Zapłon w wsk 125 na module skutera str 3

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Zapłon w wsk 125 na module skutera str 3

Postprzez Danio » 24 lut 2012, o 17:48

Znalazłem w necie coś takiego:
http://www.zaplon.fora.pl/images/galleries/7757375844e3045c94bca2-786441-wm.jpg
Właściciel pisał że jeździł na takim 1.5 roku?
Co wy o tym sądzicie, warto to zrobić?
Będzie to porównywalne z modułem tyrystorowym?
I czy transformator 0,5A wyciągnięty z zasilacza będzie wystarczający do tego?
Ostatnio edytowano 17 cze 2012, o 12:16 przez Danio, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Danio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1586
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
Lokalizacja: Pruchna
Pochwały: 3
Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p

Zapłon w wsk 125 na module skutera str 3

Postprzez Pani Kontekstowa » 24 lut 2012, o 17:48

Pani Kontekstowa
 

Zapłon w 223 na module skutera

Postprzez zaq1 » 24 lut 2012, o 18:28

Jesli platynki dalej pozostaja, to nie widze sensu tego zakladac.
Elektronika zaklada sie, aby pozbyc sie problemow z przerywaczem
zaq1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 247
Dołączył(a): 8 sie 2011, o 14:03
Pochwały: 2
Pojazdy: komarzyca 125 i cbr f2 stunt

Zapłon w 223 na module skutera

Postprzez Danio » 24 lut 2012, o 20:47

Ale z tego co wyczytałem to przez platynki wtedy płynie minimalny prąd i się nie wypalają i pozbywamy się kondensatora.
Avatar użytkownika
Danio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1586
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
Lokalizacja: Pruchna
Pochwały: 3
Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p

Zapłon w 223 na module skutera

Postprzez Tomciosz » 25 lut 2012, o 11:06

Danio napisał(a):Ale z tego co wyczytałem to przez platynki wtedy płynie minimalny prąd i się nie wypalają i pozbywamy się kondensatora.

Prawda.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Zapłon w 223 na module skutera

Postprzez bigsoft » 25 lut 2012, o 11:26

Zyskasz też trochę sprawniejszy i odporniejszy na bocznikowanie układ zapłonowy. Ogólnie jeżeli masz chęci, to czemu nie? :)
Avatar użytkownika
bigsoft
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Pochwały: 22
Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD

Zapłon w 223 na module skutera

Postprzez Danio » 25 lut 2012, o 11:32

Chęci mam, ale nigdzie nie umiem znaleźć jakiej mocy trzeba mieć transformator czy 0.5A wystarczy.
Chociaż jeszcze muszę pomyśleć może spróbuję zrobić CDI, tylko ze do niego też trzeba transformator.
Avatar użytkownika
Danio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1586
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
Lokalizacja: Pruchna
Pochwały: 3
Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p

Zapłon w 223 na module skutera

Postprzez Sławek. » 25 lut 2012, o 14:58

Ja bym się w to bawił. A co do transformatora, to nie możesz napisać do tego gościa?
Obrazek
Avatar użytkownika
Sławek.
#mod
#mod
 
Posty: 3622
Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
Pochwały: 18
Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.

Zapłon w 223 na module skutera

Postprzez Danio » 25 lut 2012, o 19:58

Sławek. napisał(a):A co do transformatora, to nie możesz napisać do tego gościa?

Spróbuję do niego napisać, tylko muszę konto tam założyć.
Avatar użytkownika
Danio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1586
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
Lokalizacja: Pruchna
Pochwały: 3
Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p

Zapłon w 223 na module skutera

Postprzez bigsoft » 25 lut 2012, o 23:43

Danio napisał(a):Chociaż jeszcze muszę pomyśleć może spróbuję zrobić CDI, tylko ze do niego też trzeba transformator.


Przecież to co podałeś w linku w pierwszym poście ( http://www.zaplon.fora.pl/images/galler ... 441-wm.jpg ) to jest właśnie CDI. Jedyna różnica od rozwiązania stosowanego w Charcie czy Simsonie, czy wielu innych motorowerach z takim zapłonem to to, że zamiast cewki zasilającej, która umieszczona jest w prądnicy i podaje już ponad 100V na moduł, masz to zrealizowane na dwóch elementach, czyli cewce zapłonowej niskiego napięcia 6V + transformator, który z tych 6V podbije Ci napięcie do 230V (około). Masz więc niemal to samo, tylko na dwóch elementach. Moduł przecież jest układem CDI.

