Usprawniamy S01

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Usprawniamy S01

Postprzez izydor » 19 gru 2011, o 18:16

Witam. Jako ze wszyscy tuningują silnik od wsk i ja się za to wźiołem . Nie chodzi mi o jakieś ekstremalne podkręcenie tylko o sprawdzenie czy po modyfikacjach silnik faktycznie bedzie mocniejszy.
1 modyfikacja- Podkowa
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Wiecie jaki ma byc wymiar zaznaczony strzałką? Ale z tym nie będzie większego problemu.
2 modyfikacja- plan głowicy
To jest proste jak drut głowica pojedzie w frezarke '"na równo" Sprężanie powinno sie poprawić
3 Sprzęgło na 9 sprężyn i odchudzenie kosza. To tez sprawa prosta w koszu powiercę dziury bedzie lżejszy widziałem to juz nie wiem czy coś daje ale warto spróbować. A sprzęgło na 9 sprężyn to tez prosta sprawa. wywiercamy po prostu 3 dziury wiecej w traczy dociskowej
4 Gaźnik z mz(?) zobaczymy. Wystraczy wyrzeźbić nowy kruciec Ale czy to zrobie wyjdzie w praniu
5 Zgranie kanalów i polerka. To już jest oklepane i każdy wie o co chodzi. Podciecie tłoka kanały na tłoku i odchudzenie go.
Pozostaje nam jeszcze zapłon. Hmm co z nim zrobić? Macie jakieś pomysły org jest bardzo cieżkie i motor słabo się kręci.
Macie jakieś inne pomysły? Oczywiscie powiecie wydech ale tego raczej nie bede robił. Fotki będe wstawiał na bieżąco.
Avatar użytkownika
izydor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1043
Dołączył(a): 25 cze 2009, o 13:11
Lokalizacja: Świdnik
Pochwały: 17
Pojazdy: Yamaha YZ 250, Honda trx 300,A draj

Usprawniamy S01

Postprzez Pani Kontekstowa » 19 gru 2011, o 18:16

Pani Kontekstowa
 

Usprawniamy S01

Postprzez wojtek278 » 19 gru 2011, o 19:00

1. Mierzysz odległość między podkowami i odejmujesz po 0,5 mm luzu na stronę
2. Z planowaniem raczej bym uważał. Najwyżej dał bym stopień sprężania na 10:1 no i zwróć uwagę też na odległość denka od głowicy w gmp żeby czasem ci nie uderzał.Dobrze sprawdza się to plasteliną.
3. Wiercić dziur raczej nie warto bo ile tego materiału zbierzesz? Lepiej zmienić to ciężkie i wielkie magneto. Z tego co kiedyś gdzieś widziałem to daje rade upchać cały zapłon cdi od chińczyków.
4. Gaźnik zmienił bym na coś nowszego. Z centralną komorą pływakową. Na przykład tak jak piszesz, od mzty, lub jakiegoś japońca. Wydaje mi się że więcej jak 24mm średnicy gardzieli nie ma sensu.

Nie rezygnuj z wydechu. Zrób nawet najprostszy ze zwykłym kolankiem. Po jego zamontowaniu dopiero odczujesz różnicę. :wink:


Autor postu otrzymał pochwałę
wojtek278
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 472
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 16:20
Lokalizacja: Stróża
Pochwały: 3

Usprawniamy S01

Postprzez izydor » 19 gru 2011, o 19:29

1 ok
2 Hmm mierzyłem to pi razy oko i powninno byc ok. O plastelinie słyszałem
3 Wyjdzie w praniu
4 Planuje od etki 150 tam jest 24mm. Tylko musze jakiś znaleść najpierw.
Z cdi wcale nie jest tak rożowo. Chce jakiś lżejszy aby silnik sie lepiej kręcil. Wydech sie zobaczy jeszcze.
Avatar użytkownika
izydor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1043
Dołączył(a): 25 cze 2009, o 13:11
Lokalizacja: Świdnik
Pochwały: 17
Pojazdy: Yamaha YZ 250, Honda trx 300,A draj

