Tuning Kingway'a Yamasaki!

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Tuning Kingway'a Yamasaki!

Postprzez razor500 » 3 mar 2010, o 20:19

Witam! Kończy się zima i niedługo pora wyciągać Kingwaya i zaczynać jeździć. Mam zamiar coś z nim zrobić, wmienić parę części, żeby był trochę szybszy, bo teraz to jego vmax przy bezwietrznej pogodzie to okolo 60-65km/h.
1.Co można zrobić, wymienić, żeby był ciut szybszy?
2.Jak by się jeździło po zmianie zwykłego filtra powietrza na filrt stożkowy?
razor500
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 405
Dołączył(a): 7 sie 2009, o 22:38

Tuning Kingway'a Yamasaki!

Postprzez Pani Kontekstowa » 3 mar 2010, o 20:19

Pani Kontekstowa
 

Postprzez buszmen222 » 4 mar 2010, o 21:58

najlepiej to sprzedaj ten caly silnik i kup 110/125ccm taniej wyjdzie i wiecej da 8)
Obrazek
GO GO V6 RANGERS ! :twisted:
Avatar użytkownika
buszmen222
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 413
Dołączył(a): 18 maja 2007, o 18:09
Lokalizacja: Panki

Postprzez Tomek » 4 mar 2010, o 22:06

zdejmij blokady, wyjmij podkładkę między gaźnikiem, a króćcem, zębatka 16z na przód :) Można jeszcze polerować kanały dolotowe ale to bardzo precyzyjna robota, a efekty są raczej słabe
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Postprzez razor500 » 4 mar 2010, o 23:23

A gdzie on ma jakieś blokady?? Gdzieś chyba kiedyś czytałem, że ma on założony zablokowany zapłon zapłonowy. Będzie szybszy na odblokowanym module zapłonowym??
razor500
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 405
Dołączył(a): 7 sie 2009, o 22:38

Postprzez plaster6 » 5 mar 2010, o 01:25

razor500 napisał(a):A gdzie on ma jakieś blokady?? Gdzieś chyba kiedyś czytałem, że ma on założony zablokowany zapłon zapłonowy. Będzie szybszy na odblokowanym module zapłonowym??


Tak,będzie szybszy 8)
plaster6
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 576
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 20:27
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez Tomek » 5 mar 2010, o 19:52

no to tak:
-kolanko tłumika ma zwężenie na początku
-w środku tłumika są przegrody (zazwyczaj zostwia się tylko ostatnią)
-podkładna pomiędzy gaźnikiem, a króćcem
-moduł zapłonowy
-możesz zmienić zębatkę na 16z z przodu, bo nawet w katalogu napisali, że one są blokowane głównie przełożeniami

A teraz tuning:
-zmiana gaźnika na większy
-powiększenie kanałów dolotowych i wylotowych w głowicy+ rozwiercenie króćca
-cylinder+głowica 80/110/125
-nowy tłumik (niewele to daje w 4T ale powinno tochę pomóc)
Jak masz mozliwości i kasę to można się pobawić w "napisanie" nowej mapy zapłonu i zrobienie nowego modułu.
U Endka (sory jeżeli przekręciłem, chodziło mi o Endurasa) motorek z takim silnikiem 110ccm, 16z z przodu jedzie 120 z wiatrem i 110 pod wiatr, więc jak widać można tym jeździć. Z tego co wiem, to u jego jest seryjny, a po takim tuningu może uda sie jechać jeszcze szybciej :)
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Postprzez Tomek » 7 mar 2010, o 22:42

