cylinder do simsona s50 czy podpasuje inny?

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

cylinder do simsona s50 czy podpasuje inny?

Postprzez Adamas1 » 7 sty 2012, o 20:31

Witam, mam simka s50b1 i nie wiem skąd mógłbym wziąć oryginalny nowy cylinder po wmiare dobrej cenie, dlatego zastanawiam się czy rozstaw szpilek i skok tłoka pasowałby np do cylindra od zwykłego s60, s70 :twisted: od kniazwa, coś żeby to szło w miare ;) stary cylinder tak zużyty że nie pojedzie powyżej drugiego biegu, jeszcze chciałbym zapytać jaki gaźniczek może inny by pod pasował, bo stary mam w złej kondycji, albo jaki z oryginalnych polecacie,
Adamas1
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1734
Dołączył(a): 5 lip 2009, o 09:22
Lokalizacja: okolice Chojnic
Pojazdy: 2x OGAR 200, OGAR 205, Komar 2350, Delta, rower Goplana 1966

cylinder do simsona s50 czy podpasuje inny?

Postprzez Pani Kontekstowa » 7 sty 2012, o 20:31

Pani Kontekstowa
 

cylinder do simsona s50 czy podpasuje inny?

Postprzez plaster6 » 7 sty 2012, o 21:39

Jeśli chodzi ci o ten stary silnik 3 b,to ponoć skok tłoka jest mniejszy i przykładowo jak masz cylek fi 45mm to nie jest 70cm tylko 65cm,rozstaw szpilek ponoć jest taki sam ale nie wiem dokładnie ile trzeba stoczyć żeby to wszystko się zgrywało :?
Dużo części Romet,Komar,Jawa 350 !!!
Pisać GG lub pw!!!
PRZERABIAM CYLINDRY!!!
plaster6
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 576
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 20:27
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

cylinder do simsona s50 czy podpasuje inny?

Postprzez Garry1 » 8 sty 2012, o 16:05

Kup tłok, zrób szlif i jeździj, amen ;)

Można co prawda założyć tłok 45 mm, jest taki do kupienia, tylko wtedy będzie jak wyżej około 65 cc
Hi! :D

Wykonuję osprzęty do silników, tłumiki(dyfuzory), końcówki, króćce! kontakt: gg: 7047182 Co do ceny to na pewno się dogadamy ;)
Avatar użytkownika
Garry1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 139
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 22:09
Lokalizacja: Konin

cylinder do simsona s50 czy podpasuje inny?

Postprzez batagur » 10 sty 2012, o 22:13

Skoro mówisz że cylek się nie nadaje to zamiast kombinować (kombinacje rzadko prowadzą do oszędności i lepszych efektów) zrób tulejowanie i ciesz się :)
batagur
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 543
Dołączył(a): 16 kwi 2007, o 16:59
Lokalizacja: z Bielska - Białej
Pochwały: 1

cylinder do simsona s50 czy podpasuje inny?

Postprzez magneto » 14 sty 2012, o 22:47

badz zmien silnik na 4b
Obrazek
Avatar użytkownika
magneto
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1061
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 12:52
Lokalizacja: Wola
Pochwały: 2

cylinder do simsona s50 czy podpasuje inny?

Postprzez bigsoft » 14 sty 2012, o 23:10

Wychodzi brak wiedzy na temat silników dwusuwowych. Nie raz to już widziałem na forach. Rozumiem, jeżeli braknie już tulei, ale jeżeli mamy cylinder, który można szlifować, to po co go wymieniać? To tylko strata. Po pierwsze - wyrzucamy cylinder, który mógłby jeszcze przejeździć co najmniej dwa razy tyle ile już przejeździł. Po drugie - marnujemy kasę, bo pewnie nowy cylinder jest droższy niż koszt szlifu. W obu przypadkach trzeba nowy tłok i pierścienie, więc ten koszt pomijam.

Zapamiętajcie ludzie - w 2T z tuleją szlif to normalna sprawa przy naprawie silnika. Cylinder po dobrym szlifie jest tak samo dobry jak nowy nominalny, tyle, że ma ciut większą pojemność....
Avatar użytkownika
bigsoft
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Pochwały: 22
Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD

cylinder do simsona s50 czy podpasuje inny?

Postprzez magneto » 15 sty 2012, o 12:29

bigsoft napisał(a):Wychodzi brak wiedzy na temat silników dwusuwowych. Nie raz to już widziałem na forach. Rozumiem, jeżeli braknie już tulei, ale jeżeli mamy cylinder, który można szlifować, to po co go wymieniać? To tylko strata. Po pierwsze - wyrzucamy cylinder, który mógłby jeszcze przejeździć co najmniej dwa razy tyle ile już przejeździł. Po drugie - marnujemy kasę, bo pewnie nowy cylinder jest droższy niż koszt szlifu. W obu przypadkach trzeba nowy tłok i pierścienie, więc ten koszt pomijam.

Zapamiętajcie ludzie - w 2T z tuleją szlif to normalna sprawa przy naprawie silnika. Cylinder po dobrym szlifie jest tak samo dobry jak nowy nominalny, tyle, że ma ciut większą pojemność....

Bigsoft masz racje ,ale w przypadku jakiś drogich zestawów ,bowiem nie widzie sensu aby majac cylinder alu od takiego rometa,simsona czy wsk bawić sie w szlify. (cena takiego kompletu do simsona za owe 60cm to koszt 70-80zł). :)
Teraz kup sam tłok z pierscieniami wydzie z 20zł,szlif ok 30-40zł i masz juz 60zł ... :wink:
Obrazek
Avatar użytkownika
magneto
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1061
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 12:52
Lokalizacja: Wola
Pochwały: 2

cylinder do simsona s50 czy podpasuje inny?

