Świeca czteroelektrodowa w komarze

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Świeca czteroelektrodowa w komarze

Postprzez lukpc1 » 6 kwi 2007, o 19:00

jak bym wzioł świece od samochou czteroelektrodową i podłozył podkładki zeby byłą na wysokość jak w komarze i wkręciłdała byłą by lepsza iskra ?????????
Ostatnio edytowano 6 kwi 2007, o 19:05 przez lukpc1, łącznie edytowano 1 raz
PO CO JECHAĆ JAK MOZNA LECIEĆ
Obrazek
Avatar użytkownika
lukpc1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 395
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:57
Lokalizacja: Raków k. staszowa woj. Św

Świeca czteroelektrodowa w komarze

Postprzez Pani Kontekstowa » 6 kwi 2007, o 19:00

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Alonzo » 6 kwi 2007, o 19:03

bys musial miec zaplon elektroniczny, oryginalne instalacja nie da rady takiej iskry wytworzyc wiec bys mial slabiuska iskre :P
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez lukpc1 » 6 kwi 2007, o 19:05

aha ale skakałą by lepiej od tej co jest w roecie ???
PO CO JECHAĆ JAK MOZNA LECIEĆ
Obrazek
Avatar użytkownika
lukpc1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 395
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:57
Lokalizacja: Raków k. staszowa woj. Św

Postprzez Alonzo » 6 kwi 2007, o 19:14

tak oczywiscie ze lepiej by bylo by iskra wieksza i sacze na 4 elektrody, ale na oryginalnym zaplonie zapomnij :P
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez lukpc1 » 6 kwi 2007, o 19:22

ale nieszkodzi spróbować
PO CO JECHAĆ JAK MOZNA LECIEĆ
Obrazek
Avatar użytkownika
lukpc1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 395
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:57
Lokalizacja: Raków k. staszowa woj. Św

Postprzez michall1993 » 6 kwi 2007, o 19:41

ja tak próbowałem w simku to ikra była duża lecz jakas taka czerwona
michall1993
 

Postprzez Lizard » 6 kwi 2007, o 19:43

Alonzo napisał(a):tak oczywiscie ze lepiej by bylo by iskra wieksza i sacze na 4 elektrody


To, że są 4 elektrody to nie znaczy, że są 4 iskry. Iskra zawsze jest jedna tylko w przypadku takiej świecy ma "więcej możliwości przeskoku" przez co świeca łatwiej ulega samooczyszczeniu i nie osiada na niej tyle nagarów.
Lizard
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1015
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 15:43
Lokalizacja: Łódź

Postprzez RUDY » 6 kwi 2007, o 20:04

w silniki dwu-sowowym ta świeca nic by nie dała a nawet by zaszkodziła....jeżeli jest to samochodowa świeca to nie zastosujemy jej w motorach z "prymitywniejszym" silnikiem
Avatar użytkownika
RUDY
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 267
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:58
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez Gość » 6 kwi 2007, o 20:31

ja prponuje jakas konkretna swiece standartowa zalozyc, ja jezdze na chapionie,
ale w takiej konstrucji swieca nie podniesie mocy...
musisz podłubac silnik, gaznik i wydech i wtedy swieca sie przyda ale nie 4el tylko wlasnie jakas champino, o wiekszej cieplocie i wymiatasz :)
Kopar GTI-reanimacja
Gość
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 2 kwi 2007, o 22:47
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez Lizard » 6 kwi 2007, o 20:51

RUDY napisał(a):w silniki dwu-sowowym ta świeca nic by nie dała a nawet by zaszkodziła..


Przeczytaj jeszcze raz mojego posta o tej świecy... Nie sądzisz, że to właśnie w dwusuwie osadza się najwięcej nagarów na świecy i w komorze spalania ze względu na smarowanie mieszankowe? No i nie ma czegoś takiego jak "samochodowa" i "motocyklowa" świeca. Parametrem świecy który określa jej przydatność dla danego silnika jest ciepłota (no i oczywiście w przypadku mopeda należałoby znaleźć świecę z krótkim gwintem)
Lizard
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1015
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 15:43
Lokalizacja: Łódź

Postprzez RUDY » 6 kwi 2007, o 21:00

No ok tu sie zgadzam ale instalacje elektryczne w dwu-suwach nie są przystosowane do takich świec a mówiąc o "samochodowej" świecy użyłem określenia autora tematu :wink:
Avatar użytkownika
RUDY
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 267
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:58
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez Alonzo » 6 kwi 2007, o 21:04

jak to nie :P w komarze nie da rady pradnica, ale np w wiekszych motorach czemu nie, przeciez nie kazdy dwusuw jest wyposarzony w taki zaplon jak w komarze, w ogole istnieje takie cos jak zaplon elektroniczny, np ja mam w jawce, i spokojnie moge dac swiece wieloelektrodowa i da rade :)
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez RUDY » 6 kwi 2007, o 21:24

Alonzo ja ci radze poczytaj sobie trochę więcej o tych świecach :wink:
Avatar użytkownika
RUDY
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 267
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:58
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez BaroS » 6 kwi 2007, o 21:27

Co wy mi tu gadacie że nie da się jeździć na samochodowych ?? Ja w jawce mam świecę samochodową, kupę podkładek i ładną, niebieską iskrę :P W ogarze 205 też samochodowa działała. Championa miałem chyba z tydzień i dostała przebić :lol: Teraz mam Boscha i w zapasie iridium czy jakoś tak, samochodowe, i działa elegancko :P
BaroS
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 434
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:24

Postprzez Marcek » 6 kwi 2007, o 21:29

Alonzo napisał(a):jak to nie :P w komarze nie da rady pradnica, ale np w wiekszych motorach czemu nie

Na świecy powstaje zawsze jedna iskra, niezależnie od ilości bocznych elektrod. Sam jeżdzę na 4-elektrodowym Boshu. Jest to świeca przeznaczona do Malucha z krótkim gwintem. Jedynym problemem w wypadku klasycznych zapłonów może być fakt, że w tego typu świecach ciężko jest zmniejszyć odleglośc elektrod. Oryginalny zapłon może nie być w stanie wytworzyć iskry, ktora byłaby w stanie przeskoczyć.
PS. 4-elektrodowe świece nie poprawiają osiągów - ich jedyną zaletą jest dluższa żywotność. Iskra ma 4 mozliwości przeskoku, a nie jedną.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 224 gości