[Romet, 019] cylinder od Simsona

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

[Romet, 019] cylinder od Simsona

Postprzez dodes1999 » 2 mar 2012, o 23:00

czy cylinder od simsona będzie pasował do silnika dezamet019 albo gaźnik z simsona do orhinalnego cylindra z rometa
Ostatnio edytowano 7 mar 2013, o 19:21 przez dieludolfs, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawiłem nazwę wątku.
dodes1999
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 6 lut 2012, o 15:17
Pojazdy: romet kadet m780 (019), yamaha neos

[Romet, 019] cylinder od Simsona

Postprzez Pani Kontekstowa » 2 mar 2012, o 23:00

Pani Kontekstowa
 

cylinder

Postprzez Krzysiek19 » 3 mar 2012, o 01:11

Musisz przerabiać:
- przy zmianie cylindra rozwiercanie otworów
-przy zmianie gaźnika zrobić trzeba przejściówkę
ZZR Komar 230 ('62)
ZZR Komar 232 ('65)
ZZR Komar 232 ('65)
ZZR Komar 232('65)
ZZR Komar 232
Romet Komar 2350
Romet Komar 2351 ('77)
Romet Komar 2352 ('79)
Romet Polo 760 ('76)
Romet Pegaz 710('74)
Romet Pegaz 750 ('75)
Romet Pegaz 750
Romet 50-T-1 ('79)
Romet Ogar 205 ('81)
Romet Ogar 200 ('87)
Romet Ogar 200
Romet Ogar 200
Romet Ogar 200
Romet Ogar 200
Jawa Mustang 50
Jawa Mustang 50 (`?)
MZ Trophy ES150/1
Avatar użytkownika
Krzysiek19
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 28 maja 2010, o 01:08
Lokalizacja: Krotoszyn
Pojazdy: Komar,Polo,Pegaz,Ogar Jawa,MZ

cylinder

Postprzez Herobrine » 6 mar 2012, o 23:19

Przy zmianie cylindra napewno potrzebujesz do tego jeszcze głowicę z simka.Przełożenie cylka to nie jest taka łatwa sprawa w tym wypadku trzeba zrobić nowe otwory na szpilki (w 019 jest inny rozstaw ) i skorygował kanały zasilajace płuki co do tych w karterach.Fajnie by to jeździło ale jak masz już zajeżdżoną skrzynie to mogła by na takim zestawie długo nie pociągnąć.Do tego przydałby się wiekszy gażnik np ten z simka. :D
Herobrine
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 19 lis 2011, o 19:23
Pojazdy: Romet Chart 89

cylinder

Postprzez skrzat06 » 8 mar 2012, o 09:39

Nie założysz głowicy od sima do rometa, nawet jak nawiercisz otwory. Pod nakrętki są specjalne miejsca między żeberkami, a jak zmienisz rozstaw śrub to trzeba by jakoś takie miejsce zrobić.

Ja u siebie mam cylinder z simsona a głowica jest z rometa i tak już z 1,5 roku jeżdżę.
Obrazek
Avatar użytkownika
skrzat06
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 21 sty 2008, o 19:38
Lokalizacja: Głuchów

cylinder

Postprzez Herobrine » 11 mar 2012, o 21:20

Chodziło mi o głowice z simacza w przypadku zmiany rozstawu szpilek w karterach co chyba jest częstsze niż wiercenie nowych otworów w cylindrze.Oczywiście można też wywiercić nowe otwory w cylku ale to już jest chyba trudniejsze do wykonania bo musimy idealnie pod kątem prostym przewiercić się przez cały cylinder, a wy pierwszej możliwości wiercimy nowe otwory w karterach gwintujemy i zalepiamy stare.Jeszcze jest jedna kwestia w przypadku zmiany głowicy możemy zastosować lepszy jakościowo tłok od Simsona co jest plusem.
Herobrine
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 19 lis 2011, o 19:23
Pojazdy: Romet Chart 89


Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 311 gości