Zapewne zainteresuje ten temat niektórych jawkowiczów, przedewszystkim Alonza. Sinlik który zakupiłem razem z ogarem jest w bardoz dobrym stanie i dlatego na nim zrobie przeróbke na 5 km ( z tego co Sałek pisze ).
Jakis czas temu zakupiłem od forumowicza ZEus za 30 zl + przesyłka.
Podkowe umocowałem na 3 kołeczkach ( śrubkach o średnicy 3 mm ) Podkowa była troche nad wymiar więc spędziłem troche czasu na ścieraniu na szlifierce. Zaczołem od wymierzenia gdize i jak zrobić kołeczki. Najpierw zaznaczyłem markerem dokładne miejsca . Potem zrobiłem dziury w podkowie i je nagwintowałem . Trzeba to zrobić dość precyzyjnie. Wkręcamy śrubeczki M3 poczym ucinamy je tak by wychodizły zaledwie 2 - 3 mm.
Miejsca na karterze wycinamy pilnikiem ;
Rowki trzeba pogłebić wiertłem 2- 2,5 mm na wysokość gdiześ 1,5 mm gdyż kołeczki mają 3 mm. Jak ładnie nam to sie pokryje na jednym karterze zakładamy wał patrzymy czy nic nie ociera .
Teraz wytoczyć rowki na drugim karterze . By było idelanie ja zrobiłem cos takiego Zakładamy wał i 2 karter po czym skręcamy to śrubami . Kołeczki odcisną sie na aluminowym karterze przez co będizemy wiedzeli gdize wyrobic rowki. Nacinamy pilnikiem a potem poprawiamy wiertłem na głebokość 1,5 mm.
Skręcamy znowu silnik z wałem i podkowa. I kręcimy wałem by wiedzeć gdize trze i gdize nalezy spiłowac . To jest najbardizej monotonna czynność . Za kazdym złożeniem karterów musimy skrecić je bynajmnie 3- ma śrubami by sprawić warunki tkaei jakei są w sinliku. Musimy też uważać czy korobowód nie trze o podkowe wiec troche trzeba ją ściąć przy wejsciu cylindra .
Z tego co słyszałem taka przeróbka daje jakies 0,5 km na rozpęd a więc całkiem dużo jak na motorower . Sorry za błedy
Extreme 223 - podkowa
Posty: 19
• Strona 1 z 2 • 1, 2
no gratulacje! :D:D napisz jak przetestujesz
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Długa droga jeszcze. Wypolerowałem skrzynie korbową i teraz nei wie mczy polerować wał . Musze kupić do teog sinlika :
uszczelki , tarcze sprzęgłowe , popychacze do sprzęgła oraz zębatke 13z. Musze jeszcze oddac głowice do splanowania o 2mm . Trpche kasy pójdize ale będe mógł konkurowac z niektórymi WSKami 125 . Pamiętajcie że mam jeszcze 55 cm3 i 16n1 11 . Tłok jeszcze został mi do obróbki
uszczelki , tarcze sprzęgłowe , popychacze do sprzęgła oraz zębatke 13z. Musze jeszcze oddac głowice do splanowania o 2mm . Trpche kasy pójdize ale będe mógł konkurowac z niektórymi WSKami 125 . Pamiętajcie że mam jeszcze 55 cm3 i 16n1 11 . Tłok jeszcze został mi do obróbki
-
Conqeror - MotoManiak
- Posty: 3547
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
- Lokalizacja: Ozorków
tłok odchudź na maxa! i taka mała rada-zajmij sie zamachem może dziwne gadanie, ale odczujesz efekt jeśli odchudzisz wszelkie kręcące sie części... troche ciężej będzie pod górki, bo na rozpęd żadnej nie weźmiesz, i z ruszaniem też gorzej, ale przyspieszenei powinno się zdecydowanie poprawić. ja już myślałem żeby u siebie zostawić tylko krzywkę od magneta, i zrobić zapłon bateryjny, ale potem jeździć z aku jak na sznurku? to jest troche przesadzony pomysł, ale np. to duże koło pod sprzęgłem już sporo odchudzałem
poza tym to 2mm to nie za dużo jak na jawkę? w komarze podpiłować spotykającą się z tłokiem głowicę dość łatwo, ale w jawce?
poza tym to 2mm to nie za dużo jak na jawkę? w komarze podpiłować spotykającą się z tłokiem głowicę dość łatwo, ale w jawce?
