Pełny wał komar / zwiększenie obrotów..

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Pełny wał komar / zwiększenie obrotów..

Postprzez bilu1313 » 21 lut 2010, o 11:55

Witam. zatarł mi się wał w komarze no i muszę wymienić, i pytanie do was, lepiej ogarnąć jakiś stary używany, czy może lepiej coś takiego:http://www.allegro.pl/item929373732_nowy_wal_korbowy_komar_polski_wyrob.html dodam że na mocy mi zależy, no ale nie wiem czy się nie rozje** po kilkunastu km i czy wgl. będzie pasował. Z góry dzięki :D
Ostatnio edytowano 22 lut 2010, o 21:52 przez bilu1313, łącznie edytowano 1 raz
bilu1313
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 29 sie 2008, o 19:52
Lokalizacja: Międzychód

Pełny wał komar / zwiększenie obrotów..

Postprzez Pani Kontekstowa » 21 lut 2010, o 11:55

Pani Kontekstowa
 

Postprzez cross2900 » 21 lut 2010, o 21:10

O Międzychód :D
Co do walu to typowa ,,chińszczyzna,,
Lepiej chyba oddać stary do regeneracji lub
http://www.allegro.pl/item931865514_j00 ... _nowy.html
no albo poszukać używki w dobrym stanie.
Co do kosztów regeneracji tu na forum to Konrad jest w tym obcykany :yes:

Pozdrawiam
cross2900
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2350
Dołączył(a): 8 lut 2008, o 09:44
Pochwały: 15

Postprzez bilu1313 » 21 lut 2010, o 21:13

No Międzychód, międzychód ;d Nie no ogarnę raczej jakiś starszy używany bo nie opłaca sie chyba regenerować wału do komara;]
bilu1313
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 29 sie 2008, o 19:52
Lokalizacja: Międzychód

Postprzez cross2900 » 21 lut 2010, o 21:16

Opłacało by sie ale przy całym remoncie.
Mam jakiś wał ale nie pamiętam w jakim stanie.
Ja bym szukał dobrej używki :D
cross2900
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2350
Dołączył(a): 8 lut 2008, o 09:44
Pochwały: 15

Postprzez Konrad » 21 lut 2010, o 21:24

Wał z komarka można taniutko zregenerować. Ale te wały z allegro wypełnione http://www.allegro.pl/item920099439_wal ... _nowy.html
są bardzo dobrej jakości, korbowód z stali 16HGK do nawęglania. U mnie śmigał cały czas (całe wakacje co dzień przejeżdżone) aż w końcu sprzedałem motorynkę. Można też kupić korbowód z łożyskiem, sądze że do 2 sezony powinno bez problemu wytrzymać. Za rozbicie, wymianę i centrowanie zapłacisz ok 30zł.
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez cross2900 » 21 lut 2010, o 21:33

Konrad napisał(a):le te wały z allegro wypełnione http://www.allegro.pl/item920099439_wal..._nowy.html
są bardzo dobrej jakości,

No te już lepiej wyglądają niż tamte których kotwy wyglądają na malowane. Konrad A masz jakieś doświadczenia z tymi korbowodami
http://www.allegro.pl/item918169013_rom ... d_kpl.html ?
cross2900
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2350
Dołączył(a): 8 lut 2008, o 09:44
Pochwały: 15

Postprzez Kuba » 21 lut 2010, o 21:39

cross2900 Konrad one są malowane :) na aukcji tylko ładnie wygląda
mam identico taki jak z aukcji (ten za 80) i się skur3byk skrzywił, minimalnie, bo minimalnie, ale się skrzywił,
na dodatek gwint ze strony sprzęgła jest za długi, i trzeba go skracać, żeby sprzęgło w ogóle napęd odłączało

[ Dodano: 21 Lut 2010, 20:45 ]

właśnie zauważyłem, ze pan MULTICAR chyba zrobił mnie w wała :x
kupiłem wał za 135 przeszło rok temu i jak tak teraz patrzę, to pan MULTICAR przysłał mi taki, który obecnie ma za 80zł :x
jest jeszcze opcja, że przeszło rok temu miał tylko takie, jak teraz za 80zł, nie pamiętam, ale czuję się oszukany :/
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Laszlo » 22 lut 2010, o 00:57

Nie wiem czy regeneracja wału jest tak fantastyczna jak niektórzy sądzą.
Niby super wał PRL odzyska świetność na chińskich łożyskach i korbie?
Lepiej chyba kupić cały chiński, przynajmniej nie będzie rozkładany i składany, centrowany i cudowany.
-Jak byś ostatni raz jechał motocyklem, to jak byś jechał?
-zapie*ał bym ile wlezie ;]
Avatar użytkownika
Laszlo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 466
Dołączył(a): 26 cze 2008, o 16:04
Lokalizacja: Gorzkowice

