Ulepszony korbowód w S-38

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Postprzez Konrad » 2 wrz 2009, o 17:46

Ale Ci pierdoły nacisł. Najmniejszą powierzchnię nacisku to mają łożyska kulkowe natomiast igiełkowe pracują całą powierzchnią przez co są bardziej wytrzymałe (w odpowiednich warunkach oczywiście). Poza tym gadamy tu o główce a nie o stopie :wink: Nawet jak już coś to stopa nie jest walcowana.
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Pani Kontekstowa » 2 wrz 2009, o 17:46

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Kuba » 2 wrz 2009, o 17:55

kuźwa jutro po szkole ide mu napie**olić :mrgreen:

Quniuś napisał(a):igiełkowe pracują całą powierzchnią przez co są bardziej wytrzymałe


jemu chyba chodziło o to, że mają powierzchnię nacisku w główce mniejszą, niż panewka
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez c64club » 3 wrz 2009, o 13:42

Zastanawiam się jeszcze nad innym rozwiązaniem. Nie znalazłem tu szerszej dyskusji na ten temat, a byłoby miło, gdyby coś takiego było możliwe.

S38 różni się od nowszych Dezametów kątem, pod jakim ustawiony jest cylinder.
Czy ktoś przymierzał się do przestawienia stojana? Wystarczyłoby go obrócić o odpowiedni kąt, żeby się platynki rozwierały 3mm przed GMP. Bo gdyby wsadzić wał od Dezameta do s38, to się platynki otwierają te 10mm przedGMP (wartość z sufitu - chodzi o pokazanie różnicy)
Gdzieś wyczytałem, że różnica jest w rowku na klin. Ale to nie stanowiłoby problemu. Różnica jest w krzywce. W nowych wałach jest przesunięta o taki kąt w stosunku do s38, o jaki pochylił się cylinder.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez Kuba » 3 wrz 2009, o 14:56

w dezametach jest rowek na klin pod kątem 90*, a w s38 jest pod kątem 45*
(kiedy chwyci się wał za korbowód)
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez PawelP112 » 3 wrz 2009, o 16:38

Marycha Zielarz czyt Mariusz :D ma w swoim komarku wał od dezameta musiał przestawic stojan ale jakos mu tam cyka :wink:
Paweł
Moja stajnia :
Yamaha DT 80 swap 125 4T
Honda Mtx 80 RII
Suzuki DR 50 z Silnikiem WSK 125
Ogar 200 86r
Avatar użytkownika
PawelP112
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 lut 2008, o 10:54
Lokalizacja: Łomnica

Postprzez Mariusz » 4 wrz 2009, o 08:46

S38 różni się od nowszych Dezametów kątem, pod jakim ustawiony jest cylinder.
Czy ktoś przymierzał się do przestawienia stojana? Wystarczyłoby go obrócić o odpowiedni kąt, żeby się platynki rozwierały 3mm przed GMP. Bo gdyby wsadzić wał od Dezameta do s38, to się platynki otwierają te 10mm przedGMP (wartość z sufitu - chodzi o pokazanie różnicy)


tak, da się, ale ingerencje w stojan są dość znaczne, trzeba coś uciąć, coś przyspawać, troche zabawy z tym jest. Pamiętam że ja doświadczalnie dobierałem otwory w stojanie, nie pamiętam kąta o jaki różnią się rowki na klin w wałach S38 i 023.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez c64club » 4 wrz 2009, o 09:56

Czy rowek na klin ma znaczenie? Przecież do rozwierania platynek służy krzywka a nie magneto. Magneto ma 6 albo 12 magnesów (mózg off), i nie ważne, jak sie w danym momencie ustawi. Póki pole magnetyczne się zmienia, to zasilanie jest.

Widzicie - między cylem w 0xx a s38 nie ma różnicy 45 stopni, a między klinami w tych silnikach jest. Ma ktoś jakiś zarypany wał do Dezameta za piątaka? Chętnie się pobawię.

Stojan jest z Aluminium. Kuiłbym drugi, poalumweldził nieco abo dorobił pierścień wokół całego stojanu i ponownie ponawiercał.

[ Dodano: 04 Wrz 2009, 10:03 ]

Mariusz, jak się taki silnik przerobiony sprawuje?
Aż kusi kupić drugi stojan i wał z łożyskami igielkowymi. Podarowałoby Kumarkowi nowe życie
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez Konrad » 4 wrz 2009, o 15:47

Rowek na klin ma znaczenie bo to on ustala krzywkę w odpowiednim położeniu. Magnesy równierz mają znaczenie - rozwarcie przerywacza zaczyna się zazwyczaj w chwili gdy magnes znajduje się w końcowej fazie przechodzenia nad rdzeniem cewki zapłonowej.
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez marcing17 » 4 wrz 2009, o 19:44

no i można jeszcze dodać że magneta od komara i rometa nie różnią się, w sensie technicznym, bo wygląd to był różny.
///M42B18 136KM
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3722
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe

Postprzez cross2900 » 4 wrz 2009, o 20:16

A co powiecie jak by takie coś wstawić do wału zmd ?
http://www.allegro.pl/item732096415_rom ... d_kpl.html
http://www.allegro.pl/item731865210_kor ... uning.html

który był by lepszy ?
cross2900
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2350
Dołączył(a): 8 lut 2008, o 09:44
Pochwały: 15

Postprzez Sekutor » 5 wrz 2009, o 09:55

Chcąc zastosowac takie rozwiązanie,należałoby zastosowac podkładki ustalające tłok,aby zapobiec ewentualnemu wysuwaniu się koszyka z główki korbowodu,chyba,że szerokośc główki wynosi tyle ile rozstaw piast tłoka w jego wnętrzu.
Sekutor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 234
Dołączył(a): 8 wrz 2008, o 21:10
Lokalizacja: Łańcut

Postprzez cross2900 » 5 wrz 2009, o 10:00

Ale co powiecie potrzyma to troche ?
cross2900
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2350
Dołączył(a): 8 lut 2008, o 09:44
Pochwały: 15

Postprzez c64club » 5 wrz 2009, o 22:43

Bajer jest taki, że S38 ma inną średnicę sworznia stopy korbowodu.

[ Dodano: 05 Wrz 2009, 22:44 ]

Gdyby nie toen mały myk, w ogóle byśmy nie stworzyli tego wątku, tylko pakowali do wału s38 korbowody od Rometów
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez Mariusz » 5 wrz 2009, o 22:49

tak, komar miał wogóle dwa rozmiary łożysk w stopie korbowodu (jeśli nie więcej), "kanciasty" silnik ma inny (nie wiem który konkretnie bo nei wiem z którego konkretnie mam wał), 019 ma inny rozmiar łożyska w stopie korbowodu... co silnik to łożysko, co ciekawe z takich "z grubsza" pomiarów to sworzeń w S38 nowszego typu (z koszyczkiem w łożysku) i 019 mają dość podobny rozmiar sworznia stopy korbowodu, więc jak ktoś to pomierzy to może akurat sie okaże że to samo (w sumie lata produkcji te same, jeśli dodać szalejącą unifikacje toto całkiem prawdopodobne jest :F )
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez cross2900 » 6 wrz 2009, o 08:55

To by trzeba wyciągnąć korbowód i pomierzyć :D
cross2900
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2350
Dołączył(a): 8 lut 2008, o 09:44
Pochwały: 15

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 298 gości