Elektroniczny moduł zapłonowy
Oczywiście wartości nie są bardzo "krytyczne", więc można dać inny, dość ważne jest jedynie napięcie.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Zrobiłem ten moduł- kupiłem 64 nf na 1000V i dalej gówno-nie działa tylko ja złącze śrubokrętem anode ( to wystające z tyrystora) z masą to przeskakuje iskra przez śrubokręt na motor. A mam cewke 12v Z simsona. Co może być jeszcze nie tak?
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Kopie tylko na anodzie, ciul wie co jest nie tak. To nic ide to zedrzeć a najwyżej popróbuje na innym silniku co mam luzem, bo nie chce mi się w kółko komarka rozbierać.
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
adi-12 napisał(a):A mogło coś paść przez to że zły kondensator wcześniej dałem?
Teoretycznie nie. Sprawdź jeszcze diody, miałem przypadek, że nowa dioda pod obciążeniem "puszczała". No i jak masz możliwość, to zrób zdjęcie centralnie z góry, sprawdzę, czy dobrze polutowałeś elementy.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Zdjęcia są dość ciemne, więc skorzystałem z tego na poprzedniej stronie. Za dużo na nim nie widać, ale co zauważyłem:
1. dioda połączona równolegle z opornikiem 4,7k ma być odwrotnie.
2. opornik 200 ohm powinien być dopięty do dwóch skrajnych nóg tyrystora, a jest dopięty między bramkę a anodę. Przy tym połączeniu, tyrystor mógl się uszkodzić.
3. druga dioda (przy elektrolicie), jest prawdopodobnie też połączona odwrotnie.
Jak możesz, narysuj schemat Twojego układu, wtedy będę mógł powiedzieć coś więcej.
1. dioda połączona równolegle z opornikiem 4,7k ma być odwrotnie.
2. opornik 200 ohm powinien być dopięty do dwóch skrajnych nóg tyrystora, a jest dopięty między bramkę a anodę. Przy tym połączeniu, tyrystor mógl się uszkodzić.
3. druga dioda (przy elektrolicie), jest prawdopodobnie też połączona odwrotnie.
Jak możesz, narysuj schemat Twojego układu, wtedy będę mógł powiedzieć coś więcej.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Mam takie pytanko Marcek czy zrobiłbyś zdjęcaia gotowego już zapłonu tyrystytowego do motorynki i czy chciałbyś go sprzedać :
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
ciekawy pomysł z kartą tele a jeśli bym już zrobił ten układ (jak pokupię wszystkie części to się za niego wezmę, bo póki co mam tylko część a funduszy brak) to którą ścieżkę najbezpieczniej przecinac gdybym chciał odciąć zapłon? interesuje mnei to, ponieważ planuję zamontować stacyjkę od malucha w komarze, i pasowało by zrobić odcięcie. chodzi o to żeby ten obwód był bezwzględnei konieczny do pracy układu, żeby nie płynął zbyt duży prąd, i żeby można było go bezpiecznie odcinać. poza tym to kabel do i od stacyjki miałby łącznie ze 2 metry, jeszcze w dodatku łączenia, więc będzie stawiał trochę oporu.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Quniuś napisał(a):Mam takie pytanko Marcek czy zrobiłbyś zdjęcaia gotowego już zapłonu tyrystytowego do motorynki i czy chciałbyś go sprzedać :
Chodzi Ci o zdjęcia wnętrza, czy obudowy?
Na razie nie mam części, może na początku wakacji będę miał trochę tych zapłonów.
Co do odcięcia - mozna gasić zwierając do masy np. przerywacz lub cewkę zapłonową.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Noi co sądzisz Marcek o tym schemacie? jest to dokładnie tak polutowane jak tam narysowałem. Opornik jest podłoączony do dwóch skrajnych nóżek tyrystora ( tamte stare zdięcia były jeszcze z błędem)
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
jak ja montowałem zapłon to wlutowałem odwrotnie diode na obwodzie przerywacza wiesz co zrób weź jakiś kabel omiń diode i rezystor przed przerywaczem i podłącz do przerywacz z robisz tak jakby opornika i dioty tam wogule nie było jeśli iskra przeskoczy na świecy to jest oznaką że dioda ta jest odwrotnie wlutowania
co do kondensatora co zastosowałem to mam 1uF 400V
jak lokalizowałem usterke to dotkłem się kondensatora i jak mnie *****
to ino ros tak apropo wzracam się do posiadaczy tych zapłonów jakie napięcie panuje na zaciskach cewki butelkowej podczas pracy silnika (chodzi mi o napięcie zasilające uzwojenie pierwotne) u mnie jest 250-270V
dodam jeszcze że też mam stacyjke i rozłącza sie minus uzwojenia pierwotnego cewki butelkowej za pomocą przekaźnika 12V 8A na styku
bo posiadam aku 12V
co do kondensatora co zastosowałem to mam 1uF 400V
jak lokalizowałem usterke to dotkłem się kondensatora i jak mnie *****
to ino ros tak apropo wzracam się do posiadaczy tych zapłonów jakie napięcie panuje na zaciskach cewki butelkowej podczas pracy silnika (chodzi mi o napięcie zasilające uzwojenie pierwotne) u mnie jest 250-270V
dodam jeszcze że też mam stacyjke i rozłącza sie minus uzwojenia pierwotnego cewki butelkowej za pomocą przekaźnika 12V 8A na styku
bo posiadam aku 12V
GOLF IV 1.9 TDI
- pawel komar
- MotoManiak
- Posty: 115
- Dołączył(a): 14 kwi 2007, o 21:16
- Lokalizacja: Liszki
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 312 gości