Co do transformatora. O ile mi wiadomo w silniku 223 cewka zapłonowa 6V oddaje około 15W mocy na cewkę butelkową. Wychodzi więc na to, że natężenie prądu płynącego w obwodzie to ok. 2,5A. Na Twoim miejscu szukałbym więc transformatora, który na uzwojeniu niskiego napięcia może być obciążony prądem ok 3A.

Trafo np takie http://allegro.pl/transformator-sieciow ... 74783.html
Lepiej nawet było by użyć transformatora, który na uzwojeniu niskiego napięcia będzie miał 7V albo i 7,5V, ponieważ po dodaniu gazu napięcie z cewki zapłonowej może wzrosnąć do 7-8V, a co za tym idzie na uzwojeniu wysokiego napięcia w transformatorze napięcie również wzrośnie.
Ostatnio edytowano 25 lut 2012, o 23:50 przez bigsoft, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
bigsoft
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Pochwały: 22
Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD

Zapłon w 223 na module skutera

Postprzez Danio » 25 lut 2012, o 23:50

bigsoft, zawsze myślałem że CDI jest wtedy gdy jest impulsator i moduł. A w tym są platynki zamiast impulsatora.
Avatar użytkownika
Danio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1586
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
Lokalizacja: Pruchna
Pochwały: 3
Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p

Zapłon w 223 na module skutera

Postprzez bigsoft » 25 lut 2012, o 23:56

Impulsator to tylko urządzenie, które steruje układem. Impulsatorem mogą być platynki, czujnik indukcyjny, hallotron, po prostu coś co poda impuls na układ (moduł). Sercem układu CDI jest moduł, w którym znajduje się kondensator (CDI - Capacitor Discharge Ignition), który jest ładowany przez cewkę zasilającą lub jak na powyższym schemacie, przez cewkę niskiego napięcia + transformator i diodę prostowniczą, a dodatkowe kilka elementów jak tyrystor, diody, rezystory i kondensatory, to układ, który ma po otrzymaniu impulsu z danego impulsatora - zewrzeć jeden biegun kondensatora do masy, co spowoduje wyładowanie ładunku w nim zgromadzonego poprzez uzwojenie pierwotne cewki wysokiego napięcia. To znów spowoduje przeskok iskry na świecy.

Popatrz sobie na schemat modułu Charta (telpod gl133): http://dl.dropbox.com/u/1336519/Materia ... /gl133.png
Avatar użytkownika
bigsoft
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Pochwały: 22
Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD

Zapłon w 223 na module skutera

Postprzez Danio » 26 lut 2012, o 00:02

Dzięki za wyjaśnienie.
Mam jeszcze jedno pytanie, bo nigdy nie siedziałem w takich zapłonach.
Czy jeśli podłączę ten moduł to przerwa na platynkach będzie miała jakieś znaczenie czy obojętnie jak je ustawie to będzie jeździć?
Avatar użytkownika
Danio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1586
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
Lokalizacja: Pruchna
Pochwały: 3
Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p

Zapłon w 223 na module skutera

Postprzez bigsoft » 26 lut 2012, o 00:05

Powinno normalnie chodzić. Jeżeli silnik będzie przerywać lub nie będzie kręcił obrotów, to wtedy kombinuj ;)
Avatar użytkownika
bigsoft
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Pochwały: 22
Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD

Zapłon w 223 na module skutera

Postprzez Tomciosz » 26 lut 2012, o 08:55

bigsoft, cewka posiada 8V napięcia znamionowego ;) .
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Zapłon w 223 na module skutera

Postprzez bigsoft » 26 lut 2012, o 13:16

Tomciosz napisał(a):bigsoft, cewka posiada 8V napięcia znamionowego


Możliwe, nigdy tego nie mierzyłem.
Avatar użytkownika
bigsoft
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Pochwały: 22
Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 292 gości