Zapłon w wsk 125 na module skutera str 3
Posty: 61
• Strona 2 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Zapłon w 223 na module skutera
bigsoft, Cały układ zapłonowy w silniku 223 ma instalację 8V. Instalacja świetlna ma 6V. Ale każdy wie jak to w praktyce z tym 6V(pomnożonymi razy 2-3).
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Zapłon w 223 na module skutera
Schemat jest mojego autorstwa Zasilacz możesz zapodać 6/220 bądź 8/220, pasuje również ze starych ładowarek nokii (5,7v o ile się nie mylę) .
-
muciek - MotoManiak
- Posty: 142
- Dołączył(a): 26 lip 2008, o 11:51
- Lokalizacja: Radziechowy koło Żywca
- Pochwały: 3
Zapłon w 223 na module skutera
muciek, dzięki, na tamtym forum zaplon.forum.pl to ja do ciebie pisałem.
Mam kilka ładowarek z noki.
To jest obojętne jak podłącze cewkę do transformatora, wiem że pod wyjście 5.7V tylko czy podłączenie masy i prądu ma jakieś znaczenie, czy to obojętne jak przylutuje to do tych drutów?
Przykładowe zdjęcie:
Mam kilka ładowarek z noki.
To jest obojętne jak podłącze cewkę do transformatora, wiem że pod wyjście 5.7V tylko czy podłączenie masy i prądu ma jakieś znaczenie, czy to obojętne jak przylutuje to do tych drutów?
Przykładowe zdjęcie:
-
Danio - MotoManiak
- Posty: 1586
- Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
- Lokalizacja: Pruchna
- Pochwały: 3
- Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p
Zapłon w 223 na module skutera
Od masuj cewkę zapłonową przy statorze i podłącz 2 kable z cewki na uzwojenie 5.7v z uzwojenia 220v jeden na moduł 2gi na masę. NIe ma znaczenia jak przylutujesz , jak by świrowało to zamieniasz miejscami kabelki.
-
muciek - MotoManiak
- Posty: 142
- Dołączył(a): 26 lip 2008, o 11:51
- Lokalizacja: Radziechowy koło Żywca
- Pochwały: 3
Zapłon w 223 na module skutera
Też jestem chętny to zamontować.
Więc wypali to w 023 ?
Transformator pisałeś, że może być z starej ładowarki ,posiadam 2x. 6V i 7V, który będzie odpowiedni ?
Oraz jaki ten moduł CDI, kupić, aby był odpowiedni i jaka cena jego wynosi ?
Więc wypali to w 023 ?
Transformator pisałeś, że może być z starej ładowarki ,posiadam 2x. 6V i 7V, który będzie odpowiedni ?
Oraz jaki ten moduł CDI, kupić, aby był odpowiedni i jaka cena jego wynosi ?
- konrad9510
- MotoManiak
- Posty: 73
- Dołączył(a): 13 paź 2011, o 19:24
- Pojazdy: Aprilia RS, Derbi Vamos, WSK 125, Romet Ogar 205, Romet Pegaz 750.
Zapłon w 223 na module skutera
W 023 zasilanie bierzesz z cewki świetlnej przez trafo do modułu. Moduł byle który od chińczyka i cewka również. Weź zamiast org cewki zapłonowej (tej co się drut nakręca na ten pręt) daj cewkę świetlną i tym zasilaj trafo.
-
muciek - MotoManiak
- Posty: 142
- Dołączył(a): 26 lip 2008, o 11:51
- Lokalizacja: Radziechowy koło Żywca
- Pochwały: 3
Zapłon w 223 na module skutera
No tak, a co z światłami ?
- konrad9510
- MotoManiak
- Posty: 73
- Dołączył(a): 13 paź 2011, o 19:24
- Pojazdy: Aprilia RS, Derbi Vamos, WSK 125, Romet Ogar 205, Romet Pegaz 750.
Zapłon w 223 na module skutera
Koledzy weźcie wywalcie te posty co się zdublowały bo coś się widocznie zacięło ;D. Zamiast cewki zapłonowej dajesz 1 od świateł i ją łączysz z trafem.
-
muciek - MotoManiak
- Posty: 142
- Dołączył(a): 26 lip 2008, o 11:51
- Lokalizacja: Radziechowy koło Żywca
- Pochwały: 3
Zapłon w 223 na module skutera
Z tego co wiem, to cewki świetlne i zapłonowa w 023 mają inne wymiary czy rozstaw otworów na śruby, ręki uciąć sobie nie dam, bo nie mam tych cewek teraz w ręku, ale informuję, że taki problem może się pojawić.
Mógłbyś spróbować zasilić moduł z oryginalnej cewki zapłonowej przez rezystor mocy tak jak tutaj http://obrazki.elektroda.net/20_1281100876.jpg (pomijając cały schemat w twoim przypadku musiałbyś taki rezystor wstawić pomiędzy cewkę a moduł z chińczyka). Podobno takie rozwiązanie działa, ale osobiście nie sprawdzałem, bo uważam, że jak robić CDI, to najlepszym rozwiązaniem jest prądnica + magneto + moduł z charta.
