[Skuter 4t] tuning

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

[Skuter 4t] tuning

Postprzez magneto » 22 mar 2012, o 06:57

Poprostu silnikowi jest lżej , tak samo jak silniki w autach przy pojemnosciach 1.0-1.2 spalanie maja jak 1.6-1.8. Zadna w tym oszczedność, mocy mniej ,chyba tyle co OC tansze . :mrgreen:
Obrazek
Avatar użytkownika
magneto
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1061
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 12:52
Lokalizacja: Wola
Pochwały: 2

[Skuter 4t] tuning

Postprzez Pani Kontekstowa » 22 mar 2012, o 06:57

Pani Kontekstowa
 

[Skuter 4t] tuning

Postprzez michal93tst » 31 mar 2012, o 22:42

Panowie,
a czasem do pojemności "100ccm" nie trzeba będzie wymienić wału ?? bo zdaje mi się,że setka ma inny skok tłoka niż 80 na przykład :P
Avatar użytkownika
michal93tst
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 444
Dołączył(a): 5 kwi 2010, o 22:00
Lokalizacja: Starachowice
Pochwały: 2
Pojazdy: Uno 1.0 turbo style

[Skuter 4t] tuning

Postprzez Tomek » 4 kwi 2012, o 20:01

michal93tst, nie wiem jak w squtach, ale biegówki rzeczywiście mają inny skok w 110ccm.. Z drugiej strony skoro biegówki mogą mieć 88cm na seryjnym wale, to i tu obejdzie się raczej bez wymiany.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

[Skuter 4t] tuning

Postprzez michal93tst » 4 kwi 2012, o 20:07

ale jeszcze z innej strony nie wiem jak zniesie większą masę tłoka łożysko na stopie korbowodu i czy nie skróci to żywotności tego silnika. To nie jest nowy skuter,już będzie miał z 5000km nalatane a znamy jakość chińczyków...Do tego dojdzie pewnie nieco większy moment obrotowy który może to wszystko wykończyć...Moim zdaniem 80ccm to max. co można bezpiecznie włożyć,koledzy mieli i było bez problemów.
Avatar użytkownika
michal93tst
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 444
Dołączył(a): 5 kwi 2010, o 22:00
Lokalizacja: Starachowice
Pochwały: 2
Pojazdy: Uno 1.0 turbo style

[Skuter 4t] tuning

Postprzez Tomek » 4 kwi 2012, o 20:24

Ale wały są identyczne, czy to 50, czy 90. Dopiero powyżej setki różnią się skokiem tłoka.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

[Skuter 4t] tuning

Postprzez olo537 » 4 kwi 2012, o 21:12

Czyli mówicie że wał ten który mam orginalny podejdzie mi pod 92 cc ??:D
Avatar użytkownika
olo537
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 893
Dołączył(a): 26 cze 2009, o 19:41
Lokalizacja: STARACHOWICE
Pochwały: 1
Pojazdy: 2x Jawa 50 Mustang ,Komar 2350 , Kingaway Allegro, Romet Chart 210, MBK , MZ ETZ 150

[Skuter 4t] tuning

Postprzez olo537 » 8 kwi 2012, o 15:04

Co sądzicie czy 92 da rade w tym silniku ?? Będzie rwało na koło ?? :D Prubował ktoś już 92 w tym silniku ?
Avatar użytkownika
olo537
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 893
Dołączył(a): 26 cze 2009, o 19:41
Lokalizacja: STARACHOWICE
Pochwały: 1
Pojazdy: 2x Jawa 50 Mustang ,Komar 2350 , Kingaway Allegro, Romet Chart 210, MBK , MZ ETZ 150

[Skuter 4t] tuning

Postprzez Tomek » 8 kwi 2012, o 19:52

U kolegi podobno pod 100 podchodzi :F Realnie może 90 będzie miał- to zależy od sprzęgła :)
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

[Skuter 4t] tuning

Postprzez olo537 » 8 kwi 2012, o 20:17

Po zmianie na 92cm wartało by wymienić sprzęgło i wartiator tak ? Czy mógłby ktoś podać mniej więcej ceny takiego sprzegła i wariatiora lub jakis link z allegro :P to ma byc sprzęgło i wariator tuningowe ? :D
Avatar użytkownika
olo537
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 893
Dołączył(a): 26 cze 2009, o 19:41
Lokalizacja: STARACHOWICE
Pochwały: 1
Pojazdy: 2x Jawa 50 Mustang ,Komar 2350 , Kingaway Allegro, Romet Chart 210, MBK , MZ ETZ 150

[Skuter 4t] tuning

Postprzez Adamas1 » 26 kwi 2012, o 22:32

BREDNIE BREDNIE BREDNIE

nie popełniajcie niefachowego błędu tuningu w czterosuwie jak ja! A więc, Miałem skutka 4t peda shenke (wygląd jak speedfight) no i się zaczeło. odpaalał na dotyk, ale coś mi był za wolny? (i pomyślałem) a to sobie kupie cylinder 62 ccm, no i palił mi 3 litry (zamiast dwóch) i nei jechał wcale dużo szybciej... cylinderek się zatarł (jakość za 38zł) dobra kupiłem cylinder 80 ccm z głowicą, większymi zaworami itd założyłem to, no i faktycznie moc była ale spalanie wzrosło potężnie!!! nawet do 4 litrów brał, zatem kupiłem gaźnik walborro czy jakoś tak i spalanie nagle zmalało do 2,5l przy czym bardzo szybko przyspieszał (simsonek na przyspieszenie przegrał jak i na prędkość mimo że ja jechałem we dwie osoby (130kg) a kolega (60kg) simkiem po remoncie sam, nie pomogło mu nawet stawanie na dęba na starcie tak przegrał i tak). we dwie osoby śmigałem 75-80km/h, a samemu nawet do 95-100 km/h z lekkim wiaterkiem (mierzone samochodem) po tym wyczynie i udowodnieniu prawdy przed kolegami rozleciał mi się wał... na cylku 62ccm jeździł wolniej, ale wał był w idealnej kondycji, a na 80-ątce po dotarciu dostał takich przeciążeń że się odrazu rozleciał... Powiem wam szczerze:

