Co przerobić w 023 aby był mocniejszy?

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Postprzez Romecik2t » 16 kwi 2010, o 19:26

doman30 napisał(a):Kolejna sprawa to kolanko. Wchodzi do tłumika jakieś dobre 15 cm.


moje wchodziło ok 30cm :F miałeś już cięte chyba haha a po ucięci zostało mi ~7cm
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Postprzez Pani Kontekstowa » 16 kwi 2010, o 19:26

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Danio » 16 kwi 2010, o 19:29

doman30 napisał(a):Kolejna sprawa to kolanko. Wchodzi do tłumika jakieś dobre 15 cm.

To go utnij żeby wchodziło jak się nie mylę 3cm, tak uciąłem u siebie w simie.
Avatar użytkownika
Danio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1586
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
Lokalizacja: Pruchna
Pochwały: 3
Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p

Postprzez Romecik2t » 16 kwi 2010, o 19:30

doman30 napisał(a):Ok skróciłem kolanko.


przecież skrócił kolanko :F


doman30

opisz co robisz i jak tam odczuwalne efekty w 023 :D

A i jeszcze tak jak napisał Konrad można też odchudzić tłok, a nie tylko skrócić nóżki z obu stron.
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Postprzez doman30 » 16 kwi 2010, o 20:29

Ok co do postępów to motoryna po skróceniu kolanka dostała jakby takiego kopa i w ogóle ładniej pyrka sobie :) Co do poszerzania tych kanałów to już rozumiem i chyba sobie daruję modyfikacje karterów (bo tak to zrozumiałem) czy może powinno się to robić w cylindrze? Zgłupiałem już do reszty :D
Co do tłoka to spiłuje o 1,5 mm jego dół a jak odchudzić to nie wiem. Może mi ktoś napisać? Co do głowicy to splanuje ją albo na szkle jak radził Błażej albo na desce jak radzę sam sobie - jutro sie pomyśli. Ile jej splanować? 1mm? Jakim papierem planować tą głowice?
Co do uszczelki to chyba jeszcze mam taką robioną właśnie z cienkiej blachy. Nie wiedziałem że ta co mam jest gó**o warta. Ona jest z takiej jakby tektury a w srodku ma miedziany pierścień ktory ma uszczelniać.
A co do tych kanałów w cylindrze to porobię zaraz zdjęcia i jeżeli będzie taka możliwość to prosiłbym kogoś o zaznaczenie mniej więcej w którym kierunku piłować i o ile, zaraz dam zdjęcia.

[ Dodano: 16 Kwi 2010, 20:41 ]

Ok zdjęcia mam, sorry za jakość. Jakby co to tego cylindra nie mam zamiaru montować w motorynie - on do szlifu sie nadaje.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Docieranie Pony M1 - przeliczanie wg producenta (w godzinach) - 6h/15h
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!


http://doman30.pl.tl
moja stronka :) zapraszam

http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się :)

www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
Avatar użytkownika
doman30
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 877
Dołączył(a): 22 lis 2009, o 14:05
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez PawelP112 » 16 kwi 2010, o 21:09

Głowice śmiało planuj do Zera Błażej jak nigdy tego nie robiłeś to sie nie udzielaj, przerabiałem wiele silników i tłok jakoś nigdy nie uderzał w głowice także tutaj jest sprawdzone ze nie będzie uderzał
Paweł
Moja stajnia :
Yamaha DT 80 swap 125 4T
Honda Mtx 80 RII
Suzuki DR 50 z Silnikiem WSK 125
Ogar 200 86r
Avatar użytkownika
PawelP112
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 lut 2008, o 10:54
Lokalizacja: Łomnica

Postprzez doman30 » 16 kwi 2010, o 21:12

Teraz ja sie boje bo kurde głowice mam prawie nową tzn w idealnym stanie jest jak ją oglądałem i nie chciał bym zniszczyć. Na początek wezme 1mm dla pewności
Docieranie Pony M1 - przeliczanie wg producenta (w godzinach) - 6h/15h
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!


http://doman30.pl.tl
moja stronka :) zapraszam

http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się :)

www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
Avatar użytkownika
doman30
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 877
Dołączył(a): 22 lis 2009, o 14:05
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez PawelP112 » 16 kwi 2010, o 21:16

no to dobrze myślisz na początku próbuj jak rośnie moc :D
na początek powiedz jaki masz tam cylinder w tej drynie ZMD czy jakis współczesny ?
Paweł
Moja stajnia :
Yamaha DT 80 swap 125 4T
Honda Mtx 80 RII
Suzuki DR 50 z Silnikiem WSK 125
Ogar 200 86r
Avatar użytkownika
PawelP112
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 lut 2008, o 10:54
Lokalizacja: Łomnica

