Elektroniczny moduł zapłonowy

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Postprzez Marcek » 9 cze 2007, o 16:05

Oczywiście wartości nie są bardzo "krytyczne", więc można dać inny, dość ważne jest jedynie napięcie.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Pani Kontekstowa » 9 cze 2007, o 16:05

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Adi.G. » 11 cze 2007, o 19:45

Zrobiłem ten moduł- kupiłem 64 nf na 1000V i dalej gówno-nie działa tylko ja złącze śrubokrętem anode ( to wystające z tyrystora) z masą to przeskakuje iskra przez śrubokręt na motor. A mam cewke 12v Z simsona. Co może być jeszcze nie tak?
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Ktoś » 11 cze 2007, o 19:59

Coś jest chyba nie tak z tym tyrystorem skoro nie wyzwala napięcia.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez Adi.G. » 11 cze 2007, o 20:04

Kopie tylko na anodzie, ciul wie co jest nie tak. To nic ide to zedrzeć a najwyżej popróbuje na innym silniku co mam luzem, bo nie chce mi się w kółko komarka rozbierać.
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Adi.G. » 12 cze 2007, o 21:23

A mogło coś paść przez to że zły kondensator wcześniej dałem?
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Marcek » 12 cze 2007, o 21:28

adi-12 napisał(a):A mogło coś paść przez to że zły kondensator wcześniej dałem?

Teoretycznie nie. Sprawdź jeszcze diody, miałem przypadek, że nowa dioda pod obciążeniem "puszczała". No i jak masz możliwość, to zrób zdjęcie centralnie z góry, sprawdzę, czy dobrze polutowałeś elementy.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Adi.G. » 12 cze 2007, o 21:48

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dzięki za pomoc :) Mam nadzieję że uda mi się to ustrojstwo zamontować i że będzie działać :D

edit: jeszcze jedno dokładniejsze

Obrazek
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Marcek » 12 cze 2007, o 22:13

Zdjęcia są dość ciemne, więc skorzystałem z tego na poprzedniej stronie. Za dużo na nim nie widać, ale co zauważyłem:
1. dioda połączona równolegle z opornikiem 4,7k ma być odwrotnie.
2. opornik 200 ohm powinien być dopięty do dwóch skrajnych nóg tyrystora, a jest dopięty między bramkę a anodę. Przy tym połączeniu, tyrystor mógl się uszkodzić.
3. druga dioda (przy elektrolicie), jest prawdopodobnie też połączona odwrotnie.

Jak możesz, narysuj schemat Twojego układu, wtedy będę mógł powiedzieć coś więcej.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Adi.G. » 12 cze 2007, o 22:28

Ale żem namiszał :oops:

Obrazek
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Konrad » 13 cze 2007, o 16:14

Mam takie pytanko Marcek czy zrobiłbyś zdjęcaia gotowego już zapłonu tyrystytowego do motorynki i czy chciałbyś go sprzedać :?:
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Mariusz » 13 cze 2007, o 17:50

ciekawy pomysł z kartą tele :P a jeśli bym już zrobił ten układ (jak pokupię wszystkie części to się za niego wezmę, bo póki co mam tylko część a funduszy brak) to którą ścieżkę najbezpieczniej przecinac gdybym chciał odciąć zapłon? interesuje mnei to, ponieważ planuję zamontować stacyjkę od malucha w komarze, i pasowało by zrobić odcięcie. chodzi o to żeby ten obwód był bezwzględnei konieczny do pracy układu, żeby nie płynął zbyt duży prąd, i żeby można było go bezpiecznie odcinać. poza tym to kabel do i od stacyjki miałby łącznie ze 2 metry, jeszcze w dodatku łączenia, więc będzie stawiał trochę oporu.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Alonzo » 13 cze 2007, o 18:04

mysle ze najlepiej to odciac kabel od cewki :D napiecie niezbyt duze a bez pradu z cewki uklad nie zadziala :P
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Marcek » 13 cze 2007, o 19:08

Quniuś napisał(a):Mam takie pytanko Marcek czy zrobiłbyś zdjęcaia gotowego już zapłonu tyrystytowego do motorynki i czy chciałbyś go sprzedać :?:


Chodzi Ci o zdjęcia wnętrza, czy obudowy?
Na razie nie mam części, może na początku wakacji będę miał trochę tych zapłonów.
Co do odcięcia - mozna gasić zwierając do masy np. przerywacz lub cewkę zapłonową.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Adi.G. » 13 cze 2007, o 19:44

Noi co sądzisz Marcek o tym schemacie? jest to dokładnie tak polutowane jak tam narysowałem. Opornik jest podłoączony do dwóch skrajnych nóżek tyrystora ( tamte stare zdięcia były jeszcze z błędem)
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez pawel komar » 13 cze 2007, o 21:44

jak ja montowałem zapłon to wlutowałem odwrotnie diode na obwodzie przerywacza wiesz co zrób weź jakiś kabel omiń diode i rezystor przed przerywaczem i podłącz do przerywacz z robisz tak jakby opornika i dioty tam wogule nie było jeśli iskra przeskoczy na świecy to jest oznaką że dioda ta jest odwrotnie wlutowania



co do kondensatora co zastosowałem to mam 1uF 400V
jak lokalizowałem usterke to dotkłem się kondensatora i jak mnie *****
to ino ros tak apropo wzracam się do posiadaczy tych zapłonów jakie napięcie panuje na zaciskach cewki butelkowej podczas pracy silnika (chodzi mi o napięcie zasilające uzwojenie pierwotne) u mnie jest 250-270V
dodam jeszcze że też mam stacyjke i rozłącza sie minus uzwojenia pierwotnego cewki butelkowej za pomocą przekaźnika 12V 8A na styku
bo posiadam aku 12V
GOLF IV 1.9 TDI
pawel komar
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 14 kwi 2007, o 21:16
Lokalizacja: Liszki

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 312 gości