Witam. Wiem że takie tematy już były ale wielu konkretnych rzeczy tam nie ma. Mam cylinder 60ccm od simsona który chcę wsadzić do silnika 023. Mam dlatego kilka pytań z tym związanych:
1. Czy może ktoś już zakładał cylinder od simsona(jakikolwiek) do silnika 023?
2. Wiem że trzeba rozwiercić otwory na szpilki ale nie wiem czy lepiej robić to w cylindrze czy w karterach ale potem nagwintować?? Jestem jednak bardziej za tym żeby przez cylinder.
3. Trzeba kartery rozwiercać. A może zamiast tego tuleję cylindra stoczyć o ten 1,5 mm?? Mam nadzieje że wiecie o co chodzi?? Żeby zeszlifować średnicę zewnętrzną tuleji.
4. A jak jest z karterami trzeba nadklejać kanały czy nie??
5. Trzeba dorabiać jakąś podkładkę pod cylinder??
6. Nie wiem może o czymś zapomniałem. Jakby ktoś miał jeszcze jakieś uwagi to również może napisać.
Widziałem temat o motorynce Adiego G. Tam jest pokazana taka przeróbka tylko że na silniku 019. Ten silnik ma taki sam rozstaw szpilek jak 023??
Z góry dzięki za pomoc. Proszę też o wyrozumiałość ponieważ nowy jestem na forum i się uczę jeszcze:D
Cylinder od simsona w 023.
Posty: 29
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Ja tez włożyłem taki cylek do 023, jednak poki co całość nie została uruchomiona Otwory lepiej rozwiercic w cylindrze, trzeba to zrobić na wiertarce stołowej i bardzo uważać, aby nie przebić się do ssącego. Kartery musza byc rozwiercone, w prawdzie nie dużo ale zawsze coś. Jeżeli chcesz tylko 50tke to mozesz ztoczyc tuleję, jednak jezeli chcesz robić szlifa na 60cc to tuleja musi zostać takiej grubości jak jest (inaczej wyciągniesz najwyzej 55cc, czyli tyle co w "60" z allegro). Jezeli chcesz ładnie spasowac kanały, to albo nadklejasz w cylku (w kanale) albo na karterze (naokoło kanału). lepiej zrobić na karterze, co by przypdadiem sie w srodku cos nie urwało po ostatecznym dopasowaniu karterów zostaje dość mało, a nawet troszke brakuje, dlatego ndklejenie jest niezbędne. Podkładkę pod cylek trzeba dać taką, żeby tłok nie walił o głowicę, chyba ze załozysz simsonowską, albo jakoś wyfrezujesz ta z rometa zeby nie waliło. roztsaw szpilek w 023 i 029 jest ten sam
///M42B18 136KM
-
marcing17 - MotoManiak
- Posty: 3722
- Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe
no jak chcesz, ja bym te kartery rozwiercił w piździet, i tak musisz silnik rozebrać i kanały spasować... a zawsze potem mozna z 50tki 60 zrobic.
///M42B18 136KM
-
marcing17 - MotoManiak
- Posty: 3722
- Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe
marcing17 napisał(a):no jak chcesz, ja bym te kartery rozwiercił w piździet, i tak musisz silnik rozebrać i kanały spasować... a zawsze potem mozna z 50tki 60 zrobic.
No w sumie racja ale zawsze możliwość powrotu do oryginału,w razie W
...zresztą się jeszcze zobaczy
- plaster6
- MotoManiak
- Posty: 576
- Dołączył(a): 29 lut 2008, o 20:27
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
no nie powrócisz do orygnału, jak spasujesz kanały, chyba że w cylku je nadkleisz... moim zdaniem jak zakładac garczek z simsona to już żeby chociaż wiekszośc mocy osiągnał, a nie dusić go nadlewami w kanałach. skoro chcesz potem wracać do oryginału, to moze lepiej nic nie rob
[ Dodano: 11 Cze 2010, 19:53 ]
tu widać płynne przejście kanałów, niestety opiłki trochę mącą widok
[img][570:500]http://iv.pl/images/85811852936519149693.jpg[/img]
lewy kanał w cylku już po dopasowaniu
[img][570:500]http://iv.pl/images/02688966660353649972.jpg[/img]
tu oba
[img][570:500]http://iv.pl/images/46693250203361268841.jpg[/img]
kartery + poxipol szary, najlepiej dodac do masy opiłków, podobno trzyma w cholere mocno (ja nie dodałem...)
