WItam wszystkich. Postanowiłem opisać troszkę próbę zamontowania cylindra od mińska do wsk 125, piszę próby gdyż na razie kompletuję części. Postępy prac będę tu opisywał, ale póki co nie będą szybkie...
Zaczynając od początku, kartery, skrzynia, wał, sprzęgło, zapłon zostanie oryginalne, planuje zmianę jedynie, cylindra, głowicy, kolanka, tłumika (od mińska 125), gaźnika (mz 150).
Tłok oryginalny od wsk 125 na drugi szlif(trzeba przeszlifować cylinder ). Połączenie gaźnik cylinder wykonane zostało z połączenia króćca ssącego z mińska z króćcem z mz 150. Dyszę gaźnika na razie pozostawiam oryginalną z mz, choć czuję że będzie za duża, ale wszystko wyjdzie po uruchomieniu. Nie wiem jeszcze jak będzie wyglądać sprawa z tłokiem i jego ułożeniem w cylindrze, być może trzeba będzie go spiłować gdyż będzie przysłaniał kanały.
Parę fotek na początek jak to będzie mniej więcej wyglądać, czekam na jakieś uwagi i sugestie
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
cylinder od mińska 125 projekt [wsk 125]
Posty: 55
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
-
gacekx1 - MotoManiak
- Posty: 408
- Dołączył(a): 23 mar 2008, o 22:07
- Lokalizacja: Rzeszów
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Audi A4B6 1.9 TDI avb, WSK 125
cylinder od mińska 125 projekt [wsk 125]
No to mi sie podoba. Czekam na postępy
-
izydor - MotoManiak
- Posty: 1043
- Dołączył(a): 25 cze 2009, o 13:11
- Lokalizacja: Świdnik
- Pochwały: 17
- Pojazdy: Yamaha YZ 250, Honda trx 300,A draj
cylinder od mińska 125 projekt [wsk 125]
Też się powoli zabieram za taką przeróbkę... i mam uwage co do tłoka...jeśłi zostawiasz oryginalny to jak sprawa z zamkami? i czy był byś w stanie zrobić mapę kanałów tego cylindra.
- Kfas
- MotoManiak
- Posty: 143
- Dołączył(a): 5 maja 2011, o 20:18
- Pochwały: 1
Re: cylinder od mińska 125 projekt [wsk 125]
dlaczego niby dysza miałaby być za duża skoro wielkość dyszy zależy od średnicy gardzieli gaźnika, ustawienia zapłonu i wydechu? oba silniki mają po 2 kanały płuczące podobnej konstrukcji układy wydechowe i ssące (oba to symetryki) a wyprzedzenie zapłonu jest stałe i wiesz jakie powinno być dlatego wyregulowanie takiego gaźnika to pestka i jeśli nie jest zajechany to nic w nim nie trzeba zmieniać tylko ustawić skład mieszanki i wolne obroty.
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
cylinder od mińska 125 projekt [wsk 125]
A więc tak.. Kfas zamki w tłoku będą pasować, mapy kanałów za bardzo nie mam jak zrobić, choć zobaczę. Panie Ktoś wielkość dyszy raczej zależy od pojemności silnika a nie od średnicy gardzieli. w mz jest 150, tutaj 125, może poprostu zalewać silnik. Ja nie pisałem że wyregulowanie jest trudne chodzi mi o to że właśnie zobaczę czy go nie zalewa i jak ogólnie pracuje
-
gacekx1 - MotoManiak
- Posty: 408
- Dołączył(a): 23 mar 2008, o 22:07
- Lokalizacja: Rzeszów
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Audi A4B6 1.9 TDI avb, WSK 125
Re: cylinder od mińska 125 projekt [wsk 125]
pojemność silnika nie ma nic do wielkości dyszy bo każdy silnik 2 suwowy niezależnie od pojemności potrzebuje takiego samego składu mieszanki (w przybliżeniu oczywiście) a wręcz większe silniki mogą pracować na uboższych mieszankach. a bajki które rozsiały się w internecie nie zawsze są cokolwiek warte.
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
cylinder od mińska 125 projekt [wsk 125]
Tu się z Tobą zgodzę, mieszanka paliwowo powietrzna jest najbardziej wybuchowa w danej proporcji (jak dobrze pamiętam coś koło 15 - proporcja wagowa paliwa do powietrza) i taką to się otrzymuje w gaźniku, oczywiście nie idealną, ale w teorii tak powinno być. Podsumowując:
większa średnica gaźnika = większy przepływ powietrza = więcej potrzeba paliwa =większa dysza.
Moim zdaniem pojemność to też ważny element, gdyż silnik nie będzie pobierał tak dużej ilości powierza (potocznie nie wyrobi), a paliwka będzie mimo to lecieć więcej, gdyż gaźnik przystosowano do innej pojemności silnika. Może się trochę myślę, uważam jednak że oboje mamy trochę racji.
