[Romet] Modyfikacja instalacji elektrycznej

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

[Romet] Modyfikacja instalacji elektrycznej

Postprzez skrzat06 » 22 sty 2012, o 15:18

Witam! Mam taką koncepcję, by przerobić instalację elektryczną w Ogarze 205.
Całość polegałaby na zastąpieniu cewki zapłonowej kolejną cewką świetlną (po rozpiłowaniu otworów w stojanie), każdą cewkę odizolować od rdzenia i każdą podłączyć do osobnego mostka prostowniczego. W ten sposób otrzymałbym prądnicę "trójfazową" prądu stałego. Prąd ten wykorzystałbym do zasilania oświetlenia i do ładowania akumulatora. Zastosowałbym zapłon bateryjny.
Czy takie rozwiązanie ma prawo bytu?

Całość wyglądałaby jak na schemacie TUTAJ , z tym, że bez kierunków i lampy stop'u.

Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
skrzat06
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 21 sty 2008, o 19:38
Lokalizacja: Głuchów

[Romet] Modyfikacja instalacji elektrycznej

Postprzez Pani Kontekstowa » 22 sty 2012, o 15:18

Pani Kontekstowa
 

[Romet] Modyfikacja instalacji elektrycznej

Postprzez Kfas » 22 sty 2012, o 15:43

Sam tak mam zrobione w wsk. Ma prawo bytu i sam tak przerabiam swoje silniki. jedynym minusem jest to że troszke słabe ładowanie mają te motorki i jak padnie Ci akumulator to pozostaje Ci przepiąć kable z cewki świetlnej na zapłonową.
Kfas
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 143
Dołączył(a): 5 maja 2011, o 20:18
Pochwały: 1

[Romet] Modyfikacja instalacji elektrycznej

Postprzez skrzat06 » 22 sty 2012, o 15:46

Chyba nie doczytałeś tematu, planuję cewkę zapłonową zastąpić cewką świetlną, ale myślę, że nawet jeśli aku padnie to ładowanie zasili cewkę butelkową i zapłon powinien nadal działać. Tak mi się przynajmniej wydaje :)
Obrazek
Avatar użytkownika
skrzat06
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 21 sty 2008, o 19:38
Lokalizacja: Głuchów

Re: [Romet] Modyfikacja instalacji elektrycznej

Postprzez Ktoś » 22 sty 2012, o 20:19

lepiej nawinąć drut na cewkę zapłonową bo wchodzi na nią go sporo i taka cewka sama daje około 25~30W przy 12V więc mamy sporo więcej prądu, jak ktoś chce mam 2 cewki świetlne 12V 20W do silnika 023
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

[Romet] Modyfikacja instalacji elektrycznej

Postprzez skrzat06 » 22 sty 2012, o 21:29

Nie chciałbym przewijać cewek, a mam w zapasie cewkę świetlną, więc chciałbym ją wykorzystać. Jeśli już bym miał przewijać cewkę to raczej zostałbym przy 6V. Jeśli chodzi o moc, to 30W spokojnie by mi wystarczyło, a zapasu nie ma co robić :) A ile wattów mocy zabiera taki zapłon bateryjny?
Obrazek
Avatar użytkownika
skrzat06
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 21 sty 2008, o 19:38
Lokalizacja: Głuchów

[Romet] Modyfikacja instalacji elektrycznej

Postprzez Kfas » 22 sty 2012, o 21:52

skrzat06 napisał(a):planuję cewkę zapłonową zastąpić cewką świetlną

Ale Cewki świetlnej nie podłączysz przewodem pod fajke i do świecy... musisz podłączyć cewkę zapłonową butelkową.
Kfas
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 143
Dołączył(a): 5 maja 2011, o 20:18
Pochwały: 1

Re: [Romet] Modyfikacja instalacji elektrycznej

Postprzez Ktoś » 22 sty 2012, o 22:45

zapon bateryjny pobiera (w zależności od cewki zapłonowej i konstrukcji samego zapłonu) od 15do 30W głównie zależy od cewki zapłonowej.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

