Elektroniczny moduł zapłonowy

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Elektroniczny moduł zapłonowy

Postprzez Marcek » 5 kwi 2007, o 16:34

Jak wiadomo oryginalny układ zapłonowy w Rometach czy Jawkach bywa zawodny. Często wypalają się przerywacze, czy zawodzi kondensator. Sposobem na to, a przy okazji na lekkie poprawienie charakterystyki silnika jest wykonanie Elektronicznego modułu zapłonowego
Jego schemat mozna znaleźć TUTAJ
Ten schemat przeznaczony jest do Komarów, Rometów z polskim silnikiem, itp. Ogólnie do pojazdów z cewką w/n wewnątrz iskrownika. Teoretycznie powinien także chodzićw WSK 125, jednak różnie z tym bywało (podejrzewam, że jest tam indukowane zbyt wysokie napięcie).
Do głównych zalet tego układu można zaliczyć znacznie ułatwienie odpalania, niewypalający się przerywacz, stabilną pracę silnika, poprawę elstyczności, oraz niższe zużycie paliwa.
Przejechałem na tym układzie ok. 6 tys. km i jak na razie nic się nie działo. Zlikwidowałem nawet "awaryjny" przełącznik na układ klasyczny.
Jak widać na schemacie, konieczne jest dołożenie dodatkowej cewki w/n, np. od Jawki, Simsona, PF 126, itp.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Elektroniczny moduł zapłonowy

Postprzez Pani Kontekstowa » 5 kwi 2007, o 16:34

Pani Kontekstowa
 

Postprzez gołąb » 5 kwi 2007, o 20:55

wiem ze takze robisz dojawek i simsonow masz moze do tego scgemat
Avatar użytkownika
gołąb
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 281
Dołączył(a): 28 mar 2007, o 10:43
Lokalizacja: Śliwica/e

Postprzez Marcek » 5 kwi 2007, o 21:58

Przed formatem miałem, teraz obawiam się, że nie. Jednak postaram się narysować.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez gołąb » 5 kwi 2007, o 22:02

to w jaki sposob wykon ujesz je, z pamieci :wink:
Avatar użytkownika
gołąb
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 281
Dołączył(a): 28 mar 2007, o 10:43
Lokalizacja: Śliwica/e

Postprzez Marcek » 5 kwi 2007, o 22:07

gołąb napisał(a):to w jaki sposob wykon ujesz je, z pamieci :wink:

Dokładnie tak ;) Gdybym mial problemy, zawsze mogę rozkręcić modul i zobaczyć co i jak :)
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez gołąb » 5 kwi 2007, o 22:09

ja bym nie zapamietal, nieraz nie pamietam imon poznanych osob, pyta sie ktos mnie jak sie taka i taka osoba nazywa a ja nie mam pojecia
Avatar użytkownika
gołąb
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 281
Dołączył(a): 28 mar 2007, o 10:43
Lokalizacja: Śliwica/e

Postprzez Alonzo » 5 kwi 2007, o 22:40

ja powiem tyle Polecam ten wynalazek :) iskra nieziemska koniec problemow z zaplonem, pali z kopa nawet przy lekko rozregulowanym zaplonie (nawet w jawie :shock: ) prosty w montazu, coz tu wiecej mowic :)
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Marcek » 6 kwi 2007, o 11:44

Dzięki za reklamę :P
A na powaznie - cieszę się, że jesteś zadowolony :)
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Adi.G. » 6 kwi 2007, o 12:50

A czy spasuje takie coś do simsona ?
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Marcek » 6 kwi 2007, o 16:59

Do Simsona miałem inne moduły, z wewnętrzną przetwornicą (takie coś jak do Jawki) , na razie jednak ich nie mam.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Adi.G. » 6 kwi 2007, o 21:00

A mógłbyś zapodać jakiś schemacik czy coś?? To bym się w to pobawił :D
Dziś naprawiłem ładowanie w simku więc mam prąd z akumulatora ( nareszcie!!)
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Marcek » 6 kwi 2007, o 21:21

Mógłbym, jak go narysuję - kilka postów wyżej napisałem, że po formacie go starcilem z dysku :(
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Adi.G. » 6 kwi 2007, o 21:23

Uuu szkoda... ale wrzuć go tu jak będziesz go miał :wink:
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez BaroS » 6 kwi 2007, o 21:39

Nie wiem czemu ale nic nie rozumiem z tego schematu :roll: :P Różni się bardzo ten schemat od schematu do jawki ?? Bo w jawce trzeba jeszcze dodać tylko cewkę butelkową, czyli mocno się nie powinno różnić, jakbym pokombinował z kolegą to by coś wyszło.
BaroS
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 434
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:24

Postprzez Marcek » 6 kwi 2007, o 21:43

Schmat do Jawki bardzo się rózni. Najważniejszą zmianą jest obecność przetwornicy. Poza tym w Jawce nie potrzeba dodatkowej cewki, jest ona konieczna w pojazdach z wewnętrzną oryginalną cewką w/n.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 76 gości