Jeszcze jedno, ktoś powie po co mi inny gaźnik, a po to gdyż jest szczelniejszy, lepiej wykonany moim zdaniem oraz będzie bardziej ekonomiczny.
Czekam na wypowiedź jakiegoś eksperta w tej sprawie...
większa średnica gaźnika = większy przepływ powietrza = więcej potrzeba paliwa =większa dysza.
Moim zdaniem pojemność to też ważny element, gdyż silnik nie będzie pobierał tak dużej ilości powierza (potocznie nie wyrobi), a paliwka będzie mimo to lecieć więcej, gdyż gaźnik przystosowano do innej pojemności silnika. Może się trochę myślę, uważam jednak że oboje mamy trochę racji.
Jeszcze jedno, ktoś powie po co mi inny gaźnik, a po to gdyż jest szczelniejszy, lepiej wykonany moim zdaniem oraz będzie bardziej ekonomiczny.
Czekam na wypowiedź jakiegoś eksperta w tej sprawie...
-
gacekx1 - MotoManiak
- Posty: 408
- Dołączył(a): 23 mar 2008, o 22:07
- Lokalizacja: Rzeszów
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Audi A4B6 1.9 TDI avb, WSK 125
Re: cylinder od mińska 125 projekt [wsk 125]
gaźnik ma podawać odpowiednie proporcje paliwa do powietrza i takie jest jego główne zadanie a sam gaźnik nie jest żywym organizmem i nie wie z jaką pojemnością silnika pracuje dlatego nie należy przeprowadzać w dobrym gaxniku żadnych modyfikacji przenosząc go do innego silnika tylko trzeba go dobrze wyregulować. nic więcej.
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
cylinder od mińska 125 projekt [wsk 125]
Kfas mapka dla ciebie. Tylko uprzedzam że to prowizorka, ale starałem się w miarę dokładnie zmierzyć, może ci się przyda.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
-
gacekx1 - MotoManiak
- Posty: 408
- Dołączył(a): 23 mar 2008, o 22:07
- Lokalizacja: Rzeszów
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Audi A4B6 1.9 TDI avb, WSK 125
cylinder od mińska 125 projekt [wsk 125]
gacekx1, Dzięki wielkie. szukałem tego i nigdzie żadnych wymiarów nie mogłem znaleźć. Przyda się napewno
- Kfas
- MotoManiak
- Posty: 143
- Dołączył(a): 5 maja 2011, o 20:18
- Pochwały: 1
cylinder od mińska 125 projekt [wsk 125]
według moich podejrzeń tłok będzie dochodził do początku okna wydechowego i będzię przysłaniał częściowo 2 kanały, pewnie trzeba będzie go ściąć. Jak jest oryginalnie w mińsku?? dokąd dochodzi tłok??
Kfas planujesz skorygować okna w cylindrze wsk wzorując się na mińsku?
Kfas planujesz skorygować okna w cylindrze wsk wzorując się na mińsku?
-
gacekx1 - MotoManiak
- Posty: 408
- Dołączył(a): 23 mar 2008, o 22:07
- Lokalizacja: Rzeszów
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Audi A4B6 1.9 TDI avb, WSK 125
cylinder od mińska 125 projekt [wsk 125]
Myślałem nad przerobieniem cylindra wsk... i chciałem się oprzeć na mapie z mińska...ale jeśłi nie będzie się dało zapewne też zainwestuje w cylinder mińska.
- Kfas
- MotoManiak
- Posty: 143
- Dołączył(a): 5 maja 2011, o 20:18
- Pochwały: 1
cylinder od mińska 125 projekt [wsk 125]
I jak są jakieś postępy?
-
izydor - MotoManiak
- Posty: 1043
- Dołączył(a): 25 cze 2009, o 13:11
- Lokalizacja: Świdnik
- Pochwały: 17
- Pojazdy: Yamaha YZ 250, Honda trx 300,A draj
Re: cylinder od mińska 125 projekt [wsk 125]
No to może ja dodam ciekawostkę taka,bo ostatnio miałem cylinder WSK 125 i strojenie jest podobne, z tym ze wydechowe jest jakieś 3 mm niżej niż w mińsku,płuki są 0,7mm wyżej niż na tym schemacie i ssące jest nawet szersze i ma te samą wysokość co na schemacie.No fakt pułki są szersze niż w WSK ale to samo szło by zrobić z cylindrem WSK. Ogólnie projekt fajny nagraj jakiegoś filma jak to chodzi
Dużo części Romet,Komar,Jawa 350 !!!
Pisać GG lub pw!!!
PRZERABIAM CYLINDRY!!!
Pisać GG lub pw!!!
PRZERABIAM CYLINDRY!!!
- plaster6
- MotoManiak
- Posty: 576
- Dołączył(a): 29 lut 2008, o 20:27
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
cylinder od mińska 125 projekt [wsk 125]
A jak z kątami otwarcia okien i spasowaniem denka tłoka do komory spalania?
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
Posty: 55
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 121 gości