jak w temacie, z racji tego że chcę motorkiem trochę częściej jeźdżić niż tylko w niedziel , więc machanie rękami przy 100 to nie najlepsza opcja
kierunki klasyczne rzecz jasna, ale nie mam koncepcji jak to podłączyć. Przełączniki myślę standartowe --> http://motoallegro.pl/item1094495611_ws ... chrom.html.
ale tak;
w motorze mam aku i taki oto panel:
http://img340.imageshack.us/i/paneld.jpg/
do niego podłączona jest cała elektryka motoru, a on jest połączony z akumulatorem. Co ciekawe w tym panelu jest wszystko, nawet włącznik stopu . I teraz jak podłączyć kierunki, bezpośrednio do aku? jeśli tak to na linii kierunki -aku bezpieczniki ? Na elektryce mam pojęcie jak..... jak i gdzie umieścić przerywacze? i od czego najlepiej?
pozddr
EDIT
całe okablowanie kładę nowe...
Montaż i podłączenie kierunków Jawa 90
Posty: 64
• Strona 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Wytłumaczę ci to najprościej jak się da.
Jedziesz kabel od aku + dajesz na nim bezpiecznik, potem ciągniesz to do przerywacza (obojętnie jaki z samochodu/motocykla) z przerywacza ciągniesz kabel na przełącznik, a z przełącznika na kierunki.
Mogę ci nawet narysować prosty schemat ale to jutro.
Jedziesz kabel od aku + dajesz na nim bezpiecznik, potem ciągniesz to do przerywacza (obojętnie jaki z samochodu/motocykla) z przerywacza ciągniesz kabel na przełącznik, a z przełącznika na kierunki.
Mogę ci nawet narysować prosty schemat ale to jutro.
-
Danio - MotoManiak
- Posty: 1586
- Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
- Lokalizacja: Pruchna
- Pochwały: 3
- Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p
Bezpośrednio do akumulatora nie podłączaj.
Zasilanie weź za stacyjką żeby ci czasem ktoś na postoju nie włączył i niepotrzebnie rozładował aku.
Przerywacz zwykły mechaniczny np. taki jak do jawy 350 lub sima,bezpiecznik możesz dać choć powinien już gdzieś być.
Jeżeli wyciągniesz już przewodem + ze stacyjki to podłączasz go do jednego zacisku w przerywaczu, następnie z drugiego zacisku przerywacza lecisz do środkowego zacisku przełącznika z allegro.
W przełączniku zostają ci 2 wolne zaciski. Jeden do kierunków w prawo a drugi w lewo, to już od ciebie zależy którą stronę do którego podłączysz.
Do jednego z pozostałych zacisków w przełączniku podłączasz 2 kable, z czego jeden ciągniesz do kierunku przedniego drugi do tylnego. Do drugiego zacisku robisz to samo.
Później jeszcze tylko podłączasz mase do żarówek i finał.
Zasilanie weź za stacyjką żeby ci czasem ktoś na postoju nie włączył i niepotrzebnie rozładował aku.
Przerywacz zwykły mechaniczny np. taki jak do jawy 350 lub sima,bezpiecznik możesz dać choć powinien już gdzieś być.
Jeżeli wyciągniesz już przewodem + ze stacyjki to podłączasz go do jednego zacisku w przerywaczu, następnie z drugiego zacisku przerywacza lecisz do środkowego zacisku przełącznika z allegro.
W przełączniku zostają ci 2 wolne zaciski. Jeden do kierunków w prawo a drugi w lewo, to już od ciebie zależy którą stronę do którego podłączysz.
Do jednego z pozostałych zacisków w przełączniku podłączasz 2 kable, z czego jeden ciągniesz do kierunku przedniego drugi do tylnego. Do drugiego zacisku robisz to samo.
Później jeszcze tylko podłączasz mase do żarówek i finał.
- wojtek278
- MotoManiak
- Posty: 472
- Dołączył(a): 24 sie 2008, o 16:20
- Lokalizacja: Stróża
- Pochwały: 3
wojtek278 napisał(a):przełącznika z allegro
ja bym nawet zastosował najprostszy przełącznik z ursusa c360
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
mam kierunki na moto już, masa podpięta, jak na krótko zepne z aku to świecą, ale jak zepne przez przerywacz to ani nie świecą ani nie mrugają.
mam przerywacz taki 12V - http://motoallegro.pl/item1191228418_mz ... 2v_cn.html
i próbowałem je też z innym samochodowym 12v i lipa.
jakieś sugestie?
mam przerywacz taki 12V - http://motoallegro.pl/item1191228418_mz ... 2v_cn.html
i próbowałem je też z innym samochodowym 12v i lipa.
jakieś sugestie?
-
Jimi - MotoManiak
- Posty: 225
- Dołączył(a): 11 cze 2009, o 20:49
- Lokalizacja: Świdnica
ja bym zainwestował w elektroniczny przerywacz, koszt niewielki, regulowana czestotliwość no i montujesz co chcesz: diody/zarowki 5w/10w/21w itd.
///M42B18 136KM
-
marcing17 - MotoManiak
- Posty: 3722
- Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe
żarówki mam 12V 23W,
marcing17, taki cuś ? http://motoallegro.pl/item1161852872_no ... runku.html
marcing17, taki cuś ? http://motoallegro.pl/item1161852872_no ... runku.html
-
Jimi - MotoManiak
- Posty: 225
- Dołączył(a): 11 cze 2009, o 20:49
- Lokalizacja: Świdnica
Tzn ten tez wymaga obciążenia, natomiast mi chodzi o raczej przerywacz własnej budowy na układzie ne555 i jakimś tranzystorze wykonawczym z odpowiednim zapasem mocy. takich schematów jest na necie pełno a złożenie układu to koszt niecałe 5 zł. troche zabawy jest no ale efekt układ działa tak samo niezależnie od obciążenia.
///M42B18 136KM
-
marcing17 - MotoManiak
- Posty: 3722
- Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe
że musi mieć coś podłączone weź w aucie odkręć żarówkę w bocznym miga czu, zaraz wszystkie migacze przyspieszą mruganie
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
Posty: 64
• Strona 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 154 gości