Ogar 205 i lekki tuning.

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Postprzez Ktoś » 9 maja 2011, o 09:40

to słabe masz doświadczenie :). kanał i ono wydechowe są ważniejsze niż płuki bo to głównie kanał wydechowy decyduje o charakterystyce silnika i jego maksymalnych osiągach. w rometach przydałaby się normalna głowica a nie popielniczka, można wtedy zwiększyć stopień sprężania nawet na 1:12 przy takim kształcie jak jest w oryginale spokojnie można robić 10:1 a wręcz powinno się, od razu odczujesz wzrost osiągów. reszta jest trudn do zrobienia bo to ustrojstwo ma długą skrzynię biegów więc dużo z niego nei wyciśniesz.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez Pani Kontekstowa » 9 maja 2011, o 09:40

Pani Kontekstowa
 

Postprzez sebasuper » 9 maja 2011, o 19:55

Dzisiaj przyszedł k60b, bardzo łatwo go założyć. Należy spiłować te otwory na mocowania troche z góry i z dołu. Bez poszerzania cylindra zauważyłem:
V-max to ok 50km/h, oraz bardzo duży wzrost mocy na dwójce. Mam taką trase w lesie, wcześniej szedł nią 25-30km/h teraz idzie luzem 40 :) Na razie rozwierce cylinder, skróce kolanko i wymienię zębate, zobaczymy co z tego będzie.
Avatar użytkownika
sebasuper
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 20:39
Lokalizacja: Kamienna Góra
Pochwały: 1
Pojazdy: Ogar 205

Postprzez Ktoś » 10 maja 2011, o 10:38

nie wiem czy opłaca Ci się rozwiercanie cylindra bo to niekoniecznie może Ci podnieść moc a może ją nawet obniżyć bo kanały płuczące wprowadzane są przez tuleję i nie ma nadlewu alu, przy każdym rozwiercaniu tulei będzie trochę gorsze prowadzenie mieszanki, lepiej poszerz okno wydechowe i kanały płuczące, to będzie lepsze niż rozwiercanie ktore nawet w samej teori da Ci około 1,8km z 1,7 więc różnica nie jest duża. możesz też dorobić dodarkowe okna płuczące które dadza Ci lepszą górę czyli większy v-max. z tymi silnikami jest trudna sprawa bo 2 biegi nie dają dużego pola do manewrów. druga sprawa to badziewne tłoki które mają źle wytoczone rowki przez co puszczają komresję pod nimi, to jest poprostu parodia jak dla mnie... na tłoku dobrej jakości na 1 cieniutkim pierścieniu mamy lepszą kompresję niż na tym "czymś" na 3 pierścieniach! można pierścienie wstępnie dotrzeć pastą do zaworów ewentualnie polerską w rowku, trochę pomaga.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez sebasuper » 10 maja 2011, o 20:54

Dzisiaj rozwierciłem kruciec i ustawiłem gaźnik trochę niżej, teraz gaźnik pokrywa się idealnie z kruccem. Ale jedyne co zauważyłem po tej przeróbce to szybsze grzanie się silnika, po przejechaniu 3-4 km pod lekką górę robi się tak gorący że pokrywy od strony sprzęgła nie da się dotknąć. Co może być przyczyną?
Avatar użytkownika
sebasuper
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 20:39
Lokalizacja: Kamienna Góra
Pochwały: 1
Pojazdy: Ogar 205

Postprzez Kuba » 10 maja 2011, o 21:33

musisz ustawić mieszankę, zobacz jaki masz kolor świecy ;)
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez sebasuper » 10 maja 2011, o 21:38

Świeca niezależnie od ustawienia zawsze jest kawa z mlekiem... Jutro może kupie stożek i zacznę regulować.
Avatar użytkownika
sebasuper
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 20:39
Lokalizacja: Kamienna Góra
Pochwały: 1
Pojazdy: Ogar 205

Postprzez Kuba » 10 maja 2011, o 21:55

bez filtra to się nie dziw ;) za dużo powietrza przez co się grzeje, zapłon tez sprawdź, bo od niego mnóstwo zależy ;)
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez sebasuper » 16 maja 2011, o 18:18

Zrobiłem filtr z tego starego, tzn z puszki. Wymieniłem zębatke na 13. Już sie tak bardzo nie grzeje, ale co z tego jak idzie max 45-50km/h...
Avatar użytkownika
sebasuper
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 20:39
Lokalizacja: Kamienna Góra
Pochwały: 1
Pojazdy: Ogar 205

Postprzez sebasuper » 19 maja 2011, o 15:21

Czy wie ktoś jak reguluje się poziom wachy w komorze pływakowej w k60B?
Avatar użytkownika
sebasuper
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 20:39
Lokalizacja: Kamienna Góra
Pochwały: 1
Pojazdy: Ogar 205

Postprzez Kuba » 19 maja 2011, o 16:46

tak, musisz tak ustawić blaszkę od pływaka (ta co naciska na zaworek) że po odwróceniu gaźnika do góry nogami (pływakiem w górę) jest on równolegle do krawędzi korpusu :) co ważne, PŁYWAK MUSI SWOBODNIE LEŻEĆ NA ZAWORKU :)
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez sebasuper » 19 maja 2011, o 21:35

Zrobiłem jak napisałeś i nic to nie dało, dalej jak było, bite 45-50 k/hm ...
Czyli wpieprzyłem 130zł a on jedzie tyle ile jechał fabrycznie...
Avatar użytkownika
sebasuper
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 20:39
Lokalizacja: Kamienna Góra
Pochwały: 1
Pojazdy: Ogar 205

Postprzez Kuba » 19 maja 2011, o 23:01

nie możliwe, sprawdź zapłon, podłub trochę cylinder, zaraz będzie lepiej ;)
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez sebasuper » 20 maja 2011, o 13:27

Zapłon jest ustawiony fabrycznie... Jak już kiedyś zaznaczyłem, to jak teraz ustawiam zawsze wychodzi mi tak samo... Zastanawiam się czy to nie czasem tłok, bo ma ślady zapieczenia pierścieni i lekkie przytarcia. Kompresja jest jak zła bo jak kopie to nie raz się sprzęgło ślizga. Już nie wiem co zrobić...
Avatar użytkownika
sebasuper
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 20:39
Lokalizacja: Kamienna Góra
Pochwały: 1
Pojazdy: Ogar 205

Postprzez Kuba » 20 maja 2011, o 21:23

sebasuper napisał(a):Zapłon jest ustawiony fabrycznie

no i mamy wyjaśnienie, ustaw 3mm przed GMP :)
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez sebasuper » 20 maja 2011, o 22:45

Jest 3mm przed gmp. Właśnie sie skapłem że hamuje mi tylne koło... Jutro je rozbiore i sprawdze prędkość bez puszki-zmulaczki :)
Avatar użytkownika
sebasuper
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 20:39
Lokalizacja: Kamienna Góra
Pochwały: 1
Pojazdy: Ogar 205

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 247 gości