wsk bez krućca

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

wsk bez krućca

Postprzez mucha » 4 kwi 2007, o 21:18

kiedys słyszałem ze wsk lepiej sie zbiera bez kruca gaznika i własnie niewiem czy to cos da???
Avatar użytkownika
mucha
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 09:31
Lokalizacja: BOGUCHWAŁA

wsk bez krućca

Postprzez Pani Kontekstowa » 4 kwi 2007, o 21:18

Pani Kontekstowa
 

Postprzez KLINAR » 4 kwi 2007, o 21:22

a ja znow slyszalem ze WSK 125 lepiej chodzi z kruccem :/ i mam takowy krociec w swojej WSK orginalnie, ktos cos wier na ten temat??
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
KLINAR
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2027
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
Lokalizacja: Starogard Gdański

Postprzez Alonzo » 4 kwi 2007, o 21:32

oczywiscie ze lepiej bez, czym gaznik blizej komory korbowej i mniej kanalow miedzy nimi jest tym lepiej sie silnik zbiera, zmiejsza sie szkodliwa objetosc skrzyni krobowej :P
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Lizard » 4 kwi 2007, o 21:44

Długość układu ssącego a pojemność szkodliwa skrzyni korbowej to 2 różne rzeczy. Sałek w jednym ze swoich opracowań obszernie pisał o układach ssących. Po przeczytaniu tego artykułu można sobie wyliczyć odpowiednią długość dla danego silnika.
Lizard
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1015
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 15:43
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Alonzo » 5 kwi 2007, o 09:43

nie no przeciez krociec tez tworzy objetosc skrzyni :P
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Kleofas » 5 kwi 2007, o 11:03

Dlaczego w oryginale mieliby zastosować ten kruciec skoro jest nie potrzebny? Ja w wsk mam i nie bardzo wiem co ma dać jego zdjęcie, przecież kruciec nie jest przestrzenią korbową, przez większą część ruchu tłoka kanał dolotowy jest zamknięty, otwiera się tylko gdy w skrzyni korb. jest podciśnienie.
Avatar użytkownika
Kleofas
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1098
Dołączył(a): 27 mar 2007, o 14:20
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Pochwały: 2
Pojazdy: 2 Polonezy i 6 motórów ;)

Postprzez Mariusz » 5 kwi 2007, o 12:03

no właśnie, i im dłuższy, pojemniejszy kanał tym podciśnienie mimo że jest jednakowe, to słabiej oddziałuje na gaźnik ponieważ rozkłada się na większą przestrzeń. Mniejsza o to. z tym króćcem to chodzi jeszcze o to że liczy się jego długość, o czym sałek w poradnikach pisał, i zależnie od długości zmienia się charakterystyka silnika-im dłuższy, tym moc od niższych obrotów się pojawia, ale nie obchodzi się bez strat. oczywiście żeby nie było tak słodko to dodam że owa charakterystyka jest zależna jeszcze od wielu, wielu innych czynników i nierozmyślna regulacja długości dolotu może przynieść więcej strat niż pożytku
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Ktoś » 5 kwi 2007, o 12:50

Jeśli założysz gaźnik bez króćca to skrócisz układ ssący im krótszy tym częstotliwość rezonansowa wyższa czyli rezonans uzyskujesz na wyższych obrotach byćmoże bez krućca uzyskasz lepsze przyspieszenie ale mniejszą elastyczność, pamiętaj że im rezonans wyżej tym większa moc możliwa do uzyskania bo więcej cykli pracy przypada na sekundę.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2


Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 313 gości

cron