Elektroniczny moduł zapłonowy

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Re: Elektroniczny moduł zapłonowy

Postprzez Marek » 6 lis 2011, o 19:52

A czy ktoś spotkał się z takim problemem jak pojawianie się iskry tylko przy lekkim kopnięciu ? Jak mocniej kopne to iskry nie ma. Schemat do komara/rometa i innych w wew. cewką WN.

Flaki jakie mam :

-BT151 800V
-Diody na wejściu ładowania BA159
-Pozostałe 1N4137
-Kondensator 1u 400V
-Cewka ładowania nawijana samemu (przy kopie daje 110-120V)
-Zasilanie do impulsu (wg schematu z cewki nn)idzie z cewki ładowania 12V

Cewka, kondensator i tyrystor w module na impulsator działały bezproblemowo do czasu aż mi się magneto rozpadło i wróciłem do platynek chwilowo ale mi taki cyrk wyskoczył :/


edit://
Jeden problem rozwiązany. Teraz mi nałogowo pali diody na wejściu impulsu (linia 6-12V do bramki tyrystora) Wymienię na nowy komplet odpali nie zdarzy się wkręcić na średnie obroty i już buu buu buu i znów brak iskry.
Zdravim =MRS=
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Marek
*supporting
*supporting
 
Posty: 2179
Dołączył(a): 5 paź 2007, o 00:32
Lokalizacja: Oberschlesien - Ratibor
Pojazdy: In Comming >> MT SM XX

Re: Elektroniczny moduł zapłonowy

Postprzez Pani Kontekstowa » 6 lis 2011, o 19:52

Pani Kontekstowa
 

Elektroniczny moduł zapłonowy

Postprzez Marek » 8 lis 2011, o 21:11

Pany ile wolt daje cewka n/n w Romecie lub Komarze ?
Bo możliwe że moja cewka ładowania daje za dużo (cewka 12V).
Zdravim =MRS=
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Marek
*supporting
*supporting
 
Posty: 2179
Dołączył(a): 5 paź 2007, o 00:32
Lokalizacja: Oberschlesien - Ratibor
Pojazdy: In Comming >> MT SM XX

Elektroniczny moduł zapłonowy

Postprzez Kfas » 8 lis 2011, o 21:31

nie obciążona powinna dawać 12V a nawet i 20 :wink: po jej obciążeniu żarówką napięcie spada do 6 V (to taka norma może byc niższe lub wyzsze)
Kfas
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 143
Dołączył(a): 5 maja 2011, o 20:18
Pochwały: 1

Elektroniczny moduł zapłonowy

Postprzez Marek » 8 lis 2011, o 21:40

No to normalka że bez obciążenia daje dużo więcej, a zaś "zasilanie impulsu" nie daje takiego obciążenia.

Już mnie to doprowadza do nerw, na fabrycznym zapłonie niby jeździ podepnę (zreanimowany czyli wymiana diod, elektrolita) moduł to odpali na chwile prze gazuje i buuuu :/

Schemat mojej płytki wraz z układem i rozpiską elementów, widok od strony elementów :

Obrazek

CDI - Cewka ładująca kondensator
12V AC - Zasilanie impulsu ( w Romecie cewka n/n) u mnie cewka ładowania 12V
PRZ - Przerywacz
GND - Masa
WN 15 - Wyjście do butli
Zdravim =MRS=
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Marek
*supporting
*supporting
 
Posty: 2179
Dołączył(a): 5 paź 2007, o 00:32
Lokalizacja: Oberschlesien - Ratibor
Pojazdy: In Comming >> MT SM XX

Elektroniczny moduł zapłonowy

Postprzez mgr130 » 12 lis 2011, o 23:02

Witam !
Nie chce mi się czytać 56 stron tego tematu, więc mógłby mi ktoś podesłać schemat modułu do Ogara 200 (Jawki) ? Tylko proszę nie odsyłać mnie do tego z 2 strony tematu, tylko prosiłbym schemat takiego modułu jak ma Michal_c od Marcka ;]
Avatar użytkownika
mgr130
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 13 paź 2011, o 18:40
Pojazdy: Romet Ogar 200, CZ 175/487

Elektroniczny moduł zapłonowy

Postprzez konrad9510 » 10 mar 2012, o 10:14

Mógłby ktoś mi udostępnić schemat, aby ten moduł był zrobiony w nie dużej wielkości np. 6cmX6cm, albo coś podobnego. Z góry dzięki. Pozdrawiam.

