Witam.
Ostatnio myślę nad lekką poprawą osiągów silnika 019 i ogólnym podleczeniem go. Woził mnie przez niecałe 7tys. km, to mu się należy... Może przedstawię wam moje pomysły, a wy ocenicie, czy coś z tego wyjdzie czy nie.
1. A więc pierwsze, myślałem żeby wsadzić tłumik od Simsona. Słyszałem, że robili bdb tłumiki, więc może będzie poprawa...?
2. Mam cylinder ZMD z nalotem jakieś 6-7 tys. km. Miałem oryginalny tłok, ale pękł dziad jeden wzdłuż płaszcza... Czy dobrym pomysłem byłoby założenie tłoka od Simsona? Czy wymiary są takie same?
3. Czy mogę przełożyć kondensator z iskrownika do lampy przedniej i zamontować taki od malucha?
4. Wyprzedzenie zapłonu ustawić na 3mm przed GMP, czy inaczej?
Modyfikacje 019
Posty: 17
• Strona 1 z 2 • 1, 2
-
Tomo eS. - MotoManiak
- Posty: 329
- Dołączył(a): 8 kwi 2010, o 23:13
- Lokalizacja: Cieszyn
- Pochwały: 3
- Pojazdy: BMW e36, Audi A4 B7
Kondensator możesz przełożyć bez problemu do lampy, może być od malucha.
Tłok z simsona jest wyższy to znaczy jeżeli założysz go na korbę będzie ci wystawał ponad cylinder, po prostu nie pasuje. Za to wydech powinien sie spisać.
Co do cylindra sprawdź czy jest to cylek od 019, jeżeli nie to popraw w nim okna zgodnie z oryginalnymi wymiarami i powiększ kanał wydechowy.
Jeżeli masz gaźnik 12mm to też przydało by się coś lepszego>większego.
Zapłon ustaw w okolicach książkowych, potestuj i doreguluj.
Tłok z simsona jest wyższy to znaczy jeżeli założysz go na korbę będzie ci wystawał ponad cylinder, po prostu nie pasuje. Za to wydech powinien sie spisać.
Co do cylindra sprawdź czy jest to cylek od 019, jeżeli nie to popraw w nim okna zgodnie z oryginalnymi wymiarami i powiększ kanał wydechowy.
Jeżeli masz gaźnik 12mm to też przydało by się coś lepszego>większego.
Zapłon ustaw w okolicach książkowych, potestuj i doreguluj.
- wojtek278
- MotoManiak
- Posty: 472
- Dołączył(a): 24 sie 2008, o 16:20
- Lokalizacja: Stróża
- Pochwały: 3
Jak masz cylinder 019 to wydech daj na 30/29 mm najlepiej,odchodź tłok i kanał ssący daj 1,5mm w duł ...z tłumikiem Simsona będzie to się fajnie zgrywało
Dużo części Romet,Komar,Jawa 350 !!!
Pisać GG lub pw!!!
PRZERABIAM CYLINDRY!!!
Pisać GG lub pw!!!
PRZERABIAM CYLINDRY!!!
- plaster6
- MotoManiak
- Posty: 576
- Dołączył(a): 29 lut 2008, o 20:27
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Te 30/29mm to od górnej krawędzi cylka do górnej krawędzi okna, tak?
Słuchajcie, gdzie mogę kupić dobry tłok, który nie puchnie? Jakiej firmy? Chyba, że ktoś ma oryginalny ZMD...
Jeszcze takie pytanko. Co zrobić z przednim zawieszeniem, bo mi dobija na byle dziurce...
[ Dodano: 31 Mar 2011, 21:51 ]
http://moto.allegro.pl/orginalny-tlok-k ... 85491.html
To jest oryginał, czy podróba?
Słuchajcie, gdzie mogę kupić dobry tłok, który nie puchnie? Jakiej firmy? Chyba, że ktoś ma oryginalny ZMD...
Jeszcze takie pytanko. Co zrobić z przednim zawieszeniem, bo mi dobija na byle dziurce...
[ Dodano: 31 Mar 2011, 21:51 ]
http://moto.allegro.pl/orginalny-tlok-k ... 85491.html
To jest oryginał, czy podróba?