Postprzez szeszo » 22 lut 2010, o 08:06

Ja mam w swoim romecie nowy wał :D Śmigam już 2000tys kilometrów i wszystko jest ok. Myślę że nie są takie złe te nowe chińskie wały 8)
Jestem hardkorem... uderzyłem Chartem w....... ,,dzika'' :D Na szczęście nie wywaliłem :) Ugięta stopka i podrapany tłumik. A co z dzikiem? Nie wiem zbiegłem z miejsca wypadku :D
Avatar użytkownika
szeszo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 212
Dołączył(a): 21 lut 2010, o 22:02
Lokalizacja: Nie znaleziono pasujących

Postprzez Konrad » 22 lut 2010, o 10:24

Puki co znam tylko jednego człowieka który wały regeneruje na oryginalnych łożyskach i korbowodach. Te czarne wypełnione wały też montowałem i puki co nic się nie dzieje, gwintu od strony sprzęgła nie skracałem. Jak ktoś chce nowy wał to jak się nie myle w SD mają i do rometa i do komara - wyglądają na oryginalne.

Zresztą chińskie czy nie 2 sezony sobie pykają lekko,czego chcieć więcej za 80zł ?
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Krzysiek.WRC » 22 lut 2010, o 10:52

Ja kupiłem nowy, wypełniony za 150 zł, więc mam nadzieję, że pojeździ dłużej niż dwa sezony :)
FSO Polonez 1.5 X '83
Fiat 126p FL '89
Romet Ogar 205 '87
Krzysiek.WRC
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 16 lis 2009, o 20:29

Postprzez Mariusz » 22 lut 2010, o 12:59

multicar wogóle sie nie zna-kupowałem kiedyś korbowód podpisany "romet komar motorynka" wtedy też nie byłem zbyt zorientowany, przyszedł-no nie pasuje. pare konsultacji i sie okazało ze w samym komarze były ze 2 albo ze 3 typy wałów. napisałem, na szczęście wymienił, ale byłem 2 przesyłki w plecy...

Z takich swoich doświadczeń to miałem też wał do rometa tego ze skośnym cylindrem dwubiegowego (nie chce mi sie numerkami rzucać bo mniej więcje to samo a modeli z pińcset), dałem wtedy 7 dych (3 miesiące później kosztował już 50...) ma łożysko w główce korbowodu, te połówki wału takie jakieś śmieszne, wielokliny delikatne, wogóle coś nie wiem czy precyzyjnie zrobione bo troche sie musiałem paprać żeby wogóle sprzęgło wcisnąć na ten wieloklinik, korbowód miał luzy na boki lekkie. Nie mam pojęcia w jakiej kondycji jest teraz, zresztą wiele tym komarkiem nie jeździłem, ale co sie za 5 dych spodziewać-za regeneracje u mnie miszcz wołał więcej, i zastrzegał przy tym że jakości to on nie gwarantuje bo te wały do dwubiegowców były produkowane jako jednorazówki.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Konrad » 22 lut 2010, o 14:37

Jak się rozbija wał z rometa trzeba mieć dobrą podstawkę, najlepiej pasowaną pod ten typ wału, tłoczysko prasy musi być centralnie ustawione do czopu korbowego. Jak coś nie jest w osi momentalnie gniazdo czopu jest wybite - miękki materiał. Najlepiej czop nieco podgrzać (100 stopni wskazane). Są metody naprawy tj. napawanie twardym materiałem (nie wiem czy stellit się nada ?) ale kto by się w to bawił dla komara jak nowy wał można kupić za 80zł.

Luz poosiowy nie ma wpływu na pracę on tylko decyduje o ustawieniu korbowodu. Ważny jest luz osiowy i promieniowy :wink:
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez bilu1313 » 22 lut 2010, o 21:56

Siemano ;] Ogarnąłem sobie silniczek od komarka w poszukiwaniu wału, za 2 dychy, patrze rozkręcam, iskra jest, wał sie dobrze kreci, brak tylko gaznika, ale sprzeglo itp. według mnie raczej dobre;] sobie pomyslalem ze nie bede sie bawil i rozkręce itp. No i trafiłem na to ze mam 3 pierścienie na tłoku, a z tego co wiem to moze i spreżanie większe ale mniejsze obroty, no i pytanie do Was, jak je zwiększyć łatwym sposobem? Dodam jeszcze ze cyl jest po okolo 2 szlifach ( tak mysle ). No i raczej nie chce ingerować głęboko w silnik tylko chodzi o cylinder itp. Nie wiem podnieść okno wydechowe? Nie wiem, więc proszę o pomoc ;]
bilu1313
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 29 sie 2008, o 19:52
Lokalizacja: Międzychód

Postprzez Konrad » 22 lut 2010, o 21:59

W downloadzie masz biblię na ten temat. Szukaj tematu Świra o artykułach P. Sałka.
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 280 gości