych elementów, ale wykorzystam go jeszcze wielokrotnie bo jest kozak )
6 dni zwolnienia lekarskiego zaowocowało tym, że w końcu pomalowałem ostatnie elementy do dwóch moich rodzynków. Na zachętę wklejam u góry foty.
Owe elementy:
- dół siedzenia x2
- klakson x2
- rura długa wydechu x2
- rura krótka wydechu x2
- obejma wydechu x2
- lusterko ori x2
Darcie do żywca, równanie papierem, oczywiście szpachla też. Docieranie, podkład akrylowy, docieranie na wodę papierami o bardzo drobnej gradacji by uzyskać najbardziej lustrzany efekt ostateczny, a na to kilka warstw czarnego akrylu w połysku, nakładanego przeze mnie osobiście specjalnym pistoletem zaprawkowym (dysza 1.0 - kupiony tylko do tych elementów, ale wykorzystam go jeszcze wielokrotnie bo jest kozak )
- Mateusz
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 3683
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
- Lokalizacja: WM 6668A
CHART 210 Mateusza - SILNIK 70cm3 ZMD! Strona 125
Piękne charty
-
olo537 - MotoManiak
- Posty: 893
- Dołączył(a): 26 cze 2009, o 19:41
- Lokalizacja: STARACHOWICE
- Pochwały: 1
- Pojazdy: 2x Jawa 50 Mustang ,Komar 2350 , Kingaway Allegro, Romet Chart 210, MBK , MZ ETZ 150
CHART 210 Mateusza - SILNIK 70cm3 ZMD! Strona 125
Mateusz, ten z białymi błotnikami zostanie już biały? Myślałem, że będzie w innym kolorze.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
CHART 210 Mateusza - SILNIK 70cm3 ZMD! Strona 125
Te koła najładniejsze w nim są wg mnie.. ale i tak całość prezentuje się wyśmienicie
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
CHART 210 Mateusza - SILNIK 70cm3 ZMD! Strona 125
Z Ciekawostek.
W piątek miałem 23 urodziny. Jako prezent, postanowiłem pojeździć 70tką
Nie powiem że odpaliła, bo nie odpaliła od razu. Załapała i zgasła...
Długo nie mogłem dojść co jest nie tak, aż po zdjęciu koła magnesowego moim oczom ukazał się ścięty klin. Po wymianie klina, oraz zmianie podkładki sprężynowej pod nakrętką wału (podejrzewam że to ona była winna nie dokręceniu koła za pierwszym razem) Chart odpalił. Lecz nie wkręcał się w obroty!
Od razu postawiłem na moduł zapłonowy, chociaż nie mogłem w to uwierzyć że jak to nowy moduł ze starych zapasów a jest uszkodzony? A jednak. Po wymianie na używany ale dobry, motorek odżył i w końcu zaczął normalnie pracować.
Problem zaś pozostał w sprzęgle. I tu apel o pomoc, co może być przyczyną że sprzęgło raz działa normalnie a raz się ślizga? Sklejone tarczki?
co do samej jazdy. 70tka jest dużo bardziej elastyczna niż standardowy silnik, żwawiej przyśpiesza. Raz pokusiłem się o szybszy zjazd z górki, osiągnąłem myślę że coś koło 75 km/h więc jest postęp
poradźcie co z tym sprzęgłem bo muszę to ustalić i naprawić
W piątek miałem 23 urodziny. Jako prezent, postanowiłem pojeździć 70tką
Nie powiem że odpaliła, bo nie odpaliła od razu. Załapała i zgasła...
Długo nie mogłem dojść co jest nie tak, aż po zdjęciu koła magnesowego moim oczom ukazał się ścięty klin. Po wymianie klina, oraz zmianie podkładki sprężynowej pod nakrętką wału (podejrzewam że to ona była winna nie dokręceniu koła za pierwszym razem) Chart odpalił. Lecz nie wkręcał się w obroty!
