A czy ktoś spotkał się z takim problemem jak pojawianie się iskry tylko przy lekkim kopnięciu ? Jak mocniej kopne to iskry nie ma. Schemat do komara/rometa i innych w wew. cewką WN.
Flaki jakie mam :
-BT151 800V
-Diody na wejściu ładowania BA159
-Pozostałe 1N4137
-Kondensator 1u 400V
-Cewka ładowania nawijana samemu (przy kopie daje 110-120V)
-Zasilanie do impulsu (wg schematu z cewki nn)idzie z cewki ładowania 12V
Cewka, kondensator i tyrystor w module na impulsator działały bezproblemowo do czasu aż mi się magneto rozpadło i wróciłem do platynek chwilowo ale mi taki cyrk wyskoczył
edit://
Jeden problem rozwiązany. Teraz mi nałogowo pali diody na wejściu impulsu (linia 6-12V do bramki tyrystora) Wymienię na nowy komplet odpali nie zdarzy się wkręcić na średnie obroty i już buu buu buu i znów brak iskry.
Elektroniczny moduł zapłonowy
Re: Elektroniczny moduł zapłonowy
Zdravim =MRS=
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
-
Marek - *supporting
- Posty: 2179
- Dołączył(a): 5 paź 2007, o 00:32
- Lokalizacja: Oberschlesien - Ratibor
- Pojazdy: In Comming >> MT SM XX
Elektroniczny moduł zapłonowy
Pany ile wolt daje cewka n/n w Romecie lub Komarze ?
Bo możliwe że moja cewka ładowania daje za dużo (cewka 12V).
Bo możliwe że moja cewka ładowania daje za dużo (cewka 12V).
Zdravim =MRS=
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
-
Marek - *supporting
- Posty: 2179
- Dołączył(a): 5 paź 2007, o 00:32
- Lokalizacja: Oberschlesien - Ratibor
- Pojazdy: In Comming >> MT SM XX
Elektroniczny moduł zapłonowy
nie obciążona powinna dawać 12V a nawet i 20 po jej obciążeniu żarówką napięcie spada do 6 V (to taka norma może byc niższe lub wyzsze)
- Kfas
- MotoManiak
- Posty: 143
- Dołączył(a): 5 maja 2011, o 20:18
- Pochwały: 1
Elektroniczny moduł zapłonowy
No to normalka że bez obciążenia daje dużo więcej, a zaś "zasilanie impulsu" nie daje takiego obciążenia.
Już mnie to doprowadza do nerw, na fabrycznym zapłonie niby jeździ podepnę (zreanimowany czyli wymiana diod, elektrolita) moduł to odpali na chwile prze gazuje i buuuu
Schemat mojej płytki wraz z układem i rozpiską elementów, widok od strony elementów :
CDI - Cewka ładująca kondensator
12V AC - Zasilanie impulsu ( w Romecie cewka n/n) u mnie cewka ładowania 12V
PRZ - Przerywacz
GND - Masa
WN 15 - Wyjście do butli
Już mnie to doprowadza do nerw, na fabrycznym zapłonie niby jeździ podepnę (zreanimowany czyli wymiana diod, elektrolita) moduł to odpali na chwile prze gazuje i buuuu
Schemat mojej płytki wraz z układem i rozpiską elementów, widok od strony elementów :
CDI - Cewka ładująca kondensator
12V AC - Zasilanie impulsu ( w Romecie cewka n/n) u mnie cewka ładowania 12V
PRZ - Przerywacz
GND - Masa
WN 15 - Wyjście do butli
Zdravim =MRS=
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
-
Marek - *supporting
- Posty: 2179
- Dołączył(a): 5 paź 2007, o 00:32
- Lokalizacja: Oberschlesien - Ratibor
- Pojazdy: In Comming >> MT SM XX
Elektroniczny moduł zapłonowy
Witam !
Nie chce mi się czytać 56 stron tego tematu, więc mógłby mi ktoś podesłać schemat modułu do Ogara 200 (Jawki) ? Tylko proszę nie odsyłać mnie do tego z 2 strony tematu, tylko prosiłbym schemat takiego modułu jak ma Michal_c od Marcka
Nie chce mi się czytać 56 stron tego tematu, więc mógłby mi ktoś podesłać schemat modułu do Ogara 200 (Jawki) ? Tylko proszę nie odsyłać mnie do tego z 2 strony tematu, tylko prosiłbym schemat takiego modułu jak ma Michal_c od Marcka
-
mgr130 - MotoManiak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 13 paź 2011, o 18:40
- Pojazdy: Romet Ogar 200, CZ 175/487
Elektroniczny moduł zapłonowy
Mógłby ktoś mi udostępnić schemat, aby ten moduł był zrobiony w nie dużej wielkości np. 6cmX6cm, albo coś podobnego. Z góry dzięki. Pozdrawiam.
