Jak zamocować sakwy do ogara 205
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Jak zamocować sakwy do ogara 205
Jak zamocować sakwy do ogara 205. Prosze o pomoc. Muszą być tak zamocowane aby 2 osoby mogły w miarę komfortowo podróżować.
-
Hubertt - MotoManiak
- Posty: 707
- Dołączył(a): 20 maja 2009, o 18:24
- Lokalizacja: Brzozów
Jak chcesz jakieś większe to wypadałoby dorobić stelaże np z cienkich rurek. Jakoś nie wyobrażam sobie jazdy we 2 osoby obładowanym 205 Najlepiej zapodaj foto o jakie konkretnie sakwy ci chodzi
Prędkość może kiedyś zabije cię,
lecz dziś to ona żyć ci daje...
lecz dziś to ona żyć ci daje...
-
Kleofas - MotoManiak
- Posty: 1098
- Dołączył(a): 27 mar 2007, o 14:20
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Pochwały: 2
- Pojazdy: 2 Polonezy i 6 motórów ;)
Ja w swoim Komarze chciałem to zrobić tak:
dwa płaskowniki zagięte w ten sposób -> [img][20:13]http://img141.imageshack.us/img141/4010/plaskownik.png[/img]
Płaskowniki te, przykręcamy od góry do bagażnika (czy czegokolwiek) tak aby po prostu przewieszały się przez bagażnik. Następnie jest tylko kwestia mocowania sakw/toreb. Ja to miałem zrobić przy użyciu karabińczyków i pasków. Sakwy wtedy spokojnie mogą oprzeć się o płaskowniki, bez ryzyka zahaczeniem o koło, a karabińczyki i paski zapewniają im mocne zawieszenie.
Jak to będzie w siedzeniu dwuosobowym to nie wiem, ale myślę, że spokojnie można to przymocować gdzieś do stelaża.
dwa płaskowniki zagięte w ten sposób -> [img][20:13]http://img141.imageshack.us/img141/4010/plaskownik.png[/img]
Płaskowniki te, przykręcamy od góry do bagażnika (czy czegokolwiek) tak aby po prostu przewieszały się przez bagażnik. Następnie jest tylko kwestia mocowania sakw/toreb. Ja to miałem zrobić przy użyciu karabińczyków i pasków. Sakwy wtedy spokojnie mogą oprzeć się o płaskowniki, bez ryzyka zahaczeniem o koło, a karabińczyki i paski zapewniają im mocne zawieszenie.
Jak to będzie w siedzeniu dwuosobowym to nie wiem, ale myślę, że spokojnie można to przymocować gdzieś do stelaża.
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
Hubertt wsadź mu amortyzatory tylne od Charta bo te się dobiją
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
wszystko zależy od sakw, wiem że jak ja montowałem skrzynkę pod akumulator to dorobiliśmy z płaskowników i profili stelaż zaczepiony do tylnego mocowania bagażnika komara i do dorobionych otworów z boku błotnika. Przy obciążeniu max 4 kilo się to spisywało, więc już jakąś przykładową konstrukcje masz.
Ty za to weź pod uwagę to jaki ciężar chcesz w nich wozić, i zrób stelaż taki żeby to zniósł, i tak zamocowany żeby i rama to zniosła. doradzanie gdy się tego nie widzi nie jest doradzaniem, więc albo pokaż zdjęcie sakw na tle rometa i powiedz ile będziesz w nich woził, albo poprostu dogadaj się na żywo z kimś ogarniętym żeby ci coś doradził
Ty za to weź pod uwagę to jaki ciężar chcesz w nich wozić, i zrób stelaż taki żeby to zniósł, i tak zamocowany żeby i rama to zniosła. doradzanie gdy się tego nie widzi nie jest doradzaniem, więc albo pokaż zdjęcie sakw na tle rometa i powiedz ile będziesz w nich woził, albo poprostu dogadaj się na żywo z kimś ogarniętym żeby ci coś doradził
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Amortyzatory tylne będą inne, od simsona albo charta, zeby motor był wyższy, sakwy bym potrzebował typowe na ubrania...w miarę duże aby zmieścili się te babskie klamoty hehe.
http://allegro.pl/2-sakwy-drive-40-l-ko ... 59301.html
Może takie, widać ze są pojemne i dużo się zmieści rzeczy.
A co myślicie gdzie umieścić jakiś koc/spiowór? Może na przodzie przed amorami?
Te sakwy mógłbym zamocować na bagażniku? Myślicie ze wytrzyma? Obciążenie pewnie z 10kg bedzie... hmm wytrzyma spokojnie bo widzialem takie przypadki że osoby ważace po 60kg jeżdziły własnie na tym bagażniku i nic sie nie stało.
Tylko jeśli zamocuje sakwy na bagażniku to nie bedą dość duzo wystawały poza motor?
http://allegro.pl/2-sakwy-drive-40-l-ko ... 59301.html
Może takie, widać ze są pojemne i dużo się zmieści rzeczy.