Usprawniamy S01

Postprzez igrek97 » 19 gru 2011, o 20:55

2. myślę że nie ma raczej sensu bawić się nawet można powiedzieć dość ryzykowną zabawę, z niezbyt dużym przyrostem mocy.
3. Też myślałem żeby zrobić 9 sprężyn w swojej fajerce, bo miałem problemy ze sprzęgłem, ale okazuje się to zbyt proste. W jaki sposób chciałbyś wykonać te 9 otworów ? Jeśli chodzi o odchudzenie, wiercenie dziur raczej dużo nie da, może dopasowanie innego, lżejszego kosza ?
4. jeśli chodzi o gaźnik, ja bym właśnie raczej pokombinował w stronę chińczyka niż mz.

Słyszałem że z mińska cylek + głowica daje dość duży przyrost mocy, może nad tym popracujesz ? A tak poza tym to właśnie zapłon z mińska nie jest przypadkiem lżejszy ? może powyjmuj magnesy, to też zrobi się lżejszy troszkę ;]
Bez młota, to ch*j nie robota! :F
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
Avatar użytkownika
igrek97
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3562
Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
Pochwały: 25
Pojazdy: sterta złomu

Usprawniamy S01

Postprzez izydor » 19 gru 2011, o 21:16

igrek97, :)
2 Z tym się nie zgodze. Silnikowi może nie przybedzie skrzydeł ale stanie sie elastyczniejszy. A jak nie wyjdzie to głowica to koszt 10zł
3 Wiertarką? A jak nie to mam dostęp do wszelkiego rodzaju maszyn z tym nie bedzie problemu.
4 Zobaczymy.
Przyglądne sie bliżej magnetu i wtedy coś powiem. Jak wpadną graty od mińska to wtedy bede kombinował. Żałuje że nie kupiłem kiedyś silnika od mińska za 80 zł...
Ostatnio edytowano 19 gru 2011, o 21:21 przez izydor, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
izydor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1043
Dołączył(a): 25 cze 2009, o 13:11
Lokalizacja: Świdnik
Pochwały: 17
Pojazdy: Yamaha YZ 250, Honda trx 300,A draj

Usprawniamy S01

Postprzez igrek97 » 19 gru 2011, o 21:21

izydor napisał(a):A jak nie to mam dostęp do wszelkiego rodzaju maszyn

To w jaki inny sposób byś odchudził ? odchudzenie dołu kosza ?
Bez młota, to ch*j nie robota! :F
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
Avatar użytkownika
igrek97
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3562
Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
Pochwały: 25
Pojazdy: sterta złomu

Usprawniamy S01

Postprzez izydor » 19 gru 2011, o 21:35

Boków ścianek. Zaraz wkleje fotke jak by to miało wygladać
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
izydor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1043
Dołączył(a): 25 cze 2009, o 13:11
Lokalizacja: Świdnik
Pochwały: 17
Pojazdy: Yamaha YZ 250, Honda trx 300,A draj

Usprawniamy S01

Postprzez igrek97 » 19 gru 2011, o 21:45

A taki zabieg nie osłabiły za bardzo kosza ? Żeby później po 100km nie rozpadł się całkowicie
Bez młota, to ch*j nie robota! :F
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
Avatar użytkownika
igrek97
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3562
Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
Pochwały: 25
Pojazdy: sterta złomu

Usprawniamy S01

Postprzez izydor » 19 gru 2011, o 21:49

Nie przekonam sie do póki tego nie zrobie. Nie wiem czy to mądre i czy ma jakiś sens. Ale w innych motorach są kosze alumniowe a więc i lżejsze. Spróbuje na jakimś koszu i zobacze czy go nie osłabiło. :D
Avatar użytkownika
izydor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1043
Dołączył(a): 25 cze 2009, o 13:11
Lokalizacja: Świdnik
Pochwały: 17
Pojazdy: Yamaha YZ 250, Honda trx 300,A draj