Od razu postawiłem na moduł zapłonowy, chociaż nie mogłem w to uwierzyć że jak to nowy moduł ze starych zapasów a jest uszkodzony? A jednak. Po wymianie na używany ale dobry, motorek odżył i w końcu zaczął normalnie pracować.
Problem zaś pozostał w sprzęgle. I tu apel o pomoc, co może być przyczyną że sprzęgło raz działa normalnie a raz się ślizga? Sklejone tarczki?
co do samej jazdy. 70tka jest dużo bardziej elastyczna niż standardowy silnik, żwawiej przyśpiesza. Raz pokusiłem się o szybszy zjazd z górki, osiągnąłem myślę że coś koło 75 km/h więc jest postęp
poradźcie co z tym sprzęgłem bo muszę to ustalić i naprawić
- Mateusz
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 3683
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
- Lokalizacja: WM 6668A
CHART 210 Mateusza - SILNIK 70cm3 ZMD! Strona 125
a czy tam nie ma przypadkiem jakiejś spręzyny ? może po psoru zastane i ciezko ma wrócić ?
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
CHART 210 Mateusza - SILNIK 70cm3 ZMD! Strona 125
Mateusz napisał(a):Po wymianie klina Chart odpalił
Tak zapytam, jak to w końcu jest z tym klinem? Musi być czy nie?
-
Motorowerzystka - MotoManiak
- Posty: 2972
- Dołączył(a): 26 sie 2011, o 19:35
- Lokalizacja: NWE
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Romet Ogar 125
CHART 210 Mateusza - SILNIK 70cm3 ZMD! Strona 125
Klin tylko ustala pozycję. Jeżeli ustawisz idealnie równo magneto i dokręcisz je, to teoretycznie powinno jeździć.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Re: CHART 210 Mateusza - SILNIK 70cm3 ZMD! Strona 125
Tomek napisał(a):Klin tylko ustala pozycję. Jeżeli ustawisz idealnie równo magneto i dokręcisz je, to teoretycznie powinno jeździć.
Teoretycznie...
Praktycznie klin jest niezbędny
Problem zaś pozostał w sprzęgle. I tu apel o pomoc, co może być przyczyną że sprzęgło raz działa normalnie a raz się ślizga? Sklejone tarczki?
Zlać koniecznie olej. Wrzucić pierwszy bieg, odkręcić świecę i na sprzęgle pchać w przód i w tył dłuższy czas. Oczywiście puszczając sprzęgło i wciskając i na przemian... Później nalać olej typu 80w90 hipol 15. Najlepiej działa
-
Lorrenzo - MotoManiak
- Posty: 649
- Dołączył(a): 10 lis 2012, o 20:55
- Lokalizacja: Skarżysko- Kamienna
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Toyota RAV4 03r Opel astra 16V 98r, Maluszek FL Dantom, sport x2, Ogar 200 i inne stare motory
CHART 210 Mateusza - SILNIK 70cm3 ZMD! Strona 125
Mateusz napisał(a):Problem zaś pozostał w sprzęgle. I tu apel o pomoc, co może być przyczyną że sprzęgło raz działa normalnie a raz się ślizga? Sklejone tarczki?
Jeśli twój kosz sprzęgła po wyjęciu tarczek wygląda jakby był wyfrezowany na bokach, tak jak na tym zdjęciu -> http://img638.imageshack.us/img638/7375/motor002.jpg to tak się będzie działo Oznacza to, że tarczki tłukły, tłukły i wytłukły te rowki w koszu i raz na jakiś czas zatrzymują się w nich. Można dać do zeszlifowania, tak aby z każdej strony po równo było zebrane materiału, albo zrobić to prymitywnie, szlifierką starając zebrać się z każdej strony taką samą ilość materiału, prymitywne, ale działa. Ja w swojej TZR miałem taką sytuację, zeszlifowałem kątówką po równo, po potrzebowałem jechać "już", tak żeby każda tarczka miała opór w tym samym miejscu i sprzęgło działało idealnie.