Postprzez Marcin » 15 sty 2012, o 20:59

magneto, weź pod uwagę jakość. Kupisz komplet za 60zł i po 40stu km będzie zatarty. No chyba że trafisz na dobry egzemplarz o co w dzisiejszych czasach ciężko
Obrazek
Avatar użytkownika
Marcin
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 25 gru 2011, o 14:31
Lokalizacja: Krotoszyn
Pochwały: 5
Pojazdy: Jawa 20

cylinder do simsona s50 czy podpasuje inny?

Postprzez zaq1 » 15 sty 2012, o 21:12

magneto napisał(a):nie widzie sensu aby majac cylinder alu od takiego rometa,simsona czy wsk bawić sie w szlify. (cena takiego kompletu do simsona za owe 60cm to koszt 70-80zł). Teraz kup sam tłok z pierscieniami wydzie z 20zł,szlif ok 30-40zł i masz juz 60zł ...


Jak pisał kolega wyzej, chodzi o jakosc. Na 100% na oryginalnym ZMD czy DDR po szlifie zrobisz wiecej kilometrów niz na tych nowych zamiennikach. Nie wiem z czego oni to robią, ale wiekszosc zestawow z allegro przytrze sie zanim oryginal zdazy sie dotrzec
zaq1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 247
Dołączył(a): 8 sie 2011, o 14:03
Pochwały: 2
Pojazdy: komarzyca 125 i cbr f2 stunt

cylinder do simsona s50 czy podpasuje inny?

Postprzez magneto » 20 sty 2012, o 16:43

Perwersyjny napisał(a):magneto, weź pod uwagę jakość. Kupisz komplet za 60zł i po 40stu km będzie zatarty. No chyba że trafisz na dobry egzemplarz o co w dzisiejszych czasach ciężko

Dziwne skoro takie złe to czemu tyle ludzi kupuje .
Zreszta co z tego ze cylinder oryginał jak reszta china ,zle wykonany szlif i również cudowny ZMD czy DDR nie pomoże
Obrazek
Avatar użytkownika
magneto
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1061
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 12:52
Lokalizacja: Wola
Pochwały: 2

cylinder do simsona s50 czy podpasuje inny?

Postprzez bigsoft » 20 sty 2012, o 17:14

magneto napisał(a):Dziwne skoro takie złe to czemu tyle ludzi kupuje .

Bo ciężko dostać oryginał w dobrej cenie i nadający się do czegokolwiek? To jeden z powodów, inny to na pewno to, że minimum 50% użytkowników tych mopedów nie wie w ogóle po co się robi szlif i dlaczego oraz co to daje. Wystarczy poczytać tematy na różnych forach. Wielu na pewno nie chce się w to bawić, bo prościej wejść np na aukcję, kliknąć "kup teraz" i poczekać na listonosza/kuriera.

magneto napisał(a):Zreszta co z tego ze cylinder oryginał jak reszta china

Choćby to, że przynajmniej cylindra w razie jakiejś naprawy nie trzeba ruszać, co automatycznie obniża koszt naprawy. Nie jest też powiedziane, że reszta części w silniku musi być wytworem rzemiosła.

magneto napisał(a):zle wykonany szlif i również cudowny ZMD czy DDR nie pomoże

Oczywiście masz rację, tylko po co zakładać na starcie, że szlif będzie źle wykonany? Dobry zakład i fachowiec do tego, i masz dobrze zrobiony szlif.

Będę stał za szlifowaniem oryginału murem, chyba, że jakość dzisiejszych wyrobów się poprawi. Tyle ode mnie.
Avatar użytkownika
bigsoft
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Pochwały: 22
Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD

cylinder do simsona s50 czy podpasuje inny?

Postprzez magneto » 27 sty 2012, o 19:05

bigsoft napisał(a):Będę stał za szlifowaniem oryginału murem, chyba, że jakość dzisiejszych wyrobów się poprawi. Tyle ode mnie.

ACTA podpisane może teraz podróbek tyle nie bedzie :mrgreen:
Obrazek
Avatar użytkownika
magneto
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1061
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 12:52
Lokalizacja: Wola
Pochwały: 2

cylinder do simsona s50 czy podpasuje inny?

Postprzez Adamas1 » 27 sty 2012, o 19:13

tak, wymiana wchodzi w gre ponieważ zrypany jest gwint nakrętki cylindra, a nie chciało mi sie bawić w nakrętki, jak mogę sprawdzić który mam szlif cylindra? może jednak dam go na szlif,
Adamas1
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1734
Dołączył(a): 5 lip 2009, o 09:22
Lokalizacja: okolice Chojnic
Pojazdy: 2x OGAR 200, OGAR 205, Komar 2350, Delta, rower Goplana 1966

cylinder do simsona s50 czy podpasuje inny?

Postprzez igrek97 » 27 sty 2012, o 19:18

Adamas1 napisał(a):jak mogę sprawdzić który mam szlif cylindra?

na toku powinieneś mieć wybitą cyferkę od góry z "1", "2", "3" czyli który nad wymiar :)
Bez młota, to ch*j nie robota! :F
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
Avatar użytkownika
igrek97
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3562
Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
Pochwały: 25
Pojazdy: sterta złomu

cylinder do simsona s50 czy podpasuje inny?

Postprzez zaq1 » 27 sty 2012, o 20:27

Zmierz srednice tuleji i sprawdz, na ktory szlif bedzie pasowal tlok
zaq1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 247
Dołączył(a): 8 sie 2011, o 14:03
Pochwały: 2
Pojazdy: komarzyca 125 i cbr f2 stunt

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 251 gości