[img][570:500]http://iv.pl/images/09381725461316224910.jpg[/img]
Tak poza tym to jest z leksza rasowany garczek, wydech na 25,5 płuki 34,5, wszystkie okna poszerzone, podcinany tłok... choć to i tak ni ma prawa jeżdzić (a przynajmniej nie długo :F) to duzo frajdy sprawiło mi zrobienie tego silniczka
[ Dodano: 11 Cze 2010, 19:53 ]
tu widać płynne przejście kanałów, niestety opiłki trochę mącą widok
[img][570:500]http://iv.pl/images/85811852936519149693.jpg[/img]
lewy kanał w cylku już po dopasowaniu
[img][570:500]http://iv.pl/images/02688966660353649972.jpg[/img]
tu oba
[img][570:500]http://iv.pl/images/46693250203361268841.jpg[/img]
kartery + poxipol szary, najlepiej dodac do masy opiłków, podobno trzyma w cholere mocno (ja nie dodałem...)
[img][570:500]http://iv.pl/images/09381725461316224910.jpg[/img]
Tak poza tym to jest z leksza rasowany garczek, wydech na 25,5 płuki 34,5, wszystkie okna poszerzone, podcinany tłok... choć to i tak ni ma prawa jeżdzić (a przynajmniej nie długo :F) to duzo frajdy sprawiło mi zrobienie tego silniczka
///M42B18 136KM
-
marcing17 - MotoManiak
- Posty: 3722
- Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe
Ok to jednak roztocze kartery,mi się wydaje ze zwykłą 50 krzywdy temu silnikowi wielkiej nie wyrządzisz...jeśli nie będzie wysoko strojona.
[ Dodano: 11 Cze 2010, 22:35 ]
A z tym roztaczaniem to musi być super dokładnie ? bo trza roztoczyć 1,5mm a jak zrobię z jednaj strony 1mm a z drugiej 0,5 czy mogę z jednej 1,5mm ?
[ Dodano: 11 Cze 2010, 22:35 ]
plaster6 napisał(a):Ok to jednak roztocze kartery,mi się wydaje ze zwykłą 50 krzywdy temu silnikowi wielkiej nie wyrządzisz...jeśli nie będzie wysoko strojona.
A z tym roztaczaniem to musi być super dokładnie ? bo trza roztoczyć 1,5mm a jak zrobię z jednaj strony 1mm a z drugiej 0,5 czy mogę z jednej 1,5mm ?
- plaster6
- MotoManiak
- Posty: 576
- Dołączył(a): 29 lut 2008, o 20:27
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
plaster6 to musi byćw uj dokładnie, bo będziesz miał rozcentrowanego cyla i potem kwiatki
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
Heh, z tym centrowaniem nigdy dokładnie nie zrobisz, góra dół to tam pikuś jeszce ale na boki nie można przesadzić, ilestam się tłok wzgledem korby moze przesunac ale wiadomo ze 1 - 2mm to max. jednak staraj sie zrobić to równo. zaczynasz od wiercenia otworów na szpilki, jeśli to zrobisz dobrze, to dalej już sprawa prosta, akładasz cyl na szpile i odrysowujesz markerem na karterach dokąd masz zebrac materaił i jedziesz z koksem np. kamieniem na wiertace. co chwile wkładasz cylek i patrzysz gdzie ile brakuje i zbierasz. robilem tak w tym silniku i w moim sr70 i jest baja. aha jak chcesz równo wywiercić tte otowry, to ja robiłem tak: połozyłem sobie na garczek głowice od rometa i patrząc na dziurki ustawiłem najrówniej jak się dało a potem zaznaczyłem punktakiem miejsca otorów. dalej już z górki bo na stołowej wiertarce masz kat prosty i powinno pójśc szybko. pozdro ps. ręczną nie radze wiercic aha i wex sobie na pierwszy strzał jakiś szrotowy garczek i w nim wierć, mi się za pierwszym podejściem nie udało ale za drugim juz wiedziałem co i jak
///M42B18 136KM
-
marcing17 - MotoManiak
- Posty: 3722
- Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe
Znacznie lepsze efekty osiągnie robiąc tofrezem palcowym. Przynajmniej się nie zatka aluminium i starczy na bardzodługo, szybkość skrawania jestdużawporównaniu do kamienia.
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
tzn. kartery rozwiercałem dawno temu, to tylko kamienie miałem, a dopasowywanie było jakiś rok później, to już robione multiszlifierką i metalowymi frezami. szło jak w masło
///M42B18 136KM
-
marcing17 - MotoManiak
- Posty: 3722
- Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe
-
Michallres - Zwycięzca konkursu
- Posty: 3142
- Dołączył(a): 15 lip 2009, o 16:35
- Lokalizacja: Złoczew/Łódź
- Pochwały: 5
- Pojazdy: XTZ 750, ETZ 251, Audi A8 D2
Posty: 29
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 132 gości