Oczywiście spróbować z tym rezystorem można jak najbardziej
Mógłbyś spróbować zasilić moduł z oryginalnej cewki zapłonowej przez rezystor mocy tak jak tutaj http://obrazki.elektroda.net/20_1281100876.jpg (pomijając cały schemat w twoim przypadku musiałbyś taki rezystor wstawić pomiędzy cewkę a moduł z chińczyka). Podobno takie rozwiązanie działa, ale osobiście nie sprawdzałem, bo uważam, że jak robić CDI, to najlepszym rozwiązaniem jest prądnica + magneto + moduł z charta.
Oczywiście spróbować z tym rezystorem można jak najbardziej
-
bigsoft - MotoManiak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD
Zapłon w 223 na module skutera
No skoro jest taki patent to próbuj kolego Tylko sygnał wyzwalający moduł czasem nie bierz z tej cewki ;D
-
muciek - MotoManiak
- Posty: 142
- Dołączył(a): 26 lip 2008, o 11:51
- Lokalizacja: Radziechowy koło Żywca
- Pochwały: 3
Zapłon w 223 na module skutera
Podsumowanie:
Kupuję moduł od chinola do 2T tak ? I jaki koszt +/- ?
Potem łączę go z transformatorem itd. tak jak schemat w 1 poście kolegi. Oczywiście jaki transformator ? Bo mam dwa z starej ładowarki, 6V i 7V, więc który ?
Jak nie będzie chodził, to posiadam takowy rezystor, tylko podajcie wartość jego to będę wiedział, który wylutować.
I musi chodzić
PS: I jak bym robił przez rezystor, to mam go spróbować połączyć z oryginalną cewka, ale w miejscu którym miejscu połączyć, co wychodzi kabel do kabla WN czy do kabla co idzie do przerywacza ? I potem ten kabel ma być złączony z przerywaczem ?
Kupuję moduł od chinola do 2T tak ? I jaki koszt +/- ?
Potem łączę go z transformatorem itd. tak jak schemat w 1 poście kolegi. Oczywiście jaki transformator ? Bo mam dwa z starej ładowarki, 6V i 7V, więc który ?
Jak nie będzie chodził, to posiadam takowy rezystor, tylko podajcie wartość jego to będę wiedział, który wylutować.
I musi chodzić
PS: I jak bym robił przez rezystor, to mam go spróbować połączyć z oryginalną cewka, ale w miejscu którym miejscu połączyć, co wychodzi kabel do kabla WN czy do kabla co idzie do przerywacza ? I potem ten kabel ma być złączony z przerywaczem ?
- konrad9510
- MotoManiak
- Posty: 73
- Dołączył(a): 13 paź 2011, o 19:24
- Pojazdy: Aprilia RS, Derbi Vamos, WSK 125, Romet Ogar 205, Romet Pegaz 750.
Zapłon w 223 na module skutera
Około 10zł najtańszy , trafek 6v. Co do zasilania chińskiego modułu przez te cewkę to nie jestem pewien czy wytrzyma nie wiadomo jakie napięcie ona jest w stanie podać a upalić chińczyka nie trudno....
-
muciek - MotoManiak
- Posty: 142
- Dołączył(a): 26 lip 2008, o 11:51
- Lokalizacja: Radziechowy koło Żywca
- Pochwały: 3
Zapłon w 223 na module skutera
Na innym forum podali mi, że napięcie jest 12 tyś. VOLT, ale chyba takiego dużego nie ma
PS: A można zrobić moduł do charta własny wedle poradnika ( posiadam ), i sam moduł zastosować do 023 ? Czy trzeba cały zapłon mieć ?
PS: A można zrobić moduł do charta własny wedle poradnika ( posiadam ), i sam moduł zastosować do 023 ? Czy trzeba cały zapłon mieć ?
- konrad9510
- MotoManiak
- Posty: 73
- Dołączył(a): 13 paź 2011, o 19:24
- Pojazdy: Aprilia RS, Derbi Vamos, WSK 125, Romet Ogar 205, Romet Pegaz 750.
-
muciek - MotoManiak
- Posty: 142
- Dołączył(a): 26 lip 2008, o 11:51
- Lokalizacja: Radziechowy koło Żywca
- Pochwały: 3
Zapłon w 223 na module skutera
Dziś w sklepie w module powiedzieli mi 35 zł. <wow>
Pod koniec tyg. pojadę do miasta do innych jeszcze motoryzacyjnych to na pewno taniej coś znajdę.
A robił ktoś płytkę wedle tego ? viewtopic.php?f=27&t=6131
Jeśli tak to jakie wymiary powinna mieć takowa płytka ?
Pod koniec tyg. pojadę do miasta do innych jeszcze motoryzacyjnych to na pewno taniej coś znajdę.
A robił ktoś płytkę wedle tego ? viewtopic.php?f=27&t=6131
Jeśli tak to jakie wymiary powinna mieć takowa płytka ?
- konrad9510
- MotoManiak
- Posty: 73
- Dołączył(a): 13 paź 2011, o 19:24
- Pojazdy: Aprilia RS, Derbi Vamos, WSK 125, Romet Ogar 205, Romet Pegaz 750.
Posty: 61
• Strona 2 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 331 gości