Elektroniczny moduł zapłonowy

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Postprzez P@co » 21 lut 2010, o 21:50

Pokaz montazówke tego zaplonu.
P@co
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 439
Dołączył(a): 30 sie 2008, o 12:04
Lokalizacja: Ostrowite
Pochwały: 1

Postprzez Pani Kontekstowa » 21 lut 2010, o 21:50

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Black Rider » 21 lut 2010, o 21:51

Jakim cudem ten układ wam nie chodzi ? on ma prawo smigać jak zarówka odrazu
Obrazek
Naprawiam sprzęty RTV itp
Avatar użytkownika
Black Rider
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2728
Dołączył(a): 16 sie 2007, o 13:14
Lokalizacja: łask

Postprzez Pajel_TGR » 21 lut 2010, o 22:43

Pajel_TGR
Pajel_TGR
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 21 lut 2010, o 18:10
Lokalizacja: Borzęcin

Postprzez Pajel_TGR » 22 lut 2010, o 22:09

nikt mi nie pomoże ? :P
Pajel_TGR
Pajel_TGR
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 21 lut 2010, o 18:10
Lokalizacja: Borzęcin

Postprzez Pajel_TGR » 2 mar 2010, o 09:24

no panowie ;) ja na Was cały czas czekam ... silnik rozebrany i nie składam bo nie wiem co z tym zapłonem ;/ proszę o pomoc ;)
Pajel_TGR
Pajel_TGR
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 21 lut 2010, o 18:10
Lokalizacja: Borzęcin

Postprzez ptak1992 » 14 mar 2010, o 21:04

a mial ktos juz jakas awarie tego modulu do rometa , chodzi mi o to co w nim moze sie uszkodzic o ile wogule moze ???
ptak1992
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 255
Dołączył(a): 12 gru 2009, o 22:42

Postprzez Black Rider » 14 mar 2010, o 21:57

Raczej jesli nie wsadzisz tam wkrętaka to nic się nie stanie :)
Obrazek
Naprawiam sprzęty RTV itp
Avatar użytkownika
Black Rider
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2728
Dołączył(a): 16 sie 2007, o 13:14
Lokalizacja: łask

Postprzez ptak1992 » 14 mar 2010, o 22:19

a w skuterech moduly siadaja to niby ten jest od nich lepszy ??
ptak1992
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 255
Dołączył(a): 12 gru 2009, o 22:42

Postprzez Koki » 23 mar 2010, o 22:48

Witam! Udało mi się uruchomić Rometa z tego układu. Piszę, ponieważ chcę podzielić się rozwiązaniem, które u mnie poskutkowało. Otóż wszystko niby było ok, ale zamiast TYRYSTORA, użyłem TRIAKA, uważajcie na to. Jednak po wymienieniu i tak nie chodził. Wszystkie podejrzenia poszły na cewkę, ale okazało się, że to kondensator od strony wyjścia (czyli w jednym układzie 1uF, w drugim 330nF chyba). Kondensator miał przebicie, napięcie wyjściowe bez obciążenia wynosiło 300-400 w porywach po wymienieniu na inny tyrystor i diody prostownicze poszło pod 1kV. Należy sprawdzić miernikiem czy kondensator przewodzi i jest wszystko jasne. Zakres pojemności jakich kondensatorów spokojnie możecie używać wynosi 330nF-1uF.