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012
- Pitucha
- *supporting
- Posty: 2522
- Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
- Lokalizacja: Okolice Lublina
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM
CHART 210 Mateusza - SILNIK 70cm3 ZMD! Strona 125
Mateusz, a czemu np nie robisz tego tak, że składasz od zera motocykl/motorower i gdy już robota skończona to czemu nie odpalasz nawet bez jazdy, po prostu żeby sprawdzić czy jest wszystko ok i dopiero nie odstawiasz na X czasu lub na sprzedaż? Nie byłoby takich niespodzianek jak z tą 70ccm i w ogóle a jak raz odpalić, nie wlewając paliwa do baku tylko z buteleczki lub małego baku stojącego obok (żeby nie było potem potrzeby czyszczenia baku przed dłuższym postojem) to chyba nic się wielkiego nie stanie
Pomogłem? Kliknij !
No i poetycka część podpisu:
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem
No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować
-
Siczka - Ekspert
- Posty: 3159
- Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
- Pochwały: 66
- Pojazdy: dużo
CHART 210 Mateusza - SILNIK 70cm3 ZMD! Strona 125
Panowie zapomniałem odpisać, problem polegał na złym oleju który kiedyś wlałem do silnika. Nawet nie pamietam jaka to była marka, ponieważ zalałem go po złożeniu a wiec 2-3 lata temu.
Zmieniłem olej na taki jak zalecialiście i jest wszystko tak jak powinno być.
Siczka nie było takiej potrzeby po prostu Nawet jakbym odpalił z butelki to i tak smród spalin wykluczył by możliwość trzymania go w domu. A niestety nie mam garażu więc kółko się zamyka...
Zmieniłem olej na taki jak zalecialiście i jest wszystko tak jak powinno być.
Siczka nie było takiej potrzeby po prostu Nawet jakbym odpalił z butelki to i tak smród spalin wykluczył by możliwość trzymania go w domu. A niestety nie mam garażu więc kółko się zamyka...
- Mateusz
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 3683
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
- Lokalizacja: WM 6668A
CHART 210 Mateusza - SILNIK 70cm3 ZMD! Strona 125
No to inna sprawa jak tak. Jeśli mają tylko cieszyć oko lub kiedyś w przyszłości stanowić zabezpieczenie finansowe, to spoko, chociaż no fajnie by było mieć świadomość że gdy się zechce pojeździć to się zalewa paliwo, odpala i jedzie
Pomogłem? Kliknij !
No i poetycka część podpisu:
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem
No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować
-
Siczka - Ekspert
- Posty: 3159
- Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
- Pochwały: 66
- Pojazdy: dużo
CHART 210 Mateusza - SILNIK 70cm3 ZMD! Strona 125
Aktual.
Chart ma się doskonale, przejechałem już 15 km Po wymianie oleju problemy ze sprzęgłem ustąpiły. Widocznie kiedyś wlałem byle co miałem pod ręką, tak aby silnik nie stał przez te 2 lata bez oleju.
Silnik 70 cm3 jest dużo elastyczniejszy od 50 tki, pokusiłem się nawet o przekręcenie skali licznika. Osiąga 70 km/h . Postanowiłem zostawić tego charta dla siebie, by jeździć i cieszyć oko. Z tym że chce wymienić obręcze na aluminiowe dla lepszego komfortu i wyglądu.
Chart ma się doskonale, przejechałem już 15 km Po wymianie oleju problemy ze sprzęgłem ustąpiły. Widocznie kiedyś wlałem byle co miałem pod ręką, tak aby silnik nie stał przez te 2 lata bez oleju.
Silnik 70 cm3 jest dużo elastyczniejszy od 50 tki, pokusiłem się nawet o przekręcenie skali licznika. Osiąga 70 km/h . Postanowiłem zostawić tego charta dla siebie, by jeździć i cieszyć oko. Z tym że chce wymienić obręcze na aluminiowe dla lepszego komfortu i wyglądu.
- Mateusz
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 3683
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
- Lokalizacja: WM 6668A
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 298 gości