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
wszystko na swoją odpowiedzialność tylko taki pomysł mi po głowie przeszedł, ale mniejszy wirnik = mniej prądu (także na zapłon)... bo skrzyni biegów nie odchudzisz, poza tym ona też ma sporo niższe obroty, sprzęgło jest napędzane od łańcucha i małej zębatki, więc jest ten zamach o wiele lżejszy i tak niż w komarze (sprzęgło na wale, i jeszcze ciężkie koło pod nim, pomimo że wolnoobrotowe...) i niestety w 223 pozostaje do odchudzanai tylko wirnik zawsze możesz spróbować odpalić motor z aku i zapłonu bateryjnego bez magneta (o ile sie nie mylę to krzywka jest osobno tak? )jeśli sie da, i zobaczyć jak efekty, na pewno będzie sie szybko wkręcał, i momentalnie schodził z obrotów, więc do jazdy dziennej sie nei nadaje, poza tym to brak ładowania... jeśli odchudzisz koło o magnesy (np. spiłujesz ich część) i troche mocowania to z 20 watów uzyskasz np. 15 i problemy z zapalaniem no i oczywiście drganai w takim silniku muszą być niesamowite no chyba że ten wirnik ma jakieś niepotrzebne wzmocnienia, które aż się proszą o usunięcie i nie spadnie wytrzymałośc... ale nei wydaje mi się
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
-
SZAJBUS_SzeF - MotoManiak
- Posty: 585
- Dołączył(a): 6 kwi 2007, o 16:46
- Lokalizacja: Lędziny woj. Śląskie
- Pojazdy: FSO Polonez 1984 Jawa 350 1989 Simson s51 Enduro 1988
w sumie to o ile pamietam tow wirniku na bocznych sciankach sa takie wzmocnienia jakby wiec to mozna odchudzic ale to i tak chyba niewiele da
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
- KLINAR
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 2027
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
- Lokalizacja: Starogard Gdański
e tam nie ma co sobie zaprzatac tym glowy bo efekty beda pewnie wogule niewidoczne
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
- KLINAR
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 2027
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
- Lokalizacja: Starogard Gdański
A ja znowu pomyślałem inaczej Skoro magneto w jawce (wirnik jak Wy to mówicie)jest pełne można było by w nim wywietrać dziury tak aby było odchudzone np. pomiędzy żeberkami chłodzącymi wywiertać 2 dziurki o średnicy 4-5mm.Napewno by to niezaszkodziło .Mozna jeszcze powalczyć iw ykonać w zakładnie skrzynię 4 biegową,ale trochę gożej będzie ze zmieniaczem ,ale to też niedokońca ciężko zrobić.Można byłoby się wzorować na jakiejś mz-ce albo WSK 175 .No wiesz KLINARniewidoczny efekt staję się wtedy gdy mamy wystarczającą moc, ale dla silnika liczy nawet te 5%.Spróbuj wykonać tę przeróbkę bo sądze że jest sens
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
hmm z tymi dziurkami to dobry pomysl w sumie ciekawe jak gleboko sa ulokowane magnesy bo moze nawet i dalej moznabyloby wjechac wiertlem a moze i mniej? najlepiej probowac na jakims wysluzonym wirniku
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
- KLINAR
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 2027
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Odpowiednio zainwestowana kasa jest równomierna do osiągów.
Choc sądze zę podkwoa da więcej niż 55 cm3 . Cylek mnie wyniósł 93 zl. Ja kchce osiągnąć jak najwięcej , ty Klinu zaś lubisz tylko jeżdzić i to po lesie. Ja ząs w meiście nie moge pokazać że mam jakeigoś wraka bo i tak kazy sie z Roemta śmieje.
Dziś ja miałem okazjei sie pośmaic z takiego kolesia co jechał takim choperem 50 . Jakieś chińskie gówno. Myślał że na starcie mnie zgubi leczciągłem do max . Kilka km/h zaważyło na tym że wygrałem . No ale jednak. A taki choper wart 4000 zl a mój komarek za który ja chce 700 zl , co i tak wzbudza uśmiech na twarzy
Choc sądze zę podkwoa da więcej niż 55 cm3 . Cylek mnie wyniósł 93 zl. Ja kchce osiągnąć jak najwięcej , ty Klinu zaś lubisz tylko jeżdzić i to po lesie. Ja ząs w meiście nie moge pokazać że mam jakeigoś wraka bo i tak kazy sie z Roemta śmieje.
Dziś ja miałem okazjei sie pośmaic z takiego kolesia co jechał takim choperem 50 . Jakieś chińskie gówno. Myślał że na starcie mnie zgubi leczciągłem do max . Kilka km/h zaważyło na tym że wygrałem . No ale jednak. A taki choper wart 4000 zl a mój komarek za który ja chce 700 zl , co i tak wzbudza uśmiech na twarzy
-
Conqeror - MotoManiak
- Posty: 3547
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
- Lokalizacja: Ozorków
Posty: 19
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 105 gości