Marek, a tb na tej płytce co pokazałeś to chodzi ?
konrad9510
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 13 paź 2011, o 19:24
Pojazdy: Aprilia RS, Derbi Vamos, WSK 125, Romet Ogar 205, Romet Pegaz 750.

Elektroniczny moduł zapłonowy

Postprzez Marek » 10 mar 2012, o 20:06

Chodzić chodzi przez parę sekund na średnich obrotach z racji zbyt mocnej cewki ładującej. Pali notorycznie diody.
Zdravim =MRS=
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Marek
*supporting
*supporting
 
Posty: 2179
Dołączył(a): 5 paź 2007, o 00:32
Lokalizacja: Oberschlesien - Ratibor
Pojazdy: In Comming >> MT SM XX

Elektroniczny moduł zapłonowy

Postprzez konrad9510 » 10 mar 2012, o 20:50

No u mnie jako cewka zasilająca to będzie cewka zapłonowa.

Marek, Napisałem do Ciebie na gg.

Jakbyś mógł to udostępnisz mi schemat płytki ? Oraz na jakim schemacie bazowałeś ?
konrad9510
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 13 paź 2011, o 19:24
Pojazdy: Aprilia RS, Derbi Vamos, WSK 125, Romet Ogar 205, Romet Pegaz 750.

Elektroniczny moduł zapłonowy

Postprzez maniekl83 » 13 mar 2012, o 20:19

Panowie, wpadłem gdzieś na forum na taki projekt http://imageshack.us/photo/my-images/710/modu6v.png/
Podobno nawet chodził i jest projekt płytki. VCC to chyba gaszenie.
http://imageshack.us/photo/my-images/197/modu6v2.png/
Może miał z tym projektem styczność? Czy warto go budować? Myślałem o montażu w ogarze 205.
Avatar użytkownika
maniekl83
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 30 paź 2011, o 20:39
Lokalizacja: Sochaczew
Pojazdy: OGAR 205

Elektroniczny moduł zapłonowy

Postprzez bigsoft » 14 mar 2012, o 19:09

VCC to jest zasilanie układu, biegun dodatni. Co do działania - powinno chodzić bez problemu. Nie wiem, czy układ czasowy działa, ale sam klucz na IRFP460 będzie śmigać na pewno, kiedyś zbudowałem podobny układ do silnika fiata 126p i chodzi do dzisiaj (mam taki silnik w małym traktorku). Wtedy też od razu przetestowałem ów urządzenie w Ogarze 200 i kręcił obroty aż miło.

Także ten układ z linku powinien śmigać. Koszt wykonania jest niewielki, więc śmiało buduj, powodzenia ;)

PS. Zaletą zastosowania tak mocnego tranzystora jak IRFP460 jest to, że nie wymaga on radiatora do pracy. Przynajmniej w moim rozwiązaniu nie wymagał ;]
Avatar użytkownika
bigsoft
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Pochwały: 22
Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD

Elektroniczny moduł zapłonowy

Postprzez DruHi » 3 paź 2012, o 22:38

Witam.
Mam na zbyciu jeden taki moduł 100% sprawny . Kupiłem go od kiedyś od Marcka jednak teraz potrzebuje gotówki i jest on mi zbędny. Chętni pisać na PW :) Polecam
DruHi
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 28 mar 2012, o 21:33
Pojazdy: Wsk 125

Re: Elektroniczny moduł zapłonowy

Postprzez cinek334 » 11 kwi 2013, o 11:26

Witam.Mam pytanie do Marcek czy po zamontowaniu elektronicznego zapłonu do Rometa trzeba zdemontować kondensator w iskrowniku , czy trzeba go pozostawić ?
cinek334
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 11 kwi 2013, o 10:48
Pojazdy: romet

Elektroniczny moduł zapłonowy

Postprzez Cappy » 11 kwi 2013, o 21:33

Definitywnie zdemontować !
Avatar użytkownika
Cappy
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 557
Dołączył(a): 21 maja 2009, o 16:47
Lokalizacja: Warszawa
Pojazdy: Romet POLO,50-T-1, Komar 2350

Poprzednia strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 261 gości