Rozrusznik w simsonie

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Rozrusznik w simsonie

Postprzez Danio » 22 gru 2008, o 16:38

Witam
Mam zamiar za niedługo kupić simsona.
Dużo zastanawiałem się nad rozrusznikiem w takiej maszynie.
Znalazłem na necie że produkowano takie simsony, miały dopisek CE
Znalazłem też taki schemat:
http://www.mz-b.de/miraculis/aw/simson/text/s50sr50e/10.gif
I tu moje pytanie czy ktoś z was widział już takie cudo.
Jak tak prosiłbym o dokładne fotki tego z zewnątrz i jak wygląda połączenie rozrusznika z magnetem.
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Avatar użytkownika
Danio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1586
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
Lokalizacja: Pruchna
Pochwały: 3
Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p

Rozrusznik w simsonie

Postprzez Pani Kontekstowa » 22 gru 2008, o 16:38

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Wojteeek » 22 gru 2008, o 17:54

Bylo kilka rodzajów tego rozrusznika chyba.
A napęd był przenoszony przez kolo zębate mocowanie na magnecie.
Wojteeek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2059
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 15:23

Postprzez Konrad » 22 gru 2008, o 18:34

Pooglądaj sobie simson lehr video tam dokładnie zobaczysz jak to wygląda :yes:
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Danio » 22 gru 2008, o 20:37

możesz dać link bo nie wiem gdzie tego szukać
Avatar użytkownika
Danio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1586
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
Lokalizacja: Pruchna
Pochwały: 3
Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p

Postprzez ABRUZZI » 22 gru 2008, o 23:28

Avatar użytkownika
ABRUZZI
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1011
Dołączył(a): 19 lip 2007, o 09:32
Lokalizacja: Rogowo

Postprzez Danio » 23 gru 2008, o 11:10

Dzięki za link
Avatar użytkownika
Danio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1586
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
Lokalizacja: Pruchna
Pochwały: 3
Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p

Postprzez Evil » 23 gru 2008, o 15:06

Swir dokladniej to dwa typy rozruszników były ;)
Z bendixem i zwykły taki jak z schematu. Zwykły jest gorszy bo koła zębate są cały czas zazębione.

Nowszy typ wygląda tak: http://img411.imageshack.us/img411/5673 ... jg3oo8.jpg
Znalezienie go graniczy z cudem ;) Chociaż o oryginalnej tarczy hamulcowej też tak mówiono a mi sie udało :P

Starsze typy często pojawiają sie na allegro.

Kiedyś sam szukałem rozrusznika nowszego typu ale zrezygnowałem bo szkoda mi psuć osiągów mojego silnika
Evil
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:24
Lokalizacja: Kalety
Pojazdy: Mercedes 500 SEC

Postprzez Danio » 23 gru 2008, o 19:40

po dłuższych przemyślenia i zobaczeniu cen na allegro :roll: , uznałem że lepiej kopnąć w starter i tez zapali :) .
Avatar użytkownika
Danio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1586
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
Lokalizacja: Pruchna
Pochwały: 3
Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p

Postprzez muczos » 23 gru 2008, o 20:50

Ja też chciałem zrobić rozrusznik, ale odkąd mam bateryjny zapłon Simek zapala od 2 kopa na ssaniu jak jest zimny, a jak ciepły to od pierwszego
muczos
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 66
Dołączył(a): 17 gru 2007, o 20:17
Lokalizacja: Międzylesie D. Śląsk

Postprzez Mariusz » 24 gru 2008, o 00:19

Kiedyś sam szukałem rozrusznika nowszego typu ale zrezygnowałem bo szkoda mi psuć osiągów mojego silnika


a to w jaki sposób się psują osiągi? opór stwarza ten bendix?
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Evil » 24 gru 2008, o 00:30

dość ciężkie koło zębate ;)
W Simsonach z oryginalnym zapłonem Vape był rozruszniki nowego typu. Waga magneta Vape + koło zębate równało się mniej więcej wadze zwykłęgo magneta.
A co daje prawie o 500g lżejsze koło magnesowe chyba nie muszę mówic :)
Evil
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:24
Lokalizacja: Kalety
Pojazdy: Mercedes 500 SEC

Postprzez endek » 25 gru 2008, o 02:19

Evil napisał(a):A co daje prawie o 500g lżejsze koło magnesowe chyba nie muszę mówic

wiekszy niutonometr :mrgreen:

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Evil » 25 gru 2008, o 03:05

:roll:

Przede wszystkim chodzi mi tu tylko o lepszą reakcje na manetke, szybsze wkręcanie na obroty i to tyle. Nawet takie głupoty musze napisać :/
Evil
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:24
Lokalizacja: Kalety
Pojazdy: Mercedes 500 SEC

Postprzez endek » 25 gru 2008, o 03:08

Evil napisał(a):

Przede wszystkim chodzi mi tu tylko o lepszą reakcje na manetke, szybsze wkręcanie na obroty i to tyle. Nawet takie głupoty musze napisać

no wiem ale chodziło mi o zalete ciezszego koła :] jak by jeszcze je dociazyc
(przynajmniej jak sie rozbuja to prawie jak wsk ) :mrgreen:

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Mariusz » 25 gru 2008, o 15:59

no z ciężkim zamachem to i górki można brać na rozpęd :D

a tak właściwie to panowie, zamach to jest sprawa bardzo względna-z fizyki wiemy że jeżeli nie ma zewnętrznych oporów to koło powinno być perpetum mobile-raz napędzone nie traciłoby energii. ile energii włożylibyśmy w jego rozpędzenie tyle moglibyśmy z niego odzyskać z jego zatrzymania, dlatego dobrze byłoby się zająć najpierw oporami w silniku-jak osiowanie, smarowanie, opory tworzone przez łożyska. poza tym to co nam z tego że mamy super lekkie magneto jeśli na biegu i tak kręci się ciężkie sprzęgło, tryby w skrzyni (hamowane przez olej), łańcuch, i ciężkie tylne koło. wtedy te 500g w te a wewte wydaje się nieco śmieszne. dlatego myślę że lekki zamach to jest ważna sprawa, bo pozwala się przecież szybciej wkręcać na obroty (nie trzeba tracić energii na rozpędzanie zamachu), ale niema co sobie zaprzątać tym zbytnio głowy na początkowych etapach tuningu, warto natomiast zawsze zwrócić uwagę na to żeby wał był prosty i magneto nie było krzywe.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 348 gości