Marek, a tb na tej płytce co pokazałeś to chodzi ?
Marek, a tb na tej płytce co pokazałeś to chodzi ?
- konrad9510
- MotoManiak
- Posty: 73
- Dołączył(a): 13 paź 2011, o 19:24
- Pojazdy: Aprilia RS, Derbi Vamos, WSK 125, Romet Ogar 205, Romet Pegaz 750.
Elektroniczny moduł zapłonowy
Chodzić chodzi przez parę sekund na średnich obrotach z racji zbyt mocnej cewki ładującej. Pali notorycznie diody.
Zdravim =MRS=
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
-
Marek - *supporting
- Posty: 2179
- Dołączył(a): 5 paź 2007, o 00:32
- Lokalizacja: Oberschlesien - Ratibor
- Pojazdy: In Comming >> MT SM XX
Elektroniczny moduł zapłonowy
No u mnie jako cewka zasilająca to będzie cewka zapłonowa.
Marek, Napisałem do Ciebie na gg.
Jakbyś mógł to udostępnisz mi schemat płytki ? Oraz na jakim schemacie bazowałeś ?
Marek, Napisałem do Ciebie na gg.
Jakbyś mógł to udostępnisz mi schemat płytki ? Oraz na jakim schemacie bazowałeś ?
- konrad9510
- MotoManiak
- Posty: 73
- Dołączył(a): 13 paź 2011, o 19:24
- Pojazdy: Aprilia RS, Derbi Vamos, WSK 125, Romet Ogar 205, Romet Pegaz 750.
Elektroniczny moduł zapłonowy
Panowie, wpadłem gdzieś na forum na taki projekt http://imageshack.us/photo/my-images/710/modu6v.png/
Podobno nawet chodził i jest projekt płytki. VCC to chyba gaszenie.
http://imageshack.us/photo/my-images/197/modu6v2.png/
Może miał z tym projektem styczność? Czy warto go budować? Myślałem o montażu w ogarze 205.
Podobno nawet chodził i jest projekt płytki. VCC to chyba gaszenie.
http://imageshack.us/photo/my-images/197/modu6v2.png/
Może miał z tym projektem styczność? Czy warto go budować? Myślałem o montażu w ogarze 205.
-
maniekl83 - MotoManiak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 30 paź 2011, o 20:39
- Lokalizacja: Sochaczew
- Pojazdy: OGAR 205
Elektroniczny moduł zapłonowy
VCC to jest zasilanie układu, biegun dodatni. Co do działania - powinno chodzić bez problemu. Nie wiem, czy układ czasowy działa, ale sam klucz na IRFP460 będzie śmigać na pewno, kiedyś zbudowałem podobny układ do silnika fiata 126p i chodzi do dzisiaj (mam taki silnik w małym traktorku). Wtedy też od razu przetestowałem ów urządzenie w Ogarze 200 i kręcił obroty aż miło.
Także ten układ z linku powinien śmigać. Koszt wykonania jest niewielki, więc śmiało buduj, powodzenia
PS. Zaletą zastosowania tak mocnego tranzystora jak IRFP460 jest to, że nie wymaga on radiatora do pracy. Przynajmniej w moim rozwiązaniu nie wymagał
Także ten układ z linku powinien śmigać. Koszt wykonania jest niewielki, więc śmiało buduj, powodzenia
PS. Zaletą zastosowania tak mocnego tranzystora jak IRFP460 jest to, że nie wymaga on radiatora do pracy. Przynajmniej w moim rozwiązaniu nie wymagał
-
bigsoft - MotoManiak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD
Elektroniczny moduł zapłonowy
Witam.
Mam na zbyciu jeden taki moduł 100% sprawny . Kupiłem go od kiedyś od Marcka jednak teraz potrzebuje gotówki i jest on mi zbędny. Chętni pisać na PW Polecam
Mam na zbyciu jeden taki moduł 100% sprawny . Kupiłem go od kiedyś od Marcka jednak teraz potrzebuje gotówki i jest on mi zbędny. Chętni pisać na PW Polecam
- DruHi
- MotoManiak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 28 mar 2012, o 21:33
- Pojazdy: Wsk 125
Re: Elektroniczny moduł zapłonowy
Witam.Mam pytanie do Marcek czy po zamontowaniu elektronicznego zapłonu do Rometa trzeba zdemontować kondensator w iskrowniku , czy trzeba go pozostawić ?
- cinek334
- MotoManiak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 11 kwi 2013, o 10:48
- Pojazdy: romet
Elektroniczny moduł zapłonowy
Definitywnie zdemontować !
-
Cappy - Zwycięzca konkursu
- Posty: 557
- Dołączył(a): 21 maja 2009, o 16:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Pojazdy: Romet POLO,50-T-1, Komar 2350
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 113 gości