Elektroniczny moduł zapłonowy

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Postprzez Mariusz » 2 cze 2007, o 13:40

moge coś pomylić, ale:
-4 diodki prostownicze wytrzymujące napięcie 600V
-tyrystor BTP 151
-rezystor 100/1W
-rezystor 4,7k
-kondensator 100u/600V
-kondensator 200[alfa] podłączony do masy (?)
-kondensator elektrolityczny 2200/16
-kondensator 0,22u (?)

do tego oczywiście płytka drukowana, wytrawiacz, coś czym wytyczysz ścieżki (marker odporny na wytrawiacz albo jakiś lakier odporny na wytrawiacz), pudełko, złączki, kable do podłączenia i CEWKA BUTELKOWA np. z Jawki czy jakiegoś innego pojazdu który ją posiada
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Pani Kontekstowa » 2 cze 2007, o 13:40

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Adi.G. » 2 cze 2007, o 14:04

Marcek na pewno wie- przecież to on konstruował ten moduł, mi by też przydał się taki spis, tylko musi być w 100% pewny :wink:
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Marcek » 2 cze 2007, o 17:00

Oporniki:
2,2 k/2W (nie jest konieczny)
4,7k
200 Ohm
100 Ohm/1W
Diody:
2x1N4007
1x BY 255
tyrystor
BT 151/800V
Kondensatory:
330nF/630V
1000uF/25V - elektrolit.
220nF
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Adi.G. » 3 cze 2007, o 18:20

ale sam opornik nie jest konieczny czy niekoniecznie musi być 2W?
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Marcek » 3 cze 2007, o 18:38

Opornik nie jest konieczny.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Adi.G. » 4 cze 2007, o 18:41

Mam jeszcze jedno pytanko czy ten kondenastor to jest 220 nF??


http://images21.fotosik.pl/356/913179c25726c4f8.jpg

pisze na tym 222 J sorki za takie pytania ale na tych nowoczesnych podzespołach zabardzo się nie znam
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Marcek » 4 cze 2007, o 19:00

Nie wiem - nie widać na nim żadnych oznaczeń. Jeśli w sklepie porosisz o taki, to na pewno dadzą Ci dobry (pod warunkiem, że sprzedawca wie, co sprzedaje ;))
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Adi.G. » 4 cze 2007, o 19:30

no właśnie w sklepie brakło 220 nF i opornika 100om 1W takto już mam wszystko
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez nie z tad » 4 cze 2007, o 20:00

Marcek napisał:
2x1N4007


Marcku a nie powinny być 3 sztuki, bo na schemacie są 3....
nie z tad
 

Postprzez gołąb » 4 cze 2007, o 20:14

a czy moze byc tyrystor bt 152 bo taki mam i czy diode by 255 mozna zastapic dioda 1n 600v
Avatar użytkownika
gołąb
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 281
Dołączył(a): 28 mar 2007, o 10:43
Lokalizacja: Śliwica/e

Postprzez Marcek » 4 cze 2007, o 21:13

Co do diod - u siebie mam 1n4007, tak jak na schemacie. Jednak dla pewności można dać mocniejszą diodę na wejściu z cewki w/n (tej z iskrownika). Dlatego tą diodę można zastąpić BY 255.
Gołąb - dioda o której piszesz prawdopodobnie nie wytrzyma.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez gołąb » 5 cze 2007, o 19:50

a nie pomylilo mi sie mam diode 1n4007 czyli jezeli sie nuie myle to na 1000v. a czy moze byc ten tyrystor bt 152
Avatar użytkownika
gołąb
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 281
Dołączył(a): 28 mar 2007, o 10:43
Lokalizacja: Śliwica/e

Postprzez Adi.G. » 6 cze 2007, o 16:32

Szybko może ktoś mi narysować w paincie gdzie jest anoda katoda i g w tyrystorze bo właąnie lutuję i się zaciołem
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Marcek » 6 cze 2007, o 16:37

gołąb napisał(a): a czy moze byc ten tyrystor bt 152

Jakie ma parametry?
Adi - poszukaj pdf'a w googlach, tam bedzie opis. Ja Ci nie pomogę, bo chwilowo nie mam przeglądarki do plików pdf.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Adi.G. » 6 cze 2007, o 16:38

Ok już mam
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 210 gości