Elektroniczny moduł zapłonowy

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Postprzez Marcek » 14 cze 2007, o 10:58

adi-12 napisał(a):Noi co sądzisz Marcek o tym schemacie?

Dokładnie zobaczę go wieczorem bo teraz robię na kompie 10 rzeczy jednocześnie i nie bardzo mam czas.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Pani Kontekstowa » 14 cze 2007, o 10:58

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Adi.G. » 14 cze 2007, o 14:32

ok nie spieszy się :wink:
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Marcek » 14 cze 2007, o 15:01

Ze schematu wynika, że wszystkie diody mają być odwrotnie. Poza tym na schemacie jest opornik 100k, ma być 100 Ohm. I to chyba tyle :)
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Adi.G. » 14 cze 2007, o 17:55

eh a jak sprawdzałem sobie na żaróweczce jak ma mbyć dioda to mi pokazało odwrotnie- a miałem je na początku dobrze! jaki down ze mnie. Czy diody mogły paść? przez to że je tak zlutowałem?
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Ktoś » 14 cze 2007, o 18:26

Diody nie mogły paść od podłączenia ich odwrotnie, nie padną nawet po przekroczeniu ich napięcia pracy.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez Marcek » 15 cze 2007, o 11:14

Ktoś napisał(a):Diody nie mogły paść od podłączenia ich odwrotnie, nie padną nawet po przekroczeniu ich napięcia pracy.

Od odwrotnego podpięcia nie padły na pewno.
Jednak przy zbyt dużym napięciu diody często zachowują się w ten sposób, że puszczają dopiero pod obciążeniem.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Mariusz » 15 cze 2007, o 11:18

no ale jak zwykła dioda puści prąd odwrotnie to już zazwyczaj jest po niej :P do puszczania prądu odwrotnie pod wyższym napięciem nadaje się dioda Zenera, ale takiej na schemacie nei było :P ale skoro diodki były zaplanowane pod prąd cewek z zapasem, to ty przecież jakichś mocniejszych cewek nei masz, wiec nic się nie stało :P poza tym to można większe napięcie ładować "pod prąd" diody i się jej nie uszkodzi, a przy prawidłowym podłączeniu można łatwiej uszkodzić...
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Marcek » 15 cze 2007, o 11:25

O tym puszczaniu pd napieciem napisałem jako ciekawostkę, w przypadku Adiego nic się nie stało.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Gość » 18 cze 2007, o 15:23

może ktoś zajoł by się produkcją tych sprawnych modułów, ja byłbym chętny
Gość
 

Postprzez Mariusz » 18 cze 2007, o 16:08

Marcek się tym zajmuje ;) o ile się nie mylę to do komara koło 2 dych kosztują, do jawki koło czterech :P
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Konrad » 18 cze 2007, o 17:05

Ja mam pytanko podajcie co do stworzenia takiego zapłnu jest potrzebne,co i jaka ilośc + :) nazwa z góry THX
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Alonzo » 18 cze 2007, o 17:28

poczytaj na wczesniejszych stronach Marcek pisal :evil:
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Marcek » 19 cze 2007, o 12:24

Anonymous napisał(a):może ktoś zajoł by się produkcją tych sprawnych modułów, ja byłbym chętny

Niedługo powinienem mieć kilka.
Ja mam pytanko podajcie co do stworzenia takiego zapłnu jest potrzebne,co i jaka ilośc + nazwa z góry THX

Na drugiej stronie tego tematu masz wszystko napisane.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Ktoś » 19 cze 2007, o 15:15

Ten kondensator na 630V można by było zastąpić samoróbką? Niestety nie wiem jaką ma pojemność :oops: bo nie mam czym zmierzyć ale myślę że nadał by się, czy jeśli dałem opornik na obwodzie przerywacza zamiast 100ohm 45 ohm będzie to mi coś zmieniało? I tochę mniedziwi cała ta konstrukcja bo przecież tak mały kondensator (330nF) ma zasilić cewkę zapłonową więc jeśli tak to będą to chyba tysięczne sekundy i nie wiem czy to nei za mało dla naładowania cewki, fajnie by było gdybyś marcek odpowiedział na mój post.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez Marcek » 19 cze 2007, o 15:33

Zastępowania kondensatora samoróbkami nie polecam. Co do pojemności 330 nF - jest ona zupełnie wystarczająca. Oczywiście wszystkie elementy podane na schemacie mają jakąś tolerancję. Np. jeśli zamiast opornika 100Ohm dasz 90 czy 110, moduł powinien chodzić.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 252 gości