Życie jest zbyt krótkie, by nie kręcić pod czerwone pole
-
Tomo eS. - MotoManiak
- Posty: 329
- Dołączył(a): 8 kwi 2010, o 23:13
- Lokalizacja: Cieszyn
- Pochwały: 3
- Pojazdy: BMW e36, Audi A4 B7
PanMandacik napisał(a):Co zrobić z przednim zawieszeniem,
wymień sprężyny.
[ Dodano: 01 Kwi 2011, 16:33 ]
PanMandacik napisał(a):http://moto.allegro.pl/orginalny-tlok-k...85491.html
To jest oryginał, czy podróba?
Mam 5 takich tłoków od tego sprzedawcy.
@@% Super MotO.
Motór
Miewam chwile zwątpienia aż do pierwszego odpalenia.
Motór
Miewam chwile zwątpienia aż do pierwszego odpalenia.
-
alus - MotoManiak
- Posty: 1016
- Dołączył(a): 30 lis 2008, o 01:46
- Lokalizacja: Myszków (śląsk)
alus napisał(a):PanMandacik napisał(a):http://moto.allegro.pl/orginalny-tlok-k...85491.html
To jest oryginał, czy podróba?
Mam 5 takich tłoków od tego sprzedawcy.
Czyli mam rozumieć, że można mu zaufać?
Pierścieni szukać jakiś dobrych, czy mogę wsadzić byle jakie chińskie?
-
Tomo eS. - MotoManiak
- Posty: 329
- Dołączył(a): 8 kwi 2010, o 23:13
- Lokalizacja: Cieszyn
- Pochwały: 3
- Pojazdy: BMW e36, Audi A4 B7
Kanał wydechu i dolotu możesz poszerzyć o 1 mm, tłok skrócić (nie pamiętam ile mm w romecie, wszystko znajdziesz na necie :F), odchudzić go, wypolerować denko, głowice, dodatkowo splanować głowice, jeżeli masz kase to nieś cylek do tokarza i niech ci dorobi dodatkowe płuki, wywal ten polski gaźnik i daj K60B lub 16n1 (simsonowski), tłumik od simsona masz racje - da sporo, kondek oczywiście paszoł won do lampy ale stary zostaw bo ma on filc który smaruje krzywkę... uffć ale sie rozpisałem... A co do tłoka to nawet nie chce mi sie myśleć czy simsonowski pasuje czy nie - kup normalny do rometa na który tam szlif chcesz i zrób to co opisałem wyżej z tym tłokiem. Oczywiście tłok staraj sie wybrać jak najdroższy (najlepszy) bo u mnie w sklepie to mają np po 10 i po 15 i te po 10 puchną a po 15 całkiem dobre A najlepiej to ZMD szukaj. Puki co tyle...
[ Dodano: 02 Kwi 2011, 09:13 ]
A guzik... bo jeszcze płuki w tulei możesz powiększyć (rozpiłować). hehehe da sie z tych silniczków sporo wycisnąć ale nie uzywaj go po tuningu jako crossa, nie pal gumy itp bo zajedziesz go szybko
[ Dodano: 02 Kwi 2011, 09:19 ]
A co do pierścieni to nie ma dobrych lub złych. Są jedne Ew mogą być z powierzchnią jakby chropowatą lub też błyszczącą. Błyszcząca lepsza oczywiście
[ Dodano: 02 Kwi 2011, 09:13 ]
A guzik... bo jeszcze płuki w tulei możesz powiększyć (rozpiłować). hehehe da sie z tych silniczków sporo wycisnąć ale nie uzywaj go po tuningu jako crossa, nie pal gumy itp bo zajedziesz go szybko
[ Dodano: 02 Kwi 2011, 09:19 ]
A co do pierścieni to nie ma dobrych lub złych. Są jedne Ew mogą być z powierzchnią jakby chropowatą lub też błyszczącą. Błyszcząca lepsza oczywiście
-
dooman30 - MotoManiak
- Posty: 148
- Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 14:30
- Pojazdy: ogar200, jawka mustang, komar2351
zgadza sie ale jakiego by nie dał i gdzie go nie umiejscowił to stary musi zostać (najlepiej odłączony) bo na nim jest taka blaszka z filcem, który to powinien być nasączony olejem i smarować krzywke
-
dooman30 - MotoManiak
- Posty: 148
- Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 14:30
- Pojazdy: ogar200, jawka mustang, komar2351
PanMandacik napisał(a):Te 30/29mm to od górnej krawędzi cylka do górnej krawędzi okna, tak?
