Zabieram się za remont silnika 223 i chcę go trochę podrasować. Na jakie obroty stroić cylinder żeby silnik trochę pożył? Czeska jawka ma moc na 6500[obr/min], czy 8000[obr/min] długo pojeździ?
Poza tym żeby jeszcze w miarę jechała od niskich obrotów.
Na jakie obroty stroić 223 ? + dodatkowe płuki
Posty: 19
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Na jakie obroty stroić 223 ? + dodatkowe płuki
Ostatnio edytowano 18 paź 2011, o 12:39 przez kazio, łącznie edytowano 1 raz
- kazio
- MotoManiak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 4 paź 2011, o 10:57
- Lokalizacja: OL
- Pojazdy: Pony
Na jakie obroty stroić 223 ?
Oryginalna Jawka / Ogar 200 odblokowane na oryginalnym tłumiku kręcą lekko ponad 7,5 tys obrotów. Więc sam sobie odpowiedz
1,7Km które potrafi zdziałać cuda
-
Daniel230896 - MotoManiak
- Posty: 45
- Dołączył(a): 2 lip 2009, o 22:18
- Lokalizacja: Warszawa Błonie
Re: Na jakie obroty stroić 223 ?
to ze się kreci to nie znaczy że jest sens tak kręcić Jak zrobię moc maksymalna na 8000[obr/min] to będzie się kręcił do 10000, tylko pytanie ile to będzie jeździło
- kazio
- MotoManiak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 4 paź 2011, o 10:57
- Lokalizacja: OL
- Pojazdy: Pony
Na jakie obroty stroić 223 ?
na pewno szybciej, ale nie licz wtedy ani na żywotność ani na to że ot tak wrzucisz sobie trójkę. Wróżek tu chyba za wiele nie mamy, ale zadaj sobie pytanie czy jest sens przesuwać moment obrotowy wyżej.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Na jakie obroty stroić 223 ?
Mariusz napisał(a):Wróżek tu chyba za wiele nie mamy, ale zadaj sobie pytanie czy jest sens przesuwać moment obrotowy wyżej.
Dlatego pytam. Są tu osoby które robią cylindry, więc jakieś tam doświadczenia maja...
- kazio
- MotoManiak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 4 paź 2011, o 10:57
- Lokalizacja: OL
- Pojazdy: Pony
Re: Na jakie obroty stroić 223 ?
ile razy można powtarzać że nie istnieje coś takiego jak strojenie cylindra na jakieś tam obroty bo stroi się tylko wydech i układ ssący (w symetryku) jak chcesz mieć moment obrotowy wyżej podnieś okno wydechowe równie dobrze możesz skrócić kolanko i układ dolotowy da to praktycznie ten sam efekt
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
Na jakie obroty stroić 223 ?
Dramatem tylko by było jakbyś miał moment przy 6-7 obrotów, niech kręci wysoko, ale niech moment chociaż już przy 5k łapie.
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
-
Artur - MotoManiak
- Posty: 4110
- Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
- Lokalizacja: Lubin
Re: Na jakie obroty stroić 223 ?
Będę robił dodatkowe okna płuczące. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji pod jakim katem je zrobić. Czy standardowo do góry czy może jak w nowych 2t prostopadle? A może też już istniejące kanały przerobić na nowy styl jak opisuje Bell w swojej książce?
- kazio
- MotoManiak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 4 paź 2011, o 10:57
- Lokalizacja: OL
- Pojazdy: Pony
Na jakie obroty stroić 223 ? + dodatkowe płuki
Najlepiej jesli nie bedzie progu miedzy tuleja a aluminiowym korpusem cylindra, kąt nie ma zbytnio znaczenia (wiadomo, ze lepiej jesli bedzie lagodniejszy). Fabrycznie w jawce ten próg przy płukach jest i to dosc duzy
- zaq1
- MotoManiak
- Posty: 247
- Dołączył(a): 8 sie 2011, o 14:03
- Pochwały: 2
- Pojazdy: komarzyca 125 i cbr f2 stunt
Re: Na jakie obroty stroić 223 ? + dodatkowe płuki
kąt nie ma zbytnio znaczenia?????????????? :O to najważniejsza rzecz w oknach płuczących!!! jak wprowadzisz mieszankę pod złym kątem silnik będzie miał mniej mocy i 2x wyższe spalanie! w najlepszym przypadku dodatkowe kanały tylko zwiększą spalanie a jeśli zrobisz je dobrze+dobry układ wydechowy możesz uzyskać około 1~2km
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
Na jakie obroty stroić 223 ? + dodatkowe płuki
więcej niż 1-2 ;d
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Re: Na jakie obroty stroić 223 ? + dodatkowe płuki
Właśnie, to jaki ten kąt ma być? W książce np. pisali że jak standardowe są do góry to dodatkowe można dać na denko tłoka. Tam cała teoria o tym jest, do góry daje większy zakres mocy, na denko daje większą moc w piku. A jak robicie w jawce żeby było te +2 KM
- kazio
- MotoManiak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 4 paź 2011, o 10:57
- Lokalizacja: OL
- Pojazdy: Pony
Re: Na jakie obroty stroić 223 ? + dodatkowe płuki
zobacz jaki jest kąt oryginalnych okien i dobierz taki żeby nie zaburzyć kierunku płukania. więcej niż 2km będzie ciężko wycisnąć bez zmiany gaźnika i podkowy chyba że będzie bardzo wysoko go stroił co nie ma sensu przy 3 biegach.
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
Na jakie obroty stroić 223 ? + dodatkowe płuki
Może membrana?
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Re: Na jakie obroty stroić 223 ? + dodatkowe płuki
Ktoś napisał(a):kąt nie ma zbytnio znaczenia?????????????? :O to najważniejsza rzecz w oknach płuczących!!!
Robiac w jawce 50/4 nie zauwazylem roznicy, gdy kąty pluków byly rozne (sprawdzałem 4 konfiguracje od 90* do prawie 45*). Gruche miałem liczona pod ten cylinder i roznicy w obrotach miedzy tymi katami nie bylo.
- zaq1
- MotoManiak
- Posty: 247
- Dołączył(a): 8 sie 2011, o 14:03
- Pochwały: 2
- Pojazdy: komarzyca 125 i cbr f2 stunt
Posty: 19
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 134 gości