[Romet] Modyfikacja instalacji elektrycznej

Postprzez skrzat06 » 23 sty 2012, o 13:44

Kfas, źle Cie zrozumiałem, masz racje :)
Skoro zapłon potrafi 20W "zjeść" to 30W prądnica nie wystarczy :/
Żeby cewka miała więcej Watt trzeba by nawinąć tyle samo zwojów, ale grubszym drutem?
Obrazek
Avatar użytkownika
skrzat06
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 21 sty 2008, o 19:38
Lokalizacja: Głuchów

[Romet] Modyfikacja instalacji elektrycznej

Postprzez Kfas » 23 sty 2012, o 16:17

Tak im cieńszy drut tym większe napięcie im grubszy tym mniejsze ale większa moc.
Kfas
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 143
Dołączył(a): 5 maja 2011, o 20:18
Pochwały: 1

[Romet] Modyfikacja instalacji elektrycznej

Postprzez bigsoft » 23 sty 2012, o 16:58

Skoro chcesz już przewijać, to polecam Ci szczerze - zastosuj zapłon Charta. Prądnica + magneto + moduł. Masz niezawodny bezstykowy zapłon, do tego ogromne możliwości jeśli chodzi o instalację elektryczną. W lutym opublikuję poradnik jak wycisnąć sporo mocy z takiej prądnicy.
Avatar użytkownika
bigsoft
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Pochwały: 22
Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD

[Romet] Modyfikacja instalacji elektrycznej

Postprzez skrzat06 » 24 sty 2012, o 15:00

Zapłonu od charta nie będę montował, za dużo komplikacji.
Ile zwojów i jakim drutem trzeba by nawinąć by uzyskać 6V i 20W z jednej cewki?
Obrazek
Avatar użytkownika
skrzat06
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 21 sty 2008, o 19:38
Lokalizacja: Głuchów

[Romet] Modyfikacja instalacji elektrycznej

Postprzez Krokodylek » 26 sty 2012, o 13:54

A nie lepiej kupić cewki od sima i je założyć ? Wszystko pasuje masz większą moc itp Przemyśl to ew. z cewek od simsona bateryjny zrobić on ma mocniejsze cewki pozdro.
Avatar użytkownika
Krokodylek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 208
Dołączył(a): 8 sie 2011, o 21:05
Lokalizacja: Brzozów
Pochwały: 1
Pojazdy: Simson Enduro

[Romet] Modyfikacja instalacji elektrycznej

Postprzez Konrad » 26 sty 2012, o 18:14

Cewki możesz nawinąć na nowo. Jeżeli chcesz pozostać przy 6V licz ile zwoji odwiniesz z cewki i nawiń taką samą ilość tyle że grubszym drutem. Uzyskasz wtedy większą moc ale musisz mniej więcej oszacować o ile grubszy możesz nawinąć tak żeby wszystkie zwoje się zmieściły w karkasie. Nie musisz stosować aż 3 mostków greatza, to nieekonomiczne. Wystarczy że wszystkie cewki jeden odczep będą miały na masę(tak jak jest to w oryginale) a z pozostałych 3 wyprowadzeń zrobisz mostek na 6 diodach. Warto do takiego zapłonu wykorzystać układ który zmniejszy prąd płynący przez przerywacz.
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

[Romet] Modyfikacja instalacji elektrycznej

Postprzez skrzat06 » 27 sty 2012, o 00:09

Krokodylek, powiadasz, że cewki z Simsona pasują "plug&play" do rometa?

Konrad, możesz napisać dokładniej jak wygląda taki układ zmniejszający prąd płynący przez przerywacz?
Obrazek
Avatar użytkownika
skrzat06
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 21 sty 2008, o 19:38
Lokalizacja: Głuchów

[Romet] Modyfikacja instalacji elektrycznej

Postprzez Sławek. » 27 sty 2012, o 01:01

Krokodylek, wydaje mi się ,że cewki nie podpasują od sima. A chodzi już nie o to ,że fizycznie wejdą tam, tylko w romku magneto jest inne, a co za tym idzie inaczej namagnesowane, no chyba ,że ktoś to testował i akurat podeszło. Trzeba by zbadać doświadczalnie. ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Sławek.
#mod
#mod
 
Posty: 3622
Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
Pochwały: 18
Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości