Siemano
W związku z tym że spadł śnieg, skuter wstawiam do garażu. Jako że przekroczyłem już magiczną barierę 10k kilometrów i powoli silnik sie kończy, zacząłem poważnie myśleć nad swapem.Nie chce jakiejś ultra kozackiej jednostki napędowej, wystarczy mi coś czym mógłbym się sprawnie poruszać - 70km/h realne na prostej wystarczy mi w zupełności. Istnieją jakieś silniki plug&play które mógłbym tam bez problemu wrzucić?
Chciałbym żeby ktoś kompetentny doradził mi, co wstawić i za jakie pieniądze
Za wszelkie rzetelne odpowiedzi wielkie dzięki .
Vapor - swap silnika - co pasuje?
Posty: 15
• Strona 1 z 1
-
Cinuzz - MotoManiak
- Posty: 138
- Dołączył(a): 30 cze 2009, o 20:43
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Pojazdy: --------------------- Fiat Maluch Town '99 ------- Fiat Seicento '98
Vapor - swap silnika - co pasuje?
Co to jest za motor.
Jak masz silnik 139QMB albo 139QMA to te silniki spokojnie osiągają 70 km/h, nawet na 50 cc, więc jak chcesz jeździć 70 to po co chcesz swap robić, po prostu go odblokuj. Ja mam thundera i mi idzie 75km/h a tylko dwie blokady ściągnełem, więc nie wiem skąd u ciebie te kłopoty. A jak ci się silnik skończył to proponuję wstawić ten sam, a co się w ogóle stało jak się mógł skończyć po 10k, jak rozmawiałem z mechanikami i te silniki spokojnie wytrzymują 20-30k i to spokojnie. Co tam ma się skończyć to jest 4t i to dobrze zrobione 4t, zawory wyregulować, świece wymienić, olej, pasek i śmigać. To nie jest simson czy romet gdzie musisz remont robić co 15k.
Jak masz silnik 139QMB albo 139QMA to te silniki spokojnie osiągają 70 km/h, nawet na 50 cc, więc jak chcesz jeździć 70 to po co chcesz swap robić, po prostu go odblokuj. Ja mam thundera i mi idzie 75km/h a tylko dwie blokady ściągnełem, więc nie wiem skąd u ciebie te kłopoty. A jak ci się silnik skończył to proponuję wstawić ten sam, a co się w ogóle stało jak się mógł skończyć po 10k, jak rozmawiałem z mechanikami i te silniki spokojnie wytrzymują 20-30k i to spokojnie. Co tam ma się skończyć to jest 4t i to dobrze zrobione 4t, zawory wyregulować, świece wymienić, olej, pasek i śmigać. To nie jest simson czy romet gdzie musisz remont robić co 15k.
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
-
Artur - MotoManiak
- Posty: 4110
- Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
- Lokalizacja: Lubin
Vapor - swap silnika - co pasuje?
Chyba kpisz, nie mam zamiaru po raz drugi wpakować się w takie chińskie bagno. Twój post jest w ogóle zaprzeczeniem mojego zdania na temat tego bagna, dbałem na każdym kroku... w rezultacie po 10k mam szrota. Wszystko w nim tłucze, twierdze ze jezdzisz skuterem tylko od swieta... a ci mechanicy to po prostu zwykli ludzie nie majacy o niczym pojecia... Po Twoim toku myślenia wnioskuję że strzasznie przechwalasz to dziadostwo. Ale koniec ot - nie przyszedlem tu po to zeby spierać się z Tobą czy innymi jakiej to jest jakości, chce zrobić swapa i tyle. Zdania nie zmienię
-
Cinuzz - MotoManiak
- Posty: 138
- Dołączył(a): 30 cze 2009, o 20:43
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Pojazdy: --------------------- Fiat Maluch Town '99 ------- Fiat Seicento '98
Vapor - swap silnika - co pasuje?
Sam kpisz. No moje oko, to w ogóle nie masz takiego skutera, tylko specjalnie spamujesz. To kup se simsona, będziesz miał 70 na liczniku.
Te silniki nie siadają po 10k, czytałem na zachodnich i specjalistycznych stronach jak wszystko robisz na czas, to wytrzymują te silniki 30-40k, mówię o silniku 139 QMB, więc nie rób ze mnie wała, człowieku.
Te silniki nie siadają po 10k, czytałem na zachodnich i specjalistycznych stronach jak wszystko robisz na czas, to wytrzymują te silniki 30-40k, mówię o silniku 139 QMB, więc nie rób ze mnie wała, człowieku.
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
-
Artur - MotoManiak
- Posty: 4110
- Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
- Lokalizacja: Lubin
Vapor - swap silnika - co pasuje?
Na moje oko to w ogóle nie masz bladego pojęcia o niczym, takie bajki że chiński skuter będzie wiecznie trzymał sie kupy tak jak mercedesowskie beczki wciskaj dzieciom z gimnazjum. Sorry, ale MAM jakiekolwiek pojęcie o mechanice, miałem ten silnik już w częściach, twierdzę po prostu że nie warto w niego inwestować. To chciałeś usłyszeć? Czy dalej będziesz mi wpierał że Chińskie jest świetne? Weź zastanów sie milion razy zanim znów coś powiesz, aktualnie pleciesz same głupoty które ani mi nie pomagają, ani nawet nie są zgodne z prawdą. Nie dasz nic sobie powiedzieć tylko dlatego że ty masz ten skuteropodobny pojazd? Ehh, jak mało ty wiesz.. Dlugo jeszcze to OT będziemy tu ciągnąć? Jak chcesz się pokłócić to zapraszam na PW, ewentualnie mogę podać Ci nawet GG...
poza tym -
A ja mam obore na księzycu. Opowiadasz takie głupoty, że sie czytać nie chce.
Podczas gdy silnik był wymieniany 3x to napewno. Kumplom przed 5k to po padało i co ?
Jak to jest dobrze zrobione to co ja tu robię? Po raz kolejny, skończ gadać głupoty.
Co ty wiesz o mechanice synek...........................
Aha, chłopcze ile ty masz lat? Poziom który pokazujesz jest równy dziecku z 1kl. gimnazjum czyli licząc 12-13 lat, wierzysz w to co ktoś napisał w internecie, ja doświadczyłem tej ultra super jakości na własnej skórze, z resztą - kumple tez mieli, padlo im po kilkakrotnie krotszym dystansie niz ja przejechalem a uwierz mi - JA chuchałem w każdą śrubkę, wymieniałem wszystko na czas.
W razie dalszych wątpliwości - bardzo proszę, możesz napisać mi na pw, bardzo chętnie odpowiem.
Oczywiście, na holu to przejadą więcej niż beczka, heh.
Przejedź tyle kilometrów co ja, zobaczymy czy Ci sie uda
A teraz przejdzmy juz do pytania zadanego w 1 poscie................
poza tym -
Ja mam thundera i mi idzie 75km/h
A ja mam obore na księzycu. Opowiadasz takie głupoty, że sie czytać nie chce.
te silniki spokojnie wytrzymują 20-30k i to spokojnie.
Podczas gdy silnik był wymieniany 3x to napewno. Kumplom przed 5k to po padało i co ?
Co tam ma się skończyć to jest 4t i to dobrze zrobione 4t,
Jak to jest dobrze zrobione to co ja tu robię? Po raz kolejny, skończ gadać głupoty.
To nie jest simson czy romet gdzie musisz remont robić co 15k.
Co ty wiesz o mechanice synek...........................
to w ogóle nie masz takiego skutera, tylko specjalnie spamujesz
Aha, chłopcze ile ty masz lat? Poziom który pokazujesz jest równy dziecku z 1kl. gimnazjum czyli licząc 12-13 lat, wierzysz w to co ktoś napisał w internecie, ja doświadczyłem tej ultra super jakości na własnej skórze, z resztą - kumple tez mieli, padlo im po kilkakrotnie krotszym dystansie niz ja przejechalem a uwierz mi - JA chuchałem w każdą śrubkę, wymieniałem wszystko na czas.
W razie dalszych wątpliwości - bardzo proszę, możesz napisać mi na pw, bardzo chętnie odpowiem.
wytrzymują te silniki 30-40k
Oczywiście, na holu to przejadą więcej niż beczka, heh.
Przejedź tyle kilometrów co ja, zobaczymy czy Ci sie uda
A teraz przejdzmy juz do pytania zadanego w 1 poscie................
-
Cinuzz - MotoManiak
- Posty: 138
- Dołączył(a): 30 cze 2009, o 20:43
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Pojazdy: --------------------- Fiat Maluch Town '99 ------- Fiat Seicento '98
Vapor - swap silnika - co pasuje?
A ty się znasz, ja robiłem przy swoim skuterze wymieniałem pasek, olej, fitry, odblokowywałem, skończ już, bo nie mam ochoty z tobą rozmawiać na forum publicznym, koniec. Nie licz na żadne PW ode mnie, bo takich jak ty pożeram na śniadanie.
Jaki ty chcesz swap zrobić, do automatu, nie ma takich silników nic tam nie wciśniesz, więc się nie ośmieszaj. Że tacy ludzie jeszcze chodzą po świecie, aż żal ściska.
Tak widziałeś vapora, ale chyba na zdjęciach, albo w hipermarkecie, jak masz to pokaż zdjęcie i już nie spamuj. Spróbuj jeszcze raz mnie oczernić, to zgłoszę cię do administracji.
Jaki ty chcesz swap zrobić, do automatu, nie ma takich silników nic tam nie wciśniesz, więc się nie ośmieszaj. Że tacy ludzie jeszcze chodzą po świecie, aż żal ściska.
Tak widziałeś vapora, ale chyba na zdjęciach, albo w hipermarkecie, jak masz to pokaż zdjęcie i już nie spamuj. Spróbuj jeszcze raz mnie oczernić, to zgłoszę cię do administracji.
Ostatnio edytowano 10 gru 2011, o 22:11 przez Artur, łącznie edytowano 2 razy
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
-
Artur - MotoManiak
- Posty: 4110
- Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
- Lokalizacja: Lubin
Vapor - swap silnika - co pasuje?
Haha Artur nie chce CI nic mówić ale Ty zacząłeś tą wg mnie bezsensowną dyskusje Co do chińskiego silnika zgadzam się w 100% z Cinuzz, Nie ma po co inwestować w to coś Koniec na ten temat.
A co do Swapu może pokusiłbyś się o p/g 2T ? Ładnie by chodziło Widziałem już na innym forum wsadzony ten silnik do Vapora, także czemu nie ?
A co do Swapu może pokusiłbyś się o p/g 2T ? Ładnie by chodziło Widziałem już na innym forum wsadzony ten silnik do Vapora, także czemu nie ?
-
kamilq19 - MotoManiak
- Posty: 646
- Dołączył(a): 29 wrz 2009, o 21:00
- Pochwały: 2
Vapor - swap silnika - co pasuje?
własnie tez myslalem nad tym silnikiem, p/g AC chcialbym tam wrzucic - moglby mi ktos pokazac na allegro jak dokladnie taki silnik wyglada? Co trzeba zrobic zeby ten silnik tam wpakować?
Ehh, powiem ci krótko - jesteś tępakiem który nie ma bladego pojęcia o mechanice. Dość się już skompromitowałeś, możesz stąd wyjść?
Wiesz w ogóle co to jest swap silnika? Niby dlaczego sie nie da do automatu? Automat to jakiś statek kosmiczny jest? Silnik jak silnik, nie masz pojęcia to nie zabieraj głosu.
Powiedział Artur do lustra.
A ty się znasz, ja robiłem przy swoim skuterze wymieniałem pasek, olej, fitry, odblokowywałem, skończ już, bo nie mam ochoty z tobą rozmawiać na forum publicznym, koniec. Nie licz na żadne PW ode mnie, bo takich jak ty pożeram na śniadanie.
Ehh, powiem ci krótko - jesteś tępakiem który nie ma bladego pojęcia o mechanice. Dość się już skompromitowałeś, możesz stąd wyjść?
Jaki ty chcesz swap zrobić, do automatu, nie ma takich silników nic tam nie wciśniesz, więc się nie ośmieszaj.
Wiesz w ogóle co to jest swap silnika? Niby dlaczego sie nie da do automatu? Automat to jakiś statek kosmiczny jest? Silnik jak silnik, nie masz pojęcia to nie zabieraj głosu.
Że tacy ludzie jeszcze chodzą po świecie, aż żal ściska.
Powiedział Artur do lustra.
-
Cinuzz - MotoManiak
- Posty: 138
- Dołączył(a): 30 cze 2009, o 20:43
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Pojazdy: --------------------- Fiat Maluch Town '99 ------- Fiat Seicento '98
Vapor - swap silnika - co pasuje?
Na PW posyłam Ci linki w których użytkownicy swapowali Vapora, możesz do nich napisać i dopytać dokładnie
-
kamilq19 - MotoManiak
- Posty: 646
- Dołączył(a): 29 wrz 2009, o 21:00
- Pochwały: 2
Vapor - swap silnika - co pasuje?
Kumpel do Vapora zeswapował silnik z p/g chyba lc, wszystko sie ludzie da.
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Vapor - swap silnika - co pasuje?
Jest forum o questach i tam jest pełno swapów z najróżniejszymi silnikami, jeśli się ma chęci to wszystko się da
-
Kotoss - MotoManiak
- Posty: 739
- Dołączył(a): 17 lis 2009, o 22:30
- Lokalizacja: Bądkowo
Vapor - swap silnika - co pasuje?
