Jak w prosty sposob splanować głowice

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Jak w prosty sposob splanować głowice

Postprzez RUDY » 6 kwi 2007, o 17:27

Ostatnio odkryłem jak w prosty choć nie szybki sposób można splanować głowicy :
1. trzeba znaleźć coś bardzo gładkiego oraz prostego...ja zastosowałem do tego szybę
2. kupujemy papier ścierny przynajmniej 2x 600 i 3x 1200
3. kładziemy papier na szybę lub inna gładka powierzchnie
4. szlifujemy głowicą po papierze ściernym najpierw na 600 a później na 1200.


trzeba tylko pamiętać żeby za dużo nie splanować bo to tez moze zaszkodzić

jest to także dobry sposób na sprawdzenie czy głowica przy uszczelce jest prosta
Avatar użytkownika
RUDY
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 267
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:58
Lokalizacja: Brzeg

Jak w prosty sposob splanować głowice

Postprzez Pani Kontekstowa » 6 kwi 2007, o 17:27

Pani Kontekstowa
 

Postprzez michall » 6 kwi 2007, o 18:25

no fajny sposób tylko że najlepiej jakby ten papier ścierny był przyklejony do tej szyby
michall
 

Postprzez bochnia » 6 kwi 2007, o 19:22

Planowac głowice?? po co to komu. ja jeżdże komarem dla przyjemności, a nie dla osiągów. Szkoda tylko silnika. :(
Avatar użytkownika
bochnia
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 52
Dołączył(a): 29 mar 2007, o 16:54
Lokalizacja: Krzyżanowice (koło Raciborza)

Postprzez Lizard » 6 kwi 2007, o 19:41

bochnia napisał(a):ja jeżdże komarem dla przyjemności, a nie dla osiągów.


Ale są też tacy którym przyjemność sprawia jazda z wysokimi osiągami.
Lizard
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1015
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 15:43
Lokalizacja: Łódź

Postprzez ronio » 6 kwi 2007, o 20:49

A ile powinno sie splanować? :)
KOMAR'74
Suzuki GSXR 1000 K5
BMW E32 735i
ronio
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1941
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:59
Lokalizacja: Szczytno

Postprzez Lizard » 6 kwi 2007, o 20:54

Zasadniczo im bardziej splanujesz tym wał dostaje większe obciążenia przez co szybciej się rozleci.
Lizard
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1015
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 15:43
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Adi.G. » 6 kwi 2007, o 20:57

Planowanie głowicy może i daje więcej mocy ale skraca żywotność silnika, ale silnik wtedy się strasznie grzeje a nawet przegrzewa i wpływa to ujemnie na wał korbowy- większe ciśnienie gazów napierających na denko tłoka, co powoduje szybsze zużycie łożysk igiełkowych.
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Marcek » 6 kwi 2007, o 21:23

adi-12 napisał(a):Planowanie głowicy może i daje więcej mocy ale skraca żywotność silnika, ale silnik wtedy się strasznie grzeje a nawet przegrzewa i wpływa to ujemnie na wał korbowy

Pewnie tak, ale troche przejechalem ze splanowaną glowicą, a wał jest w porządku :)
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Adi.G. » 6 kwi 2007, o 21:24

Zależy jeszcze ile się splanuje :P
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Marcek » 6 kwi 2007, o 21:35

W moim wypadku mniej więcej 1 mm
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Adi.G. » 6 kwi 2007, o 21:38

I jest odczulalny znaczny wzrost mocy??
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Marcek » 6 kwi 2007, o 21:41

Szczerze? Nie bardzo. Jdyną zmianą było zwiększenie prędkości o 3 km/h. Teraz jedzie po prostej drodze równo 50km/h, kiedyś 47 :P
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Adi.G. » 6 kwi 2007, o 21:44

Hmm... czyli z tego wynika po co tyle pracy nad głowicą jak i tak to da niewiele...
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Wojteeek » 6 kwi 2007, o 21:46

Hmm... A ile mozna max splanowac ? I ile bezpiecznie ? Bo mysle ze po planie glowicy i k60b przy mojej wadze 65km/h wyglada realistycznie :D
Wojteeek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2059
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 15:23

Postprzez Conqeror » 6 kwi 2007, o 22:34

Papeir 600 to chyab planowałeś cały dzień . Ja planowałem na 50 - 120 i i tak jest długo
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 300 gości