A co myślicie gdzie umieścić jakiś koc/spiowór? Może na przodzie przed amorami?
Te sakwy mógłbym zamocować na bagażniku? Myślicie ze wytrzyma? Obciążenie pewnie z 10kg bedzie... hmm wytrzyma spokojnie bo widzialem takie przypadki że osoby ważace po 60kg jeżdziły własnie na tym bagażniku i nic sie nie stało.
Tylko jeśli zamocuje sakwy na bagażniku to nie bedą dość duzo wystawały poza motor?
-
Hubertt - MotoManiak
- Posty: 707
- Dołączył(a): 20 maja 2009, o 18:24
- Lokalizacja: Brzozów
musisz wzmocnić błotnik tylny jeśli chcesz coś ciezkiego wozić na tym bagażniku, jakaś gruba blacha niewiem.
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
A nie myślałeś o sakwach od simsona ? Trochę przerobisz mocowania i powinno pasować Nowe kosztują 140zł lecz pojawiają się używki na allegro
http://allegro.pl/nowy-bagaznik-boczny- ... 64170.html
O są i tańsze
http://allegro.pl/simson-s-51-nowy-bocz ... 77187.html
http://allegro.pl/nowy-bagaznik-boczny- ... 64170.html
O są i tańsze
http://allegro.pl/simson-s-51-nowy-bocz ... 77187.html
-
Michallres - Zwycięzca konkursu
- Posty: 3142
- Dołączył(a): 15 lip 2009, o 16:35
- Lokalizacja: Złoczew/Łódź
- Pochwały: 5
- Pojazdy: XTZ 750, ETZ 251, Audi A8 D2
Dawny Błażej z forum ma bagażniki od CZ za 30zł gadalem z nim ostatnio a co do simsonowskich to ja ostatnio za 50zl trafilem
KOBIETY TO ZŁO!!
-
Krzysztof1993 - Zwycięzca konkursu
- Posty: 2200
- Dołączył(a): 16 lut 2009, o 18:28
- Lokalizacja: Skierniewice
- Pochwały: 7
- Pojazdy: SZROT
Jak będą za duże to ciężko ci będzie je zmieścić tak żeby nie obcierały o wahacz albo amortyzator. No i zamontuj je jak najbardziej z przodu, jeśli będą zbyt z tyłu zamontowane to nawet bez pasażera będziesz czuł że wyważenie poszło się ryćkać.
i tak będziesz musiał zrobić jakąś płytę z tyłu (chociażby z dykty) usztywniającą sakwe i zabezpieczająca przed wbiciem się w szprychy, więc może zrób jedno ramie mocowane do amortyzatora u góry a drugie do mocowania siedzenia/bagażnika z tyłu? takie coś mógłbyś zawsze w 20 minut zamontować/zdemontować więc byłoby to w miarę wygodne, i miałbyś sporo możliwości gdzie to umieścić.
Poza tym zobaczysz jeszcze że najwięcej problemów będziesz miał ze ściąganiem się jednej sakwy do drugiej u dołu, zwyczajnie ciężko to jakkolwiek w tamtym miejscu usztywnić bo nie ma gdzie chwycić stelaża u dołu, więc pewnie będziesz musiał puścić jakąś poprzeczkę za tylnym błotnikiem (albo do tylnego błotnika z tym że to gorsza opcja bo u dołu to i on jest średnio sztywny) żeby ci się na winklach nic nie obcierało.
i tak będziesz musiał zrobić jakąś płytę z tyłu (chociażby z dykty) usztywniającą sakwe i zabezpieczająca przed wbiciem się w szprychy, więc może zrób jedno ramie mocowane do amortyzatora u góry a drugie do mocowania siedzenia/bagażnika z tyłu? takie coś mógłbyś zawsze w 20 minut zamontować/zdemontować więc byłoby to w miarę wygodne, i miałbyś sporo możliwości gdzie to umieścić.
Poza tym zobaczysz jeszcze że najwięcej problemów będziesz miał ze ściąganiem się jednej sakwy do drugiej u dołu, zwyczajnie ciężko to jakkolwiek w tamtym miejscu usztywnić bo nie ma gdzie chwycić stelaża u dołu, więc pewnie będziesz musiał puścić jakąś poprzeczkę za tylnym błotnikiem (albo do tylnego błotnika z tym że to gorsza opcja bo u dołu to i on jest średnio sztywny) żeby ci się na winklach nic nie obcierało.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Hubertt napisał(a):Amortyzatory tylne będą inne, od simsona albo charta,
Amorki daj najlepiej z etz regulowane. Amory oryginalne z charta albo simsona to już w dwie osoby potrafią dobijać do błotnika a co dopiero jeszcze z ładunkiem.
Edit.
Jeśli masz pod ręką amorki z charta lub simsona to możesz ewentualnie zrobić przedłużki takie jak w skuterach są.
-
Danio - MotoManiak
- Posty: 1586
- Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
- Lokalizacja: Pruchna
- Pochwały: 3
- Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 376 gości