Słuchajcie, gdzie mogę kupić dobry tłok, który nie puchnie? Jakiej firmy? Chyba, że ktoś ma oryginalny ZMD...
30/29mm od górnej krawędzi cylindra,a tłok jak będziesz podcinał to 1,5mm tylko tak by miał dobre prowadzenie tak jak tutaj http://www.bikepics.com/pictures/2166688/. A co do tłoka to polecam firmy Apex czy ampex jakoś tak się to nazywa na allegro znajdziesz na pewno,mi nie puchły nawet jak odchudzałem
Dużo części Romet,Komar,Jawa 350 !!!
Pisać GG lub pw!!!
PRZERABIAM CYLINDRY!!!
Pisać GG lub pw!!!
PRZERABIAM CYLINDRY!!!
- plaster6
- MotoManiak
- Posty: 576
- Dołączył(a): 29 lut 2008, o 20:27
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Wiecie, przy okazji tych modyfikacji chciałbym zachować obecne spalanie, w granicach 2...2,2l. Tłumik z Simsona mam, więc mogę założyć. Dłubanie z cylindrem zostawię, pierwsze muszę zdobyć oryginalny tłok, bo niestety teraz jeżdżę na jakimś syfie.
Kondensator w sumie mam prawie nowy, plusem umieszczenia go w lampie jest możliwość szybkiej wymiany w trasie. Czy może on być podpięty poprzez kabel od gaszenia silnika? Elektrycznie tak, ale czy tak długi kabel nie zakłóci poprawnej pracy silnika?
Po 15tym będę do niego wchodził. Teraz nie mam nawet, żeby go zatankować, a co dopiero kupić części...
Kondensator w sumie mam prawie nowy, plusem umieszczenia go w lampie jest możliwość szybkiej wymiany w trasie. Czy może on być podpięty poprzez kabel od gaszenia silnika? Elektrycznie tak, ale czy tak długi kabel nie zakłóci poprawnej pracy silnika?
Po 15tym będę do niego wchodził. Teraz nie mam nawet, żeby go zatankować, a co dopiero kupić części...
Życie jest zbyt krótkie, by nie kręcić pod czerwone pole
-
Tomo eS. - MotoManiak
- Posty: 329
- Dołączył(a): 8 kwi 2010, o 23:13
- Lokalizacja: Cieszyn
- Pochwały: 3
- Pojazdy: BMW e36, Audi A4 B7
Kondek może być podpięty do gaszenia i powinien działać, ale zawsze jest jakiś opór kabli i połączenia na obudowie też nie pomagają. Ja jestem za opcją zostawienia konda w oryginale i ew dorobienia mocowania na drugi w lampie. W razie awarii przez otwór w magnecie przecinasz kabelek od konda, podwijasz jakoś żeby nigdzie nie obcierał i podpinasz awaryjny w lampie.
Prędkość może kiedyś zabije cię,
lecz dziś to ona żyć ci daje...
lecz dziś to ona żyć ci daje...
-
Kleofas - MotoManiak
- Posty: 1098
- Dołączył(a): 27 mar 2007, o 14:20
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Pochwały: 2
- Pojazdy: 2 Polonezy i 6 motórów ;)
A co do tłoka to polecam firmy Apex czy ampex jakoś tak się to nazywa na allegro znajdziesz na pewno,mi nie puchły nawet jak odchudzałem
Chyba o firme Cross Impex Ci chodziło (na tłokach i cylindrach mają wybite CX) a tłok po odchudzeniu to normalne że nie będzie puchnąć ale będzie lżejszy.
PanMandacik napisał(a):chciałbym zachować obecne spalanie, w granicach 2...2,2l
Czyli nie ruszaj gaźnika i dysz
PanMandacik napisał(a):niestety teraz jeżdżę na jakimś syfie.
znam temat... z oryginałem będzie ciężko...