Sory za dwa posty pod rząd ale dzisiaj naszła mnie taka myśl. Jak to się robi, ze taki motorek ma 4KM, a np RG ma 10KM? Czy wystarczy powiększyć kanały, zmienić gaźnik i dodać chłodnicę oleju? (Nie pytam o odblokowanie bo to oczywiste). :) Sobie tak myślę, czy skoro Suzuki może mieć tyle mocy, to czy taki Yamasaki też dojdzie do tylu? W końcu to silnik wzorowany na Hondzie. Zaraz napiszecie, ze to podróbka itp, ale nie o to mi chodzi :P
A więc, co się robi w takim 4T żeby coś z niego "wycisnąć"? Znam się trochę na tuningu dwusuwów, ale o czterosuwach nie mam pojęcia. Wszędzie, gdzie znajdę coś o tuningu 4T jest napisane żeby zmieniać wariator itp :/ Nigdzie nie ma informacji o tych "zwykłych" silnikach :| Liczę na Waszą pomoc :P
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Postprzez Kuba » 7 mar 2010, o 22:55

polo przede wszystkim rg-2T, twój chinol-4t :D , a to jest normal, że z 2T się wyciągnie więcej mocy, niż z 4T z takiej samej pojemności :]
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez wojtek278 » 7 mar 2010, o 23:06

Jak w dwusuwie zwiększasz kąty otwarcia okien tak w 4t zmieniasz wałki rozrządu i zwiększasz czasy otwarcia zaworów.
Stopień sprężania i obroty też mają tu duże znacznie.
Bo jak wiadomo na moc silnika składa się iloczyn momentu obr. i obrotów silnika. :wink:
wojtek278
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 472
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 16:20
Lokalizacja: Stróża
Pochwały: 3

Postprzez Tomek » 7 mar 2010, o 23:39

Lol ale wpadka. Byłem przekonany że rg to 4t :F (może przez to, ze wcześniej mnie zbytnio nie interesowały :P ) chodziło mi o te różne 4t które mają tak dużo mocy :D
Ostatnio edytowano 15 lip 2010, o 22:53 przez Tomek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Postprzez Tomek » 15 lip 2010, o 22:53

ODKOOOP!!!!! :mrgreen:

Na razie to tylko teoria, bo potrzebuje trwałego pojazdu na codzień, ale jak zrobię prawko to kto wie... :D

Jakiś czas temu słyszałem o turbo w Hondach DAX i Monkey.
Jak to działa? Czy ciśnienie np. 0.5-0.8 bara nie rozerwie silnika? Słyszałem, ze w Hondach wstawiają jakieś od małych samochodów ok litra pojemności... Czy to nie za duża sprężarka? A, i najważniejsze- jak podać więcej paliwa do cylka? Większy gaźnik, czy same dysze?

Nie śmiejcie się, bo DAXy po tuningu w Japonii mają czasy ok 14sekund na
¼ mili... :P

I najważniejsze. Czy znacie jakieś strony z których dowiedziałbym się czegoś o tuningu tych silników? I nie chcę skuterów, bo tego jest pełno... Chodzi mi o "manuale"
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Postprzez Ktoś » 16 lip 2010, o 18:17

gdyby to działało tak że im więcej paliwa tym większa moc to ludzie wywalali by gaźnik i lali paliwo wężem ogrodowym do silnika. więcej mocy da Ci większa ilość mieszanki paliwowo powietrznej czyli stosunek ilości powietrza do pliwa musi zostać taki sam tylko musi być tej mieszanki więcej w cylindrze, można to uzyskać przez turbo, większy gaźnik itp.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez Komar Rider » 16 lip 2010, o 21:27

Ogólnie w tuningu chodzi o to, aby w jak najmniejszej jednostce czasu, spalić jak najwięcej mieszanki.
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez Tomek » 16 lip 2010, o 23:15

To wiem. Powietrze będzie z turbo, a paliwo z większego gaznika.
Co do czasów otwarcia zaworów-o ile można je zwiększyć, żeby tłok nie udeżał w zawory? Ile da sam gaźnik? Skoro więcej mieszanki, to ile żeby nie zalewało?
Trochę dziwne te pytania, ale nigdzie indziej o tym nie piszą.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Postprzez Konrad » 17 lip 2010, o 11:24

Po co chcesz zmieniać czasy otwarcia zaworów ? Znasz chociaż oryginalne czasy i kąty ?
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 78 gości