Silniki QMA/QMB wytzrymują dziesiatki tysięcy KM. Tylko że zawory trzeba regulować co 3-5 tysięcy km w niektórych egzemplarzach. Tak samo FMA/FMB (manuale). Różnica jest taka, ze w automatach się sypie przekładnia CVT, ale to normalka również w japońskich CVT opartych na pasku.
Jak posypałeś silnik po 10 tysiącach, to dbałeś z pominięciem jakiegoś szczegółu.
70 (nawet realne, a nie zawyzone przrz licznik czy GPS) pojedzie ten silnik w wersji 50cc, ale z maszyną ważącą ~65 kg po dłuzszym rozpędzie i raczej na manualu. Udaje się go na dobrym przełożeniu rozpędzić nawet ponad 80, ale to raczej dla przedłużenia sobie ptaka i skrócenia żywota silnikowi. 72cc nie będzie miał problemu, żeby lekką maszynę rozpędzić do 70.
Jak już robić swap, to dorobić wahacz pod normalne koło z zębatką, wsadzić w skuta jakiś manual (139FMB), wyprowadzić dżwignię biegów, sprzęgło i hebel jak w normalnym sprzęcie i połączyć zalety manuala z obudową skuta. Zrobić coś w stylu Simsona SR czy "Osy 50cc" :) a nie znów pchać sie w automat.
Jak posypałeś silnik po 10 tysiącach, to dbałeś z pominięciem jakiegoś szczegółu.
70 (nawet realne, a nie zawyzone przrz licznik czy GPS) pojedzie ten silnik w wersji 50cc, ale z maszyną ważącą ~65 kg po dłuzszym rozpędzie i raczej na manualu. Udaje się go na dobrym przełożeniu rozpędzić nawet ponad 80, ale to raczej dla przedłużenia sobie ptaka i skrócenia żywota silnikowi. 72cc nie będzie miał problemu, żeby lekką maszynę rozpędzić do 70.
Jak już robić swap, to dorobić wahacz pod normalne koło z zębatką, wsadzić w skuta jakiś manual (139FMB), wyprowadzić dżwignię biegów, sprzęgło i hebel jak w normalnym sprzęcie i połączyć zalety manuala z obudową skuta. Zrobić coś w stylu Simsona SR czy "Osy 50cc" :) a nie znów pchać sie w automat.
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
Vapor - swap silnika - co pasuje?
http://www.youtube.com/watch?v=3zGmltT2SL4 Były skuter kumpla.Ja bym w coś takiego celował
-
Ziela - MotoManiak
- Posty: 494
- Dołączył(a): 20 sty 2009, o 18:02
- Lokalizacja: Kościelec/Koło/Konin (WLKP)
Vapor - swap silnika - co pasuje?
Tutaj widzę silnik z Peugeota I tylko taki podchodzi w ramę bez jakichkolwiek przeróbek. I oczywiście podobne np. Morini (Kymco, Suzuki ) Te silniki nie różnią się niczym od 139QMB wszystkie uchwyty w tym samym miejscu, mało tego wszystkie średnice np. wału są identyczne w tych silnikach i silnikach 4t Też miałem Vapora, tylko ja zrobiłem na seryjnym cylindrze 28,500km bez remontu. Pewnie jeździłby dalej ale wykończyłem go lekkimi rolkami i pierścienie nie wytrzymały, zaczął brać olej. Zmieniłem na 80 i dalej chodził jak nowy pewnie posłuży komuś długie lata o ile ktoś będzie dbał bo ja zamieniłem go na samochód
-
600rr - MotoManiak
- Posty: 829
- Dołączył(a): 17 sty 2008, o 13:41
- Lokalizacja: SBE - Czeladź
- Pochwały: 1
- Pojazdy: KTM SMC 690 LC4 SUPERMOTO '11, SUZUKI GS500E '96, PEUGEOT SV 80 '98 , SEAT IBIZA 1,9 TDI '01
Vapor - swap silnika - co pasuje?
Ziela napisał(a):http://www.youtube.com/watch?v=3zGmltT2SL4 Były skuter kumpla.Ja bym w coś takiego celował
Silnik ładnie cieka ale daje mu żywot max 5-7tys nie wiecej
markowy czy nie przy kazdym ma prawo jakas usterka wyskoczył,ideałów niestety nie ma .
Mówisz,że nie chcesz pakować sie w koszta a policz sobie ile wyniesie Cię swap ...
-
magneto - MotoManiak
- Posty: 1061
- Dołączył(a): 20 mar 2008, o 12:52
- Lokalizacja: Wola
- Pochwały: 2
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 108 gości