PanMandacik napisał(a):Czy może on być podpięty poprzez kabel od gaszenia silnika? Elektrycznie tak, ale czy tak długi kabel nie zakłóci poprawnej pracy silnika?
Pewnie że może, nic sie nie stanie.
Kleofas napisał(a):ale zawsze jest jakiś opór kabli i połączenia na obudowie też nie pomagają.
ale to nie sprawdza sie w praktyce ja w motorynie też przeniosłem kondek do lampy i oprócz tego że był do niego bardzo łątwy dostęp nic sie nie zmieniło, no i oczywiście nie grzał sie ewentualnie daj go do puszki narzedziowej z tym że będziesz musiał prowadzić dodatkowy kabelek, jak wolisz. A kondek polecam od ferrari 126p a stary zostawić ale odłączyć bo filc musi smarować krzywke
-
dooman30 - MotoManiak
- Posty: 148
- Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 14:30
- Pojazdy: ogar200, jawka mustang, komar2351
można zachować spalanie w granicach max 2,5 litra przy k60b, tłumiku simsona i podniesionych/obniżonych kanałach pi razy drzwi o jakieś 2mm. kwestią wtedy jest odpowiednie wyregulowanie.
Nie wiem czy przeoczyłem coś czy nei było napomknięte, ale przy tych silnikach ogromną różnicę daje podniesienie stopnia sprężania-nie będę dawał konkretnych wartości bo to każdy sobie dobiera do tego jak chce używać rometa, ale w każdej sytuacji się to opłaca, choćby i podnieść go niewiele (kwiestia zdecydowanie innego paliwa niż w czasach produkcji tych silników)
Co do zapłonu mogę szczerze polecić układ tyrystorowy który montuje Marcek-nie wiem czy się tym jeszcze zajmuje, ale działał wyśmienicie, i przekładało się to na kulturę pracy silnika.
A jeśli chodzi o tłoki to nie wiem czy trafialiście na lepszą serie tych cross impexów że je polecacie, ale ja po swoich bataliach z tłokami mogę polecić tylko almotowskie tłoki robione na wzór tych ZMD-po odchudzeniu (bo obecne mają grubszą ściankę) dostajemy prawie to samo co oryginalny tłok (który na obecną chwilę jest najlepszy, jeszcze nie widziałem na rynku tłoków które mogły by się równać z seryjnymi)
jeszcze jedna rzecz-jeżeli modyfikujesz silnik, a szczególnie gdy planujesz głowicę czy zmieniasz wysokość wydechu, to oryginalne ustawienia zapłonu z książki się deaktualizują. Wtedy wyprzedzenie zapłonu ustawiasz doświadczalnie, tak żeby motorek jak najlepiej chodził, i tyle.
Nie wiem czy przeoczyłem coś czy nei było napomknięte, ale przy tych silnikach ogromną różnicę daje podniesienie stopnia sprężania-nie będę dawał konkretnych wartości bo to każdy sobie dobiera do tego jak chce używać rometa, ale w każdej sytuacji się to opłaca, choćby i podnieść go niewiele (kwiestia zdecydowanie innego paliwa niż w czasach produkcji tych silników)
Co do zapłonu mogę szczerze polecić układ tyrystorowy który montuje Marcek-nie wiem czy się tym jeszcze zajmuje, ale działał wyśmienicie, i przekładało się to na kulturę pracy silnika.
A jeśli chodzi o tłoki to nie wiem czy trafialiście na lepszą serie tych cross impexów że je polecacie, ale ja po swoich bataliach z tłokami mogę polecić tylko almotowskie tłoki robione na wzór tych ZMD-po odchudzeniu (bo obecne mają grubszą ściankę) dostajemy prawie to samo co oryginalny tłok (który na obecną chwilę jest najlepszy, jeszcze nie widziałem na rynku tłoków które mogły by się równać z seryjnymi)
jeszcze jedna rzecz-jeżeli modyfikujesz silnik, a szczególnie gdy planujesz głowicę czy zmieniasz wysokość wydechu, to oryginalne ustawienia zapłonu z książki się deaktualizują. Wtedy wyprzedzenie zapłonu ustawiasz doświadczalnie, tak żeby motorek jak najlepiej chodził, i tyle.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Posty: 17
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 345 gości