Usprawniamy S01

Postprzez wojtek278 » 19 gru 2011, o 23:08

Co do zapłonu to właśnie wyczytałem że jednak jest inny stożek w magnecie od chinczyków.
Ale może coś z pocketów lub kos, pił spalinowych podejdzie. Tam co silnik to inny wał i za razem inny stożek.
Szukaj w tą stronę, może coś się znajdzie odpowiedniego.
wojtek278
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 472
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 16:20
Lokalizacja: Stróża
Pochwały: 3

Usprawniamy S01

Postprzez izydor » 19 gru 2011, o 23:16

Przetoczyć czy inne operacje moge zrobić tylko musiał bym jakiś zapłon miec. Problem może być w tym ze w elektryce to słaby jestem :cry:
Avatar użytkownika
izydor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1043
Dołączył(a): 25 cze 2009, o 13:11
Lokalizacja: Świdnik
Pochwały: 17
Pojazdy: Yamaha YZ 250, Honda trx 300,A draj

Usprawniamy S01

Postprzez izydor » 19 gru 2011, o 23:52

Sory za post pod postem ale jak edytuje tanten to nikt tego nie zauważy. Widziałem ze niektórzy robie tzw trąbke ma gaznik daje to coś? Wykonaniej jej do trudnych nie należy straszy jest obcykany we włoknie szklanym tylko czy jest sens?
Avatar użytkownika
izydor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1043
Dołączył(a): 25 cze 2009, o 13:11
Lokalizacja: Świdnik
Pochwały: 17
Pojazdy: Yamaha YZ 250, Honda trx 300,A draj

Usprawniamy S01

Postprzez Garry1 » 20 gru 2011, o 12:40

http://www.bikepics.com/pictures/2178110/ To magneto w mojej wsk :mrgreen:

Reakcja na gaz natychmiastowo poprawiona!

Co do odchudzania kosza to generalnie masa nie robi takiej różnicy co średnica. Także żeby się coś zmieniło trzeba by założyć mniejszy kosz, samo nawiercanie wiele nie da ;)

Gaźnik od mz sam planuje od 2 lat chyba założyć :P Mam alu cylinder zmd, i chcę przyspawać króciec od mz po prostu ;)
Hi! :D

Wykonuję osprzęty do silników, tłumiki(dyfuzory), końcówki, króćce! kontakt: gg: 7047182 Co do ceny to na pewno się dogadamy ;)
Avatar użytkownika
Garry1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 139
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 22:09
Lokalizacja: Konin

Usprawniamy S01

Postprzez izydor » 20 gru 2011, o 17:04

Ostatnio przeczytałem ze gaźnik z mz w wsk to lipa. Mogł byś opisac twój zapłon?
Avatar użytkownika
izydor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1043
Dołączył(a): 25 cze 2009, o 13:11
Lokalizacja: Świdnik
Pochwały: 17
Pojazdy: Yamaha YZ 250, Honda trx 300,A draj

Usprawniamy S01

Postprzez wojtek278 » 20 gru 2011, o 18:16

Jak dobrze widzę to hallotron z wentylatorka komputerowego :wink:
Do tego jakiś najprostszy moduł i hula jak ta lala.

Ja u siebie w CZ wykożystałem impulsator z chińskiego zapłonu plus kawałek magnesu neodymowego z twardziela i do tego zrobiłem moduł. Dość ładnie to chodzi.


A co do trąbki przed gaźnikiem to raczej chodzi o długość układu ssącego i rezonanse które tam zachodzą. Jeżeli chcesz wiedzieć więcej to poczytaj w artykułach T.Sałka o tym.
wojtek278
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 472
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 16:20
Lokalizacja: Stróża
Pochwały: 3

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 280 gości