Żałuje tego co zrobiłem z tym skuterem, gdybym wiedział że zaczną się z nim takie jaja po tuningu to bym go nie dotykał w ogóle i jeździł do dziś. nie mówie już o wymianach świec, palonych modułach, rozwalonym magnecie wraz z iskrownikiem, tych wszystkich cewkach zapłonowych i innych duperelach.

Jeżeli chcesz sobie stuningować skutera proszę bardzo, ale licz się z tym że 1000zł może ci nie starczyć, tak nawiasem rozrządu w skuterze nie radzę oddawać do "wujka zza szopki" bo on może tylko popsuć sprawę na tyle że wydane 700-800 zł na części będzie zmarnowane bo po prostu coś się rozpier...

Dobra, już za dużo napisałem, w każdym razie rób co chcesz i pozdro. jedyne co bym zrobił na twoim miejscu to gaźnik walborro (nie wiem czy dobrze napisałem) na prawdę dobry sprzęt. i ewentualnie moduł sportowy i nic a nic więcej.
Adamas1
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1734
Dołączył(a): 5 lip 2009, o 09:22
Lokalizacja: okolice Chojnic
Pojazdy: 2x OGAR 200, OGAR 205, Komar 2350, Delta, rower Goplana 1966

[Skuter 4t] tuning

Postprzez magneto » 9 maja 2012, o 23:06

Nie wiem ,kolega ma 100cm ,realne 90cm czyli tłok na 51mm i jakos nie narzeka ,narazie zrobił na tym zestawie jakies 4-5tys. wiec to zaden przebieg ale puki co chodzi i niezle rwie na jak na taki ciezki skuter RXL. Spalanie troche skoczyło ale roznica kolosalna w porownaniu z 50cm:)
Obrazek
Avatar użytkownika
magneto
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1061
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 12:52
Lokalizacja: Wola
Pochwały: 2

[Skuter 4t] tuning

Postprzez traktorzysta » 22 maja 2012, o 11:21

magneto napisał(a):kolega ma 100cm ,realne 90cm czyli tłok na 51mm



Po co piszesz, że ma 100ccm, skoro wiesz, że to nie jest prawda??
Poza tym prawdziwe 80ccm na tłok 50mm, więc 51mm na pewno nie da mu 90ccm, a najwyżej max. 82-85ccm.
To tak ku sprostowaniu.

O reszcie już nie chcę się rozpisywać, ale powiem jedynie, że skutery chińskie są produkowane oryginalnie w wersji 80ccm, jedynie na polski rynek idą 50ccm, z racji ograniczeń w naszym kraju. Więc jak skuter może nie wytrzymać cylindra 80ccm, skoro wszystko jest robione pod taki cylinder?
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

[Skuter 4t] tuning

Postprzez magneto » 27 maja 2012, o 22:56

traktorzysta napisał(a):Po co piszesz, że ma 100ccm, skoro wiesz, że to nie jest prawda??
Poza tym prawdziwe 80ccm na tłok 50mm, więc 51mm na pewno nie da mu 90ccm, a najwyżej max. 82-85ccm.
To tak ku sprostowaniu.

Poprostu w praktyce mówi sie o danych operatywnych,łatwych do zapamietania a nie ścisłej teorii typu 72,5cm czy 84,3cm

traktorzysta napisał(a):O reszcie już nie chcę się rozpisywać, ale powiem jedynie, że skutery chińskie są produkowane oryginalnie w wersji 80ccm, jedynie na polski rynek idą 50ccm, z racji ograniczeń w naszym kraju. Więc jak skuter może nie wytrzymać cylindra 80ccm, skoro wszystko jest robione pod taki cylinder?

Coz to za problem jak koszt przerobki na 80cm (w twom przypadku 72cm) to koszt ok 50zł
Ogolnie koszt utrzymania tak prostego silnika skutera jest naprawne smieszny
Obrazek
Avatar użytkownika
magneto
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1061
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 12:52
Lokalizacja: Wola
Pochwały: 2

[Skuter 4t] tuning

Postprzez olo537 » 29 maja 2012, o 09:58

Niewiem już co myśleć :D Więc czy opłacalna jest przeróbka z powiększaniem cylka czy nie ? :P
Znaczy chodzi mi oto czy sie nie zacznie wszystko po kolei w nim sypać tak jak napisał kolega wyżej
przebieg mojego skutera to 5846km. Chciałbym coś w nim zrobić żeby był szybszy bo jest troche wolny , mógłby być zrywniejszy i szybszy i ten cylinder by mu pewnie w tym pomugł samemu to jeszcze jakoś jedzie ale w 2 osoby no to troche za wolno.
Avatar użytkownika
olo537
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 893
Dołączył(a): 26 cze 2009, o 19:41
Lokalizacja: STARACHOWICE
Pochwały: 1
Pojazdy: 2x Jawa 50 Mustang ,Komar 2350 , Kingaway Allegro, Romet Chart 210, MBK , MZ ETZ 150

Poprzednia strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 242 gości