Zapas obrotów maxymalnych

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Zapas obrotów maxymalnych

Postprzez nie z tad » 20 maja 2007, o 21:40

Mam takie pytanie do was.
Wytłumacze oco chodzi;

Mam rometa 50-t-1, 60cc, tak to wszystko orginalne.
Przełożenie 12:35/19"koło.
Czyli przełożenie mam na dużą prędkość.
Romet leci mi 50/kmh w każdych warunkach, niekiedy z górki przekroczy do 53km/h.
Ale dziś odkryłem że ma duży zapas obrotów na trzecim biegu(bardzo duży)
Otóż mierzone na ulicy wyciąga 50, a podłączxyłem na tylnie koło licznik i pokazywał 70km/h na uniesionym kole bez oporów.
I teraz tak;
Czy to normalne??
Co mam zrobic jeździć tak jakl teraz, dynamika jest dobra silnika, swiezo dotarty.
nie z tad
 

Zapas obrotów maxymalnych

Postprzez Pani Kontekstowa » 20 maja 2007, o 21:40

Pani Kontekstowa
 

Postprzez gołąb » 20 maja 2007, o 21:46

a podłączxyłem na tylnie koło licznik i pokazywał 70km/h na uniesionym kole bez oporów.
no bez oporow a twoja waga tez on musi ja ciagnac a opory powietrza. to normalne ze tyle jedzie na uniesionym kole
Avatar użytkownika
gołąb
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 281
Dołączył(a): 28 mar 2007, o 10:43
Lokalizacja: Śliwica/e

Postprzez BaroS » 20 maja 2007, o 21:46

To zależy do tego ile ważysz chyba, i od oporu stawianego przez wiatr
BaroS
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 434
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:24

Postprzez Alonzo » 20 maja 2007, o 21:55

hehe koles, pomysl troche, przeciez jak ty jedziesz na nim to nie dosc ze ciebie musi ciagnac to jeszcze samego siebie i opory powietrza, a sprobuj w dwojke jechac to zobaczysz ze jeszcze wolniej bedzie jechal bo bbedzie bardziej obciazony, np zaladuj na maksa jakas ciezarowke, na pusto pojedzie szybciej niz tak zaladowana, troche pomysl zanim cos napiszesz, kurde naprawde takiego czegos jeszcze nie widzialem, zero logicznego myslenia
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Adi.G. » 20 maja 2007, o 22:42

Podetnij sobie kolanko do 30 cm obroty max powinny nieco wzrosnąć ale ci napewno 70 nie poleci :P Mi na orginalnym kolanku jechał 50 a po podcięciu śmiało leci ponad 55
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Espen » 20 maja 2007, o 23:05

Normalka, moj simer z uniesionym kółkiem ponad 100 idzie, a jak jedziesz to 70 :)
Avatar użytkownika
Espen
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 133
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 16:38
Lokalizacja: Rębielice Szlacheckie (40km od cz-wy)

Postprzez Conqeror » 20 maja 2007, o 23:22

ja kiedyś podłączylem elektroniczny ale tak by nei przekłamywał . Przy podneisionym kole poakzywał gidześ 100 km/h .

Jak ty mogłeś mierzyć predkość jak nei ma slimaka na tylnym kole
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez Adi.G. » 20 maja 2007, o 23:23

Może miał elektronika
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Adamo » 20 maja 2007, o 23:24

Espen napisał(a):Normalka, moj simer z uniesionym kółkiem ponad 100 idzie, a jak jedziesz to 70 :)


Ciekawe jak zmierzyłeś to szczególnie w sr50 gdzie nie masz szprych i licznik rowerowy jest ciężko zamontować , a oryginalny licznik nie ma wyskalowanych tak dużych prędkości.Boże widzisz i nie grzmisz :evil:
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez Jakub Knight » 20 maja 2007, o 23:25

Chcąc być łagodnym, okrutnym być muszę
Avatar użytkownika
Jakub Knight
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1319
Dołączył(a): 8 kwi 2007, o 15:44
Lokalizacja: Bytom

Postprzez Alonzo » 21 maja 2007, o 06:32

w ogole temat bezsensu, jak ktos mogl myslec ze bez obciazenia i z obciazeniem pojedzie tyle samo
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez nie z tad » 21 maja 2007, o 07:16

Nie o to mi chodzilo aby z oporami i moja wage szedł 70km/h tylko dlaczego jest tak duży zapas.
Przykład mój kolega ma komarka lecio 55, a bez oporów 65, a mój ma jeszcze ok 15-20% zapasu.
nie z tad
 

Postprzez Marcek » 21 maja 2007, o 14:47

Gdybyś założył mniejszą zębatkę z przodu albo większą z tyłu wszedłby na większe obroty. Takie straty są zupełnie normalne. Silnik nie ma wystarczającej mocy, żeby wkęcić się na maksymalne obroty pod obciążeniem. Im mniejsze przełożenie, tym gorzej.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Espen... » 21 maja 2007, o 17:12

Adamo-

No i po co robisz z siebie durnia?

W SR slimak jest na zębatce, licznik jest wyskalowany do 100km/h.
Cos jeszcze?
Espen...
 

Postprzez Mariusz » 21 maja 2007, o 17:37

pomijając już fakt że w SR jest inny licznik, ale też do 100 wyskalowany. w simsonie linka (z moich obserwacji tak wynika) wychodzi gdzieś z silnika, czyli pewnie tak jak napisał Espen z zębatki, a mojemu koledze na stopkach "osiąga" równe 90kmph przy strasznym huku :P
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 262 gości