Postprzez Błażej » 16 kwi 2010, o 21:19

PawelP112 :facepalm: bez komentarza nie robiłem tego bo nie mam po co :roll:
moze poczekamy az sie ktoś inny wypowie ?
do zera no to planuj swoje ja odradzam planować wszystko
Avatar użytkownika
Błażej
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2734
Dołączył(a): 29 gru 2008, o 08:50
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Postprzez PawelP112 » 16 kwi 2010, o 21:24

jejku jak tutaj powinien sie wypowiedzieć taki ktoś jak Mariusz czy Konrad lub Adi G. ja się tutaj nie bd wykłucał
Paweł
Moja stajnia :
Yamaha DT 80 swap 125 4T
Honda Mtx 80 RII
Suzuki DR 50 z Silnikiem WSK 125
Ogar 200 86r
Avatar użytkownika
PawelP112
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 lut 2008, o 10:54
Lokalizacja: Łomnica

Postprzez skrzat06 » 16 kwi 2010, o 21:28

Zależy co macie na myśli mówiąc do zera :F Możesz ją spokojnie splanować tak, żeby zaznaczony na czerwono obszar był równo z obszarem zewnętrznym. Chodzi o to żeby to "wzniesienie" spiłować. Mam nadzieje że mnie zrozumiesz, bo sam nie wiem jak to lepiej opisać :]

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
skrzat06
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 21 sty 2008, o 19:38
Lokalizacja: Głuchów

Postprzez major07 » 16 kwi 2010, o 21:31

ja bym nie radził planować głowicy do zera,choć kiedyś miałem silnik i tam ktoś splanował głowicę praktycznie do zera i tłok nie uderzał w głowicę.
według mnie jeśli masz głowicę w bdb stanie tzn. miejsce,w którym styka się z cylindrem jest prosta,i dobrze dolega to powinieneś splanować głowicę jakieś 1-1.5 mm,do tego podkładka z aluminiowej blachy grubości 0,3 mm(mogę się mylić). nie praktykuje również planowania głowicy amatorskimi sposobami,lepiej zrobić to na tokarni,choć nie wykluczam,że może ci się udać :wink: . pamiętaj,że po takich przeróbkach żywotność twojego silnika zmniejszy się.
sprzedam części do rometów,wsk itp.
pogmagam w elektryce tj. instalacje itp.
Avatar użytkownika
major07
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1119
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 11:57
Lokalizacja: Rzeszotary

Postprzez doman30 » 16 kwi 2010, o 21:42

skrzat06 napisał(a):Chodzi o to żeby to "wzniesienie" spiłować. Mam nadzieje że mnie zrozumiesz, bo sam nie wiem jak to lepiej opisać :]


Tak, rozumiem


major07 napisał(a):pamiętaj,że po takich przeróbkach żywotność twojego silnika zmniejszy się.


oo... a mocno sie zmniejszy? I czy jak np będe jeździł (już po usprawnieniach) spokojnie te 35 km/h to nic się nie stanie? od czasu do czasu bym tylko przyśpieszył sobie.

PawelP112 napisał(a):na początek powiedz jaki masz tam cylinder w tej drynie ZMD czy jakis współczesny ?


Cylinder ZMD, nominał, bez progu :D
Docieranie Pony M1 - przeliczanie wg producenta (w godzinach) - 6h/15h
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!


http://doman30.pl.tl
moja stronka :) zapraszam

http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się :)

www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
Avatar użytkownika
doman30
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 877
Dołączył(a): 22 lis 2009, o 14:05
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez Błażej » 16 kwi 2010, o 21:45

bez przesady
nic mu nie bedzie przeciez on nie robi jakiegoś hard tuningu
to sa tylko drobne usprawnienia
nie zmniejszy sie wywotność a jak juz to naprawde nie wiele o ile wał nie ma luzów i wszystko jest w stanie bdb :)

doman30 słuchaj to co pisze major07
Avatar użytkownika
Błażej
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2734
Dołączył(a): 29 gru 2008, o 08:50
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Postprzez doman30 » 16 kwi 2010, o 22:17

Dobra. Jutro na początek zrobie samą głowice, tłokiem zajme się później. Czy uszczelke moge wykonać z puszki po piwie? Oczywiście wyciąłbym wszystko ładnie i zrobił na wzór starej.
Docieranie Pony M1 - przeliczanie wg producenta (w godzinach) - 6h/15h
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!


http://doman30.pl.tl
moja stronka :) zapraszam

http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się :)

www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
Avatar użytkownika
doman30
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 877
Dołączył(a): 22 lis 2009, o 14:05
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez Adi.G. » 16 kwi 2010, o 23:21

Ja tam pod głowicę, nie daję uszczelki, tylko ładnie cylinderek i głowice równam na papierze ściernym na jakiejś szybie, żeby były idealne i trzyma lepiej po skręceniu jak na tej uszczelce, mam tak np w poniczynie i w 232'jce.
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 121 gości