Pozdrawiam, Koki
Koki
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 24 sie 2009, o 07:59

Postprzez PiotreQ » 8 kwi 2010, o 20:02

Mam mały problem. Romet z modułem nie daje mi iskry (musiałem źle podłączyć moduł), a potem podłączyłem zapłon "po staremu" czyli tak jak jest seryjnie w 023. Cewkę butelkową sprawdzałem wg. tego tematu
viewtopic.php?t=645&highlight=sprawdzi%E6+cewk%EA+zap%B3onow%B1
i wszystko z cewką ok. Tak więc cewkę butelkową, iskrownik, przewód do świecy, fajkę i świecę należy wykluczyć więc uszkodzony jest moduł. Mógłbyś opisać jak zdiagnozować moduł miernikiem?
KIEDYŚ: Komar > Ogar >Hercules > Ogar 205 > Audi 1OO C3 > Corolla E9 > 126p > Vectra A > Lantra J2 > Nissan Altima > CZ 350
A

OBECNIE:WSK 125 & VW Golf Mk2 & Renault Clio I & Quad SAM & Suzuki GSX600F
SPRZEDAM CZĘŚCI: Toyota Corolla E9 1.3 HTB & Opel Omega A 2.3D Caravan
"Bez Gwiazdy nie ma jazdy" :D
Avatar użytkownika
PiotreQ
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 163
Dołączył(a): 13 sie 2009, o 17:47
Lokalizacja: Kozłówka /k. Lubartowa
Pochwały: 1
Pojazdy: WSK 125 & Clio I & Golf Mk2 & Quad SAM & GSX600F

Postprzez PiotreQ » 17 kwi 2010, o 10:06

Ponawiam pytanie.
KIEDYŚ: Komar > Ogar >Hercules > Ogar 205 > Audi 1OO C3 > Corolla E9 > 126p > Vectra A > Lantra J2 > Nissan Altima > CZ 350
A

OBECNIE:WSK 125 & VW Golf Mk2 & Renault Clio I & Quad SAM & Suzuki GSX600F
SPRZEDAM CZĘŚCI: Toyota Corolla E9 1.3 HTB & Opel Omega A 2.3D Caravan
"Bez Gwiazdy nie ma jazdy" :D
Avatar użytkownika
PiotreQ
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 163
Dołączył(a): 13 sie 2009, o 17:47
Lokalizacja: Kozłówka /k. Lubartowa
Pochwały: 1
Pojazdy: WSK 125 & Clio I & Golf Mk2 & Quad SAM & GSX600F

Postprzez Marcek » 18 kwi 2010, o 10:56

Miernikiem możesz posprawdzać niektóre elementy i to też niedokładnie. Np. diody sprawdzane "na sucho" mogą być dobre, pod obciążeniem "klękają".
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez damiano11 » 18 kwi 2010, o 11:07

Na czy polega ten zapłon tyrystowy...?
PIERWSZE PRAWO JOHNSONA :
"Kiedy zawodzi jakieś urządzenie mechaniczne, to zawsze dzieje się to w możliwie najbardziej nieodpowiednim czasie."
Avatar użytkownika
damiano11
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 18 lut 2010, o 01:56
Lokalizacja: Łowicz

Postprzez Marcek » 18 kwi 2010, o 11:12

I jeszcze jedno:
PiotreQ napisał(a):musiałem źle podłączyć moduł

Pamiętasz, gdzie się pomyliłeś?
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez PiotreQ » 18 kwi 2010, o 11:39

Jeśli się nie mylę to pomyliłem przewód przerywacza z przewodem cewki NN.
KIEDYŚ: Komar > Ogar >Hercules > Ogar 205 > Audi 1OO C3 > Corolla E9 > 126p > Vectra A > Lantra J2 > Nissan Altima > CZ 350
A

OBECNIE:WSK 125 & VW Golf Mk2 & Renault Clio I & Quad SAM & Suzuki GSX600F
SPRZEDAM CZĘŚCI: Toyota Corolla E9 1.3 HTB & Opel Omega A 2.3D Caravan
"Bez Gwiazdy nie ma jazdy" :D
Avatar użytkownika
PiotreQ
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 163
Dołączył(a): 13 sie 2009, o 17:47
Lokalizacja: Kozłówka /k. Lubartowa
Pochwały: 1
Pojazdy: WSK 125 & Clio I & Golf Mk2 & Quad SAM & GSX600F

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 345 gości